Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2013, 19:11   #81
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Wat heeft 'het Vlaamse volk' daarmee te maken?

En serieus, ga je nu beweren dat ik iemand ben die het klassieke beeld van de hardwerkende tweeverdiener (loonslaaf) die stoeft over zijn huis (dat eigenlijk van de bank is) ophemelt?

Er is gewoon een zeer duidelijk disciplinair verschil tussen staatsscholen/gemeenschapsscholen en katholieke scholen. Dat kan niemand die ooit voet zette in beide structuren ontkennen, tot spijt van wie het benijdt.
Ga voor de lol eens aan de bushalte van een katholieke school wachten rond 16.00. Erg he, zo'n pop-cultuur zombies met grote mond? Er is ook niet veel katholieks aan wat ze uitkramen.
Maar ach, ga de dag erna eens aan een bushalte aan een gemeenschapsschool wachten. Ik garandeer je, je zal vlug terug naar die katholieke school willen.
Ik garandeer je dat dat grote onzin is. Tenzij je echt een nerd bent zonder enige vorm van assertiviteit.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 20:12   #82
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik garandeer je dat dat grote onzin is. Tenzij je echt een nerd bent zonder enige vorm van assertiviteit.
Een nerd zijn zonder assertiviteit doet niets af aan de marginaliteit of achterlijkheid van de personen rondom je.

Het feit dat dat iets uit zou maken, duidt er goed genoeg op dat je weet dat het wel waar is.
Oud 7 november 2013, 22:12   #83
six
Banneling

Standaard

Het feit dat er meer marginalen in gemeenschapsscholen zitten is geen rechtstreeks gevolg van de katholiekige tucht in de Sint-Vanalles-Instituten. Het is zo dat de "deftige" burgerij haar kinderen eerder naar een katholieke school doet. In Antwerpen is het bijvoorbeeld omgekeerd: een Sint-school is doorgaans een marginalenschool.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 00:00   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Binnen het Vlaamse katholieke volk waren processies de evidentie zelf, destijds. Mensen gingen naar de bloedprocessie in Brugge, uit misplaatste overtuiging. Het Vlaamse volk was dan ook dom, en hun levenswijze was gestoeld op katholieke zekerheden. Van Geluwe was en is een pedofiel.
Rare alinea. Van de hak op de tak. Ja, vroeger waren er talrijke processies. We leefden in een tijd van het sociologisch katholicisme: iedereen was katholiek of deed alsof. Als u evenwel schrijft dat mensen deelnamen aan dergelijke geestelijke manifestaties "uit misplaatst overtuiging", zie ik niet in waar u dat vandaan haalt. Net zo zie ik niet waarom het volk dom was als het zijn geloof beleeft en uit.

Wat VG hier komt doen, ontgaat me volledig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 00:02   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een paus wilt niet meer dan de menselijke vrijheid inperken. En ik kots op zijn kardinalen en bisschoppen die enkel zes jaar Latijn hebben gestudeerd om hun vee (gemeente, dorp, gehucht) te indoctrineren. Die indoctrinatie is nog steeds alom tegenwoordig in de achtergestelde boerendorpjes.
U vergist: traditionele katholieken vindt men grotendeels in steden tegenwoordig en hun gemiddelde scholingsgraad blijkt hoog te liggen.
Oud 8 november 2013, 00:12   #86
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U vergist: traditionele katholieken vindt men grotendeels in steden tegenwoordig en hun gemiddelde scholingsgraad blijkt hoog te liggen.
Hoe kan een hooggeschoolde nu in ( een ) god geloven ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 00:32   #87
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een nerd zijn zonder assertiviteit doet niets af aan de marginaliteit of achterlijkheid van de personen rondom je.

Het feit dat dat iets uit zou maken, duidt er goed genoeg op dat je weet dat het wel waar is.
Nee, dat is de schuld van mensen zonder assertiviteit.

Het leven bestaat nu eenmaal niet uit roze konijntjes en allerlei schattigheid. Je moet wel een beetje voor jezelf kunnen opkomen anders wordt je slachtoffer van bijvoorbeeld pesten.

Hiermee zeg ik overigens niet dat iemand die gepest is dat allemaal maar aan zichzelf te danken heeft. Nee, dat gaat te ver.

Alleen assertiviteit is wel degelijk te verbeteren via bijvoorbeeld cursussen.
Oud 8 november 2013, 00:34   #88
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Het feit dat er meer marginalen in gemeenschapsscholen zitten is geen rechtstreeks gevolg van de katholiekige tucht in de Sint-Vanalles-Instituten. Het is zo dat de "deftige" burgerij haar kinderen eerder naar een katholieke school doet. In Antwerpen is het bijvoorbeeld omgekeerd: een Sint-school is doorgaans een marginalenschool.
Wat zie je trouwens als marginaal?

Ik bedoel, waar zijn wij als maatschappij als wij pubers van 15 die wat rebels doen al als marginaal gaan zien......
Oud 8 november 2013, 00:42   #89
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Ik ben maar wat blij dat ik als vrijzinnige ben opgevoed en ben, en AnarchoChristophe: geen haar op mijn hoofd die jouw katholieke school benijdt
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 01:33   #90
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik ben maar wat blij dat ik als vrijzinnige ben opgevoed en ben, en AnarchoChristophe: geen haar op mijn hoofd die jouw katholieke school benijdt
Vrijzinnige ? Jij bent toch een moslima ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 03:40   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Hoe kan een hooggeschoolde nu in ( een ) god geloven ?
Is het "hoe" bij een hooggeschoolde dan anders dan bij een laaggeschoolde?
Oud 8 november 2013, 06:32   #92
Manus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er is niets zo intolerant als een atheïst.
Is tolerantie dan noodzakelijk positief?
Ik kan het gejengel van kinderen tolereren, ik kan het verdragen, ondergaan en accepteren.
Ik kan de koude tolereren, ik kan het verdragen, ondergaan en accepteren; of ik zou de verwarming kunnen opendraaien.

Is de boeddhist die uw christendom tolereert, geen cynicus, geen man die de ezel zijn stamp vergeeft?

Intolerantie zou er ook op kunnen duiden dat ik weiger u als een mindere te beschouwen.
Tolerantie kan schaden.

Ontopic:
Reeks niet gelezen, maar diegene die het onderhuids racisme bij Vlamingen ontkennen komen waarschijnlijk weinig in de randstad of onder arbeiders. Anno 2013 blijft een neger in grote delen van Vlaanderen een Andere, en dit is niet slecht, vijftig jaar geleden was de situatie veel erger. En wat is vijftig jaar, mentaliteitsveranderingen moet je niet pushen.
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 07:10   #93
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik ben ook vrijzinnig opgevoed.

Waarom, omdat daar 2-uurtjes godsdienstles zijn, die amper over godsdienst (en nog minder over katholicisme) gaan? Van overigens meestal nogal breeddenkende leerkrachten.
Ja, liever dat en de omgeving van een katholieke school dan een gemeenschapsschool waar je 2 uur links-progressieve zever, euhm, zedenleer, door je strot krijgt geramd.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 8 november 2013 om 07:15.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 07:11   #94
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, dat is de schuld van mensen zonder assertiviteit.

Het leven bestaat nu eenmaal niet uit roze konijntjes en allerlei schattigheid. Je moet wel een beetje voor jezelf kunnen opkomen anders wordt je slachtoffer van bijvoorbeeld pesten.

Hiermee zeg ik overigens niet dat iemand die gepest is dat allemaal maar aan zichzelf te danken heeft. Nee, dat gaat te ver.

Alleen assertiviteit is wel degelijk te verbeteren via bijvoorbeeld cursussen.

Kom, jongen, op de vorige pagina vond je nog dat jij het recht had over straat te lopen zonder ook maar een scheef gezicht naar je. Ga toch iemand anders trollen.
Oud 8 november 2013, 07:33   #95
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Het zou kunnen dat mijn observaties iets te plaatsgebonden zijn.
Oud 8 november 2013, 08:09   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk bericht
Is tolerantie dan noodzakelijk positief?
Ik kan het gejengel van kinderen tolereren, ik kan het verdragen, ondergaan en accepteren.
Ik kan de koude tolereren, ik kan het verdragen, ondergaan en accepteren; of ik zou de verwarming kunnen opendraaien.

Is de boeddhist die uw christendom tolereert, geen cynicus, geen man die de ezel zijn stamp vergeeft?

Intolerantie zou er ook op kunnen duiden dat ik weiger u als een mindere te beschouwen.
Tolerantie kan schaden.
Wat zit er nu eigenlijk achter deze woordenbrij?
Oud 8 november 2013, 18:40   #97
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook vrijzinnig opgevoed.

Waarom, omdat daar 2-uurtjes godsdienstles zijn, die amper over godsdienst (en nog minder over katholicisme) gaan? Van overigens meestal nogal breeddenkende leerkrachten.
Ja, liever dat en de omgeving van een katholieke school dan een gemeenschapsschool waar je 2 uur links-progressieve zever, euhm, zedenleer, door je strot krijgt geramd.
Ik moet eerlijk bekennen dat de cursussen godsdienst in mijn school vele malen interessanter waren dat de zedenleer, nl. vergelijkende godsdienststudies en filosofie. Op dat ogenblik had ik dat niet door, maar nu ben ik mijn ouders dankbaar dat zij toch gekozen hebben voor godsdienst, al waren zij anti-clericaal.

Eerlijk is eerlijk, ook bij atheïsten en vrijzinnigen bestaat in ruime mate intolerantie naar "andersdenkenden" toe.
Oud 8 november 2013, 18:42   #98
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou kunnen dat mijn observaties iets te plaatsgebonden zijn.
In pakweg Leuven weet ik dat jouw observatie daar klopt. Maar het is niet zo dat die schooltucht betere kinderen produceert. Het is een evidentie dat schooltucht weinig directe correlatie heeft met hoe marginaal een kind zal zijn.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 18:56   #99
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Jouw loyaliteit geldt Israël, niet Vlaanderen en zeker niet de Nederlanden. Kom hier dus niet doen alsof je een goede Vlaming bent. Je bent geen Vlaming, maar een Israëliër die in Vlaanderen leeft om in Vlaanderen de belangen van de staat Israël te verdedigen.
Daar is volstrekt niets fout aan. Integendeel, het is een eerbaar streven. Het land van de Joden is Israël, punt uit. Wie daar problemen mee heeft moet er maar leren mee leven.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 19:04   #100
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom, jongen, op de vorige pagina vond je nog dat jij het recht had over straat te lopen zonder ook maar een scheef gezicht naar je. Ga toch iemand anders trollen.
Ik vind nog steeds dat dat eigenlijk moet kunnen ja.

Alleen zo werkt het nu eenmaal niet. En om erger te voorkomen heb je wel een dosis assertiviteit nodig.

En dan ben ik aan het trollen? Ben je zo onzeker ja?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be