Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2013, 23:08   #81
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Inderdaad, indien mensen massaal hun geld van de bank halen zullen ze daar ook wel iets op vinden.
Waarom denk je dat ze cash geld stilletjesaan aan het weghalen zijn, met hun bankkaarten allerhande ?
De dag dat er géén cash meer bestaat, is het einde van elk privé bezit, en elke vrijheid.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 23:09   #82
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Als je een betere vluchtweg kent, dan mag je ons dat vertellen.
In de reacties op HLN wordt er steeds over goud gesproken.
Geldt dat dan niet als spaargeld ?
Tot als ze een wet stemmen die het verbied meer dan X grammen goud te bezitten natuurlijk.
Oud 10 oktober 2013, 23:12   #83
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door journalistje Bekijk bericht
Men is waarschijnlijk nog vergeten te vermelden dat het betalen met cash geld verboden zal worden.
Is het al gedeeltelijk. Meer dan 3000 euros cash betalen mag niet, of ze moeten het aangeven. En dan komen ze u vragen waar uw geld vandaan komt.
Oud 10 oktober 2013, 23:19   #84
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eurobug Bekijk bericht
Goei plan. Als nog maar 1% van de mensen dat doet zitten ze gigantisch in de penarie. Ik zou het persoonlijk niet afhalen, maar er een goudstaafke mee kopen. Kan je in quasi elke bank kopen tegenwoordig, en kan je 2 dagen later gaan afhalen. Je kan er doodleuk mee buiten wandelen, en niemand verplicht je om dat bij te houden ("nee meneer, ik heb dat weggegeven als kadooke", "nee meneer, dat is gezonken bij een boot-accident"). Leg zo'n zaken niet in een bankkluis, en hou je mond erover dicht tegen iedereen. Geldbriefjes zouden in de nabije toekomst wel eens wat koopkracht kunnen verliezen.
Waarom geen gouden muntstukken ? Want als je dat ooit nodig hebt in de plaats van bankbiljetten, dat goud, dan zijn muntstukken gemakkellijker te verhandelen als zo een grote staaf goud.
Oud 10 oktober 2013, 23:25   #85
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Liever mensen die 50 kredieten hebben lopen, die doen de economie draaien. De dommekloten (als ik en jullie) die sparen voor iets dat ze willen kopen zijn de pineut.
Je moet een voorraadje gouden muntstukken aanleggen, en een stock materiaal & gereedschap en waarom niet wapens, dat gemakkellijk te verkopen is , en voor de rest enkel schulden hebben.
En een woning of een stuk grond met een stacaravan ( of zoiets ), al dan niet op naam van iemand anders, een betrouwbaar persoon, een familielid dat sober leeft bvb.
Het word echt wel tijd om enige overlevingstechnieken te bedenken.
Oud 10 oktober 2013, 23:38   #86
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Goud koop je best bij een munthandelaar(*).. Er zijn er genoeg in België. Even googelen volstaat.

(* bij een bank kan ook maar mijn ervaring bij banken is dat het een pak langer duurt om de levering te krijgen)

Verder kan ik u alleen maar volgende aanraden:

- doe het enkel met geld dat u gedurende lange tijd kan missen - goud is behoorlijk volatiel. Spreid indien mogelijk ook uw aankopen over de tijd. Gezien de volatiliteit van goud verkleint u daarmee drastisch het risico dat u net heel veel gekocht hebt op een heel hoge koers.

- ik prefereer munten boven goudbaren. Het hangt van uw budget af natuurlijk maar munten betaal je relatief iets meer marge op (tov de pure goudwaarde) maar het grote voordeel is wel dat je bij een eventuele verkoop dat ook in kleinere schijven kan doen. I.e. liever 30 Krügerrands dan een baar van 1KG goud... Veel van de munten zijn ook erg mooi Als u van plan bent een paar honderd KG aan te schaffen ligt dat natuurlijk anders

- andere investeringen.

* Investering in uw eigen woning indien u van plan bent in Belgique te blijven, mn op zaken als energiezuinigheid lijken me ook niet slecht.

* een schutterslicentie en wapen zodat u uw goud kan verdedigen
Juist, als je iets moet kopen met uw goud, en je komt daar met een staaf van een kilo af...dan is er het risico dat je een slag op uw hoofd krijgt en uw staaf foetsjie is. Een vuurwapen is aangeraden als je veel goud liggen hebt. En waarom niet een paar goede waakhonden ? Die hun muil is altijd geladen met scherpe tanden.
Oud 10 oktober 2013, 23:41   #87
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Veel van wat je zegt is correct, behalve dat laatste. Als je een officieel geregistreerd wapen hebt, ben je het ook als eerste kwijt bij het opduiken van serieuze problemen.
Vuurwapens zijn OK. Maar naast je officiel geregistreerd wapen heb je er liefst ook een paar illegale liggen. Van hetzelfde kaliber, dan mag je officiël munitie kopen, voor al je wapens, ook degenen die niet aangegeven zijn.
Oud 10 oktober 2013, 23:43   #88
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als men de locale economie gans wil doen stilvallen dan moeten ze echt die coup op het spaargeld (activa) maar doen.
Het zal hun beklagen tot in het oneindige.
En daarna hun nageslacht.
Oud 10 oktober 2013, 23:44   #89
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Vuurwapens zijn OK. Maar naast je officiel geregistreerd wapen heb je er liefst ook een paar illegale liggen. Van hetzelfde kaliber, dan mag je officiël munitie kopen, voor al je wapens, ook degenen die niet aangegeven zijn.
Schiet maar niet in je eigen tenen.
Oud 10 oktober 2013, 23:45   #90
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, als je iets moet kopen met uw goud, en je komt daar met een staaf van een kilo af...dan is er het risico dat je een slag op uw hoofd krijgt en uw staaf foetsjie is. Een vuurwapen is aangeraden als je veel goud liggen hebt. En waarom niet een paar goede waakhonden ? Die hun muil is altijd geladen met scherpe tanden.
Ik heb nog een koningsketting te koop.
Geef me uw beste prijs.
Oud 10 oktober 2013, 23:51   #91
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Het bizarre is dat de link nu plotseling niet meer schijnt te werken ....
Persvrijheid. (sic)
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 00:03   #92
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet een voorraadje gouden muntstukken aanleggen, en een stock materiaal & gereedschap en waarom niet wapens, dat gemakkellijk te verkopen is , en voor de rest enkel schulden hebben.
En een woning of een stuk grond met een stacaravan ( of zoiets ), al dan niet op naam van iemand anders, een betrouwbaar persoon, een familielid dat sober leeft bvb.
Het word echt wel tijd om enige overlevingstechnieken te bedenken.

De return van de middeleeuwen dus,de beroemde 10 de penning....

Jaja,als de overheid het feit er kan doordrukken dat alle gegevens moeten worden bijgehouden kunnen zij later lekker in hun uppie met sleutelwoorden alle gemaakte berichten gaan scannen van diegenen die de vermetelheid hebben om al hun geld van hun rekeningen en spaarboekjes te durven halen én dit thuis te verstoppen...

Werk voor het SIE dus...

sarcasm modus on : Dat worden dan belastingsontduikers met zwart geld waar uiteraard een boete van 100% wordt opgeheven sarcasm modus of...

Laatst gewijzigd door Svennies : 11 oktober 2013 om 00:03.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 00:13   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het al gedeeltelijk. Meer dan 3000 euros cash betalen mag niet, of ze moeten het aangeven. En dan komen ze u vragen waar uw geld vandaan komt.
Het klopt dat je niet meer onbeperkt met baar geld mag betalen. Dat bedrag is echter geen 3000 maar 5000 euro. Ik ben dat onlangs te weten gekomen toen ik mijn garage kocht. De notaris verwittigde mij dat ze niet meer dan 5000 euro baar geld in ontvangst mocht nemen. De betaling moest dus met een bankcheck gebeuren.

Vadertje staat heeft dus controle op wat wij met onze centen doen. Daar is het ook om te doen.
Oud 11 oktober 2013, 00:15   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Persvrijheid. (sic)
Regimeslaven.
Oud 11 oktober 2013, 00:19   #95
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het klopt dat je niet meer onbeperkt met baar geld mag betalen. Dat bedrag is echter geen 3000 maar 5000 euro. Ik ben dat onlangs te weten gekomen toen ik mijn garage kocht. De notaris verwittigde mij dat ze niet meer dan 5000 euro baar geld in ontvangst mocht nemen. De betaling moest dus met een bankcheck gebeuren.

Vadertje staat heeft dus controle op wat wij met onze centen doen. Daar is het ook om te doen.
Kijk, recentelijk heeft mijn bank de afhaallimiet verlaagd van 1000 €/dag naar 650€/dag. Ze hebben er wel bijgezet dat je dit eventueel terug kon laten verhogen wat ik ook direct gedaan heb.

Als je 14 dagen aan een stuk 1000€ er dag afhaalt, heb je al een boel geld van je rekeningen gehaald en je kan zo nog een tijd doorgaan. Geen mens dat je dat kan verbieden.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 00:32   #96
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Regimeslaven.
Precies !!
Dat er van hogerhand is ingegrepen staat vrijwel vast.
In de vooravond stond de teller van de lezersbrieven al bijna op 550 en de commentaar was niet mals voor Europa/de overheid.

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 oktober 2013 om 00:34.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 00:55   #97
giserke
Banneling

Standaard

De Vlamingen zijn een schijtvolk die het verdienen stampen tegen zijn kloten te krijgen.
10% belastingen op spaargeld is nog veel te weinig.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 01:06   #98
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De Vlamingen zijn een schijtvolk die het verdienen stampen tegen zijn kloten te krijgen.
10% belastingen op spaargeld is nog veel te weinig.
Alleen zit het nu iets anders.

Inderdaad is de doorsnee Vlaming te laks om op te komen voorzijn belangen, maar deze keer treft het niet louter de doorsnee Vlaming. Om binnen België te blijven alleen al, treft het deze keer ook de Walen en vooral zal het ook in Vlaanderen de boeren treffen en die zijn niet zo goedschiks al zijn het dan ook Vlamingen. Wanneer ge die tegen hun kar rijd schrikken die voor niets terug. Ook de Walen, zeg het zoals het is, hebben heel wat meer haar op de tanden. Reken dan ook nog maar heel wat tegenwind van elders uit Europa.

Ik denk dat we woelige tijden tegemoet gaan.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 oktober 2013 om 01:08.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 01:30   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Precies !!
Dat er van hogerhand is ingegrepen staat vrijwel vast.
In de vooravond stond de teller van de lezersbrieven al bijna op 550 en de commentaar was niet mals voor Europa/de overheid.
Wie zou er vanmorgen op dit eigenste forum aan censuur hebben gedaan?

Van de niet bepaald eerbiedige draad met enquête van ViveLaBelgique over Martens is er geen spoor meer te bekennen.
Oud 11 oktober 2013, 01:31   #100
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Een bail-in Gutt operatie zit eraan te komen.
Wie niet weg is is gezien !!!
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be