Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2013, 23:55   #81
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Dat kan best zijn dat ik dezelfde fouten als jullie gemaakt zou hebben, iedereen is een kind van zijn tijdperk, en niemand is perfect.
Dat zal niet zijn,dat is zo wat die fouten betreft....

Het enige waar u aan dacht is profiteren én feesten,om dan tot de conclusie te komen dat u eigenlijk niets hebt opgebouwd....

Op reis gaan,van eenmaal tot meerdere keren per jaar was waarschijnlijker een pak belangrijker voor u...

Uw sociale omgeving laat u niet toe om minder te zijn dan diegenen rondom u....

En nu maar kwekken dat die babyboomers zogezegd hebben geprofiteerd van het héle systeem...

En gelijk vergeten dat de overgrote meerderheid van die babyboomers thuis diende mee te werken,volledig gratis uiteraard,buiten hun eigen werk...

Dat velen van hen jaren in een volcontinu stelsel wat hun werk én thuiswerk betreft gewerkt hebben...

Dat velen van hen absoluut niet in een luxe situatie zijn opgevoed waar de gebruikelijke fait divers van heden,een échte badkamer,een centrale verwarming,een toilet binnenhuis tot een met een eigen wagen op de koop toe tot de geplogendheden behoorden...

U kon hetgeen u verdiende gelijk afgeven tot en met de overuren die u deed...

Vakantiegeld inbegrepen....

Citaat:
Ik hoop enkel dat ik dan de moed zou gehad hebben om mijn fouten toe te geven, en er niet nog een schepje bovenop te doen met mijn schuld niet te willen/durven bekennen, en dan nog uit de hoogte te doen ook nog, zoals bepaalde forumleden zich dat permitteren, en verontwaardigd reageren op wat tenslotte niet meer dan de waarheid is...

Uw waarheid kennen we,nu gewoon doen wij wat hebben gedaan voor de vorige generatie,en dat is "zwijgen én werken"....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 22:44   #82
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
ik ben om mijn 14 jaar beginnen werken ,opstaan om 3,30, om 5 uur s morgens beginnen na een fietsrit van 15 km ,winters en zomers ,voor 11 frank per uur ,wij sliepen onder de pannen ,de wc buiten ,wc ,een groot woord,een plank met een gat in.Uw kont afkuisen met gazetpapier,geen tv ,geen pc,geen gsm of telefoon,ik was 21 toen ik de eerste keer het buitenland zag,een bad dat was een zinken teil.Ik heb van in het begin v bl gestemd .In school bevroren we in de winter ,thuis oa ook want de kolen waren duur,zoals mij waren de meesten ,en nu gaat een VERWENDE EIKEL zoals gij deze generatie verwijten dat de miserie van nu onze schuld is ,MAN ROT OP!!!!!!!!!CALIMERO
Oeioei, huilie huilie, hou op man, ik heb zo een medelijden met je !!!
Waarom ben je niet het land uitgetrokken als het hier zo slecht was ?
Ach ja, je bént al in het buitenland : in Thailand, have a nice Holiday on other people's misery ! En WIJ moeten dat betalen, de vergeten generatie die nét na de jouwe kwam !
Wel, NIET MEER met MIJN hulp in elk geval.
Ged�*�*n met belastingen betalen in België ! Vind maar ander werkvolk om zich voor jou uit te sloven.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 22:49   #83
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
en calimero ,vertel eens wat over uw leven .Schijt gij buiten ook op een houten plank en kuis jij uw gat af met gazetpapier ,was jij je in een zinken teil,stap jij om 4 s morgens op uw fiets om 15 km verder te gaan werken,voor een aalmoes,slaap jij onder de pannen,ik wacht in spanning op de story van uw leven ,doei CALIMERO
Jij bent 150 jaar oud ? Een tijdgenoot van Pieter Daens ?
Mijn grootouders, en mijn ouders, gewone arbeiders & middenstand, leefden helemaal niet in zulke omstandigheden. Ik vraag mij dus af in welk boerengat, of in welke ongure sloppenwijk jij bent opgegroeid ?
Oud 6 augustus 2013, 22:58   #84
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Moet ik me schamen omdat ik 45 jaren gewerkt en afgedragen heb om egoïstjes zoals jij, die niet willen inzien dat enkel politici in opdracht van hun kapitalistische en industriële vriendjes ons blijven uitzuigen, een beter leven te geven?

Mocht je denken dat het gras elders groener is, mij niet gelaten.
Persoonlijk heb ik voor mijn werk en op verloven, een groot deel van deze aardkloot gezien, maar voor de gewone werknemers is het gras op veel plaatsen volledig verdord.

Je zal er vlug achter komen dat het systeem van uitbuiting, plaatselijk kan verschillen, maar het kapitaal kende al geen grenzen toen ik geboren werd en heeft zijn tentakels en zijn voordelen, enkel globaal en legaal uitgebreid.

Je moet enkel het Europees beleid bekijken om te zien dat maffia praktijken zijn ingevoerd.
Banken mogen jou nu legaal beroven van je spaargeld.
Politici verkozen door jouw generatie sinds de laatste oorlog.
Inplaats van het systeem te veranderen wegens te corrupt, heb je er zo veel mogelijk van meegeprofiteerd.
En nu ben IK de egoïst omdat ik dit onder je neus wrijf.
Ik verdwijn dus met de noorderzon, mét mijn spaargeld, en jullie kunt zelf opdraaien voor jullie pensioen. Vraag het aan de talloze immigranten, die jullie laten komen hebt om jullie vuil werk te doen ( en die dat nu ook niet meer willen doen, ze zijn zoals jullie geworden ).
Zien of DIE er goesting in hebben jullie luxe-verslaving te bekostigen.
Oud 6 augustus 2013, 23:06   #85
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn grootouders, en mijn ouders, gewone arbeiders & middenstand, leefden helemaal niet in zulke omstandigheden. Ik vraag mij dus af in welk boerengat, of in welke ongure sloppenwijk jij bent opgegroeid ?
Ik wil niet moeilijk doen he,maar ik kom uit een gezin waar de grootouders hoveniers waren,en grootmoeder gehandicapt door een ongeval,ik heb niet anders geweten dan dat mijn ouders en oom en ook ikzelf volop deelnamen aan het voorbereiden van de markt,voor en na hun werk wat vader en oom betrof en moeder heeft zelfs haar werk na 3 jaar laten staan om op de boerderij te helpen,en dat waren lange dagen,en inderdaad wij hadden geen tv voor de jaren 60! wij hadden een wc buiten zonder stromend water en inderdaad ook gazettepapier,een wasmachien met een rol op om uw was door te draaien en onderaan een vuurtje om het water te verwarmen en zelfs nog een wasbord en geen bad maar een zinken teil,en naast de leefplaats was de stal en daarboven de hooizolder en als ge het erf opkwam een mesthoop,u weet duidelijk niet waar u over praat,en u gaat ons terechtwijzen?

En uw onderschrift van open geest,neem me niet kwalijk maar daar heb ik zo mijn bedenkingen bij,mijn vrouw is nog geen maand geleden plots overleden net geen 61,zij zal nooit pensioen trekken ze heeft nochtans ook 34 jaar gewerkt,u deelt mensen in hokjes in en daar hoeven wij geen genoegen mee te nemen!

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 6 augustus 2013 om 23:18.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 23:17   #86
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik wil niet moeilijk doen he,maar ik kom uit een gezin waar de grootouders hoveniers waren,en grootmoeder gehandicapt door een ongeval,ik heb niet anders geweten dan dat mijn ouders en oom en ook ikzelf volop deelnamen aan het voorbereiden van de markt,voor en na hun werk wat vader en oom betrof en moeder heeft zelfs haar werk na 3 jaar laten staan om op de boerderij te helpen,en dat waren lange dagen,en inderdaad wij hadden geen tv voor de jaren 60! wij hadden een wc buiten zonder stromend water en inderdaad ook gazettepapier,een wasmachien met een rol op om uw was door te draaien en onderaan een vuurtje om het water te verwarmen en zelfs nog een wasbord en geen bad maar een zinken teil,en naast de leefplaats was de stal en daarboven de hooizolder en als ge het erf opkwam een mesthoop,u weet duidelijk niet waar u over praat,en u gaat ons terechtwijzen?
U hebt hier gelijk,begin tot midden de jaren 60 stonden in vrijwel alle arbeiderswoningen de toiletten buiten met een vaste houten bril recht boven de beerput ....

Een badkamer in een werkmanswoning moest toen nog uitgevonden worden ,zodat de zinken teil in de keuken ons deel was wat wasgelegenheid betreft....

Meneer wéét niet goed waarover hij het heeft....

Hij is echter niet de enige,mijn kinderen reageren op dezelfde manier als je daarover vertelt....

Opgevoed in luxe,voor zichzelf werkend en mét het recht om luidop hun eigen mening te mogen verkondigen terwijl ze in alle rust van hotel mama kunnen genieten..

Wij moesten vooral zwijgen en werken,ons pree afgeven,en er thuis nog een hele hoop klussen erbij moeten uitvoeren....
Oud 6 augustus 2013, 23:23   #87
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Politici verkozen door jouw generatie sinds de laatste oorlog.
Inplaats van het systeem te veranderen wegens te corrupt, heb je er zo veel mogelijk van meegeprofiteerd.
En nu ben IK de egoïst omdat ik dit onder je neus wrijf.
Ik verdwijn dus met de noorderzon, mét mijn spaargeld, en jullie kunt zelf opdraaien voor jullie pensioen. Vraag het aan de talloze immigranten, die jullie laten komen hebt om jullie vuil werk te doen ( en die dat nu ook niet meer willen doen, ze zijn zoals jullie geworden ).
Zien of DIE er goesting in hebben jullie luxe-verslaving te bekostigen.

Kijk eens,van politiek wéét u ook al niets af.....

Dan zou je als je de laatste jaren terugkijkt al ettelijke pogingen van die kiezers hebben kunnen waarnemen om het systeem te veranderen....

Pogingen die door de traditionele partijen én hun voorzitters echter keer op keer in de kiem worden gesmoord daar zij eigenhandig en niet gebonden door de verkiezingsuitslagen hun eigen zin doordrijven....

Bovendien vergeet u nog dat wij maar in één helft van het land onze stem als pover drukkingsmiddel kunnen gebruiken,en wij in de andere landshelft hélemaal geen medezeggenschap wat politiek beleid betreft hebben...

En hoe zit het met de generatie politiekers die jij mee hebt helpen te verkiezen,die laatste generaties politiekers zijn nét de ergsten op het gebied van volksverlakkerij sinds de tweede wereldoorlog....

Laatst gewijzigd door Svennies : 6 augustus 2013 om 23:25.
Oud 6 augustus 2013, 23:41   #88
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Kijk eens,van politiek wéét u ook al niets af.....

Dan zou je als je de laatste jaren terugkijkt al ettelijke pogingen van die kiezers hebben kunnen waarnemen om het systeem te veranderen....

Pogingen die door de traditionele partijen én hun voorzitters echter keer op keer in de kiem worden gesmoord daar zij eigenhandig en niet gebonden door de verkiezingsuitslagen hun eigen zin doordrijven....

Bovendien vergeet u nog dat wij maar in één helft van het land onze stem als pover drukkingsmiddel kunnen gebruiken,en wij in de andere landshelft hélemaal geen medezeggenschap wat politiek beleid betreft hebben...

En hoe zit het met de generatie politiekers die jij mee hebt helpen te verkiezen,die laatste generaties politiekers zijn nét de ergsten op het gebied van volksverlakkerij sinds de tweede wereldoorlog....
Volgens mij is hij al vertrokken naar het buiten- land!
Oud 7 augustus 2013, 01:37   #89
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oeioei, huilie huilie, hou op man, ik heb zo een medelijden met je !!!
Waarom ben je niet het land uitgetrokken als het hier zo slecht was ?
Ach ja, je bént al in het buitenland : in Thailand, have a nice Holiday on other people's misery ! En WIJ moeten dat betalen, de vergeten generatie die nét na de jouwe kwam !
Wel, NIET MEER met MIJN hulp in elk geval.
Ged�*�*n met belastingen betalen in België ! Vind maar ander werkvolk om zich voor jou uit te sloven.
je hoeft niet te huilen voor mij ,doe ik ook niet ,er is hier op dit forum maar een huilebalk ,en dat ben jij ,ik en met mij vele anderen hebben jou opleiding betaald plus het pensioen van jou ouders , nu het jou beurt is zit je te bleiten,ik bleit niet hoor jongetje ,IK BEN EEN MAN ,gehard in het leven ,niet bang om op 65 jarige leeftijd alles achter te laten,jij zult blijven betalen ,zo n bleiter en klager is nergens welkom
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2013, 01:42   #90
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
jongetje ,ik kan je niet anders noemen met jou kinderpraat ,in de jaren 1950-1960 waren op het platteland alle werkmensen in het zelfde geval als wij,en ter inlichting ,wij waren arm maar eerlijk ,ook in geest ,wat ik van jou niet kan zeggen ,jij bent in uw geest een stuk krapuul
Oud 7 augustus 2013, 01:45   #91
ouwe knar
Banneling

Standaard

en jongetje ik heb je verteld hoe luxueus mijn kinder jaren waren , in plaats van het kinder refreintje ,ge liegt ,zou ik graag jou zogezegde miserabele kinderjaren leren kennen,ik wacht nog steeds ,
Oud 7 augustus 2013, 01:55   #92
ouwe knar
Banneling

Standaard

en kindje wat dat profiteren betreft ,de thai waar ik mijn inkopen doe zijn anders heel blij met mij,ik ben geen linkiewinkie die alles gratis wil ,en mijn jonge vrouw is nog veel blijer ,ze heeft vanochtend nog gezegd hoe gelukkig ze is met mij ,goed eten ,mooie kleren ,geen slaag ,ik ben nooit dronken ,kortom de idiale man voor een thaise schone,en ik zie er nog goed uit voor mijn leeftijd ,wat wil ,niet meer werken ,4 keer per week een fietsrit van ongeveer70 km ,alle dagen gym ,bench op mijn 65 nog 110 kg ,186cm lang en 84 kg ,,JALOERS JONGETJE?
Oud 7 augustus 2013, 02:58   #93
ouwe knar
Banneling

Standaard

zeg jongetje ,scheld je op jou ouders ook zo ,want blijkbaar waren zij de verkwisters ,terwijl iedere werkmens in armoe leefde , maakten zij mooie sier in een huis met alle voorzieningen,zou je bij hen niet gaan zoeken jongetje
Oud 7 augustus 2013, 16:21   #94
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

En uw onderschrift van open geest,neem me niet kwalijk maar daar heb ik zo mijn bedenkingen bij,mijn vrouw is nog geen maand geleden plots overleden net geen 61,zij zal nooit pensioen trekken ze heeft nochtans ook 34 jaar gewerkt,u deelt mensen in hokjes in en daar hoeven wij geen genoegen mee te nemen!
Dit land is geen stuiver meer waard. Zoveel heb ik wel begrepen.

Laatst gewijzigd door meneer : 7 augustus 2013 om 16:22.
Oud 7 augustus 2013, 16:21   #95
meneer
Banneling

Standaard

[quote=BitterSweet;6744821]!!

Laatst gewijzigd door meneer : 7 augustus 2013 om 16:24.
Oud 7 augustus 2013, 16:21   #96
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

Innige deelneming voor uw vrouw. ( serieus )

Voor de rest : ik ben in 1960 geboren, opgegroeid in een arbeiderswoning op het Zuid, in Antwerpen. Bij ons was de keuken en de badkamer tezamen, er stond een groot bad . De wc er juist naast, achter een muurtje & een gordijn. Er was warm water, en mijn ouders kochten wc papier ( hopelijk is dit geen te ongehoorde luxe voor u, of moesten wij ons gat afvegen met schuurpapier misschien ? )
De eerste zwart wit TV werd gekocht toen ik een jaar of 6 was, het huis werd verwarmd met een kolenstoof, zo één waar één kant gloeiend heet is als je er naast zit, en de andere ijskoud.
Je ziet, ZO rijk was ik niet, ook al waren wij geen analfabete boeren die met hun beesten in de stal sliepen, en zich wasten in de modderpoel met de varkens.
Op mijn 16 ben ik gaan werken, om mijn eigen boterham & de rest te kunnen verdienen, amper 18 deed ik mijn legerdienst, en daarna stond ik op eigen benen.
Meer dan 20 jaar woonde en werkte ik in het buitenland, heimwee bracht mij terug naar België ( god weet waarom ?! ). D�*�*rvan ben ik genezen nu, en ik vertrek terug, voorgoed nu. Ik was beter niet teruggekomen, dan was ik nu al " binnen ". Maar goed, het zij zo, nu zal ik me tenminste niet beklagen terug ver weg te wonen van dat " land ".
Veel geluk voor de rest, en hopelijk vinden jullie genoeg sponsors voor jullie pensioenen. De immigranten wellicht ?
Oud 7 augustus 2013, 18:33   #97
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Innige deelneming voor uw vrouw. ( serieus )

Voor de rest : ik ben in 1960 geboren, opgegroeid in een arbeiderswoning op het Zuid, in Antwerpen. Bij ons was de keuken en de badkamer tezamen, er stond een groot bad . De wc er juist naast, achter een muurtje & een gordijn. Er was warm water, en mijn ouders kochten wc papier ( hopelijk is dit geen te ongehoorde luxe voor u, of moesten wij ons gat afvegen met schuurpapier misschien ? )
De eerste zwart wit TV werd gekocht toen ik een jaar of 6 was, het huis werd verwarmd met een kolenstoof, zo één waar één kant gloeiend heet is als je er naast zit, en de andere ijskoud.
Je ziet, ZO rijk was ik niet, ook al waren wij geen analfabete boeren die met hun beesten in de stal sliepen, en zich wasten in de modderpoel met de varkens.
Op mijn 16 ben ik gaan werken, om mijn eigen boterham & de rest te kunnen verdienen, amper 18 deed ik mijn legerdienst, en daarna stond ik op eigen benen.
Meer dan 20 jaar woonde en werkte ik in het buitenland, heimwee bracht mij terug naar België ( god weet waarom ?! ). D�*�*rvan ben ik genezen nu, en ik vertrek terug, voorgoed nu. Ik was beter niet teruggekomen, dan was ik nu al " binnen ". Maar goed, het zij zo, nu zal ik me tenminste niet beklagen terug ver weg te wonen van dat " land ".
Veel geluk voor de rest, en hopelijk vinden jullie genoeg sponsors voor jullie pensioenen. De immigranten wellicht ?
Het is niet omdat we het niet eens zijn,dat ik u geen geluk mag wensen,bij deze is dat dan nu gebeurt,en nogmaals bedankt voor de steun ivm mijn vrouw.
Oud 7 augustus 2013, 20:26   #98
Manus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Er kwam geen reactie. Dus opnieuw.
Omdat:
...

Dat, de euthanasie voor bejaarden komt er. Op het moment dat die generatie geen huizen, spaarboek en co meer heeft.

Nu is het de enige bron die nog geld heeft die afgetapt kan worden.

Gelet op het feit dat er géén intrest meer gegeven word op spaarboekjes, de gelden daar verdampen.

De regering nu nieuw systeem aan de man zal brengen om die privé gelden nog sneller op te souperen. De huis eigenaars gestraft worden. De zelfstandigen en werkenden vervolgd worden op hun duur verdiende centjes. Dat alles om de particratie overeind te houden.

Zal de volgende generatie gepensioneerden blut zijn.

Zal de euthanasie tablet volledig terugbetaald vrij verkrijgbaar zijn bij de apotheek.

Zullen de kinderen een dankbetuiging krijgen van de regering. Omdat hun ouders op die wijze de co vervuiling helpen onderdrukken.

Dont worry, be happy
U stelt het te hard voor. Eens we stoppen met het eindeloos rekken van het leven komt er automatisch een hoop geld vrij wegens het wegvallen van pensioenlasten en medische kosten.

Probleem hierbij is dat het concept van memento mori compleet in onbruik geraakt is en we tegenwoordig vastklampen aan het leven om het leven op zich.
Het falen van de vrijzinnigen die te weinig aandacht geschonken hebben aan de dood en de relativiteit van ons bestaan? Een deel van spanning in het pensioendebat hebben we zekers aan hen te danken, daar ze decennia lang het pensioen ter vervanging van de hemel hebben afgespiegeld.
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2013, 23:55   #99
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat we het niet eens zijn,dat ik u geen geluk mag wensen,bij deze is dat dan nu gebeurt,en nogmaals bedankt voor de steun ivm mijn vrouw.
Bedankt !
En hou de moed erin.

Laatst gewijzigd door meneer : 7 augustus 2013 om 23:55.
Oud 8 augustus 2013, 02:59   #100
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:

ik wil u ook nog condoleren met het verlies van uw vrouw,ik weet wat het is ,10 jaar geleden heb ik mijn vrouw na 30 jaar huwelijk ook verloren ,ze was 58 jaar jong,ik heb getracht terug een leven op te bouwen in belgie ,maar uiteindelijk ben ik in Thailand terecht gekomen ,nu ik beklaag het me niet ,soms wat negatieve reacties van belgen ,genre profiteur ven de armoe daar ,maar dank zij de aanwezigheid van emigranten daar daalt juist de armoe ,ik hou het maar op jaloesie
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be