Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2013, 14:14   #81
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BBB Bekijk bericht
Als je belastingontduiking afdoet als bescherming van wat je bij elkaar gekregen hebt, houdt de discussie op en beland je in blind favoritisme.
Wanneer men kan bewijzen dat iemand iets frauduleus heeft bekomen , mag dat integraal ingerekend / aangeslagen worden .

Hebben we dat bewijs ? niet echt .

Moet hij belasting betalen , net als een ander ? Zeer zeker .

Is dat bewijs vandaag er ? niet echt.

De fiscus heeft mij 3 jaar gelden ook 58.000 € op een onterechte manier afhandig gemaakt , ik kon gewoon de advocatenkosten niet aanhouden of ik ging er aan fait . Dus ik relativeer beschuldigingen want we leven in absurdistan met een heksenjacht.

Wie heeft er een klare kijk op de echte inhoud van de zaak ? wij hier niet .
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 14:25   #82
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manneken pis Bekijk bericht
Hij zal begraven worden met als ultieme straf een Vlaamse vlag op zijn kist.
huppakee ! ... waar heeft die leeuw dat aan verdiend mss ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 14:25   #83
BBB
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manneken pis Bekijk bericht
Hij zal begraven worden met als ultieme straf een Vlaamse vlag op zijn kist.
... en onder het zingen van de Vlaamse Leeuw.
BBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 14:27   #84
BBB
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
huppakee ! ... waar heeft die leeuw dat aan verdiend mss ?
Dat heeft de Karel toch op zijn minst verdiend. Ik hoor de nagels al op de binnenkant van de kist als hij daardoor uit het schimmenrijk terugkomt.
Oud 14 november 2013, 18:01   #85
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BBB Bekijk bericht
Als je belastingontduiking afdoet als bescherming van wat je bij elkaar gekregen hebt, houdt de discussie op en beland je in blind favoritisme.
Er is geen sprake van belastingontduiking. Er is ook geen strafrechtelijke vervolging.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 november 2013 om 18:02.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 18:06   #86
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Wanneer men kan bewijzen dat iemand iets frauduleus heeft bekomen , mag dat integraal ingerekend / aangeslagen worden .

Hebben we dat bewijs ? niet echt .

Moet hij belasting betalen , net als een ander ? Zeer zeker .

Is dat bewijs vandaag er ? niet echt.

De fiscus heeft mij 3 jaar gelden ook 58.000 € op een onterechte manier afhandig gemaakt , ik kon gewoon de advocatenkosten niet aanhouden of ik ging er aan fait . Dus ik relativeer beschuldigingen want we leven in absurdistan met een heksenjacht.

Wie heeft er een klare kijk op de echte inhoud van de zaak ? wij hier niet .
Niet echt ?
Heb jij het dossier van de fiscus ingekeken dan ?
Trouwens meneer is gewoon tegen de zogenaamde vermindering van de rechtszekerheid. Ja hoor, heel netjes. Het gaat om vermindering van de onrechtvaardigheid, als je de toestand laat zoals die is tenminste.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 18:14   #87
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Niet echt ?
Heb jij het dossier van de fiscus ingekeken dan ?
Trouwens meneer is gewoon tegen de zogenaamde vermindering van de rechtszekerheid. Ja hoor, heel netjes. Het gaat om vermindering van de onrechtvaardigheid, als je de toestand laat zoals die is tenminste.
Welke onrechtvaardigheid ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 18:15   #88
BBB
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Er is geen sprake van belastingontduiking. Er is ook geen strafrechtelijke vervolging.
Neen, het is een schenking bij leven aan zijn 'schoonste droom'. Het is een bewijs van civisme op zijn Belgisch.
Oud 17 december 2013, 16:50   #89
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Aangezien de vooringenomenheid tot zelfs blatante achterlijkheid van het draadje dat vandaag is geopend na het nieuws dat Karel Anthonissen zijn BBI vrij hard in het stof heeft gebeten in zijn privé oorlogje tegen Karel De Gucht, reageer ik liever in de bestaande draad waar tenminste nog wat inhoudelijke feiten staan.

Citaat:
"Ik ben blij dat de zaak van de baan is en dat er een einde komt aan de vaudeville opgezet door meneer Anthonissen". Dat zegt Europees commissaris van Handel Karel De Gucht in een reactie op de beslissing van het Gentse hof van beroep, dat oordeelde dat de Bijzondere Belastinginspectie (BBI) niet het recht had om de bankrekeningen van het echtpaar in te kijken. "Dat was geen procedurekwestie maar gewoon een onrechtmatige onderzoeksdaad."

Ik zie niet goed in waarom ik nog drie, vier jaar of meer zou moeten procederen als nu duidelijk is dat dit een procedure is die nergens op lijkt.

Het hof van beroep vernietigde de machtiging tot bankonderzoek en legde de fiscus het "verbod op om (de gegevens) aan te wenden voor taxatiedoeleinden of onderzoeksdoeleinden". Dat betekent normaal gezien dat de fiscus de betwiste aandelentransactie die ontdekt werd, niet kan aanwenden in de belastingzaak die in 2015 gepleit zou worden.

De Belgische staat kan wel nog in cassatieberoep gaan tegen het arrest van het Gentse hof van beroep. "Theoretisch kan men altijd in cassatie gaan, maar eerlijk gezegd is er geen enkele grond tot cassatie", zegt De Gucht. "De zaak heeft lang genoeg geduurd. Ik ben blij dat de zaak van de baan is en dat er een einde komt aan de vaudeville opgezet door meneer Anthonissen."

Volgens het hof van beroep was "partijdigheid niet aanwezig in het dossier" in hoofde van Anthonissen, maar De Gucht betwist dat. "Ik vind dat die man partijdig is en zijn eigen administratie vindt dat ook. Hij heeft opdracht gekregen van zijn administratie om zich niet meer met de zaak bezig te houden, juist wegens aanwijzingen van partijdigheid."

Gevraagd of hij verdere stappen onderneemt tegen Anthonissen, zegt De Gucht: "Ik zal er eens over nadenken onder de kerstboom." De zaak zelf wil De Gucht achter zich laten. "Ik vind dat ik ook het recht heb om met rust gelaten te worden. Telkens als er een stap gezet werd in dit dossier werd ik door het slijk gehaald. Ik zie niet goed in waarom ik nog drie, vier jaar of meer zou moeten procederen als nu duidelijk is dat dit een procedure is die nergens op lijkt."

"De rechtbank zou mij trouwens ook ten gronde gelijk gegeven hebben", zegt De Gucht. "Men mag enkel een bankonderzoek doen als er aanwijzingen van fraude zijn, en er waren geen aanwijzingen van fraude, punt gedaan. Dat was geen procedurekwestie maar gewoon een onrechtmatige onderzoeksdaad. Het is dus geen technische fout maar een onderzoeksdaad die niet mocht gesteld worden omdat er geen reden voor was."
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...oeksdaad.dhtml

Mooi om te zien dat het gerecht niet toelaat dat BBI onrechtmatig een fishing expedition mag houden om een belastingplichtige te controleren zonder zelfs maar ernstige aanwijzigingen van fraude te hebben.

Nu nog even wachten of de FOD financiën zich hierbij neerlegt, of toch nog gaat proberen cassatieberoep in te dienen. Gezien Anthonissen al van het dossier is getrokken, lijkt me dat niet zo waarschijnlijk.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 16:57   #90
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door druivensap Bekijk bericht
Leg dat eens aan Crombez uit.
Crombez had enkel een probleem met de media geilheid van die Anthonissen en zijn manier van werken. Moest hij echter de betrokkene op een zijspoor zetten ? Dan stonden de kranten de dag erna vol over machtsmisbruik.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 17:00   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toch straffen toebak dat de belgische fiscus zonder zelfs maar ernstige aanwijzigingen van fraude te hebben een onderzoek kan starten naar.....fraude.....
Oud 17 december 2013, 17:03   #92
Another Jack
Banneling

Standaard

Het ziet er naar uit dat Karel deze procedure gewonnen heeft.
Hoofdstuk afgesloten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 17:03   #93
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...itie-beu.dhtml

Titel: "Topmagistraat Cassatie is klassejustitie beu"

Citaat: <<"In de gevangenis belanden is vaak een realiteit voor de minstbedeelden, terwijl het eerder een theoretische mogelijkheid is voor de rijken", zo hekelt Vandermeersch de klassejustitie...>>

Zo hoort u het ook eens van iemand anders

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 17:13   #94
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Toch straffen toebak dat de belgische fiscus zonder zelfs maar ernstige aanwijzigingen van fraude te hebben een onderzoek kan starten naar.....fraude.....
Kan iedere zelfstandige die de fiscus wil onderzoeken zich op dit vonnis beroepen in de toekomst?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 17:32   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Kan iedere zelfstandige die de fiscus wil onderzoeken zich op dit vonnis beroepen in de toekomst?
Misschien, als hij zoveel geld heeft om er tegenaan te gooien als De Gucht?

Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen? Dat het positief is voor de zelfstandigen, ondernemers én het ACW dat De Gucht een precedent heeft geschapen?

Het ACW verzet zich anders niet eens tegen de boete die haar is opgelegd. Nochtans hééft het ACW het geld dat de meeste kleine zelfstandigen niet hebben.
Oud 17 december 2013, 17:34   #96
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een onderzoeksdaad die niet mocht gesteld worden omdat er geen reden voor was."
Citaat:
De Gucht realiseerde in 2005 een winst van 1,2 miljoen euro met het verkopen van aandelen van een zinkbedrijf. Het is op die transactie dat de fiscus 900.000 euro eist van het echtpaar.
geen reden... euheu
Oud 17 december 2013, 17:34   #97
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Tiens, zitten daar dan geen metsers bij de fiscus dat ze brave broeder Karel zomaar onrecht willen aandoen? Goed om weten...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 17:36   #98
Waarom Nu?
Burger

Waarom Nu?'s schermafbeelding

Standaard

Hij had de verkoop van aandelen niet opgegeven en daar kwam de belasting achter.
Dit is fraude en ik snap niet dat er zo moeilijk over gedaan moet worden.
Hij heeft de belgische staat opgelicht, hij is gesnapt.
Alleen in een apenland als de onze kan zo iemand er mee wegkomen en in de politiewk blijven.
Er is zelfs niet eens iets moeilijk aan deze zaak.
Maar dat is er bij het ACW, Arcopar, Belfius en Dexia ook niet buiten dat de politiek de boel tegenhoud en ons oplicht.
In 2014 deze lui afstraffen door massaal LDD / NVA / PVDA / VB te stemmen, allemaal partijen die ons nog nooit belogen hebben.
Groen / SPa / OpenVLD / CD&V hebben nooit anders gedaan dan ons de rekening te geven voor hun bedrog en gesjoemel.

Laatst gewijzigd door Waarom Nu? : 17 december 2013 om 17:36.
Waarom Nu? is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 17:36   #99
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Tiens, zitten daar dan geen metsers bij de fiscus dat ze brave broeder Karel zomaar onrecht willen aandoen? Goed om weten...
De metsers duiken enkel in verhalen op waarin ze passen, snap je?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 december 2013 om 17:36.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 17:37   #100
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Nee, het moet over een redelijke som gaan en U moet metser zijn, van het vrije type. Dan kan U inderdaad in aanmerking komen.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be