![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het feit dat dat iets uit zou maken, duidt er goed genoeg op dat je weet dat het wel waar is.
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Het feit dat er meer marginalen in gemeenschapsscholen zitten is geen rechtstreeks gevolg van de katholiekige tucht in de Sint-Vanalles-Instituten. Het is zo dat de "deftige" burgerij haar kinderen eerder naar een katholieke school doet. In Antwerpen is het bijvoorbeeld omgekeerd: een Sint-school is doorgaans een marginalenschool.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat VG hier komt doen, ontgaat me volledig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het leven bestaat nu eenmaal niet uit roze konijntjes en allerlei schattigheid. Je moet wel een beetje voor jezelf kunnen opkomen anders wordt je slachtoffer van bijvoorbeeld pesten. Hiermee zeg ik overigens niet dat iemand die gepest is dat allemaal maar aan zichzelf te danken heeft. Nee, dat gaat te ver. Alleen assertiviteit is wel degelijk te verbeteren via bijvoorbeeld cursussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel, waar zijn wij als maatschappij als wij pubers van 15 die wat rebels doen al als marginaal gaan zien...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben maar wat blij dat ik als vrijzinnige ben opgevoed en ben, en AnarchoChristophe: geen haar op mijn hoofd die jouw katholieke school benijdt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Burger
|
![]() Is tolerantie dan noodzakelijk positief?
Ik kan het gejengel van kinderen tolereren, ik kan het verdragen, ondergaan en accepteren. Ik kan de koude tolereren, ik kan het verdragen, ondergaan en accepteren; of ik zou de verwarming kunnen opendraaien. Is de boeddhist die uw christendom tolereert, geen cynicus, geen man die de ezel zijn stamp vergeeft? Intolerantie zou er ook op kunnen duiden dat ik weiger u als een mindere te beschouwen. Tolerantie kan schaden. Ontopic: Reeks niet gelezen, maar diegene die het onderhuids racisme bij Vlamingen ontkennen komen waarschijnlijk weinig in de randstad of onder arbeiders. Anno 2013 blijft een neger in grote delen van Vlaanderen een Andere, en dit is niet slecht, vijftig jaar geleden was de situatie veel erger. En wat is vijftig jaar, mentaliteitsveranderingen moet je niet pushen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom, omdat daar 2-uurtjes godsdienstles zijn, die amper over godsdienst (en nog minder over katholicisme) gaan? Van overigens meestal nogal breeddenkende leerkrachten. Ja, liever dat en de omgeving van een katholieke school dan een gemeenschapsschool waar je 2 uur links-progressieve zever, euhm, zedenleer, door je strot krijgt geramd.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 8 november 2013 om 07:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kom, jongen, op de vorige pagina vond je nog dat jij het recht had over straat te lopen zonder ook maar een scheef gezicht naar je. Ga toch iemand anders trollen.
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk is eerlijk, ook bij atheïsten en vrijzinnigen bestaat in ruime mate intolerantie naar "andersdenkenden" toe.
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() In pakweg Leuven weet ik dat jouw observatie daar klopt. Maar het is niet zo dat die schooltucht betere kinderen produceert. Het is een evidentie dat schooltucht weinig directe correlatie heeft met hoe marginaal een kind zal zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen zo werkt het nu eenmaal niet. En om erger te voorkomen heb je wel een dosis assertiviteit nodig. En dan ben ik aan het trollen? Ben je zo onzeker ja? |
|
![]() |
![]() |