Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2013, 13:20   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Heeft niets met holebi's te zien maar alles met geopolitiek en Snowdon, het Westen gunt Rusland geen succesvolle spelen. Jullie worden gebruikt.
Dat is wat jij denkt. Of het ook correct is wat je denkt, is nog een ander paar mouwen. Ik geloof daar alvast geen sikkepit van.

Citaat:
Wedden dat er minder kritiek komt in de westerse media op het wk in Qatar?
Als men daar in de aanloop naar het WK ook strengere wetten uitvaardigt en zonder enige aanleiding homoseksuelen in elkaar begint te slaan, zal daar zeer zeker kritiek op komen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 13:29   #82
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Homoseksualiteit is in Rusland wel degelijk strafbaar. Niet alleen homoseksualiteit, maar zelfs het zijdelings geassocieerd zijn met homoseksuelen of homoseksualiteit is er strafbaar. In Qatar is dat niet het geval. Daar is sodomie strafbaar.
In Qatar staan strenge straffen op sodomie, 3 jaar gevangenis en sweepslagen, in Rusland staat op het propaganderen van homoseksualiteit 2 weken gevangenisstraf... Niemand wordt gestraft in Rusland als hij in z'n kamer seks heeft met iemand van het eigen geslacht, in Qatar wel, bvb. als iemand een vermoeden krijgt kan de politie de kamer binnenstormen.

Wat niet kan in Rusland zijn gay prides en dergelijke. In GeorgiË werd het wel toegestaan, maar de deelnemers werden in elkaar geslagen door tegendemonstranten. Toont duidelijk aan dat de maatschappij geen gay prides wil of er niet klaar voor is in die landen. Overigens zou ik graag eens zien wat er zou gebeuren moest er een gay pride georganiseerd worden in een Arabisch of moslim land... is natuurlijk nog nooit gebeurd, want iedereen weet wat de gevolgen zouden zijn voor de deelnemers...

Ik vind het belangrijk dat homo's hun leven kunnen leiden zonder gevangenis te moeten vrezen. Echter, worden hun privé rechten geschonden omdat ze geen gay pride kunnen organiseren?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 13:31   #83
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Qatar staan strenge straffen op sodomie, 3 jaar gevangenis en sweepslagen, in Rusland staat op het propaganderen van homoseksualiteit 2 weken gevangenisstraf... Niemand wordt gestraft in Rusland als hij in z'n kamer seks heeft met iemand van het eigen geslacht, in Qatar wel, bvb. als iemand een vermoeden krijgt kan de politie de kamer binnenstormen.

Wat niet kan in Rusland zijn gay prides en dergelijke. In GeorgiË werd het wel toegestaan, maar de deelnemers werden in elkaar geslagen door tegendemonstranten. Toont duidelijk aan dat de maatschappij geen gay prides wil of er niet klaar voor is in die landen. Overigens zou ik graag eens zien wat er zou gebeuren moest er een gay pride georganiseerd worden in een Arabisch of moslim land... is natuurlijk nog nooit gebeurd, want iedereen weet wat de gevolgen zouden zijn voor de deelnemers...

Ik vind het belangrijk dat homo's hun leven kunnen leiden zonder gevangenis te moeten vrezen. Echter, worden hun privé rechten geschonden omdat ze geen gay pride kunnen organiseren?
http://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_Pride
Oud 13 augustus 2013, 13:32   #84
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wat jij denkt. Of het ook correct is wat je denkt, is nog een ander paar mouwen. Ik geloof daar alvast geen sikkepit van.

Als men daar in de aanloop naar het WK ook strengere wetten uitvaardigt en zonder enige aanleiding homoseksuelen in elkaar begint te slaan, zal daar zeer zeker kritiek op komen.
In Qatar worden homo's al decennia vervolgd, niet alleen Qatarezen zelf maar ook buitenlanders en toeristen werden al veroordeeld tot gevangenisstraf en zweepslagen, gewoon omdat ze in de privacy van hun kamer seks hadden met iemand van hetzelfde geslacht...

Dat jullie daar geen of minder commentaar op geven, en niet oproepen tot boycotts van events in zulke landen toont duidelijk aan dat je hypocriet bent en 2 maten en gewichten hebt.
Oud 13 augustus 2013, 13:34   #85
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Goed, Turkije is de enige uitzondering. Eens zien of dat zo zal blijven, want ook in Turkije willen velen een repressievere aanpak van homo's.
Oud 13 augustus 2013, 13:41   #86
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Wat er ook van zij, elke maatschappij is anders, volgens opiniepeilingen heeft deze wet de steun van de meerderheid van de Russen, en dat moeten we respecteren. Al deze oproepen tot boycotts en dergelijke spelen trouwens in het voordeel van Putin en creëren een anti westerse sfeer in Rusland, en zullen ook de algemene perceptie en rechten van homo's in Rusland niet vooruithelpen. Rusland aanvaardt terecht geen hypocriete westerse inmenging in hun aangelegenheden. Het Westen, dat landen kapotbombardeert, beste vriendjes is met de meest repressieve regimes zoals bvb. Saudi Arabie(ooit al iemand horen oproepen om geen olie meer te kopen van Saudi Arabië wegens de vreselijke onderdrukking van homo's in dat land), dat de halve wereld koloniseerde, zal de rest van de wereld eens uitleggen hoe het moet. NEEN dank U.

Ik ken persoonlijk Russische homo's en die steunen de wet. Ze willen gewoon hun leven leiden zoals ze dat willen, daar heeft niemand zaken mee en ze hebben ook geen enkele behoefte hun levensstijl te propageren of er mee te koop te lopen, zoals je in het Westen ziet. Ik ben trouwens net zo goed tegen de "seksualisering" van heteroseksualiteit in de media, reclame en op straat.

Laatst gewijzigd door tomm : 13 augustus 2013 om 13:47.
Oud 13 augustus 2013, 13:50   #87
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Qatar worden homo's al decennia vervolgd, niet alleen Qatarezen zelf maar ook buitenlanders en toeristen werden al veroordeeld tot gevangenisstraf en zweepslagen, gewoon omdat ze in de privacy van hun kamer seks hadden met iemand van hetzelfde geslacht...

Dat jullie daar geen of minder commentaar op geven, en niet oproepen tot boycotts van events in zulke landen toont duidelijk aan dat je hypocriet bent en 2 maten en gewichten hebt.
Je kletst maar wat uit je nek. Ik zeg juist dat ik geweld tegen homoseksuelen in Qatar even streng veroordeel als in Rusland.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 13 augustus 2013, 13:52   #88
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat er ook van zij, elke maatschappij is anders, volgens opiniepeilingen heeft deze wet de steun van de meerderheid van de Russen, en dat moeten we respecteren.
Wat een hoop larie en apekool! Dat moeten wij helemaal niet respecteren! Integendeel: de hele wereld zou zich daartegen moeten verzetten. Op alle mogelijke manieren.

Citaat:
Ik ken persoonlijk Russische homo's en die steunen de wet.
Daar geloof ik geen reet van!

Citaat:
Oud 13 augustus 2013, 13:55   #89
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kletst maar wat uit je nek. Ik zeg juist dat ik geweld tegen homoseksuelen in Qatar even streng veroordeel als in Rusland.
Even streng veroordeelt, terwijl in Rusland nog niemand veroordeeld werd omdat hij seks met iemand van hetzelfde geslacht had en hij maximaal tot 2 weken veroordeeld kan worden als hij minderjarigen aanzet tot niet traditionele vormen van seksualiteit? Dat terwijl in Qatar...

Since 2004, Article 296 of the current Penal Code (Law 11/2004)[3] stipulate imprisonment between 1 and 3 years for sodomy.

In 1995 an American citizen visiting Qatar was sentenced to six months in prison and 90 lashes, for homosexual activity.[4]

http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_in_Qatar
Oud 13 augustus 2013, 14:00   #90
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Raf

Citaat:
Wat een hoop larie en apekool! Dat moeten wij helemaal niet respecteren! Integendeel: de hele wereld zou zich daartegen moeten verzetten. Op alle mogelijke manieren.

Citaat:
Daar geloof ik geen reet van![/
niet alle homo's zijn relnichten die te koop lopen met hun homoseksualiteit en liefst foto's van blote of kussende mannen als avator hebben, bezopen en naakt met een pluim in hun gat op straat staan te dansen, of er trots op zijn dat ze "sekswerker" zijn... De homo's die ik ken in België en tot mijn vrienden reken, waaronder een familielid, zijn gewone mensen die zich niet anders gedragen, en een hekel hebben aan gay pride en al die toestanden die volgens hen homo's net stigmatiseren in plaats van hen te integreren in de maatschappj...
Oud 13 augustus 2013, 14:10   #91
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat maakt op zich geen moer uit, feit is dat er sprake is van een hypocriete en selectieve verontwaardiging van voornamelijk politieke lui die zichzelf in het progressieve 'intellectuele' kamp plaatsen, die enerzijds wel willen gaan kussen voor het Russische consulaat in Antwerpen, maar die anderzijds te laf zijn om een gelijkaardige actie voor een moskee te doen en de landen aan te klagen (met veelal de islam als de enige staatsgodsdienst) waar holebi's in koelen bloede en vaak op beestachtige wijze omwille van hun geaardheid worden vermoord.
Selectieve verontwaardiging, toevallig of niet op het moment dat Rusland de VS een hak heeft gezet in Syrië (op die manier hebben ze trouwens ook de Syrische homo's gered van een vreselijke dood door islamisten maar dat terzijde) en met Snowdon.

Ondertussen is het met landen als Saudi Arabië business as usual:

LGBT rights in Saudi Arabia are unrecognized. Homosexuality is frequently a taboo subject in Saudi Arabian society and is punished with imprisonment, corporal punishment and capital punishment.
Oud 13 augustus 2013, 14:14   #92
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf

niet alle homo's zijn relnichten die te koop lopen met hun homoseksualiteit en liefst foto's van blote of kussende mannen als avator hebben, bezopen en naakt met een pluim in hun gat op straat staan te dansen, of er trots op zijn dat ze "sekswerker" zijn... De homo's die ik ken in België en tot mijn vrienden reken, waaronder een familielid, zijn gewone mensen die zich niet anders gedragen, en een hekel hebben aan gay pride en al die toestanden die volgens hen homo's net stigmatiseren in plaats van hen te integreren in de maatschappj...
mogen hetero's van jou hand in hand over straat wandelen?
mogen homo's hand in hand over straat wandelen?
Oud 13 augustus 2013, 14:16   #93
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar geloof ik geen reet van!
Bier. Chips.
Oud 13 augustus 2013, 14:18   #94
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mogen hetero's van jou hand in hand over straat wandelen?
mogen homo's hand in hand over straat wandelen?
Het mag, maar ik doe dat toch liever niet . Intimiteit is iets voor thuis of de club, niet voor op straat...
Oud 13 augustus 2013, 14:19   #95
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het mag, maar ik doe dat toch liever niet . Intimiteit is iets voor thuis of de club, niet voor op straat...
hand in hand stappen is toch niet zo intiem?

mogen homo's dat in Rusland?
Oud 13 augustus 2013, 14:25   #96
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hand in hand stappen is toch niet zo intiem?

mogen homo's dat in Rusland?
ze mogen dat natuurlijk, is niet verboden, gebeurt ook soms, maar het lokt soms wel negatieve reacties uit van omstaanders, net als in BelgiË trouwens.
Oud 13 augustus 2013, 14:27   #97
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ze mogen dat natuurlijk, is niet verboden, gebeurt ook soms, maar het lokt soms wel negatieve reacties uit van omstaanders, net als in BelgiË trouwens.
in België minder en minder, is mijn indruk.

maar is het omdat het negatieve reacties uitlokt, dat je het niet meer moet doen? dat lijkt me toch de omgekeerde wereld?
Oud 13 augustus 2013, 14:46   #98
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik vind het vooral in- en intriest dat iemand een probleem maakt van twee mensen die hand in hand wandelen, hetero of niet.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 15:06   #99
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door tomm : 13 augustus 2013 om 15:12.
Oud 13 augustus 2013, 15:06   #100
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in België minder en minder, is mijn indruk.

maar is het omdat het negatieve reacties uitlokt, dat je het niet meer moet doen? dat lijkt me toch de omgekeerde wereld?
In wijken van grote steden, met een bepaalde "etnische" bevolking, niet minder en minder. Het is dus cultuurgebonden of zoiets aanvaard wordt of niet. En je kunt zeggen, ja, die minderheden moeten zich maar aanpassen aan de Belgische en Westerse norm. OK, maar dan ik evengoed zeggen, de meerderheid in Rusland ziet dat niet zitten, dus de weinige westerling en in Rusland moeten zich dan maar aanpassen aan de Russische norm en dat niet doen. In Rusland mag je dan weer wel roken in een café, zonder dat iemand je vies aankijkt, in Rusland vinden ze het maar een plicht volstrekte vreemden hulp te bieden als ze bvb. pech hebben langs de kant van de weg, en in IndiË vindt iedereen het normaal als je op straat je behoefte doet, in Zweden is prostitutie verboden, in Thailand is er geen cultureel stigma op prostitutie, zijn er supermarkten waar meisjes genummerd worden volgens de kwaliteit van het product, en is er een speciaal toilet voor transgenders, in Yemen en EthiopiË gebruikt iedereen Qat, in veel Afrikaanse landen is poligamie geen issue zolang je in onderhoud kunt voorzien, als een meisje door islamitisch Cairo loopt in hotpants en een bikini, kun je problemen verwachten, enzovoort. Culturen en landen zijn verschillend, we kunnen niet alles vanuit een westerse bril zien.

Laatst gewijzigd door tomm : 13 augustus 2013 om 15:10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be