Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2013, 11:27   #81
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Inderdaad... vroeger...
Daarom is het net nu zo belangrijk om onze vrijheid te verdedigen.
Ik woon daar al jaren en heb als politiek actief persoon ook al jaren 'gevoelige posters' aan mijn raam hangen.
Er is nu nog geen jaar de twintigste (of eenentwintigste officiële) moskee vlak bij mijn deur en druk op de vrije meningsuiting neemt hand over hand toe.
Ik wordt om de haverklap lastiggevallen voor mijn deur, er heeft al bloed op mijn postbus gehangen, die postbus wordt regelmatig ook leeggemaakt door 'onbekenden (de post steekt vaak de post niet helemaal in de bus maar gewoon half door de opening), ik krijg bedreigingen, wordt aangesproken over mijn mening en daarbij clandestien gefilmd, waarna dat filmpje uiteraard gepost wordt...
En dan krijgen die mensen nog steun voor hun terrorisme van bepaalde politieagenten?...

Ik vind dat je daartegen moet reageren.
U niet dan?
Ik vind het inderdaad van belang dat wij onze vrijheden moeten kunnen behouden. Een Sharia mag er niet komen. Wij hebben in onze streken onze portie al gehad... Dat ze hun sharia gaan uitvechten in het middenoosten..., niet hier. Hier gelden de westerse regels (inclusief met vrije meningsuiting) Nu helaas merk ik dat die "Vreemde" Godsdienst ons wordt opgedrongen en het steeds maar erger en erger wordt. De term "racisme" wordt constant gebruikt als hulpmiddel om deze godsdienst op te dringen aan ons.

ik heb dit als eens vermeld op dit forum. De Islam oorlog is een wrede oorlog welke nooit kan gewonnen worden zeer lang zal blijven voortduren. Ze zullen trachten onze westerse samenleving te ontwrichten en vergiftigen.

het aantal terrorischtische aanslagen zal alleen maar toenemen, hoe hard we er ook tegen strijden.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 11:30   #82
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Ik ben in wezen een echte atheist. Als je een beetje je geschiedenis erop naleest zie je dat er geen enkel feit voor meer doden en wreedheden heeft gezorgd over de eeuwen dan Godsdienst en geloof. Godsdienst zou iets persoonlijk moeten zijn, iets in de privé sfeer. Maar het openbare leven mag absoluut niet geleid worden door het geloof.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 11:44   #83
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

@Joris: Je kan, voor zover je nog niet op de hoogte bent, naar de website"kwaadwillige oproepen" gaan, is bij de ombudsdienst telecomunicatie. On-line kan je een klachtenformulier invullen en opsturen. Uitleg over wat kan en wat niet, staat op web-site. Veel succes in je speurtocht
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 13:20   #84
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben in wezen een echte atheist. Als je een beetje je geschiedenis erop naleest zie je dat er geen enkel feit voor meer doden en wreedheden heeft gezorgd over de eeuwen dan Godsdienst en geloof. Godsdienst zou iets persoonlijk moeten zijn, iets in de privé sfeer. Maar het openbare leven mag absoluut niet geleid worden door het geloof.

En stof tot nadenken/lezen ...
Oud 3 oktober 2013, 14:06   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanavond al twee keer telefoon gehad op mijn werk van een dame die belt van een privénummer en beweert van de politie te zijn. Zij eist dat ik onmiddellijk naar huis zou moeten gaan om een ‘zwaar racistische’ affiche van mijn raam te halen die nota bene vlak tegenover een moskee hangt. Indien ik dat niet doe ga ik zware problemen krijgen!
Ik heb de dame tot twee keer duidelijk gemaakt dat ik a) onmogelijk mijn post kan verlaten en b) dat ook niet zou doen indien ik die mogelijkheid wel had aangezien er zeker geen racistische affiches op mijn ramen hangen.
Zij eist dan dat ik haar zeg waar ik werk. Ik vertel haar dat ik dat niet mag van mijn werkgever. Dan eist ze het telefoonnummer van mijn chef. Waarop ik haar zeg dat ik ook dat zeker niet ga geven. Ik mag dat gewoon niet…
Wanneer ik haar vraag om zich te identificeren weigert ze dat vlak af. Zelfs wanneer ik aandring. Ze stelt dat ik maar naar huis moet gaan en aan de agenten ter plaatse moet vragen om zich te identificeren….
In mijn raam hangt een VB-affiche, een affiche van steden tegen islamisering en de tekst; “ Allah is een verzinsel, Mohammed een leugenaar, massamoordenaar, terrorist avant la lettre en een pedofiele kinderverkrachter. Bron: koran.”
Kan het eigenlijk zo maar dat een agent mij beticht van racisme? En dan mij nog bedreigt met “zware problemen” indien ik geen gevolg geef aan haar eis om onmiddellijk mijn werk te verlaten en de affiche te verwijderen?
Citaat:
Inderdaad... vroeger...
Daarom is het net nu zo belangrijk om onze vrijheid te verdedigen.
Ik woon daar al jaren en heb als politiek actief persoon ook al jaren 'gevoelige posters' aan mijn raam hangen.
Er is nu nog geen jaar de twintigste (of eenentwintigste officiële) moskee vlak bij mijn deur en druk op de vrije meningsuiting neemt hand over hand toe.
Ik wordt om de haverklap lastiggevallen voor mijn deur, er heeft al bloed op mijn postbus gehangen, die postbus wordt regelmatig ook leeggemaakt door 'onbekenden (de post steekt vaak de post niet helemaal in de bus maar gewoon half door de opening), ik krijg bedreigingen, wordt aangesproken over mijn mening en daarbij clandestien gefilmd, waarna dat filmpje uiteraard gepost wordt...
En dan krijgen die mensen nog steun voor hun terrorisme van bepaalde politieagenten?...

Ik vind dat je daartegen moet reageren.
U niet dan?
Je gaat mij niet wijsmaken dat het Vlaams Belang geen juristen heeft èn andere raadgevers, om tegen deze zaken zeer efficiënt te reageren, zowel op juridisch als op praktisch vlak.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 15:42   #86
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Joris wacht wanhopig tot iemand een steen door zijn raam kijlt.
Dat zou zijn zaak pas vooruit helpen.
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 15:44   #87
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop op een islamitische staat.

Want de islam is nogal pro wereld verkennen.

En reizen is baas.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 16:23   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyWitters Bekijk bericht
Ik vind het een dikke schande dat een Vb'er FRANSTALIGE affiches ophangt...
Het gaat nog veel verder, de meeste Vb'ers hebben Franse les gehad op school.
Oud 3 oktober 2013, 19:59   #89
Lucajac
Burger

Standaard

Citaat:
Komisch.

U roept met deze affiches NIET op dat bevolkingsgroepen uitgesloten worden van wettelijke rechten. U roept met deze affiches NIET op tot misdaden tegen hen. Ik zie daarom niet in waarom het racistisch zou zijn.

Er bestaat natuurlijk geen twijfel over dat mensen die anderen hun islamitische gedachtengoed willen opleggen dit racisme zullen noemen in een poging om steun te verkrijgen van politie en dergelijke (zoals ze dat ook doen in hun herkomstlanden) om andersdenkenden te onderdrukken. Maar hopelijk zullen in dit land de democratische rechten zegevieren.

U heeft enkel kritiek geuit op een godsdienst en een historisch figuur, en als men dat al niet meer zou mogen in zijn eigen huis, waar dan wel?

Er bestaan bij mijn weten ook geen leeftijdsgrenzen op het zien van dergelijke kritiek (zoals bijvoorbeeld voor films of afbeeldingen wel het geval kan zijn), m.a.w. iedereen MAG het zien.

Het vraagt natuurlijk enig niveau van beschaafdheid dat men een onderscheid kan maken tussen kritiek op religie en de belediging van de eigen persoon. Die twee zijn niet hetzelfde, een persoonlijke belediging heeft te maken met actief lastigvallen worden of actief fysiek geïntimideerd worden. Maar een affiche KAN dat niet, dat hangt daar maar gewoon, het vraagt zelfs een actieve daad van de lezer om de inhoud ervan te kunnen herkennen (namelijk het te lezen), wat zelfs bijna het omgekeerde is van dat de affiche het zou zijn die iemand zou lastigvallen.

Dat in islamitische landen het de ondemocratische en onbeschaafde gewoonte is om vijandig te staan tegenover godsdienst-kritiek hoort geen reden te zijn om U te beschuldigen van onrust of zo, de enige dreiging van onrust kan komen van mensen die de vrijheid van meningsuiting niet wensen te respecteren. Het valt te hopen dat de politie en het gerecht niet kiezen om dergelijk misdadig gedrag te ondersteunen en aan te moedigen (wat ze eigenlijk dus al gedaan hebben).

Het is jammer dat de mensen u voor zoiets lastig vallen. U heeft mijn morele steun en ik wens u succes.
Lucajac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 14:08   #90
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ik zie op dit forum anders alleen maar monologen als het over "den islam" gaat.
Intellectuele dialectiek door de eeuwen heen is een element van een cultuurpatrimonium. Dat bedoelde ik.

Wat dit forum betreft... als het over de islam gaat ... tja dan wordt een tekst vaak een monoloog bij gebrek aan waardevolle argumenten van de andere dialoogpartner.

Was jouw stopwoord niet 'achterlijk' ? Dat kan je moeilijk een dialectische zet noemen.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 13 oktober 2013 om 14:09.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 13:40   #91
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan bij deze rechtgezet.
De tekst hangt er nu in het Frans en het Vlaams...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 13:40   #92
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is dan bij deze rechtgezet.
De tekst hangt er nu in het Frans en het Vlaams...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 24 oktober 2013, 14:04   #93
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

En ze zijn weer kwaad...
Ik wordt de laatste twee weken om de haverklap aangeklampt door slaapwandelaars (mensen in japon en op sloffen...) die wel wakker genoeg zijn om het verdwijnen van die affiches te eisen gaande van beleefd tot "si non on va te gueller"...

En verder ook over de Nederlandstalige discussie. Na te hebben moeten aanhoren dat wij Christenen (hun beoordeling niet de mijne) erger waren en zijn dan alle moslims samen (kruistochten versus huidig terrorisme) reageerde ik met;" U mag gerust aanhanger zijn van de godsdienst van de wrede hoor. Ik, voor mij, ben toch liever aanhanger van Christus de barmhartige dan van Mohammed de wrede...
Het duurde even voor de Euro viel... Maar dan zat het ook wel goed mis.
Naar het schijnt ga ik deze vrijdag voor de bijl.
Ben eens benieuwd of deze elfendertigste bedreiging wel iets van inhoud gaat hebben...

Mevrouw de Burgemeester? Staat u ook in voor mijn rechten en veiligheid?
Oud 24 oktober 2013, 17:24   #94
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U blijft er bewonderingswaardig rustig onder!
Maar ik denk dat de politie u niet had mogen bellen en evenmin u kan sommeren de affiche te verwijderen, maak uw werk van een klacht!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 18:54   #95
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

@ CLAESSENS Joris:

Wat heb je aan vrijheid van meningsuiting als er geen veiligheid van meningsuiting is?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 18:56   #96
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Tja, Molenbeek was ooit DE Brusselse gemeente "par excellence", waar grootheden als Herman Teirlinck en Toots Thielemans zijn geboren.
Het kan verkeren, zei Bredero..............

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 21:49   #97
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ahja?

Kunnen moslims niet zo goed om met kritiek misschien?
Neeje nie zo goe...............t'kopke doe direkt zeeeere !........En vlakbij hunne moskee?........Heeft de brave man nog al zijn ruiten ??

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 24 oktober 2013 om 21:51.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 21:51   #98
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
@ CLAESSENS Joris:

Wat heb je aan vrijheid van meningsuiting als er geen veiligheid van meningsuiting is?
Vervang "vrijheid van meningsuiting" eens door "WC-papier" en alles wordt duidelijk.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 01:08   #99
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Joris wacht wanhopig tot iemand een steen door zijn raam kijlt.
Dat zou zijn zaak pas vooruit helpen.
Waarop wacht je,je kan je achteraf altijd verdedigen met als argument dat je in een gastgezin in geel ten aard verblijft
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 01:11   #100
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hebt gij dan een ander nummer als ge op uw werkt zijt ?
Waarom denk jij dat kameel werkt ,statistisch gezien is de kans mss 20 procent,of je zou 5 keer per dag fietsrek spelen als werk moeten bekijken
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be