Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2013, 11:02   #81
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niet die vrouw?
als zij niet werkt, is zij ten zijne laste.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 11:08   #82
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
als zij niet werkt, is zij ten zijne laste.
Hij is er niet, mevrouw is haar OCMW-steun (terecht of niet laat ik in het midden) kwijt, mevrouw moet haar plan trekken.

Ze heeft verschillende mogelijkheden: ze kan gaan werken, ze kan op kap van familie, schoonfamilie gaan leven. Ze is ondertussen een grote meid, dat zal wel lukken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 11:11   #83
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Ik spreek niet over die man, als die wilt gaan vechten is dat zijn zaak.
Prut in de oren ?

Ik kijk naar de kinderen en die vrouw die in een sociale woonst zitten en naar alle waarschijnlijk allemaal Belg zijn en hun rechten hebben in België.

De grondwet is de grondwet.
Als die niet meer telt, dan moet er geen enkele wet meer gerespecteerd worden in dit land.
Er staan duizenden mensen op de wachtlijsten voor zo 'n woning... Ze mag al blij zijn dat ze zo snel een woning heeft gekregen.
't Is ook nooit goed hé...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 11:15   #84
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
"Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) draait de geldkraan dicht voor inwoners van zijn stad die in Syrië vechten. Ook hun familie wordt in hun portemonnee getroffen."

bron: Knack

Onmenselijk gewoon.
De families in Syrië worden door die naar daar trekkende moordenaars nogal wat harder getroffen, uw beeld van menselijkheid stopt blijkbaar bij centjes...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 11:24   #85
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In hoeveel gemeenten zijn de extreem linksen met hun goede resultaten in het gemeentebestuur geraakt?
SP.A Groen zitten in het bestuur in bvb Sint-Niklaas, Borgerhout & Gent.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 11:35   #86
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is er niet, mevrouw is haar OCMW-steun (terecht of niet laat ik in het midden) kwijt, mevrouw moet haar plan trekken.

Ze heeft verschillende mogelijkheden: ze kan gaan werken, ze kan op kap van familie, schoonfamilie gaan leven. Ze is ondertussen een grote meid, dat zal wel lukken.
Akkoord. Ze kan natuurlijk ook hopen dat hij overhoop geschoten wordt en een weduwe-pensioen kan trekken.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 11:42   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Stop met janken. Contacteer de familie en biedt hen onderdak aan. Je zult er als ongelovige de tijd van je leven mee hebben. Op een forum wollige praat verkopen kan iedereen.

Het belgisch regime eenzelfde veeg uit de pan geven omdat het de Oostfronterstrijders en hun familie nog veel en veel erger behandelde zou ook niet misstaan.
Maar d�*�*r hoor je de jankers geen woord commentaar op geven. De hypocrieten!

Maar ocharme toch de "Zuidfrontstrijders" en hun benadeelde familie. Wat een schande dat die gezinnen nog altijd rustig in onze sociale woningen mogen blijven wonen, en zelfs een "leefloon" krijgen als ze de voorwaarden aanvaarden.

Waar zaten die jankers toen een (geadopteerde) zus van mij om een sociale woning voor haar en haar tienerdochter smeekte, maar meer dan vijf jaar op de zolder van een döner-kebab moest huizen?

Toen ik na ruim twee jaar bij de maatschappij ging informeren hoe het ermee zat stelden ze mij gerust. Mijn zus stond 8ste op de lijst en was dus bijna aan de beurt. Toen ik een jaar later opnieuw vroeg hoe ver het stond was het schaap naar de .....58ste plaats gezakt. Welk soort volk denken jullie dat voorrang kreeg? Om dat te weten hoeven jullie maar te gaan checken wie er onze sociale woonwijken MASSAAL bevolkt.

Mijn zus heeft haar botten gekraakt op de gemeentelijke groendienst. Haar dochter is intussen afgestudeerd aan de KUL, en werkt eveneens. Niet één janker heeft zich ook maar één minuut aan de discriminatie en achterstelling van deze mensen gestoord. Waarom? Omdat ze geen partijkaart hadden? Omdat ze de pech hadden geen allochtonen te zijn? Of omdat ze niet tot de favoriete bevolkingsgroep behoorden van de politici die het in hun streek (nog steeds) voor het zeggen hebben?
Oud 19 augustus 2013, 11:43   #88
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Och, de sukkelaar. Hij is geschrapt en kan dus geen uitkering ontvangen, zij moet gewoon op haar naam een uitkering aanvragen. Meer is het eigenlijk niet.

!
Je hebt de zaak duidelijk niet begrepen. De werkeloosheidsuitkering van haar man was reeds geschorst en terecht. De vrouw heeft dan een uitkering aan het OCMW gevraagd en gekregen en die heeft de NVA nu geschorst.
Wedden dat Homans ivm deze zaak nogmaals in het ongelijk zal gesteld worden?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 11:44   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
SP.A Groen zitten in het bestuur in bvb Sint-Niklaas, Borgerhout & Gent.
Geraakten ze anders niet aan een meerderheid die groot genoeg was om de N-VA buiten de deur te houden?
Oud 19 augustus 2013, 11:45   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Je hebt de zaak duidelijk niet begrepen. De werkeloosheidsuitkering van haar man was reeds geschorst en terecht. De vrouw heeft dan een uitkering aan het OCMW gevraagd en gekregen en die heeft de NVA nu geschorst.
Ongetwijfeld!
Oud 19 augustus 2013, 11:46   #91
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geraakten ze anders niet aan een meerderheid die groot genoeg was om de N-VA buiten de deur te houden?
Sint-Niklaas is een N-VA/SPa-Groen bestuur.
Oud 19 augustus 2013, 11:46   #92
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hopelijk voor De Coninck van niet hé. zij zou hetzelfde gedaan hebben.
Oud 19 augustus 2013, 11:47   #93
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag het hopen. Het aantal mensen bij wie de schellen eindelijk eens van hun ogen gaan vallen gaat fenomenaal zijn, moest dat gebeuren.

Hoe je er nog in slaagt te verdedigen dat mensen die zeer bewust er voor kiezen om geen deel uit te maken van onze maatschappij toch de voorrechten en voordelen van deze maatschappij moeten kunnen genieten, gaat mijn verstand te boven.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 11:50   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) draait zoals gewaarschuwd de geldkraan dicht voor inwoners van zijn stad die in Syrië vechten. Ook hun familie wordt in hun portemonnee getroffen. Zo heeft het Antwerpse OCMW het leefloon geschorst van een echtgenote van een berucht Syrië-strijder, schrijft Het Nieuwsblad.

De Wever kondigde al in juni aan dat de geldkraan dicht zou gaan voor wie dacht in Syrië te moeten gaan vechten. En nu zijn de eerste voorbeelden in de praktijk er. Zo heeft het Antwerpse OCMW beslist om het leefloon van de echtgenote van een Syrië-strijder te schorsen. Dat bedroeg zo'n 1.000 euro per maand.

De vrouw woont met haar drie kinderen in een sociale woning op het Antwerpse Kiel. Haar man Saïd M'nari, een berucht lid van Sharia4Belgium, vertrok in mei naar Syrië. Zijn stempelgeld werd kort daarna geschorst, wat trouwens nog niet bij alle Syrië-strijders uit België het geval is. Zo stellen de politiediensten nog steeds vast dat zo'n twintig Sharia4Belgium-strijders regelmatig het strijdtoneel in Syrië verlaten om net over de Turkse grens hun stempelgeld af te halen. (Belga/SD)
Toch wel frappant dat "speurneus" zich stoort aan het vermeende "misbruik" van het Antwerpse OCMW maar niet aan het misbruik van sharia-crapuul en hun "noodlijdende" gezinnen.
Oud 19 augustus 2013, 11:54   #95
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Het spijt me maar het ware gelaat van wijlen VOLKSUNIE
dat pro-Duits gezind was toont zijn masker.

Na decenia een schijnheilig masker op te houden blijkt
het nu toch te vallen.

Verdraagzaamheid is ver zoek alsmede lijkt het mij dat
de mensenrechten, de grondwet en de rechten van het kind
worden geschonden door Antwerpen.

Immers hoor ik in het nieuws dat een Belgische vrouw
met drie kinderen, getrouwd met een Belg, die nu
moslimstrijder is in Syrie zonder leefloon wordt gesteld,
mede doordat haar man in het buitenland
zit te vechten, anderzijds omdat ze alle vormen van
het RECHT OP MAATSCHAPPELIJKE INTEGRATIE (LEES: RECHT)
weigert. Ze heeft een sociale woonst.

Haar situatie als huisvrouw heeft geen uitstaan met die van haar
man. Evenmin kunnen de kinderen iets doen aan de situatie.

Ik durf zelfs te stellen dat dat misbaksel van een RMI wet
een regelrechte inbreuk tegen de grondwet artikel 23.

Het werd in 2002 verkocht als uitbreiding van de rechten.
Het recht om U te kunnen integreren, maar het blijkt na jaren
dat het MISBRUIKT wordt om mensen op straat te zetten.

Immers maakt de RMI wet de voorwaarden tot toekennen
van het leefloon VOORWAARDELIJK aan verplichtingen.

Hoe kan nu een gewone wet BOVEN de grondwet staan.

ARTIKEL 23 IS DUIDELIJK:
Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden.

Daartoe waarborgen de wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel, rekening houdend met de overeenkomstige plichten, de economische, sociale en culturele rechten, waarvan ze de voorwaarden voor de uitoefening bepalen.

Die rechten omvatten inzonderheid :
1° het recht op arbeid en op de vrije keuze van beroepsarbeid in het raam van een algemeen werkgelegenheidsbeleid dat onder meer gericht is op het waarborgen van een zo hoog en stabiel mogelijk werkgelegenheidspeil, het recht op billijke arbeidsvoorwaarden en een billijke beloning, alsmede het recht op informatie, overleg en collectief onderhandelen;
2° het recht op sociale zekerheid, bescherming van de gezondheid en sociale, geneeskundige en juridische bijstand;
3° het recht op een behoorlijke huisvesting;
4° het recht op de bescherming van een gezond leefmilieu;
5° het recht op culturele en maatschappelijke ontplooiing.

Ze zouden Antwerpen moeten dagvaarden wegens schending van de mensenrechten en de grondwet.

Het spijt me maar wat er hier gebeurd is een grove schending van
de grondwet.

Ik herhaal, ik keur het NIET GOED dat de man de keuze maakt om te gaan strijden naar Syrie, maar ik keur het zeker niet goed dat gewone wetten boven de grondwet staan en dat families met kinderen op straat worden gezet door dergelijke praktijken.

Dat is een Westers land ONWAARDIG.
Ik bewonder uw passie om de wereld te verbeteren maar waarschuw u toch voor het feit dat de wereldverbeteraars waaronder ik u nu onderverdeel niets anders doen dan het neo-liberale Globalisme waar de NVA ook deel van uit maakt promoten.

Eén van van de problemen in Vlaanderen is de overbevolking een probleem waar tot mijn grote spijt heel de linkerflank en de liberale rechterzijde blind voor zijn. Ik ben bvb van mening dat men vluchtelingen hoort op te vangen binnen het eigen werelddeel Afrikanen in Afrika, Zuid Amerikanen in zuid Amerika etc... en in Europese landen waar nog plaats is 'België zit vol!'... bekijk de kaart MBT bevolkingsdichtheid om mijn mening beter te begrijpen.

http://thematischekaarten.vanelp.com...theid_2006.png

De groei van het beetje democratie wat we nu kennen is in achteruit gezet het heeft niet alle andere problemen in die samenlevingen gewist: armoede, misdaad, bureaucratische inefficiëntie, en de vernietiging van het milieu zijn terug in opmars. De Tirannen van voor de democratisering regeren nog steeds 'achter de schermen'.. Bilderberg, IMF, Europese Troika, Multinationals .... dit alles leid tot economische anarchie. Deze economische anarchistisch/kapitalistische maatschappij zoals het vandaag bestaat is naar mijn mening de echte bron van het kwaad. We zien voor ons een enorme gemeenschap van producenten waarvan de leden onophoudelijk streven om elkaar de vruchten van hun collectieve arbeid te ontnemen - niet met geweld, maar over het geheel in trouwe naleving van de wettelijk vastgestelde regels opgelegd door de Troika en economische machtsblokken die hun invloed en wil opleggen. Ik ben ervan overtuigd dat er maar een manier is om deze ernstige kwalen te heffen, namelijk door de oprichting van een democratische economie, vergezeld van een educatief systeem dat gericht is op sociale doelstellingen dit om te beletten dat we een hangmatsysteem krijgen, en om iedereen er op te wijzen dat ook hij verantwoordelijkheid dient te nemen.
Oud 19 augustus 2013, 11:55   #96
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Ik bewonder uw passie om de wereld te verbeteren maar waarschuw u toch voor het feit dat de wereldverbeteraars waaronder ik u nu onderverdeel niets anders doen dan het neo-liberale Globalisme waar de NVA ook deel van uit maakt promoten.

Eén van van de problemen in Vlaanderen is de overbevolking een probleem waar tot mijn grote spijt heel de linkerflank en de liberale rechterzijde blind voor zijn. Ik ben bvb van mening dat men vluchtelingen hoort op te vangen binnen het eigen werelddeel Afrikanen in Afrika, Zuid Amerikanen in zuid Amerika etc... en in Europese landen waar nog plaats is 'België zit vol!'... bekijk de kaart MBT bevolkingsdichtheid om mijn mening beter te begrijpen.

http://thematischekaarten.vanelp.com...theid_2006.png

De groei van het beetje democratie wat we nu kennen is in achteruit gezet het heeft niet alle andere problemen in die samenlevingen gewist: armoede, misdaad, bureaucratische inefficiëntie, en de vernietiging van het milieu zijn terug in opmars. De Tirannen van voor de democratisering regeren nog steeds 'achter de schermen'.. Bilderberg, IMF, Europese Troika, Multinationals .... dit alles leid tot economische anarchie. Deze economische anarchistisch/kapitalistische maatschappij zoals het vandaag bestaat is naar mijn mening de echte bron van het kwaad. We zien voor ons een enorme gemeenschap van producenten waarvan de leden onophoudelijk streven om elkaar de vruchten van hun collectieve arbeid te ontnemen - niet met geweld, maar over het geheel in trouwe naleving van de wettelijk vastgestelde regels opgelegd door de Troika en economische machtsblokken die hun invloed en wil opleggen. Ik ben ervan overtuigd dat er maar een manier is om deze ernstige kwalen te heffen, namelijk door de oprichting van een democratische economie, vergezeld van een educatief systeem dat gericht is op sociale doelstellingen dit om te beletten dat we een hangmatsysteem krijgen, en om iedereen er op te wijzen dat ook hij verantwoordelijkheid dient te nemen.
Een complot, bedoel je?
Oud 19 augustus 2013, 11:59   #97
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Een complot, bedoel je?
Op 60 sec heel mijn tekst gelezen!! Jan Anders is een snellezer...
Oud 19 augustus 2013, 12:04   #98
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het belgisch regime eenzelfde veeg uit de pan geven omdat het de Oostfronterstrijders en hun familie nog veel en veel erger behandelde zou ook niet misstaan.
Maar d�*�*r hoor je de jankers geen woord commentaar op geven. De hypocrieten!

Maar ocharme toch de "Zuidfrontstrijders" en hun benadeelde familie. Wat een schande dat die gezinnen nog altijd rustig in onze sociale woningen mogen blijven wonen, en zelfs een "leefloon" krijgen als ze de voorwaarden aanvaarden.

Waar zaten die jankers toen een (geadopteerde) zus van mij om een sociale woning voor haar en haar tienerdochter smeekte, maar meer dan vijf jaar op de zolder van een döner-kebab moest huizen?

Toen ik na ruim twee jaar bij de maatschappij ging informeren hoe het ermee zat stelden ze mij gerust. Mijn zus stond 8ste op de lijst en was dus bijna aan de beurt. Toen ik een jaar later opnieuw vroeg hoe ver het stond was het schaap naar de .....58ste plaats gezakt. Welk soort volk denken jullie dat voorrang kreeg? Om dat te weten hoeven jullie maar te gaan checken wie er onze sociale woonwijken MASSAAL bevolkt.

Mijn zus heeft haar botten gekraakt op de gemeentelijke groendienst. Haar dochter is intussen afgestudeerd aan de KUL, en werkt eveneens. Niet één janker heeft zich ook maar één minuut aan de discriminatie en achterstelling van deze mensen gestoord. Waarom? Omdat ze geen partijkaart hadden? Omdat ze de pech hadden geen allochtonen te zijn? Of omdat ze niet tot de favoriete bevolkingsgroep behoorden van de politici die het in hun streek (nog steeds) voor het zeggen hebben?
Belgie 2013, sociale woningen voor de terroristen, kartonnen dozen voor de Vlaming.

En de traditio's begrijpen niet waarom de bevolking zich tegen hen keert...

Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 augustus 2013 om 12:05.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 12:05   #99
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Op 60 sec heel mijn tekst gelezen!! Jan Anders is een snellezer...
Een geoefend lezer leest diagonaal...
Aantal kernwoorden die in het oog springen...

Ik zat er boenk op, aan uw reactie te zien.
Oud 19 augustus 2013, 12:11   #100
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Een geoefend lezer leest diagonaal...
Aantal kernwoorden die in het oog springen...

Ik zat er boenk op, aan uw reactie te zien.
Ik vraag me nog steeds af hoe je tot die tot zo een idiote vaststelling bent gekomen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be