![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men daar in de aanloop naar het WK ook strengere wetten uitvaardigt en zonder enige aanleiding homoseksuelen in elkaar begint te slaan, zal daar zeer zeker kritiek op komen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet kan in Rusland zijn gay prides en dergelijke. In GeorgiË werd het wel toegestaan, maar de deelnemers werden in elkaar geslagen door tegendemonstranten. Toont duidelijk aan dat de maatschappij geen gay prides wil of er niet klaar voor is in die landen. Overigens zou ik graag eens zien wat er zou gebeuren moest er een gay pride georganiseerd worden in een Arabisch of moslim land... is natuurlijk nog nooit gebeurd, want iedereen weet wat de gevolgen zouden zijn voor de deelnemers... Ik vind het belangrijk dat homo's hun leven kunnen leiden zonder gevangenis te moeten vrezen. Echter, worden hun privé rechten geschonden omdat ze geen gay pride kunnen organiseren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat jullie daar geen of minder commentaar op geven, en niet oproepen tot boycotts van events in zulke landen toont duidelijk aan dat je hypocriet bent en 2 maten en gewichten hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat er ook van zij, elke maatschappij is anders, volgens opiniepeilingen heeft deze wet de steun van de meerderheid van de Russen, en dat moeten we respecteren. Al deze oproepen tot boycotts en dergelijke spelen trouwens in het voordeel van Putin en creëren een anti westerse sfeer in Rusland, en zullen ook de algemene perceptie en rechten van homo's in Rusland niet vooruithelpen. Rusland aanvaardt terecht geen hypocriete westerse inmenging in hun aangelegenheden. Het Westen, dat landen kapotbombardeert, beste vriendjes is met de meest repressieve regimes zoals bvb. Saudi Arabie(ooit al iemand horen oproepen om geen olie meer te kopen van Saudi Arabië wegens de vreselijke onderdrukking van homo's in dat land), dat de halve wereld koloniseerde, zal de rest van de wereld eens uitleggen hoe het moet. NEEN dank U.
Ik ken persoonlijk Russische homo's en die steunen de wet. Ze willen gewoon hun leven leiden zoals ze dat willen, daar heeft niemand zaken mee en ze hebben ook geen enkele behoefte hun levensstijl te propageren of er mee te koop te lopen, zoals je in het Westen ziet. Ik ben trouwens net zo goed tegen de "seksualisering" van heteroseksualiteit in de media, reclame en op straat. Laatst gewijzigd door tomm : 13 augustus 2013 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar geloof ik geen reet van!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Since 2004, Article 296 of the current Penal Code (Law 11/2004)[3] stipulate imprisonment between 1 and 3 years for sodomy. In 1995 an American citizen visiting Qatar was sentenced to six months in prison and 90 lashes, for homosexual activity.[4] http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_in_Qatar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raf
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen is het met landen als Saudi Arabië business as usual: LGBT rights in Saudi Arabia are unrecognized. Homosexuality is frequently a taboo subject in Saudi Arabian society and is punished with imprisonment, corporal punishment and capital punishment. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mogen homo's hand in hand over straat wandelen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mogen homo's dat in Rusland?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar is het omdat het negatieve reacties uitlokt, dat je het niet meer moet doen? dat lijkt me toch de omgekeerde wereld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vind het vooral in- en intriest dat iemand een probleem maakt van twee mensen die hand in hand wandelen, hetero of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door tomm : 13 augustus 2013 om 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In wijken van grote steden, met een bepaalde "etnische" bevolking, niet minder en minder. Het is dus cultuurgebonden of zoiets aanvaard wordt of niet. En je kunt zeggen, ja, die minderheden moeten zich maar aanpassen aan de Belgische en Westerse norm. OK, maar dan ik evengoed zeggen, de meerderheid in Rusland ziet dat niet zitten, dus de weinige westerling en in Rusland moeten zich dan maar aanpassen aan de Russische norm en dat niet doen. In Rusland mag je dan weer wel roken in een café, zonder dat iemand je vies aankijkt, in Rusland vinden ze het maar een plicht volstrekte vreemden hulp te bieden als ze bvb. pech hebben langs de kant van de weg, en in IndiË vindt iedereen het normaal als je op straat je behoefte doet, in Zweden is prostitutie verboden, in Thailand is er geen cultureel stigma op prostitutie, zijn er supermarkten waar meisjes genummerd worden volgens de kwaliteit van het product, en is er een speciaal toilet voor transgenders, in Yemen en EthiopiË gebruikt iedereen Qat, in veel Afrikaanse landen is poligamie geen issue zolang je in onderhoud kunt voorzien, als een meisje door islamitisch Cairo loopt in hotpants en een bikini, kun je problemen verwachten, enzovoort. Culturen en landen zijn verschillend, we kunnen niet alles vanuit een westerse bril zien.
Laatst gewijzigd door tomm : 13 augustus 2013 om 15:10. |
![]() |
![]() |