![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige waar u aan dacht is profiteren én feesten,om dan tot de conclusie te komen dat u eigenlijk niets hebt opgebouwd.... Op reis gaan,van eenmaal tot meerdere keren per jaar was waarschijnlijker een pak belangrijker voor u... Uw sociale omgeving laat u niet toe om minder te zijn dan diegenen rondom u.... En nu maar kwekken dat die babyboomers zogezegd hebben geprofiteerd van het héle systeem... En gelijk vergeten dat de overgrote meerderheid van die babyboomers thuis diende mee te werken,volledig gratis uiteraard,buiten hun eigen werk... Dat velen van hen jaren in een volcontinu stelsel wat hun werk én thuiswerk betreft gewerkt hebben... Dat velen van hen absoluut niet in een luxe situatie zijn opgevoed waar de gebruikelijke fait divers van heden,een échte badkamer,een centrale verwarming,een toilet binnenhuis tot een met een eigen wagen op de koop toe tot de geplogendheden behoorden... U kon hetgeen u verdiende gelijk afgeven tot en met de overuren die u deed... Vakantiegeld inbegrepen.... Citaat:
Uw waarheid kennen we,nu gewoon doen wij wat hebben gedaan voor de vorige generatie,en dat is "zwijgen én werken".... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom ben je niet het land uitgetrokken als het hier zo slecht was ? Ach ja, je bént al in het buitenland : in Thailand, have a nice Holiday on other people's misery ! En WIJ moeten dat betalen, de vergeten generatie die nét na de jouwe kwam ! Wel, NIET MEER met MIJN hulp in elk geval. ![]() Ged�*�*n met belastingen betalen in België ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Mijn grootouders, en mijn ouders, gewone arbeiders & middenstand, leefden helemaal niet in zulke omstandigheden. Ik vraag mij dus af in welk boerengat, of in welke ongure sloppenwijk jij bent opgegroeid ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inplaats van het systeem te veranderen wegens te corrupt, heb je er zo veel mogelijk van meegeprofiteerd. En nu ben IK de egoïst omdat ik dit onder je neus wrijf. ![]() Ik verdwijn dus met de noorderzon, mét mijn spaargeld, en jullie kunt zelf opdraaien voor jullie pensioen. ![]() Zien of DIE er goesting in hebben jullie luxe-verslaving te bekostigen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En uw onderschrift van open geest,neem me niet kwalijk maar daar heb ik zo mijn bedenkingen bij,mijn vrouw is nog geen maand geleden plots overleden net geen 61,zij zal nooit pensioen trekken ze heeft nochtans ook 34 jaar gewerkt,u deelt mensen in hokjes in en daar hoeven wij geen genoegen mee te nemen!
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 6 augustus 2013 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een badkamer in een werkmanswoning moest toen nog uitgevonden worden ,zodat de zinken teil in de keuken ons deel was wat wasgelegenheid betreft.... Meneer wéét niet goed waarover hij het heeft.... Hij is echter niet de enige,mijn kinderen reageren op dezelfde manier als je daarover vertelt.... Opgevoed in luxe,voor zichzelf werkend en mét het recht om luidop hun eigen mening te mogen verkondigen terwijl ze in alle rust van hotel mama kunnen genieten.. Wij moesten vooral zwijgen en werken,ons pree afgeven,en er thuis nog een hele hoop klussen erbij moeten uitvoeren.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk eens,van politiek wéét u ook al niets af..... Dan zou je als je de laatste jaren terugkijkt al ettelijke pogingen van die kiezers hebben kunnen waarnemen om het systeem te veranderen.... Pogingen die door de traditionele partijen én hun voorzitters echter keer op keer in de kiem worden gesmoord daar zij eigenhandig en niet gebonden door de verkiezingsuitslagen hun eigen zin doordrijven.... Bovendien vergeet u nog dat wij maar in één helft van het land onze stem als pover drukkingsmiddel kunnen gebruiken,en wij in de andere landshelft hélemaal geen medezeggenschap wat politiek beleid betreft hebben... En hoe zit het met de generatie politiekers die jij mee hebt helpen te verkiezen,die laatste generaties politiekers zijn nét de ergsten op het gebied van volksverlakkerij sinds de tweede wereldoorlog.... Laatst gewijzigd door Svennies : 6 augustus 2013 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() en jongetje ik heb je verteld hoe luxueus mijn kinder jaren waren , in plaats van het kinder refreintje ,ge liegt ,zou ik graag jou zogezegde miserabele kinderjaren leren kennen,ik wacht nog steeds ,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() en kindje wat dat profiteren betreft ,de thai waar ik mijn inkopen doe zijn anders heel blij met mij,ik ben geen linkiewinkie die alles gratis wil ,en mijn jonge vrouw is nog veel blijer ,ze heeft vanochtend nog gezegd hoe gelukkig ze is met mij ,goed eten ,mooie kleren ,geen slaag ,ik ben nooit dronken ,kortom de idiale man voor een thaise schone,en ik zie er nog goed uit voor mijn leeftijd ,wat wil ,niet meer werken ,4 keer per week een fietsrit van ongeveer70 km ,alle dagen gym ,bench op mijn 65 nog 110 kg ,186cm lang en 84 kg ,,JALOERS JONGETJE?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() zeg jongetje ,scheld je op jou ouders ook zo ,want blijkbaar waren zij de verkwisters ,terwijl iedere werkmens in armoe leefde , maakten zij mooie sier in een huis met alle voorzieningen,zou je bij hen niet gaan zoeken jongetje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door meneer : 7 augustus 2013 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() [quote=BitterSweet;6744821]!!
Laatst gewijzigd door meneer : 7 augustus 2013 om 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de rest : ik ben in 1960 geboren, opgegroeid in een arbeiderswoning op het Zuid, in Antwerpen. Bij ons was de keuken en de badkamer tezamen, er stond een groot bad . De wc er juist naast, achter een muurtje & een gordijn. Er was warm water, en mijn ouders kochten wc papier ( hopelijk is dit geen te ongehoorde luxe voor u, of moesten wij ons gat afvegen met schuurpapier misschien ? ![]() De eerste zwart wit TV werd gekocht toen ik een jaar of 6 was, het huis werd verwarmd met een kolenstoof, zo één waar één kant gloeiend heet is als je er naast zit, en de andere ijskoud. ![]() Je ziet, ZO rijk was ik niet, ook al waren wij geen analfabete boeren die met hun beesten in de stal sliepen, en zich wasten in de modderpoel met de varkens. ![]() Op mijn 16 ben ik gaan werken, om mijn eigen boterham & de rest te kunnen verdienen, amper 18 deed ik mijn legerdienst, en daarna stond ik op eigen benen. Meer dan 20 jaar woonde en werkte ik in het buitenland, heimwee bracht mij terug naar België ( god weet waarom ?! ). D�*�*rvan ben ik genezen nu, en ik vertrek terug, voorgoed nu. Ik was beter niet teruggekomen, dan was ik nu al " binnen ". Maar goed, het zij zo, nu zal ik me tenminste niet beklagen terug ver weg te wonen van dat " land ". Veel geluk voor de rest, en hopelijk vinden jullie genoeg sponsors voor jullie pensioenen. ![]() ![]() Dit land is geen stuiver meer waard. Zoveel heb ik wel begrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Probleem hierbij is dat het concept van memento mori compleet in onbruik geraakt is en we tegenwoordig vastklampen aan het leven om het leven op zich. Het falen van de vrijzinnigen die te weinig aandacht geschonken hebben aan de dood en de relativiteit van ons bestaan? Een deel van spanning in het pensioendebat hebben we zekers aan hen te danken, daar ze decennia lang het pensioen ter vervanging van de hemel hebben afgespiegeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En hou de moed erin. Laatst gewijzigd door meneer : 7 augustus 2013 om 23:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |