![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten middenstrookrijders zwaar beboet worden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
32 | 48,48% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
34 | 51,52% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Mocht u trouwens nu of later deze avond op de E19, E314, E313, E411, E40 of andere leuke plekken in dit land zijn: geniet maar van de 'vrachtwagenfile' op de rechterrijstrook. Ik kom juist van een trip op 3 van bovenvernoemde autostrades en heb het merendeel van de tijd rechts gehouden (tegen 120-125 km/h) ![]()
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus is in weze de Shumacher op het derde vak in fout, niet die kerel die tegen 100 rijdt. 2. Het blijft een driebaansvak, want je weet best dat het eerste baanvak gevuld is met.......... vrachtwagens! Daar moeten automobilisten (als het druk is welteverstaan) niets zoeken. Het verkeer is nu eenmaal verzadigd (dat dat nog niet algemeen geweten is). De file ontstaat niet door diegene die iets trager rijden, de file ontstaat op het moment dat meerdere laagvliegers op hun remmen vliegen (enerzijds omdat ze iets aan het doen zijn wat niet toegelaten is) en juist om afstand te bewaren, Zo onder de snelheid moeten dat ook anderen moeten reageren en als reactie ze een paar kilometer verder op stilstaan. Waarom denk je dat als het druk is richting kust, dat er blokrijden georganiseerd wordt? Of een snelheidsbeperking van 110 km/h? Om net die laagvliegers af te remmen, omdat net zij de oorzaak zijn van files. Het is naïef te denken dat iemand die snel rijdt geen file veroorzaakt. Als je verder zou nadenken, dan moet je een oplossing zoeken om zoveel mogelijk wagens op een bepaald wegvak 'versast' te krijgen. Wie hier beweert dat net dat met laagvliegen gaat, moet dringend terug richting schoolbanken of heeft de pech geen ruime denkwijze te bezitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het trouwens niet diezelfde Flor die volhoudt dat u bij een wegversmalling tot het einde op twee of drie vakken moet blijven rijden en pas op het einde moet ritsen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daar kan je niet buiten. Wil je een voorbeeld, kijk naar onze noorderburen, daar werkt het dankzij een moeizame sensibiliseringscampagne wel! Geen wonder dat ze ons 'domme belgen' noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Parkingsseks verminderd het aantal ongevallen naar het schijnt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik kom hem seffens afhalen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen zijn de vrachtwagens nu uitgerust met snelheidsbegrenzers op 90/u. Soms is er een wat minder secuur afgesteld en haalt gemakkelijk 91/u. Die wilt dan ook aan 91 rijden en het voorbijsteken duurt gemakkelijk enkele kilometer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Uiteraard zwaar beboeten. Ze hinderen ongelooflijk de goede doorstroming van het verkeer en velen doen dat ook bewust. Persoonlijk vind ik GS'emmen veel gevaarlijker dan dit, en dat mogen ze wat mij betreft ook zwaar beboeten.
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Lokaal Raadslid