![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat IS nu eenmaal het geval. Wij genieten altijd als gezin van het avondmaal bijvoorbeeld. Wat is er leuker je kinderen te horen vertellen over van alles en nog wat. Of zelfs in gesprek of discussie ermee te gaan. De kleine dingen waarvan je gelukkig wordt. De knuffel van je kinderen. Het eens gezellig ravotten. Enzovoort. Duizend keer beter dan een of andere reis naar een ver oord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom zou je niet de reeds aanwezige Nederlandstaligen aanzetten tot het "maken" van kinderen? Is het soms "vies" dit aan onze eigen Vlaamse bevolking aan te prijzen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
(Turkse scholen in Gent, in NRW, Berlijn...Arabische scholen in Brussel)
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In dat opzicht zou men trouwens ook maatregelen moeten nemen om de Nederlandstaligen in Vlaanderen te laten blijven in de plaats dat ze in Wallonië gaan kleine Waaltjes maken met Vlaamse namen. Wat ik mis in de Vlaams-nationale politiek is een gerichtheid op ruimtelijke ordening.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 juli 2013 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dán ben je dus niet geintegreerd in de huidige Vlaamse cultuur. En lees ik op dit forum niet om de haverklap dringende en dreigende oproepen, vaak aan moslims natuurlijk, dat men moet integreren in de ''Vlaamse'' cultuur? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat "integreren" betekent dat je een soort doorslagje wordt van wat een of andere persoon - u, in deze discussie - als een soort samenvatting naar voorschuift van wat "Vlaamse cultuur" eigenlijk is of hoort te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie nog steeds niet in waarom je migranten moet invoeren om het geboortecijfer op peil te houden. Laat er liever een doelgerichte geboortepolitiek gevoerd worden bij de eigen bevolking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
#heefthetbegrepen Citaat:
Maar de negatieve percepetie van veel autochtone Vlamingen naar ''kinderen krijgen'' toe, en zeker naar grotere gezinnen, past in het centen-denken en maximale zelfontplooiings-ideaal dat integraal onderdeel van de Vlaamse cultuur is. Relevant dus. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 juli 2013 om 22:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan hebt ge gelijk als ge zegt dat er in het zuiden van de VS de Angelsaksische kultuur plaats maakt voor de Latinokultuur.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 juli 2013 om 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals de Franstaligen trouwens!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en daardoor merken ze nu dat ze in Brussel een demografisch dalende groep aan het worden zijn. Ook al gaat een deel van de immigranten uit de Maghreb over op het Frans, dan nog worden ze geen deel van de Brussels-Franstalige cultuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er is toevallig een grote stad in Amerika waar die 'vervanging' voltooid is.
Daar is het écht gebeurd, Eberhard. Jouw natte droom. Het boze blanke beest is daar verslagen. Victorie! Maar o jee, die stad is veranderd in een naar pis en kak stinkende failliete derde wereld puinhoop. 'Help' roepen ze daar nu. 'Help, de straatverlichting werkt niet meer en het stinkt hier naar pis en kak.' |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De twee taalgemeenschappen staan er de facto in een konkurrentiepositie. En ik stel vast dat de Franstaligen de immigranten aan hun borst drukken om er de Francité te komen versterken én tegelijkertijd ipso facto de Nederlandstaligheid te komen verzwakken. Dat laatste is hun blijkbaar belangrijker dan dat die Maghrebijnen dan geen deel uitmaken van hetgeen ge noemt de "Brussels-Franstalige kultuur". Men moet weten wat men wil en welke prijs men daarvoor wil betalen. De Franstaligen weten dat en maken volgens mij de juiste keuze want laat ons eerlijk zijn: de Brusselse kultuur van papa is al l�*ng verleden tijd. Mijn punt is dat de Vlaamse Gemeenschap (die helaas geen "Nederlandstalige Gemeenschap" meer is ![]() Zie trouwens mijn onderschrift. Brussel spurt naar een stad van anderhalf miljoen Franstaligen...omdat de Vlaamse gemeenschap het nalaat van massaal te investeren in de uitbreiding het NL-onderwijs. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 juli 2013 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel spurt naar een stad die een ongekende taaldiversiteit zal krijgen. Dat is de realiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lees: de immigranten kiezen voor de Francité. Ze krijgen in het Rijksregister een F bij hun taalrol vermeld en géén NL. Dat ze (nog enkele generaties) Arabisch spreken is daarbij van geen tel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoniet zal er zich taalassimilatie voordoen op termijn. En zoals de kaarten er nu bij liggen: assimilatie tot de Francité. ![]() Zoniet moet de gevoerde taalpolitiek aangepast worden. Dan moeten er facilitieten komen voor anderstaligen. Zover zijn we nog lang niet!
|
![]() |
![]() |