![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zouden we leuren met van die tamelijk middelmatige pseudo-Engelstaligen, als we ook méér dan terecht kunnen stoefen met bewust-Nederlandstalige klasbakken als De Kommeniste, De Brassers, Aroma di Amore, of zelfs de super-obscure Plexi Gladz?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft veen jannestreken, dat wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pieter Breughel in Brussel waaronder hier een treffend stukje van het lied; ....A vróeg in 't zuiver Brabants de kastelijn oem draenk mor de patron diê zee pardon je ne comprends pas Flamand, emmerdant dans le coeur du Brabant Pieter Breughel den Ouwe diê docht 't is wer zoe vaer da' z'ier de geus nog brouwe da's fijn mor da 't in 't Fraens nah moet zijn da' vin 'k e groêt chagrijn Et Spaans is nau verdreven uit ons klei vaderlaend mor nau em we gekrege et Fraens on de Marollekaent da's bove mij verstaend" Deze aanklacht is nog steeds van toepassing in 2013 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En Natalia... die is hier in Ronse op 31 augustus komen optreden, als "afsluiter" van Ronse Opscène. http://www.ronse.be/algemeen/vrije-t.../ronse-opscene Zwak, echt zwak. Ze staat daar met een pantervelleke aan haar fijne vleeswaren aan te prijzen met veel sier en zwier maar muzikaal weegt ze zoveel als mijn kanarie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pieter Breughel in Brussel waaronder hier een treffend stukje van het lied; ....A vróeg in 't zuiver Brabants de kastelijn oem draenk mor de patron diê zee pardon je ne comprends pas Flamand, emmerdant dans le coeur du Brabant Pieter Breughel den Ouwe diê docht 't is wer zoe vaer da' z'ier de geus nog brouwe da's fijn mor da 't in 't Fraens nah moet zijn da' vin 'k e groêt chagrijn Et Spaans is nau verdreven uit ons klei vaderlaend mor nau em we gekrege et Fraens on de Marollekaent da's bove mij verstaend" Deze aanklacht is nog steeds van toepassing in 2013 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar wie kent die mensen? Die zitten nu eenmaal niet onder contract bij Warner, EMI of Universal, nog altijd één van de basisvereisten om airplay te scoren op de Vlaemsch-nationale radio, nietwaar?
Laatst gewijzigd door SDG : 5 oktober 2013 om 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot nu toe was het elke keer wéér zo dat als ik het lied in mijn lessen Nederlands gebruikte, mijn leerlingen muisstil werden. Samen met "Laat Ons Een Bloem" van Louis Neefs en "Myn Menschen Van Te Lande" van Willem Vermandere behoort het tot hun Top Drie van liedjes uit het voor hen nog altijd héél erg 'exotische' Vlaanderen. Als het ook eens wat vrolijker & wilder mag, dan kiezen ze steevast voor "Vrolijk Lentelied" van Jan De Wilde.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 5 oktober 2013 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het wordt dan ook hoog tijd dat de subsidie-regeling voor de BRT herdacht wordt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een naam die ik nog niet vernoemde omdat het brusselaars zijn en enkel de zanger vlaamstalig is : Channel Zero. Pure klasse. Die gitarist Xavier carion is gewoon schitterend en de drummer Phil Baheux (recent overleden) was memorabel. Echte showbeesten. Zo arm als een luis, maar ze nog wel Werchter doen daveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al een tijdje geleden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op Mauro Pawlowsky en bij momenten Hooverphonic en TC Matic na vind ik die pseudo-Engelstaligen van bij ons echter niet iets om mee te stoefen. Iemand als Luc Van Acker kan er af en toe ook nog mee door. Channel Zero is in zijn genre inderdaad niet slecht (maar het is niet 'mijn genre'). Overigens vergat ik zelf ook nog wel een aantal artiesten die er af en toe 'mee door kunnen', én bovendien niet vies waren/zijn van wat Nederlands in hun productie: Walter Verdin, Gorki/Luc De Vos, Tom Pintens, Bart Peeters, (vroege) De Kreuners. Niet echt 'mijn genre', maar niettemin vermeldenswaard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn (énige!) 'probleem' met het lied is echter dat het een cover is, en ik wil ze het liefst kennis laten maken met 'origineel' Vlaamse/Nederlandse/Surinaamse producties. Edit: goede tips zijn altijd welkom!
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 5 oktober 2013 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() van je sokken blazen, dat is inderdaad de juiste woordkeuze. En ook juist : al lang geleden. Mannen van dat kaliber zijn blijkbaar zeldzaam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas, inderdaad.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze lerares Nederlands in mijn 5de humaniora liet ons liedjes van Clouseau horen en we hadden het zeer graag. Het was een andere tijd ook, het begin van de jaren 90. En wat hadden we dus? "Anne", "Domino", "Daar gaat ze", enz..... "Zo ver weg" van Mama's Jasje hadden we ook gehad, als ik me die tijd goed herinner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Misschien ligt dat wel aan het feit dat ze in de klas nu eenmaal niet mogen dansen (tenminste nu nog niet ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "Heb je even voor mij, maak wat tijd voor me vrij". ![]() Laatst gewijzigd door Everytime : 5 oktober 2013 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |