![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Onvoorstelbaar dat dit kan blijven duren op een forum dat voor serieus doorgaat. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 september 2013 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Natuurlijk heb je gelijk dat Boeddha geen 'god' was en dit ook uitdrukkelijk afwees. Maar dat neemt niet weg dat Boeddha (of beter Siddharta Gautama want er zijn veel Boeddha's geweest en er zullen er nog komen volgens de 'leer') wél, zoals ik schreef in 2 religies - volkomen ten onrechte - als een god wordt vereerd. Zoals ik schreef in het hindoe als nederdaling van Vishnoe en in bepaalde soorten volksboeddhisme. En tenslotte, zoals je schreef is alles voor een 'leek' heel verwarrend vooral omdat het zo ver van onze leefwereld staat. In wezen is het boeddhisme gegroeid als een onorthodoxe vorm van hindoeïsme die natuurlijk (net als het hindoe zelf ) zeer sterk is geëvolueerd. Bovendien hebben ze elkaar ook sterk beïnvloed ondanks de enorme verschillen. (Niet orthodox wil zeggen dat het gezag van de veda's niet aanvaard wordt.)
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() @JeeBee: dank u voor de verduidelijking!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Want anders zal die kritiek van jou niet veel meer voorstellen dan wat slagen in de lucht. Citaat:
Maar ze weten wat je hebt gezegd en het staat genoteerd...... ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Vreemdeling
|
![]() Taoïsme en boeddhisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Boeddhisme ligt natuurlijk het dichtst bij het ideaalbeeld van atheïsten of agnosten, omdat het niet zozeer een religie is maar eerder de goede raad om te vertrouwen op de rede.
Boeddhistische geleerden weten wel dat Siddharta dinges eigenlijk af wou van al dat religieuze (beeldjes en tempeltjes om naar te bidden en zo), maar zijn daar ook niet tegen omdat er nu eenmaal veel volgelingen zijn die daar zo'n nood aan hebben, die anders ergens anders hun heil zouden zoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wij zijn de waarnemers van Ons Zelf. Trying to figure out something we merely grasp. Wat ik wel zeker weet is dat het een heftige show is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Niets is de afwezigheid van iets, enkel een leeg glas kan vol gegoten worden. De leegte van een glas bepaalt zijn nut. Als ik mij niet vergis was het Hawkins die zei dat iets uit niets kon ontstaan. Niets lijkt me dan ook fundamenteel met enorm veel potentie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De wetenschap draait om de rede. Boeddhisme met zijn hang naar mystiek draait op de alter-intentionele emotie.
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Nog geen klein verschil, al is uit de bevruchting tussen de twee zen ontstaan.
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is een Niets met zoveel potentie niet werkelijk Niets, maar Gods eeuwige en oneindige Geest, die daar uit tevoorschijn is gekomen en er ook altijd al in heeft gezeten in de vorm van een oneindige reeks steeds hogere culturen van de microwezentjes: de ware Goden. Laatst gewijzigd door harriechristus : 20 september 2013 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Naturisme. Of is dat te groen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Mattheüs 24:5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden."
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
harriechristus' grootste verwezenlijking blijft eerder verloederen van een aantal fora .
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit is niet wat Jezus gezegd heeft, maar wat de auteur met het pseudoniem ' Mattheüs ' op naam van Jezus heeft laten zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is harriechristus........ ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar de domme massa, die nu eenmaal zeer traag is van begrip, is er nog lang niet aan toe dat te willen geloven. Nochtans is dat geen probleem in het licht der eeuwigheid. God heeft geduld en medelijden met al zijn schaapjes. Niemand zal verloren gaan en niemand behoeft voor eeuwig te branden. Aldus is de God van harriechristus een en al wijsheid, liefde en begrip. Ja, Hij heeft al heel wat vernederingen moeten doorstaan, maar blijft opgewekt van gemoed. ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() Katholicisme. Het boedhisme vind ik ook wel interessant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij verpest elke draad over religie en spiritualiteit. Laatst gewijzigd door eno2 : 22 september 2013 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |