Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zou jij verzet aantekenen tegen het gebruik van organen van een overleden familielid?
Ja 6 15,00%
Neen 33 82,50%
Weet niet 1 2,50%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2004, 01:30   #81
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle of Silver
Ik zie onmiddellijk aan hem of het al dan niet om een Marokkaan betreft, een Afrikaan, enz ...
Goed, u bent dus een racist.

Citaat:
En dan nog iets : weet je dat enkele rotte appels in mum van tijd heel de mand kunnen bederven ?
Neen dat wist ik niet, maar indien ik dat dus goed begrijp dan zijn binnen enkele jaren of decennia alle inwoners van België crimineel geworden?!
Is dat trouwens niet in tegenspraak met de idee dat die criminaliteit 'in de genen' van die 'vreemdelingen' zou zitten? Of geloof je daar niet in?

Citaat:
Een vreemdeling is niet in staat tot volledige integratie (op misschien een sporadische uitzondering her en der na).
Maar je hebt geen vooroordelen zei je?!

Citaat:
En nee, je hebt het mis, ik oordeel niet op kleur en haat geen mensen omdat ze een andere kleur hebben.
Je oordeelt niet op kleur, maar het volstaat voor jouw om iemand te zien en om uit te maken dat hij of zij tot de groep 'Marokkanen' of 'Afrikanen' behoort en bovendien wens je automatisch niets meer te maken te hebben met mensen die je in zo een vakje hebt gecatalogeerd. Maar je oordeelt dus niet op basis van huidskleur?!

Citaat:
De meerderheid van de marokanen zijn wel criminelen en dat is een geen mening, maar reeds een bewezen feit.
Zo zo, die statistiek zou ik toch wel eens willen zien.

Citaat:
Statistieken wijzen op dit feit jaar na jaar en er is een duidelijke link tussen enerzijds de toename van immigranten en anderzijds de toename van allerhande geweld binnen de maatschappij.
We kunnen toch niet anders dan hier eens hartelijk om lachen? Volgens die logica zou er ten eerste nu al veel meer criminaliteit dienen te zijn dan bijv. 30 jaar geleden, en guess what dat is niet zo, ten tweede zou dat eveneens betekenen dat in een nog verder verleden er zelfs helemaal geen - of toch haast geen - criminaliteit zou zijn geweest. Nu ja, ik ben zeer benieuwd naar die statistieken.

Citaat:
Voorts staan de kranten gebulkd onder artikels vol criminaliteit door allochtonen gepleegd, maar wanneer men dergelijke artikels als bewijs post in een thread op dit forum, dan beginnen de politiek correcten te klagen dat er WEERAL een dergelijk artikel gepost wordt op het forum. Zijn de linkie-winkies soms bang om de harde realiteit onder ogen te zien ?
Ik zal u uit uw droom doen ontwaken: de reden dat bepaalde mensen - noem ze linkie-winkies als u wenst - geen waarde hechten aan dergelijke artikels is bijzonder eenvoudig, ze hebben evenveel wetenschappelijke waarde als de mening van mijn kat. Zoals u misschien wel weet - nu ja blijkbaar niet dus - kan een voorbeeld nooit dienen als een wetenschappelijk bewijs, een voorbeeld kan hoogstens gebruikt worden als illustratie! Hoe erg voor de slachtoffers, hoe spectaculair ook, dergelijke faît divers hebben eigenlijk geen enkele waarde. Dat u meent zulke zaken te kunnen aanhalen als 'bewijs' voor het een of het ander zegt dan ook meer over u dan over datgene dat u ermee probeert te bewijzen of over diegene waarop u hier zit te vitten.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 21:59   #82
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Wat een logica dat jij hebt Dies, amaai ...
Alleen al om het feit dat ik kan onderscheiden wie Marokkaan, Italiaan, Turk, Hollander, enz ... is ben ik een racist volgens jou.
Ik zie niet in hoe je daarmee een verband naar racisme kan leggen hoor. Iedereen weet toch wanneer je een Hollander, Marokkaan, Italiaan, etc ... voor je hebt staan ? Wanneer je door de straten loop en je komt plots een Japanse toerist tegen, dan weet je toch ook onmiddellijk dat hij Japanner is ? Wat heeft dat dan in hemelsnaam met racisme te maken ????
Eagle of Silver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 22:17   #83
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Niet daaruit concludeert Dies -m.i. terecht- dat u een racist bent. Dat haalt hij eerder uit volgende van vooroordelen uitpuilende citaten.
Citaat:
Ik zie onmiddellijk aan hem of het al dan niet om een Marokkaan betreft, een Afrikaan, enz ... Meer hoef ik niet te weten. Hoe hij of zij noemt, wat hij al dan niet gedaan heeft, welk z'n beroep is, ... interesseert me niet. Dat deze persoon deel uitmaakt van een volk die garant staat voor criminaliteit binnen onze maatschappij is voor mij reeds voldoende om te weten. Meer informatie heb ik niet nodig, want m'n keuze is bij dan al gemaakt of ik die helpende hand al dan niet aanneem.
en
Citaat:
Crimineel gedrag en huidskleur hebben geen verband met elkaar. Bepaalde volkeren en crimineel gedrag hebben daarentegen wel een verband met elkaar. Dat die bepaalde volkeren toevalling een niet-blanke kleur hebben daar kan ik ook niets aan doen hé. Dat is louter toeval maar zeker geen aspect om op te oordelen.
Er zijn nog wel plaatsen te vinden, waar u zoniet racistisch, dan toch wel zeer discriminerend bent tegenover bepaalde volkeren. Maar troost u, er lopen erger gevallen dan u rond op dit forum.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 22:18   #84
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ik zou een extra bron van organen aanboren.

Misdadigers caliber Dutroux de keuze geven. levenslange keiharde dwangarbeid, of een tijdje een luxeleventje, en dan ,als alle organen een nieuwe bestemming hebben, een spuitje, en dat was dat voor de misdadiger.
???????? ik zou verdikke niet rustig slapen als ik wist dat ik met een nier van een verkrachter of moordenaar rond liep!
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 23:29   #85
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Niet daaruit concludeert Dies -m.i. terecht- dat u een racist bent. Dat haalt hij eerder uit volgende van vooroordelen uitpuilende citaten.
en
Er zijn nog wel plaatsen te vinden, waar u zoniet racistisch, dan toch wel zeer discriminerend bent tegenover bepaalde volkeren. Maar troost u, er lopen erger gevallen dan u rond op dit forum.
Dat zijn geen vooroordelen, dat is gewoon logische conclusies trekken gezien het meer dan voldoende feit en bewezen is door diezelfde zichzelf demoniserende volkeren.
Oud 25 augustus 2004, 23:32   #86
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn geen vooroordelen, dat is gewoon logische conclusies trekken gezien het meer dan voldoende feit en bewezen is door diezelfde zichzelf demoniserende volkeren.
Laat mij raden, U bent realist en men heeft daar moeite mee.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 23:48   #87
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Laat mij raden, U bent realist en men heeft daar moeite mee.
Inderdaad, ik ben realistisch en de linkie-winkies hebben daar moeite mee. Die blijven liever stekeblind en naïef hun leven verder lijden.
Oud 26 augustus 2004, 00:26   #88
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik ben realistisch en de linkie-winkies hebben daar moeite mee. Die blijven liever stekeblind en naïef hun leven verder lijden.
Ik leid mijn leven rustig verder hoor, aan vele posts hier te zien, zijn er anderen die eerder aan krampen lijden of zoiets.
Oud 26 augustus 2004, 18:01   #89
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Ik leid mijn leven rustig verder hoor, aan vele posts hier te zien, zijn er anderen die eerder aan krampen lijden of zoiets.
Niet lang meer, want het is nog maar een kwestie van tijd vooraleer het allochtoons terreur ook jou zal treffen. En dan sta je daar met je mond vol tanden en zul je herinneren dat er mensen waren die je hiervoor al lang gewaarschuwd hadden. Dan zul je spijt hebben dat je toen niet geluisterd had.
Open je ogen en strijd mee voor een leefbaar velig Vlaanderen.
Oud 26 augustus 2004, 18:33   #90
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet lang meer, want het is nog maar een kwestie van tijd vooraleer het allochtoons terreur ook jou zal treffen. En dan sta je daar met je mond vol tanden en zul je herinneren dat er mensen waren die je hiervoor al lang gewaarschuwd hadden. Dan zul je spijt hebben dat je toen niet geluisterd had.
Open je ogen en strijd mee voor een leefbaar velig Vlaanderen.
OK, mijn idee van een leefbare omgeving is op thee gaan bij mijn turkse buurvrouw, de marrokaanse buurjongen die een sleutel van mijn appartement had om tussen de middag en om 16u als ie van school kwam mijn honden uit te laten.
Mijn marrokaanse buurvrouw die kippensoep kwam brengen toen ik met de griep in bed stak en haar dochtertje dat voor mij boodschappen ging doen.
de jaarlijkse bbq die we hielden in de tuin van een poolse buurman om de hoek en iedereen bracht een zelfgemaakte nationale specialiteit mee.
Allemaal in één en dezelfde wijk van Borgerokko, allemaal omdat ik praatte met mijn buren en hen in hun waarde liet. Ik kon mij geen betere buurt wensen.
De enige reden dat ik toen verhuisd ben is omdat mijn appartement te klein werd en ik heel schappelijk een heel huis kon huren in de Kempen dat ook nog eens 35 km dichter bij mijn werk was (op dat moment in Hasselt)
Moest ik terug naar Antwerpen zelf gaan wonen, onmiddellijk terug in mijn ouwe buurt.
Nu DAT is mijn idee van een leefbare woonomgeving!

Laatst gewijzigd door oriana : 26 augustus 2004 om 18:34.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2004, 19:09   #91
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
OK, mijn idee van een leefbare omgeving is op thee gaan bij mijn turkse buurvrouw, de marrokaanse buurjongen die een sleutel van mijn appartement had om tussen de middag en om 16u als ie van school kwam mijn honden uit te laten.
Mijn marrokaanse buurvrouw die kippensoep kwam brengen toen ik met de griep in bed stak en haar dochtertje dat voor mij boodschappen ging doen.
de jaarlijkse bbq die we hielden in de tuin van een poolse buurman om de hoek en iedereen bracht een zelfgemaakte nationale specialiteit mee.
Allemaal in één en dezelfde wijk van Borgerokko, allemaal omdat ik praatte met mijn buren en hen in hun waarde liet. Ik kon mij geen betere buurt wensen.
De enige reden dat ik toen verhuisd ben is omdat mijn appartement te klein werd en ik heel schappelijk een heel huis kon huren in de Kempen dat ook nog eens 35 km dichter bij mijn werk was (op dat moment in Hasselt)
Moest ik terug naar Antwerpen zelf gaan wonen, onmiddellijk terug in mijn ouwe buurt.
Nu DAT is mijn idee van een leefbare woonomgeving!
Wat ik hier allemaal van jou te lezen krijg is gewoon om achter over te vallen van het verschieten. Kon een dode lezen, ze zouden zich nu allemaal misnoegd omgedraaid hebben in hun graf.
Het idee dat een Vlaming zulk verraad kan plegen tegen eigen volk door met zulke profiterende mormels om te gaan, alsof ze je gelijke zijn is een ware nachtmerrie.
Ik heb vreselijk spijt dat na zulk een ongelofelijke laster van jou te mogen lezen dat we nu niet in oorlogstijden leven want hetgeen je doet is collaboratie van de allerhoogste graad.
Een smet op Vlaanderen.
En dat zo iemand nu het mooie Limburg komt bedoezelen door er zich te vestigen in Hasselt ... hier ben ik echt niet goed van. Vanaf nu behoor je zeker niet meer tot Vlaanderen, maar ben je een vreemdeling geworden, vermomd in Vlaamse huid.
Oud 26 augustus 2004, 19:10   #92
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ik zou een extra bron van organen aanboren.

Misdadigers caliber Dutroux de keuze geven. levenslange keiharde dwangarbeid, of een tijdje een luxeleventje, en dan ,als alle organen een nieuwe bestemming hebben, een spuitje, en dat was dat voor de misdadiger.
We kunnen de zieke die dat orgaan geeft dan een tattoo op zijn voorhoofd zetten: Dutroux inside.
Oud 26 augustus 2004, 19:11   #93
ingenious

Standaard

Citaat:
Wat ik hier allemaal van jou te lezen krijg is gewoon om achter over te vallen van het verschieten. Kon een dode lezen, ze zouden zich nu allemaal misnoegd omgedraaid hebben in hun graf.
Het idee dat een Vlaming zulk verraad kan plegen tegen eigen volk door met zulke profiterende mormels om te gaan, alsof ze je gelijke zijn is een ware nachtmerrie.
Ik heb vreselijk spijt dat na zulk een ongelofelijke laster van jou te mogen lezen dat we nu niet in oorlogstijden leven want hetgeen je doet is collaboratie van de allerhoogste graad.
Een smet op Vlaanderen.
En dat zo iemand nu het mooie Limburg komt bedoezelen door er zich te vestigen in Hasselt ... hier ben ik echt niet goed van. Vanaf nu behoor je zeker niet meer tot Vlaanderen, maar ben je een vreemdeling geworden, vermomd in Vlaamse huid.

waar haal je het? dit is om niet meer van bij te komen! humor van de bovenste plank!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2004, 19:13   #94
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een smet op Vlaanderen.
Ben je gek joh, ik woon helemaal niet in Limburg, nee hoor, ik ben lekker in de provincie Antwerpen gebleven! alleen 35 km dichter bij Hasselt waar ik toen werkte.
Enneuh, ik heb in bold gezet wat jouw racisme weer eens illustreert ~ en blijven afstrijden, erger nog, verontwaardigd reageren wanneer iemand je van racisme beschuldigt hee?
Oud 26 augustus 2004, 19:28   #95
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Uit je posting kan ik opmaken dat je honden bezit Oriana en dat je die door een Marokaan uitlaat. Geen wonder dat zoveel honden dan agressief zijn en er regelmatig een artikel in de media opduikt dat een hond iemand aanvalt op straat.
Oud 26 augustus 2004, 19:34   #96
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious

waar haal je het? dit is om niet meer van bij te komen! humor van de bovenste plank!
Ik kan daar nogthans helemaal niet mee lachen. Integendeel, zulk een verhaal horen is schreinend voor mensen die Vlaanderen lief hebben. Dat allochtonen die de oorzaak zijn voor de grote criminaliteitsoverlast binnen de maatschappij er dan nog door medeburgers zo vriendelijk worden opgevangen zodat de corruptie van de allochtoon gewoon verder gezet kan worden is heel schreinend.
Je zou je moeten schamen om met zulke ernstige zaken de spot te drijven.
Oud 26 augustus 2004, 19:35   #97
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uit je posting kan ik opmaken dat je honden bezit Oriana en dat je die door een Marokaan uitlaat. Geen wonder dat zoveel honden dan agressief zijn en er regelmatig een artikel in de media opduikt dat een hond iemand aanvalt op straat.
Wil jij daarmee insinueren dat die jongen mijn honden agressief laat worden en mensen laat aanvallen?

jaja.... absoluut, het ergste dat je kan overkomen met mijn 16 jaar oude labrador is dat ze tegen je aanbotst omdat ze al half blind is.
Maar zelfs de jongere gedraagt zich perfect bij hem, hij ging zelfs mee naar de hondenschool waar ik les gaf en weet hoe hij met honden moet omgaan.

Iets dat ik ten zeerste zou toejuichen moest iedereen dat doen die een hond heeft.

Jouw insinuaties worden hoe langer hoe hilarischer, vooral niet ophouden, je bent een bron van hilariteit voor ons quote archief!!
Oud 26 augustus 2004, 19:40   #98
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik kan daar nogthans helemaal niet mee lachen. Integendeel, zulk een verhaal horen is schreinend voor mensen die Vlaanderen ...lief hebben. Dat allochtonen die de oorzaak zijn voor de grote criminaliteitsoverlast binnen de maatschappij er dan nog door medeburgers zo vriendelijk worden opgevangen zodat de corruptie van de allochtoon gewoon verder gezet kan worden is heel schreinend.
Je zou je moeten schamen om met zulke ernstige zaken de spot te drijven.
de ene allochtoon is de andere niet. het zijn mensen, en net als bij autochtonen zijn er goede en slechte. ik ga liever met een vriendelijke marrokaanse een kopje koffie drinken dan met jou. en noem me nu maar weer nestbevuiler en volksverrader.

Citaat:
Oud 26 augustus 2004, 19:50   #99
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
de ene allochtoon is de andere niet. het zijn mensen, en net als bij autochtonen zijn er goede en slechte. ik ga liever met een vriendelijke marrokaanse een kopje koffie drinken dan met jou. en noem me nu maar weer nestbevuiler en volksverrader.
Akkoord, de ene allochtoon is de andere niet en net als bij autochtonen zijn er goede en slechte.
MAAR, en nu komt het niet te negeren verschil boven water drijven : de GOEDE onder allochtonen zijn qua hoeveelheid slechts sporadisch te bespeuren, daar waar de SLECHTEN onder de autochtonen ook sporadish zijn.
Oud 26 augustus 2004, 19:54   #100
ingenious

Standaard

Citaat:
Akkoord, de ene allochtoon is de andere niet en net als bij autochtonen zijn er goede en slechte.
MAAR, en nu komt het niet te negeren verschil boven water drijven : de GOEDE onder allochtonen zijn q...ua hoeveelheid slechts sporadisch te bespeuren, daar waar de SLECHTEN onder de autochtonen ook sporadish zijn.
nee hoor, dat is gewoon jou perceptie. en aangezien jij duidelijk aangeeft niet met allochtonen om te gaan, kan jij niet weten hoeveel goede, en hoeveel slechten er zijn. er zijn er veel toffe hoor.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be