Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2013, 09:11   #81
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
hm, bent u al benaderd door zo'n bureau ?
Het zal je misschien al wel opgevallen zijn dat ik op dit forum nauwelijks of niets schrijf over mijn professionele leven, en evenmin al te veel over mijn privéleven. Dat gaat hier niemand iets aan.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 09:12   #82
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spabert Bekijk bericht
Ervaring is zoveel belangrijker dan een diploma

maar ja er zal zeker gemarchandeerd worden om deze dame in een kwaad daglicht te stellen

politique politicienne dus...arm vlaanderen
Ervaring is uiteraard zeer belangrijk.
Wat zeker zo belangrijk is, is eerlijkheid.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 09:14   #83
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het belangrijkste is dat deze dame alle ervaring heeft die nodig is om de treinen op tijd te laten reiden en van de nmbs een winstgevende onderneming te maken.
al de rest is gezever.
NEEN .
Oud 9 augustus 2013, 09:15   #84
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
universalia,

pascal smet doet zijn best, maar er is nog werk voor de boeg in een volgende legislatuur
Pascal Smet is zelf met eervolle vermelding gebuisd met zijn beleid ivm onderwijs
Oud 9 augustus 2013, 09:17   #85
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik ben akkoord. JVDL heeft zijn sporen verdiend als minister. Die man kan je vertrouwen.
Zoals Bruno Tobback nu, dat is nu toch ook een geweldige minister vind ik. Wat die allemaal doet om onze pensioenen veilig te stellen. Die gaat zeker zo goed worden als Johan.
Wie vind jij eigenlijk de tofste SP.A -er, Spabert ? Ikzelf twijfel nog tussen Maggie De Block en Hilde Claes.
Persoonlijk vind ik Willy en Frank de beste
Oud 9 augustus 2013, 09:20   #86
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Zoals Bruno Tobback nu, dat is nu toch ook een geweldige minister vind ik. Wat die allemaal doet om onze pensioenen veilig te stellen.
Is Bruno Tobback momenteel minister??? Da's 't eerste dat ik daarvan hoor... En dan nog van pensioenen, zo te zien? Hopelijk weet Alexander De Croo dat, zodat ze niet met z'n tweeën op één bureaustoel willen zitten...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 09:36   #87
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schoofzak,

wat is nu in feite uw punt?
Dat u dat durft te vragen.
Geen diploma van begrijpend lezen mss?
Oud 9 augustus 2013, 09:37   #88
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De regering zal haar huiswerk ook hier wel maken.
Wees daar maar zeker van!!!
Inderdaad, na meer dan 500 dagen, ....
Oud 9 augustus 2013, 09:51   #89
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De regering zal haar huiswerk ook hier wel maken.
Wees daar maar zeker van!!!
In augustus heeft ze tweede zit in haar bisjaar. Zal de regering mogen trissen?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 09:56   #90
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
In augustus heeft ze tweede zit in haar bisjaar. Zal de regering mogen trissen?
En zal de N-VA eindelijk slagen voor de toelatingsproef?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 augustus 2013 om 09:57.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 09:56   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ervaring is zoveel belangrijker dan een diploma

maar ja er zal zeker gemarchandeerd worden om deze dame in een kwaad daglicht te stellen

politique politicienne dus...arm vlaanderen
Arm België zul je bedoelen. Vlaanderen heeft immers geen zak met deze benoeming te maken.

En wat de rest van je zever betreft. Probeer met jouw ervaring maar eens aan de slag te geraken als schoolmeesterke zonder diploma.
Oud 9 augustus 2013, 10:02   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
In de vorige federale verkiezingen, behaalden we ons diploma met onderscheiding.
Maar de 'werkgever' (de roi en consoorten) deden aan vriendjespolitiek, en verkozen te werken met iets waarvan eer gezegd werd dat het bestreden ging worden, van De Panne tot in Opgrimbie.

Wat denkt ge nu ? Nog één keer zo'n onderscheiding, en we beginnen een bedrijf op ons eigen. Als ge begrijpt wat ik bedoel.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 17:30   #93
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Denk je nu echt dat aanwervingsprocedures op dat niveau zo amateuristisch zijn? Laten we toch een kat een kat noemen! De dame in kwestie heeft gefraudeerd!
Ja. In De Morgen van vandaag stond gisteren al een ontluisterend artikel over hoe Egon Zehnder dat aanpakt, en vandaag zijn ze er nog een stuk dieper op ingegaan. Schrijnend. Gewoon je CV opsturen met daarin drie referenties , eentje van een vorig werk, eentje van je huidig werk en eentje van een derde persoon ivm je huidig werk en dan nog een interview van drie uur. "het kantoor trok die referenties geregeld na"...
. Daarna volgen er persoonlijke interviews die volgens verschillende kandidaten ongeveer drie uur duurden, met een reeks gedetailleerde vragen rond hun opleiding. Maar Egon Zehnder heeft niet alle kandidaten op dezelfde manier behandeld. Degenen die al in hun database zaten zoals Jonckheere, moesten hun CV niet opnieuw insturen en wat op hun bestaande cv stond werd blijkbaar niet allemaal nagekeken of gecheckt tijdens het interview. "Het is heel pijnlijk, maar misschien was één maand te weinig om alles te screenen. En daarbij komt dat dat drie kandidaturen , van de huidige spoorbazen, al bekend waren."...

Waarom zeg ik ontluisteren ? Omdat voor minstens 4 van de 5 kandidaten de "inspanning" van dat bureau dus beperkt was tot een interview van ongeveer drie uur. Voor de huidige spoorbazen + Mw Joncheere heeft men géén nieuw CV en geen verder nazicht gedaan. kostrpijs : 67.000 euro + BTW (de limiet om geen openbare offerte te moeten uitschrijven)

Egon Zehnder heeft ook de opdracht om aan zelfde tarief een kandidaat te zoeken naast NMBS voor infrabel, FPIM, en de Nationale Loterij.

Blijkbaar stapelen de problemen bij dit bureau zich op. Zo flaterden ze ook bij de keuze van Alfred Bouckaert als voorzitter bij Belfius. Ze wisten niet dat hij eerder genoemd werd in een oud dossier bij Credit Lyonais inzake DBB. Heeft nochtans voldoende in de pers gestaan dacht ik...
Bij Apple dat een van hun grootste klanten is wachten ze al tien maanden op een nieuw hoofd voor de retail. Volgens the wall street journal eist de appletop eerstdaags een geschikte naam. In het VK gaf het parlement vorige zomer zware kritiek op hen omdat in de zoektocht voor een nieuwe baas voor de BBC ze waren uitgekomen bij een evidente kandidaat. Het bedrijf presenteerde daarvoor een factuur van 400.000 euro.

Dit zijn een bende kluchtzangers.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 17:32   #94
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vermoed dat ze dat masterdiploma erop hadden gezet om zo wel te voldoen aan de jobvereisten. En hopen dat men het niet zou controleren.

Mis poes.
Dat lijkt me de enige rationele uitleg te zijn. In een oud interview citeerde men haar ook al met een diploma van VUB, en daarna nog een van Vlerick. Waarschijnlijk speelde ze dit spel jaren geleden en is ermee weggeraakt. Als men dat daarna klakkeloos overneemt...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 17:35   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niemand maakt mij wijs dat Vande Lanotte niet wist welke diploma's zijn begunstigde voor een politieke benoeming (wel of niet) had.
Oud 9 augustus 2013, 18:05   #96
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
zie maar dat de ovld hun kiesdrempel behalen!!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 18:14   #97
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vermoed dat ze dat masterdiploma erop hadden gezet om zo wel te voldoen aan de jobvereisten. En hopen dat men het niet zou controleren.

Mis poes.
Als cafébazen na minister te zijn geweest kunnen goeverneur worden, wat verwacht ge dan van de rest.

En ja, ik weet dat goeverneur met ou geschreven wordt maar ik verrek het van dat zo te schrijven in een Nederlandstalige tekst.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 18:18   #98
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
zie maar dat de ovld hun kiesdrempel behalen!!
Als de N-VA nogmaals zo een kiezersbedrog pleegt en de resultaten van het VB er niet op vooruit gaan, kies ik volgende keer ook O.VLD in afwachting van dat er eindelijk eens een ECHTE Vlaamse partij komt opdagen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 20:45   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Als cafébazen na minister te zijn geweest kunnen goeverneur worden, wat verwacht ge dan van de rest.
Het is er aan te zien dat Vande Lanotte, Stevaert, Janssens en Di Rupo de macht met elkaar deelden. En nog altijd delen.
Twee van hen heeft de bevolking al (politiek) buitenspel kunnen zetten. Dat dit viertal andere dan politieke postjes niet langer meer onder elkaar en hun vriendjes kunnen verdelen, d�*t behoort pas tot de mogelijkheden als we ALLE belgisch-nationalistische partijen weg krijgen gestemd. Ze delen immers allemaal dezelfde belangen: HUN eigenbelang. Er zijn teveel stinkende potjes die ze met alle geweld gedekt willen houden.
Oud 9 augustus 2013, 20:49   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Als de N-VA nogmaals zo een kiezersbedrog pleegt en de resultaten van het VB er niet op vooruit gaan, kies ik volgende keer ook O.VLD in afwachting van dat er eindelijk eens een ECHTE Vlaamse partij komt opdagen.
Volgens jou is het Vlaams Belang dus ook geen ECHTE Vlaamse partij?

Ik begrijp best dat je boos bent omdat de N-VA het cordon niet durft te doorbreken, maar wat los je op met jouw plan? Het enige dat helpt is gaan stemmen! NIET om een belgisch-nationalistische partij uit de electorale nood te helpen, maar om ze onder de kiesdrempel proberen te krijgen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be