![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gaat erom of die bedrijfleider racistisch is, dan wel discrimineert. Voor mij discrimineert hij, zonder pardon, maar daarom lijkt hij me niet racistisch. Als hij 2 personen heeft die aan zijn eisen voldoen, en eentje neemt hij aan omdat de andere 'een vreemde naam heeft', lijkt hij mij te discrimineren op naam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 |
Gouverneur
|
![]() @ Iedereen
Het gemak waarmee het woord 'racist' en 'racisme' heden ten dage gebruikt worden, is blijkbaar datzelfde gemak als extreem rechts dingen gebruikt om van haar kant gelijk te halen. 'Racisme' wordt automatisch met extreem rechts gekoppeld, het is de bedoeling van de tegenpartij (links, ...) om zich in zo een slachtofferrol te plaatsen, dat hij/zij zijn gelijk krijgt. Die slachtofferrol probeert het VB nu ook aan te meten, want zij worden 'genegeerd'. En verdikke, de mensen trappen erin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Burgemeester
|
![]() Het is inderdaad niet zo dat iemand die bijvoorbeeld een sollicitant niet aanneemt omwille van zijn naam per se een racist is, of dat het om racisme gaat. Maar helaas kan je niet op een objectieve manier vaststellen wanneer wel en wanneer niet. Het gaat overduidelijk om discriminatie, dat is duidelijk. Veelvuldig gaat het helaas ook om racisme. Dat kan je niet ontkennen. Ik verwijs je ook naar hetgeen ingenious zei over racisme besproken in de sociologie.