Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2013, 22:34   #81
simply the best
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
Misschien is Lanoye wel een goede strateeg met deze PR stunt om zijn boeken alvast een duwtje in de rug te geven naar het waalse lezerspubliek
Dat is inderdaad zo.

Een toffe pee.
simply the best is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 22:35   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Sinds "Kartonnen dozen" in het Frans is vertaald, is hij daar bekend. Het boek is zelf genomineerd voor een belangrijke prijs. Hij treedt er ook vaak op.

Ik zie niet in waarom dat dit een probleem zou zijn, Wallonië en Vlaanderen zijn genoeg verschillend maar we zijn nu ook geen wereldvreemden van elkaar hé.
Wie spreekt er over een "probleem"? Niemand toch. Nu lijkt u me toch een beetje voortvarend te spreken over "bekendheid in Wallonië" omdat er een boek van hem in het Frans werd vertaald. U schijnt te vergeten dat "Les Boîtes en carton" trouwens door een Franse uitgever in vertaling werd gebracht. Niet door een Waalse.

Zeggen we dan nu ook dat Lanoye een grote figuur is geworden in Frankrijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 22:36   #83
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spabert Bekijk bericht
Volgens mij is Tom een toekomstige nobelprijswinnaar net zoals Hugo.
Zeker weten!
Kom, ge zijt weer aan het zeveren
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 22:36   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
Misschien is Lanoye wel een goede strateeg met deze PR stunt om zijn boeken alvast een duwtje in de rug te geven naar het waalse lezerspubliek
Goede strateeg? Als hij Kartonnen Dozen pas na twintig jaar weet te brengen naar een Franstalig publiek, beschouw ik hem als een wel heel luie strateeg.
Oud 3 augustus 2013, 22:43   #85
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie spreekt er over een "probleem"? Niemand toch. Nu lijkt u me toch een beetje voortvarend te spreken over "bekendheid in Wallonië" omdat er een boek van hem in het Frans werd vertaald. U schijnt te vergeten dat "Les Boîtes en carton" trouwens door een Franse uitgever in vertaling werd gebracht. Niet door een Waalse.

Zeggen we dan nu ook dat Lanoye een grote figuur is geworden in Frankrijk?
Zinloze discussie. Hij heeft al 2 boeken daar uitgebracht, waarvan zeker 1 op nr 1 van de meest verkochte boeken heeft gestaan, heeft verschillende optredens gedaan in Wallonië met een tweetalige voorstelling, steeds uitverkocht. Is dat een bewijs dat hij daar wereldberoemd is? Neen, maar zeggen dat hij onbekend is, vervalst dit debat. We hebben dat helemaal niet nodig.
Lanoye is gewoon een slechte verliezer, hij kan het niet verkroppen dat BDW gewonnen heeft en dat Vlaanderen niet stemt zoals hij het wilt. Laat hem maar doen.
Oud 3 augustus 2013, 22:43   #86
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spabert Bekijk bericht
Ik vind Tom ne keitoffe schrijver en hij heeft dik gelijk!!!
Die man heeft chance dat hij een schrijver is want ik kan z'n stem echt niet uitstaan. Zo'n spraakgebrek.
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 22:44   #87
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terwijl er beduidend meer subsidies worden toegekend aan de festiviteiten van de flaminganten in Antwerpen, stel ik vast dat artiesten, en met name theatergezelschappen zoals Tutti Fratelli, steeds minder financiële steun krijgen onder het bewind van Bart De Wever.
Dus, de financiële steun voor theatergezelschappen die verminderd, dat is een vaststelling. En de subsidies voor de festiviteiten van flaminganten dan ook? Daar wordt niks over gezegd. Hij stelt het als een feit, maar heeft hij daar wel cijfers voor? Kan best zijn hè, maar zomaar eventjes komen beweren dat het zo is en niet anders... dat slaat nergens op.

Citaat:
“Bart De Wever bekleedt vier functies. Hij is voorzitter van de grootste partij in België, Vlaams parlementslid, senator en burgemeester”, gaat Lanoye verder. “Antwerpen besturen is voor hem dus een parttime job, terwijl de stad recht heeft op een voltijds burgemeester. De Wever heeft zelf toegegeven dat hij na zes maanden burgemeesterschap uitgeperst was als een appelsien. Toch gaat hij door, en wordt Antwerpen bijgevolg niet bestuurd zoals het zou moeten. Bovendien ziet De Wever Antwerpen als een instrument voor zijn federale campagne. Dat resulteert in een amateuristisch en een te populistisch beleid in Antwerpen.”
Wat goedkope beschuldigingen, inclusief het immer foute gebruik van "populisme". Vraag mij af wanneer ze eens gaan onderzoeken wat dat woord eigenlijk betekent.

Citaat:
Lanoye begrijpt dus niet waarom dertig procent van de Vlamingen aangegeven heeft voor de N-VA te zullen stemmen in 2014. “Er schuilt hypocrisie in de N-VA en zijn voorzitter. De partij wil een onafhankelijk België, maar slaagt er niet in dit duidelijk uit te spreken, noch duidelijk uit te leggen hoe het dit wil realiseren. Hun propaganda mag dan wel geniaal zijn, niemand weet wat het juist betekent. Als België splitst, zal Vlaanderen terrein verliezen op economisch vlak. Daarnaast zal het Brussel verliezen. En waarom zou je dat willen? Brussel is het Washington van Europa en de stad die België een gewicht geeft. Ik zou walgen van een Vlaamse republiek.”
Hij klaagt aan de ene kant over populisme, dan weer over het feit dat N-VA zijn plannen niet publiek uitsmeert. Tom jongen, het is het 1 of het ander, niet allebei.

Vlaanderen zal Brussel helemaal niet verliezen. Het is Vlaams grondgebied en zal dat ook blijven. De corridor is er niet en zal er ook niet komen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Corrido...-Walloni%C3%AB

Citaat:
Misschien moeten we een fonds oprichten om boeken meteen naar de beide talen te vertalen of om evenementen te organiseren waar een minimum aantal mensen uit beide regio’s aanwezig moet zijn?
Als meneer Lanoye dat helemaal uit eigen zak wil betalen, mij best...

Citaat:
Waarom negeren we de linken tussen Vlaanderen en Wallonië in plaats van ze te versterken?
Dat moet u maar eens vragen aan de Waalse media die Vlaanderen constant demoniseert.

Citaat:
Ik ben daar het bewijs van: ik geef ook lezingen in Wallonië, en ben fier dat ik gevraagd wordt voor het Intime Festival in het Koninklijk theater van Namen, en dat ik daar iemand als Benoît Poelvoorde kan ontmoeten
Dus, omdat meneer Lanoye in de high society kringen met wat kunstenaar/schrijvers/etc... moet iedereen dat maar doen.

Als het Tom Lanoye niet overkomt, dan bestaat het niet. Wat een open en verstandig mens toch(lacht).

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 22:46   #88
simply the best
Banneling

Standaard

Citaat:
Zinloze discussie. Hij heeft al 2 boeken daar uitgebracht, waarvan zeker 1 op nr 1 van de meest verkochte boeken heeft gestaan, heeft verschillende optredens gedaan in Wallonië met een tweetalige voorstelling, steeds uitverkocht. Is dat een bewijs dat hij daar wereldberoemd is? Neen, maar zeggen dat hij onbekend is, vervalst dit debat. We hebben dat helemaal niet nodig.
Lanoye is gewoon een slechte verliezer, hij kan het niet verkroppen dat BDW gewonnen heeft en dat Vlaanderen niet stemt zoals hij het wilt. Laat hem maar doen.
Oud 3 augustus 2013, 22:47   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zinloze discussie. Hij heeft al 2 boeken daar uitgebracht, ...
Te verwaarlozen dus, in het geheel van zijn omvangrijke oeuvre.
Oud 3 augustus 2013, 22:47   #90
simply the best
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Die man heeft chance dat hij een schrijver is want ik kan z'n stem echt niet uitstaan. Zo'n spraakgebrek.
Een mooie stem heeft hij niet.
Maar wel veel pretentie.
Oud 3 augustus 2013, 22:48   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Dat moet u maar eens vragen aan de Waalse media die Vlaanderen constant demoniseert.
Ik vraag me dan eigenlijk af: "Over welke 'linken' heeft Lanoye het eingelijk?" Iemand een idee?

Chocolade? Bier? Koningshuis? Is het weer die onnozele prietpraat?
Oud 3 augustus 2013, 22:49   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply the best Bekijk bericht
Een mooie stem heeft hij niet.
Maar wel veel pretentie.
Persoonlijk vind ik dat bij een schrijver niet misstaan. Alleen mag hij niet verwachten dat ik zijn politieke inzichten tot de mijne maakt of ik er enig gewicht aan hecht.
Oud 3 augustus 2013, 22:49   #93
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130803_00680394

Weer nen onnozelaar dat zijn kwetter niet kan houden tegen de Waalse pers. Dat die z'n boeltje es pakt en rap opFLIKKERT als ie toch zo Waalsgezind is!
Citaat:
Als België splitst, zal Vlaanderen economisch moeten inleveren. Daarnaast zal het ook Brussel verliezen. En waarom zou je dat willen? Brussel is het Washington van Europa en de stad die België een gewicht geeft. Ik zou teleurgesteld zijn in een Vlaamse republiek.’
EN die man zegt dat hij antwerpenaar is
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 22:50   #94
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Te verwaarlozen dus, in het geheel van zijn omvangrijke oeuvre.
Tuurlijk maar iemand die op nr 1 van de boekenlijst staat, kan je toch niet onbekend noemen hé?
Oud 3 augustus 2013, 22:52   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk maar iemand die op nr 1 van de boekenlijst staat, kan je toch niet onbekend noemen hé?
Wanneer was dat dan wel?
Oud 3 augustus 2013, 22:56   #96
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer was dat dan wel?
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30125_00446273
Oud 3 augustus 2013, 22:58   #97
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou het aantal Vlaamse schrijvers dat bij een Nederlandse, meer bepaald een Amsterdamse, en niet bij een Vlaamse uitgeverij onderdak heeft gevonden niet te eten willen geven. En dat zijn tegelijk ook de bekendste in Vlaanderen...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 23:01   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik zou het aantal Vlaamse schrijvers dat bij een Nederlandse, meer bepaald een Amsterdamse, en niet bij een Vlaamse uitgeverij onderdak heeft gevonden niet te eten willen geven. En dat zijn tegelijk ook de bekendste in Vlaanderen...
Natuurlijk, maar het is belangrijk de vertaling van Lanoye even in een breder perspectief te zien dan alleen Vlaams-Franstalig binnen België.
Oud 3 augustus 2013, 23:02   #99
looneytoon1975
Burgemeester

looneytoon1975's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
EN die man zegt dat hij antwerpenaar is
Man?
looneytoon1975 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 23:13   #100
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het zal wel eerder zo zijn dat er zoveel Franstalig leesvoer voorradig is dat een Vlaamse, Letse of Hongaarse auteur wat meer moeite zal moeten doen om in de belangstelling te komen.
Lanoye heeft zijn hefboom gevonden. De N-VA. Zei daar iemand "hypocriet" ?
Dat denk ik ook. Zijn royalty's zullen weer aan het dalen zijn...
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be