![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan was ik deze morgen nog niet goed wakker.
Mijn grootste verontschuldigingen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Provinciaal Statenlid
|
http://www.belgium.be/nl/justitie/sl...discriminatie/
Best is uw mooi boekje lezen. De antidiscriminatiewet is niet toepasselijk hier, het gaat om een verzwarende omstandigheid van slagen en verwondingen edit: "Hoe kunt u discriminatie bewijzen? Het slachtoffer moet niet bewijzen dat hij gediscrimineerd wordt, de dader moet bewijzen dat hij niet gediscrimineerd heeft. De rechten van het slachtoffer zijn dus beter beschermd."[/quote] Best is uw mooi boekje lezen. De antidiscriminatiewet is niet toepasselijk hier, het gaat om een verzwarende omstandigheid van slagen en verwondingen. Dus geen omgekeerde bewijslast (kan ook niet in het strafrecht, hé kapoentje) Nog wat boeiende lectuur van je website http://www.belgium.be/nl/justitie/sl...en/wanbedrijf/ Laatst gewijzigd door Fiscoman : 12 september 2013 om 11:57. |
|
|
|
|
|
#83 | ||
|
Partijlid
|
Ik weet helemaal niets. Maar het slachtoffer beweert het, en het slachtoffer heeft voor mij niets gedaan wat mij aan zijn getuigenis doet twijfelen.
Citaat:
Citaat:
Een persoon met een handicap wordt in elkaar geslagen. Het onderzoek wijst uit dat de dader het slachtoffer sloeg omdat de persoon een handicap heeft.(Dusja, waarschijnlijk geen omgekeerde bewijslast) Het slachtoffer werd dus geslagen omwille van zijn handicap, wat een verwerpelijke beweegreden of een verzwarende omstandigheid is. De rechter kan de minimumstraf daardoor verdubbelen. " |
||
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Leutig allemaal, maar strafwetten staan in het strafwetboek en niet in de antidiscriminatiewet.
Probleem is dat alle verzwarende omstandigheden dus objectieve feiten zijn. bv. - arbeidsongeschiktheid bij slagen en verwondigen - leeftijd van een slachtoffer (doodslag, verkrachting) - inklimming en nacht bij inbraak - bewoning bij branfstichting Allemaal feiten die men wetenschappelijk kan vaststellen. Nu als ik zeg dat ik homo ben, hoe gaan we dit controleren? Wie gaat dit weerleggen? Hoe gaat men bewijzen dat de enige beweegreden van de dader "homofobe motieven" zijn? Vrij moeilijk te bewijzen als het zelfs niet onmogelijk is. Zeker in een situatie van straatgeweld. Is het zeggen van homo genoeg om deze motieven aan te tonen? Ik vrees van niet. Feitelijk zegt men hierbij; het is minder erg een hetero ineen te slaan dan een homo en dat is discriminerend. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Provinciaal Statenlid
|
En nog 1ne moeilijke.
Wat als ik een koppel ineen slaag omdat ze homo zijn en blijkt dat het feitelijk om een operatief geslachtsgewijzigde man gaat die nu een vrouw is en de andere persoon betreft een man. Heb ik dan homo's ineen geslagen? Boeiende juridische vraag lijkt mij |
|
|
|
|
|
#88 | ||
|
Partijlid
|
Citaat:
Citaat:
Het gaat hem om de beweegredenen, niet over wat het slachtoffer werkelijk is. Als ik, hetero, wordt in elkaar geslagen omdat die persoon denkt dat ik homo ben, dan is zijn beweegredenen niet ineens veranderd. Anyway, verder werken. So long! |
||
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wanneer iemand "vuile Janet"roept, dan mag je ook niet reageren, maar moet je dat maar laten gebeuren... Dat is eigenlijk regelrechte terreur, die we dus maar moeten laten gebeuren uit schrik voor geweld, wat dan aan ons ligt, wij moeten de confrontatie vermijden, anderen mogen schelden, provoceren en uitdagen? Denk van niet! |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dus u vindt dat ze minstens met vijf moeten getuigen dat die etters "vuile homo" riepen, of hoeveel getuigenissen van mensen die dit DURVEN te vertellen wil je hebben? Misschien ineens met hun adres en GSM nummer erbij?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat sommigen hier al niet verzinnen! Edina, redeneer je ook zo wanneer het niet over een homo maar over bijvoorbeeld een meisje zou gaan wat lastig gevallen werd omdat ze een hoofddoek draagt? Is het dan goed en preventief wanneer politie zegt" je kunt in het vervolg maar beter geen hoofddoek dragen" en fout wanneer het zou zijn"je kunt beter niet laten zien dat je een meisje met hoofddoek bent"? Dat geraddraai toch van " progressieven"! |
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Aan de wet heb je niet veel, achteraf, vooral niet als je ook nog eens te horen krijgt dat het je eigen schuld is als je op je gezicht geslagen wordt. Hoop dat die jongen z'n les geleerd heeft, als praten niet blijkt te helpen bij dit soort tuig .... de eerste klap is een daalder waard. |
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Binnenkort zal het ook nodig zijn om in de goot te stappen als ze met een groepje op het voetpad lopen. Uiteraard is het dan een kleine stap om ze voorrang te geven bij trams, treinen, bussen, kassa's en dokterspraktijken. Tenslotte moeten we leren dat we slechts dhimmies zijn en ons als dusdanig te gedragen; Maar al dat bovenstaande neemt niet weg dat de POLITIE en het GERECHT eens een serieuze actie mogen ondernemen en het gedrag van die bende hyena's openbaar en luidop gaan bestraffen! En dat ze eens gaan publiceren wat de straffen zijn! (voordat ze na drie dagen met gejoel terug naar buiten mogen, al of niet in bezit van wat hasj, hun gsmmeke, hun i-phone en nog wat).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Banneling
|
natuurlijk niet, homo's krijgen dagelijks slagen. In dit geval gaat het 'm over wat de politie zei, als je iemand racistische opmerkingen hoort maken mag je vooral niet reageren of je bent zelf verantwoordelijk voor het pak slagen die volgt.
Zo was het toch hé? |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
idd. in hoeverre was deze flik nog Vlaams als die een andere boodschap gaf dan hij bedoelde , dat wil ik ook wel even bespreken.
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
|
Citaat:
2/ Dus als iemand mij begint achterna te lopen moet ik maar wat harder gaan lopen om ze kwijt te spelen ??????
|
|
|
|
#98 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Het is niet omdat iemand homo roept dat hij iets doet uit homohaat |
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Maar ge ziet niet eens aan de mensen dat ze homo zijn.
|
|
|
|