![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had het over de post-N-VA tijd als het hen, om welke reden dan ook, niet lukt.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Partijlid
|
![]() Hopelijk halen ze het, anders blijven we in het belastingsstraatje sukkelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke dag gaan daar 280.000 Vlamingen werken las ik zojuist ergens. De Vlamingen moeten dat dringend afbouwen en verplaatsen naar andere plaatsen in Vlaanderen! Bruxelles zal gewoon nog smeriger, armer en gevaarlijker worden! En vooral, als "regio" voor zichzelf mogen zorgen... Veranderen ze hun naam maar in "Nieuw Griekenland"! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het terugbrengen van Brussel tot zijn normale proporties is helemaal geen slecht N-Va idee.
Het is een kleine stad die helemaal geen parlement, geen regering met ministers, noch staatssecretarissen nodig heeft. Een burgemeester en een kleine gemeenteraad volstaat. En goede ideeën moet je ook durven doortrekken: breng net als Brussel ook Vlaanderen en Wallonië tot hun ware proporties. Het zijn kleine regio's die geen parlement en geen regering met ministers en staatssecretarissen nodig hebben. Net als Brussel volstaan in de gemeenten een burgemeester met gemeenteraad. Het voorstel tot afschaffing van premier is niet slecht. Eigenlijk hebben we geen oppergaai nodig, zeker niet als er een protocollair staatshoofd is om handjes en kusjes te geven, te lachen, lintjes te knippen, en de voeten nat te gaan maken waar het overstroomt . Je kan dit voorstel niet vrijpleiten van enig populisme, wat niet noodzakelijk fout is. Maar met mijn slechte karakter ontwaar ik toch reeds een plaagstoot van De Wever richting Di Rupo, die maar wat graag een tweede termijn zou volmaken. Ik vrees dat sinds de vorige federale onderhandelingen, waarin Di Rupo De Wever op vernederende wijze inmaakte, er nog een rekeningske te vereffenen valt... Di Rupo's part staat op de buis..... ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VB is helemaal niet het verleden voor u, mijn waarde. Uw stem ligt (voorlopig) bij de NVA maar uw hart is VB gebleven. En u bent blijkbaar niet de enige die er zo over denkt en voelt in de huidige NVA.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 oktober 2013 om 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige manier om het Franstalig landsgedeelte uit het slop te halen. Ofwel kiezen ze zelf om het nieuwe Griekenland-aan-de-Maas te worden en hun plan te leren trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraagje: zijn dit voorstellen om de partijstatuten aan te passen, of het voorstel van verkiezingsprogramma?
Het heeft het voordeel van de duidelijkheid. Nu is het wel zo dat deze voorstellen waarschijnlijk niet allemaal zullen kunnen uitgevoerd worden, behalve indien de NVA een grondwettelijke meerderheid vindt, wat ik nogal betwijfel. Dus blijft de vraag, in hoeverre is de NVA bereid om (belangrijke) delen van deze voorstellen te laten vallen om een coalitieregering te vormen? Als het antwoord "niks" is, dan weten wij al dat een stem voor de NVA een stem is voor de oppositie of voor een totale blokkering, naargelang de score van de NVA. Als het antwoord "alles is bespreekbaar, maar wij willen er zoals iedereen het maximale uithalen", dan kan dat na de verkiezingen tot zeer interessante discussies leiden.
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kenmerk: nota's die na 5 minuut lezen richting bak vliegen.
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder geen commentaar op mijn opmerkingen die ze weerleggen? Zelfs in de Franstalige lezersbrieven van Franstalige kranten lees je dat heel wat burgers aldaar hun politieke knoeiers beu zijn en BDW en heel wat zijn voorstellen wel zien zitten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de N-VA het afbrengt, mij evengoed. Wat belangrijk is, dat is Vlaamse onafhankelijkheid. En wie het tot stand brengt maakt niets uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Staatssecretaris
|
![]() fixed
![]() |
#100 |
Minister
|
![]() Brussel mocht nog nooit een eigen statuut gekregen hebben.