Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2013, 12:26   #81
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U komt nu bij een hekel punt nietwaar. Een schooljaar is al zoveel minder dan een "werkjaar". Waarom is er in de loop der tijden zoveel in gesnoeid?
Mijn ouders, ooms en tantes weten te vertellen dat ze nog op zaterdagochtend naar school moesten, en woensdagmiddagen ook gewone schooltijd was.

Zijn kinderen zoveel slimmer geworden dat ze alle informatie die ze "moeten" opnemen op veel kortere tijd kunnen verwerken? Of is de hoeveelheid informatie minder geworden?
Maddox. Toen werd de zaterdag nog beschouwd als een mogelijke werkdag. Het weekend duurde toen nog niet zo lang als nu. Van baaldagen was er helemaal geen sprake. En als ouders moesten werken kon je toch niet verwachten dat de kindjes thuis alleen aan hun lot werden overgelaten.
Van luxeverzuim bij schoolkinderen was geen sprake want ook de ouders moest werken, en als je niet werkte werd je ook niet betaald.

Laatst gewijzigd door Rudy : 21 oktober 2013 om 12:29.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 12:34   #82
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Ik zou toch eens willen weten wat voor impact het voorschrijfgedrag van ziektebriefjes heeft op de financiële inkomsten bij de gemiddelde geneesheer.

Laatst gewijzigd door Rudy : 21 oktober 2013 om 12:36.
Oud 21 oktober 2013, 12:42   #83
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Maddox. Toen werd de zaterdag nog beschouwd als een mogelijke werkdag. Het weekend duurde toen nog niet zo lang als nu. Van baaldagen was er helemaal geen sprake. En als ouders moesten werken kon je toch niet verwachten dat de kindjes thuis alleen aan hun lot werden overgelaten.
Van luxeverzuim bij schoolkinderen was geen sprake want ook de ouders moest werken, en als je niet werkte werd je ook niet betaald.
en ik maar denken dat in die tijd, moeder vrouw aan de haard was, die (verplicht) stopte met buitenshuis te werken vanaf het moment dat ze trouwde....

Trouwens, hoe zit dat met woensdagnamiddag? Werken ze dan ook niet in West Vlaanderen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 oktober 2013 om 12:43.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 14:07   #84
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en ik maar denken dat in die tijd, moeder vrouw aan de haard was, die (verplicht) stopte met buitenshuis te werken vanaf het moment dat ze trouwde....
Dat was ook zo. Als een vrouw trouwde werd verondersteld dat ze voor de kindjes en haar man zorgde.
Voor alle duidelijkheid. Ik ben geen fan van dit principe. En het verbaast mij dat er nog steeds vrouwen zijn die dit principe genegen zijn.

Laatst gewijzigd door Rudy : 21 oktober 2013 om 14:09.
Oud 21 oktober 2013, 14:20   #85
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, hoe zit dat met woensdagnamiddag? Werken ze dan ook niet in West Vlaanderen?
Aangezien de vrouwen destijds werden verondersteld thuis te zijn, was er destijds ook geen probleem op woensdag, en zeker geen luxeverzuim.

Tegenwoordig nemen ouders ouderschapsverlof op woensdag. Op woensdag zijn onthaalmoeders zo goed als werkloos. Woensdag is dan ook de vrije dag bij uitstek bij onthaalmoeders.
Oud 21 oktober 2013, 16:06   #86
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Maddox. Toen werd de zaterdag nog beschouwd als een mogelijke werkdag.
En dat veranderd wat aan de hele opmerking? Is er zoveel minder leerstof, of zijn de kinderen zoveel intelligenter geworden dat ze op 75% van de "oude" tijd alles verwerken??
Oud 21 oktober 2013, 16:08   #87
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben ook nog op woensdagmiddag en zaterdagvoormiddag naar school geweest.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 16:09   #88
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou toch eens willen weten wat voor impact het voorschrijfgedrag van ziektebriefjes heeft op de financiële inkomsten bij de gemiddelde geneesheer.
Kost de gemeenschap veel geld.
Dokters plegen dikwijls schriftvervalsing enkel en alleen om het gewin.
Oud 21 oktober 2013, 16:10   #89
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad, ons moeder ging niet uit werken.
Oud 21 oktober 2013, 16:11   #90
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was ook zo. Als een vrouw trouwde werd verondersteld dat ze voor de kindjes en haar man zorgde.
Voor alle duidelijkheid. Ik ben geen fan van dit principe. En het verbaast mij dat er nog steeds vrouwen zijn die dit principe genegen zijn.
Het is gewoon een luxe voor de vrouw, de echtgenoot en voor de kinderen.

ps: ik ken ook gezinnen waar de man huisman is en waar de vrouw werken gaat.
Oud 21 oktober 2013, 16:12   #91
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat veranderd wat aan de hele opmerking? Is er zoveel minder leerstof, of zijn de kinderen zoveel intelligenter geworden dat ze op 75% van de "oude" tijd alles verwerken??
Blijkbaar wel hé.
Een schooldag duurde daarbij ook nog langer.
Oud 21 oktober 2013, 17:24   #92
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij niet.
Als vrouw zou ik ook liever zelfstandig zijn in plaats van uw werk te komen doen.
Tenzij mijn loon zo hoog is dat ik daar nog een pak van overhoudt nadat ik mijn poetsvrouw en kinderopvang betaalt heb.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 18:03   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom zeg je dan dat de kinderen op zaterdag les krijgen omdat de OUDERS op zaterdag moesten werken?

Wat is het nu?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 oktober 2013, 18:03   #94
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom zeg je dan dat de kinderen op zaterdag les krijgen omdat de OUDERS op zaterdag moesten werken?

Wat is het nu?

Oud 21 oktober 2013, 18:11   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien de vrouwen destijds werden verondersteld thuis te zijn, was er destijds ook geen probleem op woensdag, en zeker geen luxeverzuim.
.
waren de ouders nu thuis of waren de ouders aan het werk Rudy?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudy
Toen werd de zaterdag nog beschouwd als een mogelijke werkdag. Het weekend duurde toen nog niet zo lang als nu. Van baaldagen was er helemaal geen sprake. En als ouders moesten werken kon je toch niet verwachten dat de kindjes thuis alleen aan hun lot werden overgelaten.
Bestaat er enige mogelijkheid dat je misschien iets consequenter zou kunnen zijn in je redeneringen?

Oud 24 oktober 2013, 11:37   #96
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maddox. Het gaat in de eerste plaats om de opportuniteit om leerplichtige leerlingen op school (nuttig) bezig te houden, of zelfs naar huis te sturen, tijdens de lesdagen waarop geen les wordt gegeven. En om de vraag hoe een overheid omgaat met ouders die overwegen en besluiten om hun vakantieplannen zonder gewetensproblemen aan te passen. Hebben die ouders gelijk of niet ?

Ik begrijp wat je bedoelt. De vraag of de leerplichtige kinderen tegenwoordig evenveel kennis moeten opdoen op minder tijd is een terechte vraag.
Oud 24 oktober 2013, 11:44   #97
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ben ook nog op woensdagmiddag en zaterdagvoormiddag naar school geweest.
Fijn. Je bent dus oud genoeg, en ik neem aan dat je er enkel wijzer van bent geworden.
Dat lesgeven op woensdagnamiddag en zaterdagvoormiddag werd niet afgeschaft in het belang van de leerplichtige leerlingen.
Oud 24 oktober 2013, 11:49   #98
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kost de gemeenschap veel geld.
Dokters plegen dikwijls schriftvervalsing enkel en alleen om het gewin.
Foei. Hoe durf je het hebben over schriftvervalsing bij dokters. Dit bestaat gewoonweg niet. Dokters diagnosticeren steeds in eer en geweten. Daarvoor hebben ze ook een dure eed afgelegd.
Oud 24 oktober 2013, 11:53   #99
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Kijk, dit is nu eens een schoolvoorbeeld van een in wezen overbodige regel van een overheid, die er gekomen is door het gedrag van een pak mensen. Bijgevolg: regeltje er bij. En dan komen janken dat er te veel overheidsbeslag is en te weinig autonomie voor de mensen zelf.

Tja, nogmaals: men moet eens leren consequent te zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 11:55   #100
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is gewoon een luxe voor de vrouw, de echtgenoot en voor de kinderen.

ps: ik ken ook gezinnen waar de man huisman is en waar de vrouw werken gaat.
Ik had het binnen die context niet over hoe het er nu aan toe gaat. Of ben je ondertussen oud genoeg om het verschil tussen vroeger en nu niet meer te beseffen.
Wie ook werkt. De werkenden plannen hun vakantie. En ik zie niet in waarom die een paar honderd euro meer zouden moeten betalen terwijl hun dochter of zoon wordt beziggehouden op school.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be