Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2013, 14:09   #81
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Het bekladden van gebedshuizen dient op identieke manier aangepakt te worden door de overheid in het geval van alle erkende religies. Als het moslims overkomt dienen we het evenmin door de vingers te zien of er extra aandacht aan te geven als bij andere religies. Ik heb in deze vooral een probleem met selectieve verontwaardiging.

Langs de andere kant lijkt me een GASboete of zoiets voldoende te zijn voor die vandalen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 november 2013 om 14:16.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 14:11   #82
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Ocharme hun heilige huisjes zijn met racistische slogans beklad

Tegenwoordig moet je voor graffiti betalen. Dat is kunst dus prijs u gelukkig dat ze het gratis gedaan hebben.

Jammer dat het slechts bij racistische slogans is gebleven.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 14:14   #83
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Circe, het ging over GEEN aandacht, en die was er wel, ongeacht of het moskee, kerk of synagoge betrof.
Alice, je kan geen bewijs vragen van gevandaliseerde kerken die niet in het nieuws zijn gekomen...

(dat bedoelde ik met die drie lege links.)

Mijn voorbeeld over die gevandaliseerde kerken die amper (onmiddellijk verwijderd) online stonden, zijn dus weldegelijk vandalenstreken van kerken die niet meer bewijsbaar zijn én ook geen aandacht hebben gekregen. (Van Gogh gedood door een moslim, dan mogen we vooral geen enkele moslim tegen de haren strijken en moet de queen er thee mee gaan drinken).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 14:33   #84
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ge zijt wel een beetje naief hé Alice.
Alice heeft zich het dhimmischap al goed eigen gemaakt.
Altijd vooraan staan om als eerste autochtonen die zich verzetten tegen de islamisering te veroordelen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 14:41   #85
Thuleander

Standaard

Krijgt dit wel genoeg aandacht?

Moeten we CNN niet contacteren? Heeft de VN dit al veroordeeld?
Oud 23 november 2013, 15:44   #86
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
1. U heeft gelijk, dat zo iets gebeurd kan totaal niet, en ik hoop dat ze de daders vinden! Het bekladden van gebedshuizen is wel degelijk een daad van agressie, niet passend binnen deze samenleving.
Een daad van agressie lijkt me toch wat overdreven, het label vandalisme lijkt mij te volstaan.
Als we bovendien een kosten baten analyse van deze kwestie maken dan zijn het net de moslims en politiek correcte racisten die hier voordeel uithalen.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 16:40   #87
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Kijk, ik kan me voorstellen dat het een zeer huiveringwekkende ervaring moet zijn om 's morgens wakker te worden met het hoofd van je meest dierbare stinkend dure paard naast je in bed.

De kop van mijn hond in de voortuin zou alvast een niet mis te verstane uithaal zijn die me de rest van mijn leven zou bijblijven.

Maar dan gaat het in beide gevallen over een emotionele relatie met het dier in kwestie.

Maar als men nu 's morgens een varkenskop, dan wel koeienkop in mijn voortuin deponneert, dan is dat vervelend ja, ik weet niet wat ik met die dingen moet doen, waarschijnlijk kan ik de koeienkop geeneens oppakken.

Haalt dit dan ook alle kranten met vervolging voor de daders erachter, het CGKR op vinkenslag en een algemene tendens van mea culpa wat hebben we nu weer gedaan?

Ik denk het niet. Ik vrees dat ik er amper een klacht voor kan genoteerd krijgen. Het antwoord zal misschien zijn: maak er kipkap van.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 november 2013 om 16:41.
Oud 23 november 2013, 18:15   #88
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Alice heeft zich het dhimmischap al goed eigen gemaakt.
Altijd vooraan staan om als eerste autochtonen die zich verzetten tegen de islamisering te veroordelen.
Ik denk dat dit wel het laatste is wat over mijn mening te zeggen valt.
Blijkbaar heeft u weinig gelezen van wat ik hier post.
Ik ben zeer kritisch tegenover Islam, maar daarom vind ik nog niet dat je hakenkruizen op eender welke moskee moet zetten, mag dat?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 18:19   #89
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Een daad van agressie lijkt me toch wat overdreven, het label vandalisme lijkt mij te volstaan.
Als we bovendien een kosten baten analyse van deze kwestie maken dan zijn het net de moslims en politiek correcte racisten die hier voordeel uithalen.
Vandalisme is wanneer je een hakenkuis plaatst op een gebedshuis voor mij een daad van agressie. Ik denk niet dat iemand dit doet om moslims enig voordeel ergens uit te laten halen, eerder zijn dit domme kloten die niet in staat zijn om op een andere manier hun ongenoegen te laten blijken.
Oud 23 november 2013, 18:22   #90
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Alice, je kan geen bewijs vragen van gevandaliseerde kerken die niet in het nieuws zijn gekomen...

(dat bedoelde ik met die drie lege links.)

Mijn voorbeeld over die gevandaliseerde kerken die amper (onmiddellijk verwijderd) online stonden, zijn dus weldegelijk vandalenstreken van kerken die niet meer bewijsbaar zijn én ook geen aandacht hebben gekregen. (Van Gogh gedood door een moslim, dan mogen we vooral geen enkele moslim tegen de haren strijken en moet de queen er thee mee gaan drinken).
Circe, je kent me al langer dan vandaag, ik zal altijd het recht verdedigen om islam zeer kritisch te benaderen, waarom je er nu de queen en de moord op van Gogh erbij sleurt is me niet duidelijk.
Wanneer kerken die gevandaliseerd worden geen aandacht krijgen is dat fout, maar de link tussen media en politiek zal langzamerhand iedereen toch wel duidelijk zijn?
Desondanks blijf ik bij mijn standpunt, een moskee bekladden vind ik fout.
Oud 23 november 2013, 18:25   #91
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Natuurlijk wel, als je een leer aanhangt die barbaars is dan ben je zelf ook barbaars.
Wat begrijp je niet aan de volgende zin" de invulling van die leer is onder moslims verschillend,bijgevolg is niet iedere moslim een barbaar".
Oud 23 november 2013, 18:34   #92
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Twee verdachten aangehouden voor bekladden van moskeeën in Genk
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-in-Genk.dhtml

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 23 november 2013 om 18:41.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 18:35   #93
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Vandalisme is wanneer je een hakenkuis plaatst op een gebedshuis voor mij een daad van agressie.
Een daad van agressie dient voor mij toch een gewelddadige component te bevatten.

Citaat:
Ik denk niet dat iemand dit doet om moslims enig voordeel ergens uit te laten halen, eerder zijn dit domme kloten die niet in staat zijn om op een andere manier hun ongenoegen te laten blijken.
Dat beweer ik ook niet.
Het zijn echter wel de moslims en politiek correcte racisten die hun standpunt versterkt zien door deze domme daad.
Oud 23 november 2013, 18:40   #94
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Uiteraard, van andermans eigendom behoor je af te blijven ongeacht of het een moskee, een brug of wat anders betreft.

Anderzijds als men kritiek, spot, humor en satire voortdurend afdoet als aanzetten tot haat, racisme of islamofobie hoeft het niet verbazen dat bepaalde gevoelens andere uitingsvormen zoeken.
Oud 23 november 2013, 18:47   #95
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Twee verdachten aangehouden voor bekladden van moskeeën in Genk
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-in-Genk.dhtml
Ja, als het belangrijk is kan het vooruit gaan hé.
Oud 23 november 2013, 18:57   #96
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe, je kent me al langer dan vandaag, ik zal altijd het recht verdedigen om islam zeer kritisch te benaderen, waarom je er nu de queen en de moord op van Gogh erbij sleurt is me niet duidelijk.
Wanneer kerken die gevandaliseerd worden geen aandacht krijgen is dat fout, maar de link tussen media en politiek zal langzamerhand iedereen toch wel duidelijk zijn?
Natuurlijk is dit fout. Vandalisme is altijd fout.

Mijn standpunt verschilt van het jouw in die zin dat ik dit geen zwaar vergrijp vind. Ik lees dat de daders nu ineens wèl onmiddellijk zijn opgepakt én vastgehouden. Daarvoor moet je anders al bijna iemand voor vermoord hebben als men je wil vasthouden.

Graffiti is graffiti en hakenkruisen ergens op kliederen is fout.

Mijn voorbeeld uit Nederland toont dat het blijkbaar erger is om voorbij een moskee te rijden zonder iets te doen, dan om een kerk in brand te steken, met ernstige schade als gevolg. het verhaal van de kerk stond één uurtje op het net, dat van de moskee werd breed uitgesmeerd en de niet-dader (die zijn voornemen dus niet had uitgevoerd) kreeg anderhalf jaar cel.

In engeland werden mensen vervolgd omdat ze stukjes bacon voor de deur van de moskee hadden laten vallen... wat een drama zeg! Hak er eentje zijn hoofd af als allah hakmaar volgeling, en je krijgt evenveel pers of boete. Om kinderen te verkrachten kan je je alvast al beroepen op "andere cultuur" en dus worden vrijgesproken.

D�*t is wat me stoort. Het twee maten en twee gewichten gedoe.

En ik vind brandstichting mèt schade ook nog eens erger dan graffiti op de muur en een varkenskop in de tuin.
Maar ik geef toe: neen het is niet oorbaar!

Toch even deze commentaar ook nog vermelden. het zou best wel eens kunnen dat hij gelijk heeft:

Citaat:
Wij, Willem, Ph., ELBERS, Ridder in de Léopoldsorde èn 'Racist'

Ook ik heb nog nooit "kutaap" gehoord.Wel "kutmarokkaan".Dat wordt in de Nederlandse pers trouwens probleem- en komplexloos gebruikt om een bepaalde soort jongeren van Noord-Afrikaanse origine te omschrijven.Bij ons staat het op de lijst v/d verboden woorden.Het gebruik van dat woord versterkt mijn overtuiging dat deze graffiti uitgaan van een bepaald extremistisch militant segment van de moslimgemeenschap bij wijze van provocatie.De Staatveiligheid doet er goed aan dit nauwgezet op te volgen.
en hier heb je dan het onder de mat geschoven verhaal van waarschijnlijk de zoveelste kerk (men gaat nu niet doen alsof dat het enige feit is):

Citaat:
ZeroTolerance
Dat ze de kerk hier beklad hebben met anti-belgen en anti-kristen slogans mag de pers niet halen. Neen, dat hebben ze heel snel komen proberen verwijderen alvorens er gerucht aan gegeven werd. Dat kerkgangers na de mis uitgescholden en bespuwd worden mag ook niet gezegd worden want daar moeten we begrip voor opbrengen. Doe maar verder met de vliegtochten, mij stoort het alleszins niet.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dhtml#reaction

Laatst gewijzigd door circe : 23 november 2013 om 19:11.
Oud 23 november 2013, 19:09   #97
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Natuurlijk is dit fout. Vandalisme is altijd fout.

Maar mijn standpunt verschilt van het jouw in die zin dat ik dit geen zwaar vergrijp vind. Ik lees dat de daders nu ineens wèl onmiddellijk zijn opgepakt én vastgehouden. Daarvoor moet je anders al bijna iemand voor vermoord hebben als men je wil vasthouden.

Graffiti is graffiti en hakenkruisen ergens op kliederen is fout.

Maar mijn voorbeeld uit Nederland toont dat het blijkbaar erger is om voorbij een moskee te rijden zonder iets te doen, dan om een kerk in brand te steken, met ernstige schade als gevolg. het verhaal van de kerk stond één uurtje op het net, dat van de moskee werd breed uitgesmeerd en de niet-dader (die zijn voornemen dus niet had uitgevoerd) kreeg anderhalf jaar cel.

In engeland werden mensen vervolgd omdat ze stukjes bacon voor de deur van de moskee hadden laten vallen... wat een drama zeg! Hak er eentje zijn hoofd af als allah hakmaar volgeling, en je krijgt evenveel pers of boete. Om kinderen te verkrachten kan je je alvast al beroepen op "andere cultuur" en dus worden vrijgesproken.

D�*t is wat me stoort. Het twee maten en twee gewichten gedoe.

En ik vind brandstichting mèt schade ook nog eens erger dan graffiti op de muur en een varkenskop in de tuin.
Maar ik geef toe: neen het is niet oorbaar!

Toch even deze commentaar ook nog vermelden. het zou best wel eens kunnen dat hij gelijk heeft:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dhtml#reaction
Drie maren, dat valt mee...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 november 2013 om 19:09.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 19:12   #98
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Drie maren, dat valt mee...
hoogstaande correcte opmerking.

Oud 23 november 2013, 19:44   #99
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

in die commentaren op HLN vind je nog voorbeelden van kleine faits-divers van kerken die het nieuws zelfs niet haalden.

Citaat:
awelmerci
Enkele tijd terug hebben er in de STAD Zottegem een drietal vrouwen (waarschijnlijk nieuwe Belgen) een kaksken gedaan in de dekenale kerk. De vrouwen werden door de plaatselijke politie geïdentificeerd en er werd pv opgemaakt. Tot op heden is er niets meer gehoord over die feiten. De vraag is : om welke reden.
Stel nu even dat er een drietal vlaamsblokkers hetzelfde zouden doen in een moskee....

Oud 23 november 2013, 19:50   #100
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Videonieuws:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...t-na-tip.dhtml

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be