Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2013, 02:42   #81
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hmm, hoeveel moslims heeft Laos?
Bijna geen, het minste aantal van heel Zuid-Oost-Azië. Maar ook bijzonder weinig christenen. Laotianen zijn boeddist, en de communistische regering heeft zich daarmee verzoend.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 02:43   #82
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
En jij hebt blijkbaar niet de capaciteiten om in te zien dat dat geen argument is.

Om dat in te zien moet je namelijk kennis hebben over neurologische processen en het sociale wezen "de mens".
Ok, maar dat geldt net zo goed voor U en de gemiddelde westerling. die vinden ons systeem goed omdat we er mee opgegroeid zijn, de meeste kennen niets anders.
Oud 29 oktober 2013, 02:46   #83
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
er is geen enkele thai jaloers op laos ,ze kijken daar minachtend op neer ,als ik dat aan mijn thaise vrouw vertel lacht ze zich een kriek ,TOMM JE LIEGT GEWOON
Laos is een dunbevolkt (in heel Laos wonen minder mensen dan in Bangkok), agrarisch land en het Laotiaanse dialect wordt ook gesproken in Isan, het armste deel van Thailand, boeren waar de bourgeoisie op neerkijkt. Dus natuurlijk zijn die niet jaloers op Laos. Anders is het als je kijkt naar de boerenfamilies, die in grote armoede leven.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 oktober 2013 om 02:47.
Oud 29 oktober 2013, 02:54   #84
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met andere woorden, er is niet veel veranderd sinds de dagen van Gerardo Machado.

Ik hou van een goed glas deftige rum, ik vind vrouwelijk schoon aangenaam om naar te kijken.
Maar om er de nadelen van een verlepte post-communistische economie bij te nemen, neen, laat maar.
De levensstandaard in Cuba is hoger dan in de meeste buurlanden. De lonen zijn erg laag, maar dat wordt dan weer gecompenseerd door gratis gezondheidszorg, goed onderwijs en cutuuraanbod, quasi gratis huisvesting en openbaar vervoer, gratis basisvoedsel, zelfs restaurants en bars zijn spotgoedkoop voor Cubanen die in de lokale munt betalen.

Cubanen zijn niet de meest eerlijke mensen, geen harde werkers, seksverslaafd en dikwijls ook alcoholverslaafd, maar dat is zo in heel de regio, en om eerlijk te zijn in de meeste landen waar zwarten een aanzienlijk deel van de genetische opbouw uitmaken.(tussen haakjes m'n vriendin is kenyaanse)
Oud 2 november 2013, 09:11   #85
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zieke Jos Bekijk bericht
Vreemd, mijn zus heeft 6 maanden in Cuba gewoond, voor haar werk. Veel positiefs heb ik toch niet van haar vernomen over Cuba.
Dat soort berichten worden wijselijk genegeerd, want vervelend voor tomm.
Oud 2 november 2013, 15:16   #86
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat soort berichten worden wijselijk genegeerd, want vervelend voor tomm.
Zoals ik al zei, Cuba heeft voor- en nadelen. Net als in bvb. Dominikaanse of Jamaica worden westerse, blanke toeristen als een melkkoe gezien door de lokale bevolking. Dat kan de negatieve ervaringen verklaren.
Oud 3 november 2013, 01:08   #87
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zoals ik al zei, Cuba heeft voor- en nadelen. Net als in bvb. Dominikaanse of Jamaica worden westerse, blanke toeristen als een melkkoe gezien door de lokale bevolking. Dat kan de negatieve ervaringen verklaren.

Best spinning ever!
Oud 3 november 2013, 16:38   #88
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Antoon

Ik ben geen fan van Noord-Korea en beschouw het land ook niet als communistisch, maar we weten te weinig over Noord-Korea om zulke uitspraken te doen.

Noord-Korea:

Vergelijk dat met het straatbeeld in de Filippijnen, een land met Amerikaanse militaire basissen, democratie naar westers model en een vrije markt economie:

Afghaanse vluchtelingen worden door BelgiË zonder pardon teruggestuurd naar een van de onveiligste en armste landen ter wereld.(als gevolg van westerse steun aan de mujahedin, maar goed da's off topic)
Op die foto van Noord-Korea zie je alleen maar een grote weg en flatgebouwen. Eén persoon zie je, bijna als bij wonder. En dat op klaarlichte dag? Het lijkt wel een filmset van één of andere zombie-film waarin de zombies het daglicht (moeten) schuwen.
Die foto zegt niets, meer nog omdat foto's niet genomen mogen worden op het platteland, ver weg van de buitenlanders op bezoek.
Er zijn clandestiene filmpjes die fragmentarisch zijn en die tonen wel mensen en kinderen in niet al te gezonde toestand. De lijken zullen nog wel eens uit de kast vallen, vroeg of laat.

En als je de herdenkingsparades ziet ... liever jij dan ik. Als ik tussen Noord-Korea en een Filippijnse bidonville moet kiezen dan direct de bidonville. Die kan je tenminste mits wat creativiteit opkuisen, wat meteen perspectieven schept voor die mensen aldaar.

Beeld je nu eens even in dat Noord-Korea de Filippijnen zou inpakken en moeten 'dealen' met al die mensen uit die armzalige bidonvilles. Ik denk dat als je in een vliegtuig zit en overvliegt niet lager moet gaan vliegen dan 300 m of je valt flauw van de lijkengeur.

Ik zou ook niet graag vechten tegen een Noord-Koreaans leger, alhoewel, ... niet beginnen te redeneren maar direct afschieten; want het zijn robotten die werden geprogrammeerd dat het regime van Noord-Korea voor eeuwig is.

De mensen die in de bidonvilles leven hebben hoop en ergens weten ze, en terecht, dat een bidonville een tijdelijk iets is.

Hoop mogen koesteren en perspectieven hebben ... waarom denk je dat Europa en andere westerse landen zoveel vluchtelingen krijgen? Denk nu eens twee keer na.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 3 november 2013 om 17:06.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 21:09   #89
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

parsprototem

Citaat:
Op die foto van Noord-Korea zie je alleen maar een grote weg en flatgebouwen. Eén persoon zie je, bijna als bij wonder. En dat op klaarlichte dag? Het lijkt wel een filmset van één of andere zombie-film waarin de zombies het daglicht (moeten) schuwen.
Dat is in Rusland ook zo, veel steden lijken verlaten in de winter, maar toch wonen er mensen.
Wat ook opvalt, de tram, spotgoedkoop ongetwijfeld zoals in de Sovjet-Unie.
In de Filippijnen zijn geen trams, enkel jeeps, en wie niet kan betalen komt er niet in.

Citaat:
Die foto zegt niets, meer nog omdat foto's niet genomen mogen worden op het platteland, ver weg van de buitenlanders op bezoek.
Ik heb ook genoeg reportages gezien van het Noord-Koreaanse platteland, maar nog geen beelden van bidonvilles. Iedereen woont in appartementen en huizen met electriciteit en stromend water.

Citaat:
Er zijn clandestiene filmpjes die fragmentarisch zijn en die tonen wel mensen en kinderen in niet al te gezonde toestand. De lijken zullen nog wel eens uit de kast vallen, vroeg of laat.
Wat klopt daar van? Vermits journalisten er niet welkom zijn is het moeilijk te zeggen. Ze zijn door een zeer moeilijke periode gegaan in de jaren 90 na het wegvallen van Sovjet-steun en handel.
Maar op de Filippijnen leeft een groot deel van de bevolking al generaties in armoede, zonder sanitair, electriciteit, drinkbaar water, etc.

Citaat:
En als je de herdenkingsparades ziet ... liever jij dan ik. Als ik tussen Noord-Korea en een Filippijnse bidonville moet kiezen dan direct de bidonville. Die kan je tenminste mits wat creativiteit opkuisen, wat meteen perspectieven schept voor die mensen aldaar.
Je weet niet wat je zegt, ik heb verschillende krottenwijken bezocht in de Filippijnen, IndiË en Kenya. Dikwijls zie je er haveloze en ondervoede kinderen in het vuil op straat zoeken naar iets eetbaars. Er is geen water, geen electriciteit, zo wonen met velen in een paar golfplaten en wat plastiek.
En dan heb ik het nog niet over de talloze verkrachtingen, kinderprostitutie en onveiligheid in die wijken.

Citaat:
Beeld je nu eens even in dat Noord-Korea de Filippijnen zou inpakken en moeten 'dealen' met al die mensen uit die armzalige bidonvilles. Ik denk dat als je in een vliegtuig zit en overvliegt niet lager moet gaan vliegen dan 300 m of je valt flauw van de lijkengeur.
?

Citaat:
Ik zou ook niet graag vechten tegen een Noord-Koreaans leger, alhoewel, ... niet beginnen te redeneren maar direct afschieten; want het zijn robotten die werden geprogrammeerd dat het regime van Noord-Korea voor eeuwig is.
Elk leger is geprogrammeerd om hun land te verdedigen.

Citaat:
De mensen die in de bidonvilles leven hebben hoop en ergens weten ze, en terecht, dat een bidonville een tijdelijk iets is.
die bidonville is absoluut niet tijdelijk in de meeste gevallen. Hun kinderen gaan niet of zeer einig naar school, dus zullen bijna zeker hetzelfde leven leiden, als ze al volwassen worden, want kindersterfte is gigantisch in zulke wijken. Veel kinderen zitten ook aan de lijm, wat hun hersenen aantast.

In Noord-Korea gaan alle kinderen naar school, en hebben een vaste woning met electriciteit en water.

Citaat:
Hoop mogen koesteren en perspectieven hebben ... waarom denk je dat Europa en andere westerse landen zoveel vluchtelingen krijgen? Denk nu eens twee keer na.[/
Dat is zo gegroeid, omdat het Westen de rest van de wereld koloniseerde. (waarvan je de gevolgen nog dagelijks ziet in bvb. Kenya of de Filippijnen)

Laatst gewijzigd door tomm : 3 november 2013 om 21:20.
Oud 3 november 2013, 21:14   #90
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, maar dat geldt net zo goed voor U en de gemiddelde westerling. die vinden ons systeem goed omdat we er mee opgegroeid zijn, de meeste kennen niets anders.
Nee, in het westen heb je de kans om kennis op te doen over andere culturen.

In Noord Korea gaat dat een stuk moeilijker. Aangezien alles buiten Noord Korea door propaganda wordt afgeschilderd als het kwaad.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 22:47   #91
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Nietzsche

Citaat:
Nee, in het westen heb je de kans om kennis op te doen over andere culturen.
Ook in andere landen wordt onderwezen en in de pers bericht over andere culturen.

Citaat:
In Noord Korea gaat dat een stuk moeilijker. Aangezien alles buiten Noord Korea door propaganda wordt afgeschilderd als het kwaad.[/
Ook in de westerse pers wordt met een erg gekleurde bril over de niet-westerse wereld bericht.
Oud 4 november 2013, 09:01   #92
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nietzsche, u kan tegen tomm nooit winnen, of uberhaupt één argument laten gelden.

Voor tomm is communisme een paradijs op aarde en het Westen is een hel.

Dat hij vrij, voorspoedig en ontwikkeld is zoals dat in geen enkel communistische land ooit mogelijk zou zijn geweest zal hij nooit zien.

Dat wij het hier ontzettend goed hebben (dankzij het niet perfect maar minst slecht systeem ooit) en de Noord-Koreanen, Cubanen (en vroeger ook het Oostblok en de Chinezen) in een hel leven (leefden) ook niet.

Dom eigenlijk.
Oud 6 november 2013, 12:53   #93
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nietzsche, u kan tegen tomm nooit winnen, of uberhaupt één argument laten gelden.

Dat hij vrij, voorspoedig en ontwikkeld is zoals dat in geen enkel communistische land ooit mogelijk zou zijn geweest zal hij nooit zien.

Dat wij het hier ontzettend goed hebben (dankzij het niet perfect maar minst slecht systeem ooit) en de Noord-Koreanen, Cubanen (en vroeger ook het Oostblok en de Chinezen) in een hel leven (leefden) ook niet.

Dom eigenlijk.
U gaat niet in op m'n argumenten, speelt op de man, en verdraait m'n woorden, omdat je zelf geen argumenten hebt. Iedereen moet zomaar geloven in het mantra dat de vrije markt in heel de wereld voorspoed brengt.
Oud 6 november 2013, 13:09   #94
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gaat niet in op m'n argumenten, speelt op de man, en verdraait m'n woorden, omdat je zelf geen argumenten hebt. Iedereen moet zomaar geloven in het mantra dat de vrije markt in heel de wereld voorspoed brengt.
Ik heb niets verdraaid, ik heb uw steeds weerkerende argumenten al tig keer beantwoord , en uw enig weerwerk is te laten geloven dat ze het in de kommunistische hell holes goed hebben, of tenminste dat we het niet zouden kunnen weten hoe het zit. En dat het Westers systeem, waar u perfect van geniet, in voorspoed, vrijheid en ontwikkeling, een slecht systeem is.

Wel man,Noord-Korea is een hel op aarde, Cuba is onderontwikkeld en je wordt er opgepakt bij de minste tegenwerking - de enige Cubanen in vrijheid en voorspoed zijn in de VS, gevlucht uit uw Cuba. Geen enkele die de omgekeerde richting probeert (zou niet hoeven op een houten boot vluchten, kan gewoon per vliegtuig). China was eenzelfde straatarme en onderontwikkeld hel voor iedereen, behalve de nomenklatura, tot het zich heeft opengesteld aan de vrije markt en privé-bezit, met ondernemers die vandaag rijker zijn dan vele Europese ondernemers. Sindsdien een ongekende voorspoed en ontwikkeling, alleen nog geen vrijheid van meningsuiting wegens de oude communisten die erover beslissen.

U blijft dat ontkennen en omdraaien, vandaar dat ik ophou met het te vertellen, u bent zo blind als een otter. Het is niets persoonlijk, het is een eenvoudige vaststelling.
Oud 6 november 2013, 13:16   #95
six
Banneling

Standaard

Noord-Korea is zeker een vreselijk land om te leven. Saoedi-Arabia is dat ook.

Cuba is arm, maar Haiti is ook arm.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 13:37   #96
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Als iemand die er geweest is, kan ik je zeggen dat er in Pyongyang, andere steden en het platteland voor wat ik er van gezien heb meer mensen rondwandelden en auto's rondreden dan ik had verwacht. De trams en bussen zitten overvol. Op het einde van een werkdag loopt er zeer veel volk rond. Er zijn inderdaad niet veel privé-auto's (er zijn ook heel veel checkpoints, wat je zou kunnen verwachten) maar dat weerhoudt haltes van openbaar vervoer er niet van lange rijen wachtenden te hebben.

Ondanks dat het winter was en berekoud, liepen er ook mensen rond in de parken die we bezochten. Uiteraard niet picknickend zoals je in de zomer waarschijnlijk ziet. Kim Il Sung square en de wijk errond zijn meestal verlaten, maar dat komt omdat het tsjokvol monumenten, overheidsgebouwen en musea zit (één keer liep het er dan weer wel vol met schoolkinderen). In Washington trof ik ook zo'n sfeer tijdens de kantooruren in de wijk rond the Mall waar de grote overheidsgebouwen liggen.
Oud 6 november 2013, 15:53   #97
six
Banneling

Standaard

http://ffp.statesindex.org/rankings-2013-sortable

Aan de top weinig communistische regimes, vooral landen die teveel met de VS te maken hebben gehad eigenlijk, gevolgd door landen die teveel met Frankrijk te maken hebben gehad.

Laatst gewijzigd door six : 6 november 2013 om 15:59.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 16:08   #98
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dom eigenlijk.
Je kan het ook omkeren en zeggen dat ik per definitie al gewonnen heb.
Oud 6 november 2013, 16:09   #99
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Noord-Korea is zeker een vreselijk land om te leven. Saoedi-Arabia is dat ook.

Cuba is arm, maar Haiti is ook arm.

Als je beter weet wel inderdaad.

Toch zijn er in Noord Korea ook veel mensen die serieus niet beter weten dan het leven dat ze leven in Noord Korea.
Oud 9 november 2013, 18:49   #100
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Antoon

Citaat:
]Ik heb niets verdraaid, ik heb uw steeds weerkerende argumenten al tig keer beantwoord , en uw enig weerwerk is te laten geloven dat ze het in de kommunistische hell holes goed hebben, of tenminste dat we het niet zouden kunnen weten hoe het zit. En dat het Westers systeem, waar u perfect van geniet, in voorspoed, vrijheid en ontwikkeling, een slecht systeem is.
U antwoordt niet op m'n argumenten, maar draait steeds dezelfde grijzgedraaide plaat.

Citaat:
Wel man,Noord-Korea is een hel op aarde, Cuba is onderontwikkeld en je wordt er opgepakt bij de minste tegenwerking - de enige Cubanen in vrijheid en voorspoed zijn in de VS, gevlucht uit uw Cuba. Geen enkele die de omgekeerde richting probeert (zou niet hoeven op een houten boot vluchten, kan gewoon per vliegtuig).
Zoals ik al zei vluchten latino's uit heel Latijns-Amerika naar de VS, net als Noord-Afrikanen naar Europa vluchten, niet enkel Cubanen.

De VS en West-europa zijn een stuk welvarender dan de rest van de wereld omdat ze sinds de kolonisatie de spil van de wereldeconomie vormen. Dat is gelukkig langzaam aan het veranderen, onder andere door China. Overigens vluchten er ook steeds minder Cubanen weg, het gaat economisch beter in Cuba, ze staan niet langer geïsoleerd, en er zijn meer mogelijkheden.

Tenslotte is het ook typisch dat U het economisch embargo steunt, maar anderzijds de Cubanen verwijt dat ze arm zijn...

Citaat:
China was eenzelfde straatarme en onderontwikkeld hel voor iedereen, behalve de nomenklatura, tot het zich heeft opengesteld aan de vrije markt en privé-bezit, met ondernemers die vandaag rijker zijn dan vele Europese ondernemers. Sindsdien een ongekende voorspoed en ontwikkeling, alleen nog geen vrijheid van meningsuiting wegens de oude communisten die erover beslissen.
zoals ik ook al duizend keer heb gezegd is en blijft China een staatsgeleide economie, alle banken en de meeste grote ondernemingen die de ruggegraat van de economie vormen, zijn in handen van de overheid. Het is geen kapitalistische economie volgens the economist.

Uiteraard gaat U niet in op m'n argumenten zoals gewoonlijk, maar ik herhaal het nog even voor mogelijke andere lezers...

Laatst gewijzigd door tomm : 9 november 2013 om 18:51.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be