![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe staat u tegenover zogenaamd "luxeverzuim" ? | |||
Ik maak er zelf gebruik van. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 15,38% |
Ik kan er zelf geen gebruik van maken maar ik zou het wél doen indien ik in de situatie zat waarin het wél kon. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 53,85% |
Ik vind het schandalig dat mensen dit doen, maar kan daar geen zinnige reden voor opgeven. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik vind het schandalig dat mensen dit doen, en zal hieronder eens uit de doeken waarom ik dat vind. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 30,77% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft allemaal maar weinig te maken met het al dan niet 'Belg zijn' . Trouwens, het onderwijs is een taak van de gewesten, mocht u het vergeten zijn. Om het een beetje ironisch te zeggen: wanneer iedereen naargelang zijn financiële toestand en/of de toevallige toestand van zijn portemonnee gaat bepalen wanneer de schoolvakantie begint, dan is het hek van de dam. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 oktober 2013 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leer er mee leven.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar niet meer voor zo lang vrees ik.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 oktober 2013 om 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De linkschmenschen die hier nu zitten te fulmineren over de reglementitis eventueel uit afgunst omdat er sommige mensen toch nog wel op verlof kunnen gaan, zouden dus beter stillekes zwijgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met afgunst heeft het al helemaal niets te maken. U bent zoals de ouders op Zaventem: u praat langs de kwestie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er nog weten vertrekken de 28e juni.
So? |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Parlementslid
|
![]() Er is dan ook geen enkele ZINNIGE reden meer te bedenken om het niet te doen van zodra het laatste examen gepasseerd is.
Jaja, Oosten... Daar wachten we nog stééds op, op die "zinnige reden waarom leerlingen tussen het laatste examen en het rapport op school zouden moeten zijn". Eén iemand deed een ultieme poging door te poneren dat schoolbanken wassen zijn visie van opvoeden belichaamt. Verder dan dat zijn we nog niet geraakt. Alle andere pogingen stranden op "het mag niet omdat... eh... omdat het niet mag!". Maar ik merk zo dat jij ons allemaal zal verbazen door wél een goede reden te geven. Niet ? Jij zal ons duidelijk maken in welk opzicht kinderen die vlak na het laatste examen vertrekken gedoemd zijn om te mislukken in het leven. Ja toch ?
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 27 oktober 2013 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Altijd maar toegeven veroorzaakt miserie. Kijk naar de permissiviteit inzake de inwijking en de illegaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Einde : officiële start van de vakantie. Dat behelst dus exact de volledige periode tussen die twee tijdstippen waarin géén les meer gegeven wordt. Daarom : schaf dat verbod op "luxeverzuim" af, want er is geen enkel deftig argument te bedenken om het in stand te houden. Iets wat toegelaten is, hoef je automatisch niet meer te gedogen of te bestrijden. Enige voorwaarde is dat er wel (niet verplichte) opvang moet voorzien worden voor diegenen die wel op school willen zijn. Nogmaals : laat ouders zelf kiezen hoe hun kinderen die non-productieve dagen opvullen : op school of elders.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat ze er maar eens direct een regel bij maken die de scholen verbied om met de kinderen gaan te vlaggetjeszwaaien, want dat staat ook niet in het leerplan en als ze daar voor mogen uit de schoolbanken blijven mogen ze, wat mij betreft, gans de rest van het jaar ook forfait geven. Het is het een, of het ander, eieren of jong, en als het niet mag om met vakantie te gaan mag het ook niet voor 't is eender welke andere reden, met uitzondering van bv. om een begrafenis van een familielid in de eerste graad. Laatst gewijzigd door Garry : 27 oktober 2013 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 oktober 2013 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zijn "ze" in deze kwestie? Je tekst is zodanig veralgemenend dat er eigenlijk niets zinnigs op te zeggen valt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En dat is nu de clou van het ganse verhaal : ik heb er wél hele grote problemen mee als leerlingen onwettig afwezig zijn op lesdagen. Ik heb er echter hoegenaamd geen problemen mee als ze onwettig afwezig zijn op dagen die toch maar volgestouwd worden met bezigheidstherapie. Ik zou dus heel graag hebben dat men alle energie die men nu stopt in het "luxeverzuim" tussen examens en vakanties, zou stoppen in het verzuim op lesdagen. Want d�*�*r ligt een écht probleem waar leerlingen een échte achterstand opbouwen. D�*t is een dringende prioriteit.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 27 oktober 2013 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementslid
|
![]() On a sidenote : Wat me overigens opvalt is dat we nu al ACHT (8 !) mensen hebben die in de enquête te kennen geven dat ze zullen aangeven op welke manier kinderen er nadeel van hebben om tussen examens en vakantie niet aanwezig te zijn op de bezigheidstherapie op school, maar dat niemand dat tot nog toe concreet gedaan heeft (ik laat het "schoolbanken poetsen als substituut voor opvoeding door de ouders" nu even buiten beschouwing).
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |