Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2013, 22:26   #81
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Hoe kan confederalisme een tussenstap zijn naar onafhankelijkheid?
In bewust complex politiek gecreërde systemen, is voor alles een uitleg. stel dat ze het eenvoudig , transparant en efficiënt hadden gemaakt , dan zou men zichzelf wel eens overbodig kunnen maken.

Waarom stoken Vakbonden altijd ruzie tussen werkgever en werknemer . Idem
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 22:28   #82
BBB
Banneling

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=25
BBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 22:35   #83
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht

Ik zou je kunnen overtuigen hoor, heel makkelijk, maar als ik het zeg zoals het is, zit ik morgen in den bak , of lig ik ten minste uit dit forum.

Zie dat eens onder ogen.

Vertel toch maar eens zoals het is, volgens U.
We zijn benieuwd.

Spreek vrijuit ,"zonder hoop en zonder vrees " .

Zo vlug steken ze iemand niet meer in den bak,want alle gevangenissen zitten boordevol en hier zijn al ergere dingen gezegd zonder dat er iemand uit dit forum werd gezwierd.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 23 november 2013 om 22:36.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 22:39   #84
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is toch zo klaar als pompwater.

Als twee confederale staten besluiten dat ze niets meer gemeenschappelijk willen doen ,dan zijn ze onafhankelijk.
Oud 23 november 2013, 22:45   #85
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Altijd Vlaanderen en Wallonië , en de verschillen, weet je in hoever we verschillen , in niets ,

Als we in niets van elkaar verschillen,
waarom moeten er dan Franstalige rechters in Vlaams Brabant zijn ,terwijl er geen Nederlandstalige rechters in Waals Brabant mogen komen ?
Oud 23 november 2013, 22:46   #86
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Gwendolien volgt de meerderheid niet
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 22:49   #87
BBB
Banneling

Standaard

Men kan afspreken wanneer die staten onafhankelijk worden en wat ze vanaf het moment dat ze onafhankelijk worden nog samen zullen doen. Wanneer de ene regeringsploeg het van een andere overneemt, heeft de eerste ook al een afspraak gemaakt over hoe ze vanaf dan het beleid gaan voeren. Het confederalisme zit er dan in dat ze nog op vrijwillige basis bepaalde engagementen samen aangaan.
+
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dat is toch zo klaar als pompwater.

Als twee confederale staten besluiten dat ze niets meer gemeenschappelijk willen doen ,dan zijn ze onafhankelijk.
BBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 22:53   #88
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Gwendolien volgt de meerderheid niet
Ben je er geweest deze namiddag?
Oud 23 november 2013, 22:54   #89
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertel toch maar eens zoals het is, volgens U.
We zijn benieuwd.

Spreek vrijuit ,"zonder hoop en zonder vrees " .

Zo vlug steken ze iemand niet meer in den bak,want alle gevangenissen zitten boordevol en hier zijn al ergere dingen gezegd zonder dat er iemand uit dit forum werd gezwierd.
Bijna moeilijk om aan te weerstaan hahhahahahaha
Oud 23 november 2013, 22:56   #90
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je er geweest deze namiddag?
Ze hebben toch het confederalisme verworpen?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 23:00   #91
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Als we in niets van elkaar verschillen,
waarom moeten er dan Franstalige rechters in Vlaams Brabant zijn ,terwijl er geen Nederlandstalige rechters in Waals Brabant mogen komen ?
Omdat Politiekers afspraakje gemaakt hebben , en niet omdat de burgers aardsvijanden zijn.
Zo klaar is dat . Schijnverhaaltjes opdissellen die de menigte hun aandacht trekken omdat ze zo niet zouden zien wat voor vetpotje ze zelf aanleggen op de kap van de burger .

Het Belgische bestuursapparaat met zijn nationale / Vlaams / Waals / Brussels / Duits talig gewest en 5 regeringen is veel en veel te duur voor een land dat half zoveel inwoners telt als de gemiddelde wereldsteden die bestuurd worden door een burgemeester .

Oogjes open snaveltje toe , en denk eens na .
Oud 23 november 2013, 23:01   #92
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijna moeilijk om aan te weerstaan hahhahahahaha

Je zou dus waardevolle argumenten bezitten die het verder voorbestaan van dit land zouden kunnen rechtvaardigen,maar je durft die argumenten niet op tafel leggen.
Ja, dan staat niets de onafhankelijkheid van Vlaanderen nog in de weg
Oud 23 november 2013, 23:01   #93
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik bedoel dat niet persoonlijk, mijn vriend , wij allen zijn Vlaming.

het feit is dat een degelijk uiteenzetting van de echte feiten een paar uur in beslag neemt en dat een politieke stem / ziel gewonnen wordt met 3 woorden.

Hoe wil je dan een referendum winnen met een toelichting van de realiteit als niemand de tijd neemt om te luisteren.

Ik zou je kunnen overtuigen hoor, heel makkelijk, maar als ik het zeg zoals het is, zit ik morgen in den bak , of lig ik ten minste uit dit forum.

Zie dat eens onder ogen.
*geeuw*
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 23:04   #94
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Er is maar één ding erger dan mensen die een rolletje spelen...

En dat is mensen die wanhopig doch vergeefs een rolletje proberen te spelen.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 23:05   #95
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat Politiekers afspraakje gemaakt hebben , en niet omdat de burgers aardsvijanden zijn.
Zo klaar is dat . Schijnverhaaltjes opdissellen die de menigte hun aandacht trekken omdat ze zo niet zouden zien wat voor vetpotje ze zelf aanleggen op de kap van de burger .

Het Belgische bestuursapparaat met zijn nationale / Vlaams / Waals / Brussels / Duits talig gewest en 5 regeringen is veel en veel te duur voor een land dat half zoveel inwoners telt als de gemiddelde wereldsteden die bestuurd worden door een burgemeester .

Oogjes open snaveltje toe , en denk eens na .

Juist daarom dat wij niet meer in een land willen leven,waar wij enerzijds als tweederangsburgers behandeld worden met minder rechten dan de Franstaligen en anderzijds de Franstaligen elk jaar 16 miljard € moeten toestoppen.
Dat moet toch duidelijk zijn voor elk weldenkend mens.
Oud 23 november 2013, 23:05   #96
Clearly view
Banneling

Standaard

Men kan afspreken wanneer die staten onafhankelijk worden en wat ze vanaf het moment dat ze onafhankelijk worden nog samen zullen doen. Wanneer de ene regeringsploeg het van een andere overneemt, heeft de eerste ook al een afspraak gemaakt over hoe ze vanaf dan het beleid gaan voeren. Het confederalisme zit er dan in dat ze nog op vrijwillige basis bepaalde engagementen samen aangaan.
+

Waar slaat dat op ?

het is als een koppel dat beslist te scheiden, hun woning te verkopen , en al volop aan het flirten zijn waar ze een appartementje gaan huren om terug met elkaar te neuken en samen te wonen .

Zo iets kan enkel in Vlaams politiek landschap, men noemt dat dan noch met fierheid onze grote kwaliteit voor compromissen. Zei het dan compromissen die nog complexer worden waar ze nooit meer aan uit kunnen .

Hoe bekrompen kan je worden ? Arm Vlaanderen dat de burger die onzin niet doorgrond.
Oud 23 november 2013, 23:07   #97
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist daarom dat wij niet meer in een land willen leven,waar wij enerzijds als tweederangsburgers behandeld worden met minder rechten dan de Franstaligen en anderzijds de Franstaligen elk jaar 16 miljard € moeten toestoppen.
Dat moet toch duidelijk zijn voor elk weldenkend mens.
U gelooft in leugens en fabeltjes man.

Als U niet meer in dit land wil wonen , raad ik U een ding aan. Verhuis naar een ander continent .
Oud 23 november 2013, 23:11   #98
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gelooft in leugens en fabeltjes man.

Als U niet meer in dit land wil wonen , raad ik U een ding aan. Verhuis naar een ander continent .
Waarom verhuizen?
De verkiezingen winnen in 2014 zal wel volstaan.
Daarna wonen we met 6 miljoen in een onafhankelijk Vlaanderen .
Oud 23 november 2013, 23:13   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik bedoel dat niet persoonlijk, mijn vriend , wij allen zijn Vlaming.

het feit is dat een degelijk uiteenzetting van de echte feiten een paar uur in beslag neemt en dat een politieke stem / ziel gewonnen wordt met 3 woorden.

Hoe wil je dan een referendum winnen met een toelichting van de realiteit als niemand de tijd neemt om te luisteren.

Zie dat eens onder ogen.
Clearly view (what's in a name....) heb jij hier écht al meer dan 400 van dit soort posts gedropt?

Ik ga mijn energie niet steken aan het antwoorden op baarlijke nonsens maar ik wil je wél wat wijzer maken over referenda. Een democratie die naam waard kan namelijk niet zonder directe democratie.

In democratische landen (Zwitserland is er zo een) kan een referendum zelfs door de bevolking geëist worden. Dat heet het BROV. Bindend Referendum Op Volksinitiatief. Iedereen is vrij om er wel of niet aan deel te nemen. Wie niet gaat stemmen geeft te kennen dat hij akkoord gaat met de uitslag.
De uitslag van een referendum is bindend. De politici zijn dus verplicht om de wil van het volk te respecteren. Als ze dat niet doen kunnen ze via een referendum, dus rechtstreeks, afgezet worden door de bevolking.

De mensen die deelnemen aan een referendum doen dat omdat het onderwerp dat ter stemming ligt hen interesseert. Ze zijn ervoor of er tegen, wat impliceert dat ze weten waarover het gaat. Dat komt omdat aan een referendum ALTIJD en overal een grondige toelichting vooraf gaat, dit lang genoeg voor het referendum gehouden wordt en door �*lle partijen. En daar bedoel ik niet alleen de politieke partijen mee. Wie daar niet naar wil luisteren gaat allicht ook niet stemmen en heeft bijgevolg ook geen invloed, maar dat is zijn vrije keuze.

De mensen die in alle vrijheid aan een referendum deelnemen zijn in de regel dus véél beter geïnformeerd dan het kiesvee dat verplicht wordt aan bollekenskermissen mee te doen. De uitslag van een referendum is, in tegenstelling tot de verkiezingsbeloften van politieke partijen, BINDEND.

En last but not least: een referendum gaat over één of enkele onderwerpen. Verkiezingen gaan over de partijprogramma's van alle bestaande partijen. Hoeveel kiezers zijn daarvan op de hoogte?
Het lijkt me duidelijk dat het veel gemakkelijker is om een keuze te maken over een plan dat in enkele regels duidelijk wordt uitgelegd zoals dit:

Citaat:
In een confederaal België wordt de sociale zekerheid gesplitst en kiezen Brusselaars voor het Vlaamse of het Waalse systeem.
55% van de bevraagde Vlamingen zijn hiermee akkoord gegaan.
Oud 23 november 2013, 23:16   #100
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Clearly view (what's in a name....) heb jij hier écht al meer dan 400 van dit soort posts gedropt?

Ik ga mijn energie niet steken aan het antwoorden op baarlijke nonsens maar ik wil je wél wat wijzer maken over referenda. Een democratie die naam waard kan namelijk niet zonder directe democratie.
Volgens die definiëring streven N-VA en VB geen democratisch model na...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be