Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2013, 15:55   #81
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
't Is zelfs plezant door Brussel te flaneren. Voel je je echt femme de la rue.

.
Loop ook niet met een camera om je nek in sommige Brusselse straten rond of zelfs niet op een plein waar een politiepost is gevestigd, of je hebt kans dat een baardmans in pyama van zijn oren komt maken.
Als je de baardmans van wederwoord dient wordt je binnen de korste keren omringd een bende snotters tussen 12 en20 jaar die je wat gaan intimideren en bedreigen.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2013, 16:50   #82
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Raar is dat. De vreemdelingen blijven toestromen en de criminaliteit blijft stijgen.

En toch zwijgen de traditio's. Want Brussel is een harmonieuze smeltkroes van culturen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2013, 16:51   #83
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Vrij recente gebeurtenis ...

Citaat:
Bij de firma Henschel Engineering aan de Oudebaan in Wilrijk (Antwerpen) zijn dieven met ongeveer 200 kilogram koper aan de haal gegaan. Ze knipten hoogspanningskabels los uit een cabine, stripten ze en stalen de koperdraad. Het bedrijf, een naastgelegen woning en een aanpalend bedrijf zaten daardoor zonder stroom. Dat meldt de lokale politie
Bron

p.s. Ik heb zelf de 'eer' gehad twee keer op rij bestolen geweest te zijn door allochtonen in de stad Antwerpen, dit heeft mij twee uurwerken gekost en nog wat geld.
Waar ik ook de pest aan heb is dat deze 'figuren' het niet kunnen laten dat, als je op de straat aan het wandelen bent, zij notie nemen over welk sportschoeisel je aanhebt, welk uurwerk je om je pols draagt en ga zo maar verder ...
Als ik nu naar de stad ga (lees: raar of zelden) neem ik zelfs mijn paspoort niet meer mee, ok dan ben je in overtreding maar toch. Als ze het stelen moet ik een nieuw gaan halen, de kosten die er aan vasthangen zijn uiteraard voor mijn eigen rekening ...

Zo kan je natuurlijk nog uren doorgaan maar toch ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 augustus 2013 om 16:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2013, 16:52   #84
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Loop ook niet met een camera om je nek in sommige Brusselse straten rond of zelfs niet op een plein waar een politiepost is gevestigd, of je hebt kans dat een baardmans in pyama van zijn oren komt maken.
Als je de baardmans van wederwoord dient wordt je binnen de korste keren omringd een bende snotters tussen 12 en20 jaar die je wat gaan intimideren en bedreigen.
Tja, blanken hebben hun tijd gehad in brussel. Ze zijn oud, moe en stervend. De toekomst behoort nu toe aan jonge generatie brusselaars, voornamelijk islamitische jongeren. Het is maar normaal dat dat soort situaties zich voordoet tijdens deze tussenfase van overgang
Oud 10 augustus 2013, 17:03   #85
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik doe het niet graag maar ik herhaal, vroeger was ik nooit fan van de opmerking: Het zal mijn tijd wel duren

Tegenwoordig wel hoor!

Uiteraard hou je dan totaal geen rekening met kinderen en kleinkinderen die rondhuppelen in de familie.

Duistere tijden staan die te wachten.(ergens hoop ik van niet)

Het eigenaardige van de zaak is, dat er veel mensen dit allemaal wel weten te schrijven en dat de rode draad door het forum min of meer is dat veel mensen de toeloop van figuren uit andere landen niet meer wensen men toch blijft stemmen op DIE partijen die ze met open armen blijven binnenhalen.
(Ok, die hebben hun job daar gekregen waarschijnlijk en kunnen niet anders)

Raar toch? Of trolde ik nu even door ...
Oud 10 augustus 2013, 18:07   #86
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het ook een schande dat diene Rus daar in Gent, waarvan zonder bewijs beweerd wordt dat hij dat meisje Aurore vermoord zou hebben, in den bak gestoken werd.

Dat is puur het opzetten door de onderzoeksrechter, van stoute Vlamingen tegen brave Oost-blokkers en aanverwanten.

.
Stop met je getroll
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 01:21   #87
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook nog niet gestorven van je eerste overdrijving ?

Afijn, het blijkt dat de buurt ermee kan leven, met die geparkeerden voor garagepoorten en aan zebrapaden. Er zijn geen ongevallen die de mensen zenuwachtig maken.
Dan moet de burgemeester de straat anders inrichten qua verkeersborden edm, zodat iedereen hetzelfde kan staan als nu, maar niet langer in overtreding.

.
Ik overdrijf zeer zeker niet. Ik heb het daarjuist nog eens bekeken. Van de 34 wagens zijn er 18 verkeerd geparkeerd. Dat is op dit moment wel wel geen 70% maar in mijn ogen al veel te veel. Ik ga zelfs nog meer zeggen. In de straat woont de burgemeester en het zebrapad ligt aan de in/uitgang van een school. En je ziet dit in onze gemeente overal opdoemen.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 11 augustus 2013 om 01:28.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 11:25   #88
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Handig?

Link

Oud 11 augustus 2013, 12:03   #89
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Toch nog niet meegemaakt, en ben al vaker nachtfoto's gaan maken in de stad.

Kom eens een nachtje mee, en je zal zien dat al die problemen overroepen zijn, maar doe jij wel een pamper aan, ik wil niet dat er eentje met een natte broek naast mij loopt te stinken. Als je echt problemen uitlokt door voorbijgangers uit te jouwen als "baardmans in pyama", jah, dan is het wel jouw probleem natuurlijk.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 12:05   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht

Kom eens een nachtje mee, en je zal zien dat al die problemen overroepen zijn.
Awel, ik neem uw voorstel aan. Waar en wanneer spreken we af?

En die pamper, da's niet nodig.

Laatst gewijzigd door maddox : 11 augustus 2013 om 12:06.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 12:13   #91
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Awel, ik neem uw voorstel aan. Waar en wanneer spreken we af?

En die pamper, da's niet nodig.
Ben jij metten?
Ik zit vannacht in de rock classic bar, je vindt me wel, heb een stratovarius shirt aan.
Tot straks.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 11 augustus 2013 om 12:18.
Oud 11 augustus 2013, 13:46   #92
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Bon, geen reactie, terwijl je wel nog op het forum zit te posten.
Ik ben ermee weg. Ik zie je dan vanavond wel opduiken? Ik ben daar meestal vanaf 22u.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 11 augustus 2013 om 13:47.
Oud 11 augustus 2013, 16:27   #93
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Bon, geen reactie, terwijl je wel nog op het forum zit te posten.
Ik ben ermee weg. Ik zie je dan vanavond wel opduiken? Ik ben daar meestal vanaf 22u.

Tot.....??? U neemt die nachtfoto's wel in een veilige omgeving.

Ik tik wel even aan het raam.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 07:07   #94
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Tot.....???
Kijk, als ik daar van 22u ben, en er komt na een uur nog niemand opdagen, dan neem ik aan dat die niet meer komt.
Ben er tot 2u30 blijven lampetten. En verwacht niet dat ik tot sluitingsuur blijf wachten.
Wedden dat Maddox nu zegt dat hij daar om 3u was? Dat zien we voorspelbaar aankomen...
Het blijft een lafaard.
Heb hier op het forum nog al eens met mensen afgesproken die nooit kwamen opdagen, grote mond, wellicht om iets te compenseren...

Citaat:
Ik tik wel even aan het raam.
Dat café heeft geen ramen, slimme. Je gaat binnen via een poort en een gang. Dus je bent er niet langsgeweest...

Het raam dat je hier langs de rechterkant ziet, is van een ander café: http://www.shopinbrussels.be/Common/.../5000089-1.jpg

Weinig volk, ook weinig volk binnen en buitengegaan, ik had wel gemerkt als het geen stamgasten waren, of mensen met oogkleppen op zoals Maddox.
Enfin, niemand die me is komen aanspreken. Ik was de enige met dat shirt aan, dus vrij herkenbaar denk ik.
En om te bewijzen dat ik er was, ze hebben cowboys from hell van pantera gedraaid.

Ben dan maar naar huis gegaan nadien.
Was Maddox zijn pamper nog aan 't zoeken?
Citaat:
U neemt die nachtfoto's wel in een veilige omgeving.
Meestal spreek ik binnen in een café af, ja, een sociale omgeving.
't is niet dat ik dáár foto's ga maken, dat was niet het plan. En nadien ben ik geen foto's meer gaan maken, het blauwe uurtje was immers al lang voorbij.

Soit, Maddox moet niet op een volgende keer rekenen, ik neem niet zomaar onbekenden mee op pad, zeker geen VB'ers die wellicht agressie uitlokken op straat, want in alle keren dat ik al nachtjes ben doorgegaan in 't stad, heb ik nog geen enkele keer criminaliteit ervaren. Volgens mij moet je daar toch wel aanleg voor hebben...

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 12 augustus 2013 om 07:14.
Oud 12 augustus 2013, 07:25   #95
metten
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Kom eens een nachtje mee, en je zal zien dat al die problemen overroepen zijn, maar doe jij wel een pamper aan, ik wil niet dat er eentje met een natte broek naast mij loopt te stinken. Als je echt problemen uitlokt door voorbijgangers uit te jouwen als "baardmans in pyama", jah, dan is het wel jouw probleem natuurlijk.
1- Ik heb nog nooit een voorbijganger uitgejouwd voor "baardmans in pyama".
2- Ik zal niet lopen te stinken want ik heb géén schrik in het donker.
3- Niks overroepen, zelf meegemaakt in 2004. Met drie door een straat wandelen en een van ons droeg een fototoestel rond de hals. Wij waren nog géén 10 meter in de straat of het lastigvallen ivm dat fototoestel (op klaarlichte dag) begon al.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
Oud 12 augustus 2013, 08:04   #96
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Hé, "Bulevardi",

ik wil met u wel eens een pint pakken, maar niet vanavond om 22u, en zéker niet in een café waar ze cowboys from hell van pantera draaien.

Ik ben benieuwd naar uw foto's, en uw verhalen.

Mijn ervaringen met nachtelijk Brussel lijken wat op die van u, maar ik ken wel wat mensen die andere ervaringen hadden.

Misschien kunnen we daar eens een boom over opzetten?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 09:20   #97
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
De criminaliteit daalt in andere landen en stijgt in België. Zou het dan toch kloppen dat we hier de criminelen van het buitenland binnenhalen?
Niet alleen dat. Ook het steeds meer toegeven aan allerlei grillen van onbenullen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 09:40   #98
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
3- Niks overroepen, zelf meegemaakt in 2004. Met drie door een straat wandelen en een van ons droeg een fototoestel rond de hals. Wij waren nog géén 10 meter in de straat of het lastigvallen ivm dat fototoestel (op klaarlichte dag) begon al.
Jah... liep je toen ook met het vlaams vlaggetje te zwaaien, zoals in je avatar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben benieuwd naar uw foto's, en uw verhalen.

Mijn ervaringen met nachtelijk Brussel lijken wat op die van u, maar ik ken wel wat mensen die andere ervaringen hadden.

Misschien kunnen we daar eens een boom over opzetten?
Hier staan er een paar:
http://www.flickr.com/search/?w=5575...s%20by%20night

En zoals je ziet zijn het geen gewone snapshots, maar moet je voor lange sluitertijden een statief hebben. Dus je staat daar wel eventjes bezig, en toch, niemand die er een probleem om maakt.

Moest ik een klakske en een sjalleke van Burberry opzetten of een jas van Lonsdale dragen daarentegen, was ik allang in elkaar geklopt, en terecht begrijpelijk.
Je snapt: sommige dingen moet je niet uitlokken
Oud 12 augustus 2013, 09:56   #99
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jah... liep je toen ook met het vlaams vlaggetje te zwaaien, zoals in je avatar?

Hier staan er een paar:

En zoals je ziet zijn het geen gewone snapshots, maar moet je voor lange sluitertijden een statief hebben. Dus je staat daar wel eventjes bezig, en toch, niemand die er een probleem om maakt.

Moest ik een klakske en een sjalleke van Burberry opzetten of een jas van Lonsdale dragen daarentegen, was ik allang in elkaar geklopt, en terecht begrijpelijk.

Hm, sommige van die foto's vind ik echt wel goed, al moet ik toegeven dat ik iets héél anders had verwacht.

Ik ken mensen die onaangename ervaringen hadden zonder dat ze wat dan ook uit wilden lokken, hoor.

Gaan we ooit eens een pint pakken?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 09:59   #100
metten
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Hier staan er een paar:

Ik loop niet met vlaggetjes te zwaaien op straat.
Mag ik dan veronderstellen dat je tijdens je nachtelijke fotosessies in lompen rondloopt, en dat je camera een goedkoop prulletje is om te vermijden dat je met een duur fototoestel in elkaar wordt geklopt? Ha ja, je mag het niet uitlokken hé!

Laatst gewijzigd door metten : 12 augustus 2013 om 10:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be