![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En zo begaan met de godsdienstvrijheid en de mensenrechten van de anderen nietwaar? |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn nu éénmaal louche buurten... Wat velden en bossen betreft.. ook mee uitkijken, daar dwalen nogal eens wat psycho loners rond.. aka Ronald Janssen ed. die gingen 's nachts oa. daar op pad lol |
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(idem voor Jan's pm! lol) Ach zo, jij bent toch geen blanke vrouw? LOL |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Banneling
|
Ik begrijp best het ongenoegen, het onveiligheidsgevoel en dies meer, van onze (Belgische en jawel, Vlaamse) mensen.
En louche buurten vindt men tegenwoordig overal, ook de "hang"pleintjes. Ik woon weliswaar in een provinciestad, maar die zijn meestal nog erger dan de grootsteden. Ik ben geen Rambo, doch, ik begeef me, hetzij 7.00 's ochtends, 11.00 's avonds, 4.00 's nachts waar dan ook, in mijn stad. Ook in de louche buurten. Waarom? Ik woon hier, ik ben hier uiteraard opgegroeid, ik ben Belg; thuis in mijn land, mijn stad. Waarom zou ik bang zijn? Deze omgeving, is de onze,ja toch? Ik loop hier waar dan ook, wanneer ik er zin in heb. Hoofd omhoog , niet choquerend, ook niet met schuwe blik, dit is "mijn" stad. Mensen, laat Uw straten, lanen, parken, pleinen, toch niet aan "hen". Je geeft hen wat ze willen, via onnozele stompzinnige vraagjes,"probleme menier", sorry, resulteert géén schrikeffect bij me. Gewoon in het idiote gezicht kijken, met als antwoord,"neen jonge, gij wel denk ik". Ik besef dat het niet onmiddellijk evident is, om zo te reageren. Denk er dan eens aan," die bang is, krijgt ook klappen". Zijn "wij" hier thuis of niet? |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vraag het maar eens, want weet je, iedereen heeft niet zo een moed zoals jij, en iedereen kan niet goed vechten. De vraag is dan of je geen rechten meer hebt als je een bangerik of een slappeling bent ? Als enkel " Rambo's " met het hoofd omhoog mogen lopen leven we in de jungle, nietwaar ? |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er niet uitzien als een slachtoffer doet al veel.
De meesten van dat modelleke straatschoffie hebben geen zin in maar 1 klap te vangen of teveel moeite te moeten doen.
|
|
|
#91 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar je zult wel gelijk hebben, als je er al van in het begin als een geslagen hond bijloopt zullen de hyena's sneller aanvallen. |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Burger
|
Citaat:
"De mens" is een soort, de homo sapiens sapiens. Ik weet niet wat voor andere "soorten" jij ook nog kent. Waarschijnlijk heb je het over cultuurverschillen. Niet moeilijk dat je liever in een wijk gaat wonen waar jouw cultuur primeert, dat voelt dan ook weer iets huiselijker aan voor jou. Ik had het niet over "soort zoekt soort" wanneer ik de term getto's hanteerde, maar wel over socio-economische stratificatie. Mensen wonen niet in getto's omdat ze het daar leuk vinden, maar omdat het daar goedkoop is om te wonen. En dat ons sociaal systeem één van de beste in de wereld is spreekt boekdelen over hoe lachwekkend de sociale solidariteit eigenlijk wel is. Laatst gewijzigd door goebezig : 26 oktober 2013 om 01:40. |
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Burger
|
Citaat:
Bedankt voor de film en boeken tips. Laat mij dan ook een aanbeveling voor u doen... "nederlandse spelling voor dummies". Goed boek! |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De meeste spellingnazi's dragen er zorg voor dat er geen typo's staan in de berichten waarin ze anderen beleren. De spellingcorrector van de forumsoftware gaf het trouwens aan. Zo niet had ik het zelf niet geweten dat het met hoofdletter was. Niet dat ik het belangrijk vind: inhoud primeert voor mij op vorm.
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Natuurlijk bestaat er geen 'Belgisch ras'.
Belgen, Duitsers, Fransen, Nederlanders, Scandinaviërs, Britten, Denen, Oostenrijkers etc. behoren tot dezelfde kelto-germaanse etnische familie. Landsgrenzen zijn dan ook etnische gezien volledig artificieel. Laatst gewijzigd door Thuleander : 26 oktober 2013 om 10:42. |
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Trouwens een goede mix, al zeg ik het zelf. Ik ben alleszins blanker dan de vers ingevoerde arabieren & negers. Maar ik vind dat wel tof dat je me voor " pinda " uitmaakt, dat illustreert nog maar eens prachtig jouw zogezegde " tolerantie ". Stukske racist ! |
|
|
|
|