![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() B fast back is terug thuis.
10 dagen weg , 5 dagen operationeel , kostprijs 480.000 € en eigen verklaarde fierheid op internationaal vlak. Ondertussen ( moet je de Filipino's kennen )hun bootjes zijn kapot, zo hebben ze van een kapotte frigo de deur afgevezen , er een paar Bambo's aan gebonden en daar gaan ze mee op zee om wat vis te vangen. I love that gay's Van avond vernoemde men het als moeilijke opdracht op een onbereikbaar eiland. Dat ze met mij eens mee gaan naar Cobrador Elad of Lugbon . Maar ja daar is geen Bleu water resort , of Waterfront hotel zoals op Lapu lapu bij de luchthaven van Cebu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En tot mijn verbazing hoorde ik die Filipino in het rampgebied zeggen "onze regering kan dit nooit allemaal oplossen dus we gaan zelf maar zo veel mogelijk doen" Hij klaagde niet eens.
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zijn nu drie weken verder en er zijn eilandjes waar ze nog geen hulp gezien hebben, zelfs nog geen vraag is gesteld hoe het daar gaat. Maar hoe gaat het daar? De doden zijn begraven, de huisjes worden opgetimmerd en de bootjes hersteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus geen hulp c.q. ngo's nodig?
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Ze zijn enkel geweest waar de pers massaal aanwezig was .
In Terzake sprak B-Fast over een moeilijk te bereiken eiland . De grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Samar en Leyte is altijd bereikbaar geweest , alleen niet vanuit de lucht via Lapu Lapu / Cebu . Vanuit Manila en Queson kon men er gewoon over land naartoe , enkel één ferry van 35 minuten en een brug , beiden niet beschadigd. Maar op de tientallen eilandjes hebben ze de mensen gewoon laten stikken. Om mij te overtuigen van hun hulpvaardigheid zullen ze me eerst eens open en eerlijk hun Hotelfactuur moeten tonen , ze zullen dan wel een toontje lager zingen. Ik weet waar ze verbleven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze orkaan was werkelijk ongekend krachtig. Deze video geeft die kracht heel goed weer
http://www.youtube.com/watch?v=XUZFW54vtDo Het doet echt denken aan een tsunami. Ik denk wel eens stel nu dat er een keer een echte orkaan wind gaat waaien over de Atlantische oceaan zo de Noordzee in, een veel minder krachtige orkaan als Yolanda, maar wel windkracht 12, dan hebben Nederland en delen van Belgie een enorm probleem. De storm in 1953 kwam niet boven de windkracht 10 a 11 en was rampzalig. Ik moet nog zien of onze kustverdediging het dan gaat houden.
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Clearview
Ik merk dat jij ter plaatse goed bekend bent. Mijn weerstand tegen de NGO's zoals Oxfam, Novib en met name Cordaid groeide enorm nadat bleek dat de opbrengsten van de inzamelingsacties die de 80 miljoen euro zwaar overschreden in de pot algemene middelen gingen en de direct getroffenen feitelijk geen enkele hulp kregen. Daaroverheen kwam Haïti - en van hetzelfde laken een pak. Nu de Filippijnen. Ze slagen erin om toch 25 miljoen Euro bij elkaar te bietsen op leugens en bedrog gebaseerd. Mocht jij nog contacten daar hebben, zou het interessant zijn te vernemen of er daadwerkelijk iets aan hulp wordt gedaan. Ik zou het graag willen weten. Na de dood van mijn vader ontdekten we dat maandelijks soms duizenden euro's naar vage goede doelen gingen. Zoals Foster Parebts Plan dat grensde aan pure oplichting.