Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2013, 08:13   #81
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
A2-niveau bij de Vlaamse overheid...

Iemand die een gelijkaardige functie in de privé-sector uitoefent, verdient MINSTENS de helft meer.
Vertel eens, wat zou een gelijkaardige functie zijn in de privé?

Citaat:
Mijn job omvat het verwerken van info van databanken van de Vlaamse overheid en het maken van monitoring-dashboards hiervan. Die worden gebruikt als ondersteuning om beslissingen te nemen, het gevoerde beleid op te volgen en de effecten van het beleid in kaart te brengen.

De informatie die ons departement ter beschikking stelt, wordt door de minister ook regelmatig gebruikt om antwoorden te geven op parlementaire vragen.
Opzienbarend kan je dat alvast niet noemen...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 08:18   #82
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij is adviseur van de minister. Dat is inderdaad te vergelijken met managementsfuncties, zoals die in het lijstje dat ik eerder postte. En je hoeft niet op de man te spelen. Houd je maar bij het onderwerp.
Typevoorbeeld dus van de ambtenaar die zich gaat vergelijken met hoge kader-functies uit de privé die way out of his reach liggen...
Maar goed, dat is hetgeen jij hier constant doet eh .
Oud 23 augustus 2013, 08:25   #83
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is het ook.
²
Oud 23 augustus 2013, 09:34   #84
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
waarom zaagt ge dan over die mensen hun huidige pensioen?
Ik zaag over de toekomstige pensioenen.
En ik zaag niet , dat doet u, door telkens mijn nuanceringen te negeren.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 09:38   #85
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is adviseur van de minister. Dat is inderdaad te vergelijken met managementsfuncties, zoals die in het lijstje dat ik eerder postte. En je hoeft niet op de man te spelen. Houd je maar bij het onderwerp.
ROFL
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 09:42   #86
stuyckp
Banneling

Standaard

Laat ons wel wezen, die kerel in het artikel die voert wat queriekes uit op een database.
Oud 23 augustus 2013, 12:41   #87
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De jaren als ambtenaar worden niet echt hoog in aanzien gedragen in de private sector. Kortom, jij als werknemer van middelbare leeftijd kan terug vanaf 0 beginnen met ancienniteit omdat je niks hebt geleerd dat nuttig is voor een firma.
Kwatsj. Twee van mijn collega's milieuambtenaren zijn al naar de privé vertrokken, waar ze een pak meer verdienen. Die moesten daar helem�*�*l niet van 0 beginnen. Hun kennis van milieuwetgeving en procedures is immers zeer waardevol voor bedrijven die met milieuvergunningsplicht geconfronteerd worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 12:45   #88
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Kwatsj. Twee van mijn collega's milieuambtenaren zijn al naar de privé vertrokken, waar ze een pak meer verdienen. Die moesten daar helem�*�*l niet van 0 beginnen. Hun kennis van milieuwetgeving en procedures is immers zeer waardevol voor bedrijven die met milieuvergunningsplicht geconfronteerd worden.
Het is wel zo dat moest Tavek zijn doctoraatsthesis heel goed onthaald geweest zijn, hem een job in de academische wereld stond te wachten, die waarschijnlijk beter betaald zou zijn als zijn huidige.

Helaas voor hem....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 12:53   #89
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Zo is er ook een politicus die nog meegeschreven heeft aan het bodemsaneringsdecreet en vandaag zijn eigen milieu studiebureau uitbaat. Handig, he.
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 13:02   #90
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet allemaal. Dat heb ik ook nergens beweerd. Ik heb het ten andere ook nergens gehad over mensen die direct van de aula komen. Dat geldt immers ook niet voor de man in het openingsartikel.

Als je je manieren niet kan houden, vlieg je op mijn negeerlijst.
Heeft het driehoekje geen resultaat opgeleverd ?

Denk je dat ik nu onder de indruk ben of zo van dit kinderachtig gedoe ?

gedraag u zelfs eens eerst als een volwassene..
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 13:04   #91
Amon_Re

Standaard

Citaat:
En ge ziet niet in hoe dat dit dit een uitzonderlijk iets is? Iemand die 'het verwerken van info van databanken van de Vlaamse overheid en het maken van monitoring-dashboards hiervan.' als job heeft is echt niet zo goed betaald zelle. Of dacht je dat kennis van BPEL zo uitzonderlijk is of waardevol? (In de veronderstelling hij effectief met BPEL werkt en niet gewoon met een excelleke.)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 23 augustus 2013, 13:05   #92
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Zo is er ook een politicus die nog meegeschreven heeft aan het bodemsaneringsdecreet en vandaag zijn eigen milieu studiebureau uitbaat. Handig, he.
Over wie heb je't?
Oud 23 augustus 2013, 13:08   #93
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is idd kwatsj wat je daar neerpent...je kent geen reet van de ancienniteitsregelingen in de privé..buiten een witte raaf begint iedereen aan 0 jaar
Oud 23 augustus 2013, 13:11   #94
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het is wel zo dat moest Tavek zijn doctoraatsthesis heel goed onthaald geweest zijn, hem een job in de academische wereld stond te wachten, die waarschijnlijk beter betaald zou zijn als zijn huidige.

Helaas voor hem....
Je kan het toch echt niet laten om op de man te spelen als uw argumenten op zijn he.
Heb jij trouwens uberhaupt wel een doctoraatsthesis gemaakt Jack ?
Ah ja, je hebt 2 jaar over uw afstudeerthesis gedaan. Juist ja.
De privé stond blijkbaar ook niet meteen op u te wachten he. Dan maar naar het onderwijs gegaan zeker ?
Weet je trouwens wat een thesis inhoudt voor een ingenieur ? Wij moesten bij electronica alvast een concrete schakeling ontwerpen en realiseren of eventueel software schrijven of beiden. En Jack, de meesten onder ons hebben dat braafjes in hun laatste jaar gedaan, en ook nog gewerkt ja.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 23 augustus 2013 om 13:13.
Oud 23 augustus 2013, 13:18   #95
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Helaas voor hem....
Slechts 1/10 van de doctors kan doorgroeien tot professor.

Overigens is ervaring als manager in de private sector geen slecht vertrekpunt om later ooit docent of hoogleraar te worden. En ik verdien een pak meer als een postdoc, dank u. Echter ik moet wel een pak meer werken en vooral meer bereiken. Financiele eindverantwoordelijkheid hebben postdocs en docenten totaal niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 13:22   #96
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Niet zo lang geleden nog iemand horen zeggen: "Mijn werkgever* neemt niemand aan die 4/5 jaren bij de overheid gewerkt heeft. Daar kunnen ze niks meer mee aanvangen)

*werkgever heeft wereldwijd meer dan 100.000 werknemers in dienst. Je mag veronderstellen dat die weten waarover ze spreken. Eigenlijk bedoelen ze dat voor de rendabiliteit van de onderneming, de investeringen die ze moeten doen in een ex-ambtenaar hoger is in verhouding met de investering in een andere kandidaat werknemer. Als het aanbod dan hoog genoeg is, is de keuze rap gemaakt.
Ambtenaren met specifieke kennis, zoals over vergunningen, zullen meestal ook via een BVBA werken, ipv in loondienst. Presteren ze niet, krijgen ze niet betaald.
Oud 23 augustus 2013, 13:25   #97
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Slechts 1/10 van de doctors kan doorgroeien tot professor.

Overigens is ervaring als manager in de private sector geen slecht vertrekpunt om later ooit docent of hoogleraar te worden. En ik verdien een pak meer als een postdoc, dank u. Echter ik moet wel een pak meer werken en vooral meer bereiken. Financiele eindverantwoordelijkheid hebben postdocs en docenten totaal niet.
Nog een uitzondering, stuyck!
Oud 23 augustus 2013, 13:34   #98
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog een uitzondering, stuyck!
Alweer: het is niet omdat we hetzelfde diploma hebben dat we hetzelfde moeten verdienen (= ambtenarenlogica).

De functie moet vergelijkbaar zijn. Dat is ze duidelijk niet.
Oud 23 augustus 2013, 13:38   #99
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Alweer: het is niet omdat we hetzelfde diploma hebben dat we hetzelfde moeten verdienen (= ambtenarenlogica).

De functie moet vergelijkbaar zijn. Dat is ze duidelijk niet.
Dat zijn functies tussen de private en de publieke sector zelden...

En als we dan toch geen appelen met peren mogen vergelijken, dan ook niet de pensioenen van diezelfde appelen en peren.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 augustus 2013 om 13:39.
Oud 23 augustus 2013, 13:44   #100
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn functies tussen de private en de publieke sector zelden...

En als we dan toch geen appelen met peren mogen vergelijken, dan ook niet de pensioenen van diezelfde appelen en peren.
Volgens de Raf wel...

En maak u toch maar geen illusies...de huidige gepensioneerde ambtenaren zullen (waarschijnlijk) niet veel moeten inleveren maar voor diegenen die nog ettelijke jaren voor de boeg hebben is niets nog zeker...zie maar naar griekenland..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be