![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik beheers redelijk het Sranan, en heb redelijk het Papiamento beheerst, terugkomend die negers of slaven destijds hebben aan de Europese woorden hun draai gegeven. Nu beheers ik het Pa Dois niet, en ben ook niet van plan deze taal te leren, maar het lijkt mij niet meer dan aannemelijk dat hierbij eenzelfde proces heeft plaatsgevonden als het Sranan, en Papiamento.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() Hongaars is stukkie moeilijker te leren dan het Nederlands of het Duits, of ga je nu weer om bronnen en bewijzen vragen. Nee toch hopelijk ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn stelling is dat een asielzoeker om het even welke taal als moeilijk zal ervaren. Meestal komt hij/zij uit een land met een taal die sterk afwijkt van onze westerse talen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij begon over kinderduits, dan heb ik je wellicht verkeerd begrepen, nml ik ging ervanuit dat je daarmee doelde dat Nederlands een simpeler taal is dan het Duits
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begon niet. Ik pikte in op uw bewering dat Afrikaans een "versimpeling" is van het Nederlands. Daarbij beweerde u eerder dat het Afrikaans bijvoorbeeld geen VD zou kennen, iets wat ik met voorbeelden weerlegde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zo zal Chinees voor ons een moeilijke taal zijn, maar voor een Koreaan veel minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Afrikaans is echter een volwaardige dochtertaal van het Nederlands, en gemakkellijk verstaanbaar voor ons, vermits enkel de uitspraak een beetje verschilt + enkele lokale uitdrukkingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() Het Koreaans staat dichter bij het Hongaars dan bij het Chinees.
Maargoed idd dwalen we af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals het Nederlands bij het Hindi staat, beiden Indo-Europese talen.
Laatst gewijzigd door Weyland : 4 augustus 2013 om 01:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als blanken daar zwarte slaven hebben gedropt, dan hebben ze hen in hun eigen habitat gedropt, op hun eigen continent. De levensomstandigheden zullen natuurlijk excellent geweest zijn: een wit schortje binnen en wat slefferkes, verbod om te jagen en kiekenpoten vreten. Het Europees expansionisme met kolonisatie en andere vormen van 'knechting' hoort thuis in de vorige eeuwen. En wie niet klaar is voor de 21ste eeuw en het verdwijnen van de apartheid niet kan verteren, moet er de gevolgen van dragen. Ik keur die plaasmoorden niet goed, maar de mentaliteit kennende van die fanatieke Boeren vragen ze er om. Ze gaan nog liever dood dan een toontje lager te zingen. Die hebben een dik communicatieprobleem. En als sommige zwarten nog oude rekeningen te vereffenen hebben, wie zijn wij om daar over te oordelen? In Zimbabwe zijn er blanken die dan wel weer willen meewerken, maar door die stomme Mugabe die kans niet krijgen. Stommeriken van diverse pluimage zullen er altijd zijn. Wat Tom Lanoye hier mee te maken heeft, is me een raadsel. Een 'Die Kind' (Ingrid Jonker) zal hij nooit schrijven. Laatst gewijzigd door parsprototem : 4 augustus 2013 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door meneer : 4 augustus 2013 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1° wie waar het meest thuishoort en territorium speelt hier een rol. Dat is één en 2° wie wie uitbuit. Sommige uitbuitfeiten hebben tijd nodig om te verjaren. Zeker wanneer ze buiten oorlogstijd infrastructureel ingebed waren en ze niet degelijk werden of worden rechtgezet. Heel simpel. Als de blanken daar te keer gingen, heb jij de andere kant opgekeken zeker. En je bent natuurlijk anti-Engels want die hebben daar zo'n 30.000 Boeren (voornamelijk vrouwen en kinderen) duchtig de das omgedaan. Hoe ga je daar mee om? Als je in termen van ras wilt spreken ... mijn ras dus had in Afrika niets te zoeken. Ik spreek in termen van Europese thuisbevolking ... en die hadden in Afrika niets te zoeken. En niet-Europese thuisbevolkingen hebben niets in Europa te zoeken. Als ze er zijn, dienen ze zich aan te passen en zich te gedragen. Als zwarte Afrikaan zou ik dus alle Chinezen of buitengooien of een ferme toon lager doen zingen. En die arrogante multi-nationals ook. In het algemeen vind ik de homo sapiens sapiens niet erg snugger, irritant en heel destructief, zowel links als rechts, of wat mensen daaronder denken te kunnen rangeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zuid Afrika was amper bewoond parsprototem. Er zijn nuances.
toen de eerste indianenstammen via de Beringstraat naar de nieuwe wereld overstaken, "hoorden ze daar ook niet thuis". Alleen: er was geen kat om hen tegen te houden. Het is niet dat de Nederlandse (dus ook zuid-nederlandse) boeren, daar via oorlogen settelden. het waren de Engelsen die er de beest hebben uitgehangen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |