Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 21 november 2013, 21:00   #81
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Lolbroek. Ze hebben nog bij geen enkele verkiezing 31,2 % behaald, en jij komt aankakken met "over hun hoogtepunt heen" ? Dat mag je inderdaad eens uitleggen.

Wat inderdaad wel zorgwekkend is, is de verdere achteruitgang van het VB. Ik hoop dat deze peiling die trend alvast volledig fout heeft.
Welnee ! dat is nu net het beste nieuws van heel dat verhaal
peter1962 is offline  
Oud 21 november 2013, 21:02   #82
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Maggie heeft meer dan één verdienste hoor ! ! !
Die Afghaan had al 6 X het bevel gekregen ons grondgebied te verlaten.
Tja...
Wie niet horen wil,...
Hij had al lang onder dwang moeten vertrekken, voordat hij zich hier kon integreren. Wil men bepaalde mensen hier niet, dan mag je ze hier niet te lang laten rondlopen ook. Een negatief besluit = vertrek naar de luchthaven onder politiebegeleiding.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 november 2013 om 21:03.
Max van Dietschland is offline  
Oud 21 november 2013, 21:03   #83
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Die ene Afghaan, terwijl er nog zoveel andere niet geïntegreerde rondlopen

Het is gewoon hemeltergend dat de doorsnee Vlaming zooo dwaas is om daar in te lopen.
Vld is pro massa-immigratie. Die paar geïntegreerde Afghanen die ze terugstuurt brengen geen zoden aan de dijk. Voor een echt deftig immigratiebeleid moet Vlaanderen uit de EU (als je dagelijks in Brussel komt, weet je dat de massale instroom de ROMA zijn, niet de Afghaanse loodgieters), moet de huwelijksmigratie aangepakt worden, en de welvaartstaat, en als het even kan de globale verhoudingen. De rest is enkel uitstel van executie.
mvd is offline  
Oud 21 november 2013, 21:03   #84
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Typisch voor onze dubbelnicker die hier dagenlang zijn op til zijnde reis naar het buitenland aankondigde maar die zo te zien niet lang noch ver is weggeweest. Hij gebruikt alleen een andere nick. Om de indruk te wekken dat het waar is wat hij zei en dat hij op reis is?

Bovendien gaat het om een peiling die met een vorige peiling vergeleken wordt. Vergeleken met de vorige VERKIEZINGEN gaat de N-VA er immers geen luttele tienden van een procentje op vooruit maar om ongeveer 5 hele procenten. Voor de dolgelukkige System betekent dit dat zijn aartsvijand "over zijn hoogtepunt heen is".

Jawadde.

Vergeleken met de vorige verkiezingen verliezen alle drie de traditionele partijen hele procenten in plaats van enkele tienden van een procentje te winnen, maar d�*�*r komt System van klaar van dolle vreugde.
Sjonge toch. Wat kunnen onnozele schapen zich blij laten maken met een dode mus. Ze leren het ook nooit. Straks komt La Libre weer met heel andere cijfers die alle wensdromen in één klap stuk slaan. Kunnen we niet wachten tot mei volgend jaar om te juichen?
Vreugde, vreugde. Ik stel gewoon een uitslag vast van een peiling, waarvan niemand de waarde of correctheid kan inschatten.

En op basis van die uitslag kan ik wel begrijpen dat sommige NVA-ers ontgoocheld zijn, nu dat ze moeten vaststellen dat ze ver van de 40% staan waarvan ze droomden. En dat bovendien hun afgod, die nu veel minder goddelijk in een kliniek in een wit bed ligt te sukkelen, slechts op de derde plaats komt qua populariteit.

Daar kan ik allemaal niet veel aan doen helaas. Als ik dat al zou willen.

Laatst gewijzigd door system : 21 november 2013 om 21:05.
system is offline  
Oud 21 november 2013, 21:03   #85
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Groen zal op termijn meer en meer halen, vermits de demografische samenstelling van Vlaanderen veranderd. SP.A verliest geloofwaardigheid bij moslims, die kiezen nu meer voor PVDA en Groen. De 'gewone werkmens' is al lang vertrokken bij SPA, op een paar vastgeroeste bejaarden na.
Daar heb je wel gelijk in. Al is de invloed nog niet zo heel groot. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen deed Groen het uiteindelijk ook niet zo goed. En dat terwijl Groen de enige moslimlijsttrekker had in een stad waar heel wat moslims wonen. Groen haalt natuurlijk ook nog bij een andere minderheidsgroep heel wat stemmen: bij jonge vrouwen tussen 18 en 30 jaar.

Maar goed, mocht er een aparte moslimpartij worden opgericht (lijst Islam); dan ziet het er ook niet zo goed uit voor onze linkse partijen.
stropdrager is offline  
Oud 21 november 2013, 21:06   #86
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BBB Bekijk bericht
Waarom mogen die anderen die zelfs helemaal niet geïntegreerd zijn, dan wel blijven en worden die het land niet uitgezet? Consequent? Nope.
Die anderen mogen NIET in het land blijven. Ze negeren de uitwijzingsbevelen, hierin gesteund door hun pro-deo advokaten, door ONS betaald !!!
Boduo is offline  
Oud 21 november 2013, 21:09   #87
BBB
Banneling

Standaard

Citaat:
Die anderen mogen NIET in het land blijven. Ze negeren de uitwijzingsbevelen, hierin gesteund door hun pro-deo advokaten, door ONS betaald !!!
Waarom worden ze ook niet zoals die ene op het vliegtuig gezet? Of wou Maggie een symboolbeslissing doordrukken? En hoe zit het met die 1100 criminele Marokkanen in onze overvolle gevangenissen?
BBB is offline  
Oud 21 november 2013, 21:10   #88
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vreugde, vreugde. Ik stel gewoon een uitslag vast van een peiling, waarvan niemand de waarde of correctheid kan inschatten.

En op basis van die uitslag kan ik wel begrijpen dat sommige NVA-ers ontgoocheld zijn, nu dat ze moeten vaststellen dat ze ver van de 40% staan waarvan ze droomden. En dat bovendien hun afgod, die nu veel minder goddelijk in een kliniek in een wit bed ligt te sukkelen, slechts op de derde plaats komt qua populariteit.

Ontgoocheld ???
Hoe zou jij dat kùnnen weten ?
Maandag a.s. is het nog een half jaar naar de verkiezingen. NVA zal nog 6 maanden stijgen ! ! ! Misschien wel tot 40%.
Sukkelaar...

Boduo is offline  
Oud 21 november 2013, 21:12   #89
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
In vergelijking met de vorige peiling van VTM/De Morgen/ Le Soir verandert er eigenlijk heel weinig. Alles blijft binnen de foutmarge. Het is dus onmogelijk om nieuwe conclusies te trekken.

De peilingen in Franstalig België zijn interessanter. In vergelijking met de verkiezingen van 2010 verliest de PS nu 8,3%. Als er dus 1 verliezer is, dan is het de PS wel.
Goede samenvatting. Wat ook opvalt is dat al de waarzeggers die FDF een doorbraak toe hadden gedicht in wallonië er totaal naast zaten. Dit blijft een lokaal brussels fenomeen en zal derhalve geen enkele rol spelen in de verkiezingsstrijd en geen druk kunnen uitoefenen op de andere franstalige partijen. Dat is tactisch bekeken niet onbelangrijk.
peter1962 is offline  
Oud 21 november 2013, 21:14   #90
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zolang dat de traditio's niet kunnen collaboreren omdat ze samen boven de 50 % uitkomen is het ok. Het VB zal blij zijn dat het N-VA in haar confederalisme-eis kan steunen. Als de V-partijen samen een meerderheid aan zetels in het VP verwerven, is het koekenbak.
bokkie, jij blijft echt luidop dromen hee... V-partijen
peter1962 is offline  
Oud 21 november 2013, 21:15   #91
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Nochtans had Van Rompuy de nva al zo goed als doodverklaard
matthias999 is offline  
Oud 21 november 2013, 21:17   #92
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Goede samenvatting. Wat ook opvalt is dat al de waarzeggers die FDF een doorbraak toe hadden gedicht in wallonië er totaal naast zaten. Dit blijft een lokaal brussels fenomeen en zal derhalve geen enkele rol spelen in de verkiezingsstrijd en geen druk kunnen uitoefenen op de andere franstalige partijen. Dat is tactisch bekeken niet onbelangrijk.
Dat het FDF niet zal doorbreken in Wallonië, verbaast me niets. In het verleden zijn ze daar ook niet in geslaagd. Ze zullen in Brussel 2 of 3 zetels voor de Kamer halen en daar zal het bij blijven. Ze zullen natuurlijk wel een rol spelen in het Brussels parlement (waar ze 10 tot 15 zetels kunnen halen) en eventueel ook bij de Brusselse regeringsvorming.
stropdrager is offline  
Oud 21 november 2013, 21:20   #93
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom worden ze ook niet zoals die ene op het vliegtuig gezet? Of wou Maggie een symboolbeslissing doordrukken? En hoe zit het met die 1100 criminele Marokkanen in onze overvolle gevangenissen?
Geduld is een mooi deugd.
Na de symboolbeslissing volgen er anderen zoals gisteren te zien was in het nieuws op Eén.
Die 1100 criminelen zitten daar op hun plaats.
Boduo is offline  
Oud 21 november 2013, 21:24   #94
BBB
Banneling

Standaard

Citaat:
Geduld is een mooi deugd.
Na de symboolbeslissing volgen er anderen zoals gisteren te zien was in het nieuws op Eén.
Die 1100 criminelen zitten daar op hun plaats.
Die 1100 zitten best zo ver mogelijk weg. Kwestie van consequent te blijven.
BBB is offline  
Oud 21 november 2013, 21:27   #95
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

O nee, De Wever ligt een paar dagen in het ziekenhuis. Nu ga ik zeker niet meer op de N-VA stemmen. Tja System/het Oosten; mocht ik politicus zijn, dan zou ik jou zeker niet als politiek adviseur aannemen.

En die populariteitspolls in de kranten zijn politiek irrelevant. Wat telt zijn verkiezingsuitslagen en voorkeurstemmen. En ik ben er ook van overtuigd dat De Wever meer voorkeurstemmen zal halen dan De Block.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 21 november 2013 om 21:29.
stropdrager is offline  
Oud 21 november 2013, 21:30   #96
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het FDF niet zal doorbreken in Wallonië, verbaast me niets. In het verleden zijn ze daar ook niet in geslaagd. Ze zullen in Brussel 2 of 3 zetels voor de Kamer halen en daar zal het bij blijven. Ze zullen natuurlijk wel een rol spelen in het Brussels parlement (waar ze 10 tot 15 zetels kunnen halen) en eventueel ook bij de Brusselse regeringsvorming.
Het FDF is een één-themapartij. Maar hun imperialistische standpunten worden door alle Franstalige partijen gedeeld. Daar is geen enkel verschil tussen.

Hopelijk haalt Wallonië d'abord de kiesdrempel.

Laatst gewijzigd door mvd : 21 november 2013 om 21:30.
mvd is offline  
Oud 21 november 2013, 21:32   #97
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik zou wel eens willen weten wat het FDF in Waals-Brabant doet.
Oud 21 november 2013, 21:33   #98
system
Banneling

Standaard

Citaat:

O nee, De Wever ligt een paar dagen in het ziekenhuis. Nu ga ik zeker niet meer op de N-VA stemmen. Tja System/het Oosten; mocht ik politicus zijn, dan zou ik jou zeker niet als politiek adviseur aannemen.En die populariteitspolls in de kranten zijn politiek irrelevant. Wat telt zijn verkiezingsuitslagen en voorkeurstemmen. En ik ben er ook van overtuigd dat De Wever meer voorkeurstemmen zal halen dan De Block.
Hebt u zich ook al de vraag gesteld of ik u wel uw politiek adviseur zou willlen zijn?
system is offline  
Oud 21 november 2013, 21:34   #99
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Typisch voor onze dubbelnicker die hier dagenlang zijn op til zijnde reis naar het buitenland aankondigde maar die zo te zien niet lang noch ver is weggeweest. Hij gebruikt alleen een andere nick. Om de indruk te wekken dat het waar is wat hij zei en dat hij op reis is?

Bovendien gaat het om een peiling die met een vorige peiling vergeleken wordt. Vergeleken met de vorige VERKIEZINGEN gaat de N-VA er immers geen luttele tienden van een procentje op vooruit maar om ongeveer 5 hele procenten. Voor de dolgelukkige System betekent dit dat zijn aartsvijand "over zijn hoogtepunt heen is".

Jawadde.

Vergeleken met de vorige verkiezingen verliezen alle drie de traditionele partijen hele procenten in plaats van enkele tienden van een procentje te winnen, maar d�*�*r komt System van klaar van dolle vreugde.

Sjonge toch. Wat kunnen onnozele schapen zich blij laten maken met een dode mus. Ze leren het ook nooit. Straks komt La Libre weer met heel andere cijfers die alle wensdromen in één klap stuk slaan. Kunnen we niet wachten tot mei volgend jaar om te juichen?

Ik ben de rest van de topic nog aan het doornemen, maar ik verwacht mij alvast aan een volgend rondje Oosterse Systematische ontkenningsfase...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 21 november 2013, 21:38   #100
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Het FDF is een één-themapartij. Maar hun imperialistische standpunten worden door alle Franstalige partijen gedeeld. Daar is geen enkel verschil tussen.

Hopelijk haalt Wallonië d'abord de kiesdrempel.
Daar moet je mij niet van overtuigen. Ik lees de Franstalige media heel vaak en politici van alle Franstalige partijen (MR/CDH/PS/en zelfs Ecolo) hebben al verklaard dat het Brussels gewest moet uitgebreid worden.

Ook onze eerste minister heeft in het verleden meermaals verklaard dat Brussel wel wat groter mocht worden.

En ik ben het ook eens met je laatste zin. Hopelijk halen zo veel mogelijk kleine Franstalige partijen (PTB, Wallonie d'abord, PP, RWF) de kiesdrempel. Hoe meer versnippering in Franstalig België, hoe beter.
stropdrager is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be