Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2013, 08:59   #81
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wij leren dat dus niet.
Overduidelijk.

behalve als jouw definitie van racisme bepaald wordt door lidmaatschap van de nva. Dan ben ik ook racist.

Maar als jij die definitie aanhoudt, dan gaan wij "geen vrienden worden". En ik denk dat dat nog het beste zal zijn.

.
Schoof, helemaal mee eens
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 09:38   #82
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ze is dan ook niet gekozen om schoon te wezen en voor de rest haar mond te houden. Er zijn al genoeg Freyas op de wereld.
Moest ze zichzelf een beetje optutten dan mag ze er zéker zijn !
Voor de rest: een bekwame dame !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 09:41   #83
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Wat zij nu zegt verkondigt het Vlaams Belang al 20 jaar, dit mens doet net zoals heel haar partij aan populisme 'langs de achterdeur steunen ze de multicul voor de volle 100%'..... Ze zorgen zelfs voor subsidies aan moskee's die in Duitsland zelfs verboden werden wegens 'te extreem'.

Een wijf met ballen??? Nee hoor een viswijf met een gespleten tong!
Het doet pijn he. Dan voeren ze eens VB beleid uit (maar dan wat menselijker) en dan is het weer niet goed.

Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 09:46   #84
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En niet enkel die mevrouw, NVA mag net zoals de rest van de pro multicul club afgestraft worden.
Ik heb géén glazen bol maar ik vermoed dat NVA niet zal afgestraft worden.
Integendeel !
Oud 18 augustus 2013, 09:50   #85
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik heb géén glazen bol maar ik vermoed dat NVA niet zal afgestraft worden.
Integendeel !
Je moet wat he, als bijna alles met verstand uw partij verlaten heeft.
Oud 18 augustus 2013, 09:52   #86
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
"Mijn partij" ?
Oud 18 augustus 2013, 09:53   #87
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"Mijn partij" ?
Was een reactie op Kylero.
Oud 18 augustus 2013, 09:54   #88
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Wat mij vooral shockeerde, is het volgende:

Als de vraag gesteld wordt of zij ooit getuige geweest is van racisme, antwoordt de OCMW-voorzitster: ‘Jullie doen alsof het een gruwel is, een misdaad tegen de menselijkheid.’

Racisme is dus niet erg volgens de N-VA. De maskers vallen af.
Er is geen sprake van maskers die afvallen, Homans vertrekt terecht zoals velen vanuit de logica dat racisme een relatief begrip is geworden.
De verantwoordelijkheid voor die ontwaarding moet gezocht worden in kringen die sinds jaar en dag “racist racist racist” staan te krijsen en te tieren.
Uiteindelijk is wat rest van het begrip niets anders dan een kreet om een tegenstander te ontmenselijken, om het debat te verlammen, om een slachtoffer status te kunnen aannemen.
Anno 2013 staat de houding van menig gebruiker van het begrip racisme dichter bij de originele betekenis dan de houding van de bestemmeling.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 09:58   #89
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met zijn allen samen mij woorden in de mond leggen? Ik vind uiterlijk helemaal niet belangrijk voor iemands mening. Daarom ook dat ik er in mijn eerste acht berichten in deze draad niets over vermeld heb. In het negende bericht reageerde ik op een zijspoor dat iemand anders opgezet had, simpelweg omwille van andermans bizarre bewering dat het slechts een mening is dat Homans lelijk is. Excuses dat ik even op dat zijspoor meegegaan ben. Kunnen we het nu terug over het onderwerp hebben?
Mij goed hoor, maar je legt wel niet uit waarom je over rascisme begint, zonder het voorbeeld van de Nederlandse lessen evengoed te vermelden.
Je kunt niet ontkennen dat rascisme nogal makkelijk wordt gebruikt tegenover iedereen die verwachtingen uit tegenover bepaalde doelgroepen daardoor is het begrip volledig uitgehold, mij lijkt dit het punt wat Homans maakt en blijkbaar heeft ze gezien uw reactie wel gelijk.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 10:11   #90
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mij goed hoor, maar je legt wel niet uit waarom je over rascisme begint, zonder het voorbeeld van de Nederlandse lessen evengoed te vermelden.
Je kunt niet ontkennen dat rascisme nogal makkelijk wordt gebruikt tegenover iedereen die verwachtingen uit tegenover bepaalde doelgroepen daardoor is het begrip volledig uitgehold, mij lijkt dit het punt wat Homans maakt en blijkbaar heeft ze gezien uw reactie wel gelijk.
Eén van onze kinderen kon na school niet beginnen werken omdat er voor die job een "bruintje" bereid was te werken onder de officiële barema's.
Wij zijn "racist" geworden.

Laatst gewijzigd door Boduo : 18 augustus 2013 om 10:12.
Oud 18 augustus 2013, 10:24   #91
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het doet pijn he. Dan voeren ze eens VB beleid uit (maar dan wat menselijker) en dan is het weer niet goed.

Ze voeren een non-beleid uit ( http://www.gelijkekansen.be/Hetbelei...tiebeleid.aspx ) wat er op neerkomt dat het eigen volk het slachtoffer is van positieve discriminatie wat de haat en verdeling onder het volk enkel bevordert. Willen we ergens komen dan zal er een echt beleid moeten komen, geen afkooksel van het huidige discriminerende gedrocht.

Hoe kan het dat eigen landgenoten Vlamingen gediscrimineerd worden tegenover de nieuwe vreemdelingen? De zogenaamde positieve discriminatie van vreemdelingen is dus wel degelijk discriminerend.

Een vernieuwende kijk is daarom nodig, het Links versus Rechts spelletje brengt heel Europa naar de afgrond..... http://euro-synergies.hautetfort.com...er-doegin.html

Citaat:
Het status quo van de liberale hegemonie van het Westen is wereldomvattend geworden. Het gaat om de verwestersing van de hele mensheid. Dat betekent dat zijn normen, zoals de vrije markt, vrijhandel, liberalisme, parlementaire democratie, mensenrechten, en absoluut individualisme universeel zijn geworden. Deze normenset wordt verschillend geïnterpreteerd in verschillende regio’s van de wereld, maar het Westen beschouwt zijn specifieke interpretatie als vanzelfsprekend en de verspreiding ervan als onvermijdelijk. Dit is niets meer of minder dan een kolonisering van de geest. Het gaat hier om een nieuwe vorm van kolonialisme, een nieuwe vorm van macht, en een nieuwe vorm van controle, die in de praktijk wordt gebracht door middel van een netwerk. Iedereen die aangesloten is op het globale netwerk wordt onderworpen aan zijn code. Dit maakt deel uit van het postmoderne Westen, en wordt in snel tempo globaal doorgevoerd. De prijs die door een natie moet worden betaald om deel te kunnen uitmaken van het globale netwerk van het Westen is het aanvaarden van deze normen. Dit is de nieuwe hegemonie van het Westen. Het is een opschuiven van de open hegemonie van het Westen, zoals het kolonialisme en het openlijke imperialisme van het verleden, naar een meer impliciete, subtielere versie.

Om deze globale bedreiging van de mensheid te bestrijden is het belangrijk om alle verschillende krachten te verenigen, die zichzelf vroeger als anti-imperialistisch zouden hebben omschreven. Vandaag de dag moeten we onze vijand beter begrijpen. De vijand van vandaag leeft in het verborgene. Hij handelt door gebruik te maken van de normen en waarden van het westerse ontwikkelingspad en door de pluraliteit van andere culturen en beschavingen te negeren. Vandaag roepen we iedereen op die de geldigheid erkent van de specifieke waarden van niet-Westerse beschavingen, en waar er andere vormen van waarden bestaan, om op te staan tegen deze poging tot globale universalisering en verborgen hegemonie.

Laatst gewijzigd door Kylero : 18 augustus 2013 om 10:36.
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 10:27   #92
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang heeft een interne grote kuis gehouden, als voor u alles met verstand buiten staat raad ik aan om eens te zoeken achter wat verstand tussen dat vuil.
Oud 18 augustus 2013, 10:30   #93
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ben je nu aan 't zeggen dat de n-va de agenda van het Vlaams Belang aan het uitvoeren is? Raar want dat is nu net wat de n-va'ers-met-postjes niet graag horen.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 10:33   #94
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze voeren een non-beleid uit ( http://www.gelijkekansen.be/Hetbelei...tiebeleid.aspx ) wat er op nerkomt dat het eigen volk het slachtoffer is van positieve discriminatie wat de haat en verdeling onder het volk enkel bevordert. Willen we ergens komen dan zal er een echt beleid moeten komen, geen afkooksel van het huidige discriminerende gedrocht.

Hoe kan het dat eigen landgenoten Vlamingen gediscrimineerd worden tegenover de nieuwe vreemdelingen? De zogenaamde positieve discriminatie van vreemdelingen is dus wel degelijk discriminerend.

Een vernieuwende kijk is daarom nodig, het Links versus Rechts spelletje brengt heel Europa naar de afgrond..... http://euro-synergies.hautetfort.com...er-doegin.html
Slachtoffer & verdeling...
Zie # 92.

Laatst gewijzigd door Boduo : 18 augustus 2013 om 10:34.
Oud 18 augustus 2013, 10:33   #95
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij vooral shockeerde, is het volgende:

Als de vraag gesteld wordt of zij ooit getuige geweest is van racisme, antwoordt de OCMW-voorzitster: ‘Jullie doen alsof het een gruwel is, een misdaad tegen de menselijkheid.’

Racisme is dus niet erg volgens de N-VA. De maskers vallen af.
ik heb ook al racisme ondervonden tov mij maar ik doe niet aan huilie huilie en geen haar dat er aandenkt dit te melden aan politie het centrum of dat ik naar Den Haag zou trekken
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 10:34   #96
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ben je nu aan 't zeggen dat de n-va de agenda van het Vlaams Belang aan het uitvoeren is? Raar want dat is nu net wat de n-va'ers-met-postjes niet graag horen.

Na het vorige debat waar NVA totaal afging weigerde NVA een nieuw debat.... http://www.vlaamsbelang.org/nieuws/9594/
Oud 18 augustus 2013, 10:38   #97
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We leren dus dat Homans racisme niet erg vindt én het daarna nog eens begint te minimaliseren ook. Zoals gezegd: racisme gaat wel over heel andere zaken dan vragen om de plaatselijke taal te leren. Racisme wordt ook ondervonden door wie perfect Nederlands spreekt.
ik spreek perfect Nederlands en ondervind racisme doch ik ben autochtoon maar over mij en andere autochtonen heb je het waarschijnlijk niet he, wij moeten dit maar slikken in uw ogen...
Oud 18 augustus 2013, 10:39   #98
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik spreek perfect Nederlands en ondervind racisme doch ik ben autochtoon maar over mij en andere autochtonen heb je het waarschijnlijk niet he, wij moeten dit maar slikken in uw ogen...
Ik vraag me af wat een autochtoon met die vod 'vlag' als avatar doet?
Oud 18 augustus 2013, 10:50   #99
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af wat een autochtoon met die vod 'vlag' als avatar doet?
om Jodenhaters zoals jij te pesten uiteraard
Oud 18 augustus 2013, 10:51   #100
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

De n-va en allochtone leefloners, 't zal wel niet goed komen.
Wedden dat dit ook racisme is?
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30817_00696255

Citaat:
De Wever raakt Syrië-strijders in hun portemonnee
ANTWERPEN - Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) draait zoals gewaarschuwd de geldkraan dicht voor inwoners van zijn stad die in Syrië vechten. Ook hun familie wordt in hun portemonnee getroffen. Zo heeft het Antwerpse OCMW het leefloon geschorst van een echtgenote van een berucht Syrië-strijder.
Op zichzelf een normale gang van zaken, een leefloon uitkeren voor mensen die in het buitenland zitten is niet echt de bedoeling van het sociaal vangnet.
Maar... Als we dan verder lezen zien we wel dat die mensen volkomen passen in het beeld dat we van hen hebben...
Citaat:
Zo heeft het Antwerpse OCMW beslist om het leefloon van de echtgenote van een Syrië-strijder te schorsen. Dat bedroeg zo’n 1.000 euro per maand.De vrouw woont met haar drie kinderen in een sociale woning op het Antwerpse Kiel. Haar man Saïd M’nari, een berucht lid van Sharia4Belgium, vertrok in mei naar Syrië. Zijn stempelgeld werd kort daarna geschorst, wat trouwens nog niet bij alle Syrië-strijders uit België het geval is. Zo stellen de politiediensten nog steeds vast dat zo’n twintig Sharia4Belgium-strijders regelmatig het strijdtoneel in Syrië verlaten om net over de Turkse grens hun stempelgeld af te halen.
Toch weer dat beeld van niet werkende moslimallochtonen die profiteren van het sociaal vangnet. Is het dan toch een waarheid of is dit gewoon puur racisme?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be