![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Argumenten zijn duidelijk opgebruikt
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in islamitische landen zijn ze daar alleszins niet vies van. Trouwens nooit van eremoorden gehoord, ook in West-Europa ?
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 25 november 2013 om 19:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() En wat heeft dat te maken met het Zwitserse grondwetsartikel dat de gebouwen bestemd voor de islamitische eredienst beperkingen oplegt die niet bestaan voor de gebouwen van de andere erediensten? Dat lijkt me niet alleen in strijd met de godsdienstvrijheid en het gelijkheidsbeginsel, maar zelfs met de scheiding van Kerk en Staat! Enfin, voor zover je in Zwitserland van een scheiding van Kerk en Staat kan spreken natuurlijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is dus geen sprake van discriminatie. Citaat:
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 25 november 2013 om 20:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit argument (waarop je blijkbaar niet ingaat) maakt weldegelijk iets duidelijk...
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk is geen enkel recht absoluut, mijn rechten en vrijheden eindigen waar de uwe beginnen. Hetzelfde moet van toepassing zijn op de "democratische meerderheid"... de rechten en vrijheden van de "democratische meerderheid" moeten eindigen waar de rechten en vrijheden van de minderheden beginnen. Met andere woorden, ook de democratie kan niet absoluut zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ontkent immers na een post of drie wat je zelf schrijft (i.c. het regelen van minaretten via bouwvoorschriften) En ja, ik discussiëer misschien niet echt: ik wijs je vooral op corrupte terminologie i.v.m. demokratie. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had ze graag eens concreet gelezen. Citaat:
![]() Geert, het is geen schande om al eens de duimen te leggen hoor. Citaat:
In die zin ben ik 100% akkoord: niet alles moet demokratisch geregeld worden. In mijn huis ben ik de baas, al staan mijn 10 kinderen bij meerderheid op hun hoofd te dansen. Daar geldt het meerderheidsbeginsel niet. Overheidsinmenging en regulering moet enkel op domeinen waar schaarste kan ontstaan, en waar we daardoor elkaars vrijheid riskeren in te perken. Concreet wat betreft minaretten waarop luidsprekers horen, kunnen de vrijheid van slapen ernstig inperken. Ligt er daar ook geen deel van het probleem en misschien een reden waarom het verbod het haalde?
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Geert C : 25 november 2013 om 20:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ligt het probleem, als het in de Grondwet staat ? Of wil jij de Zwitserse Grondwet herschrijven ??
![]() |
#93 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je een linkje? Dank bij voorbaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij elke beslissing zal er altijd wel iemand een probleem hebben, want je kan nooit iedereen tegemoet komen. Verder zie ik niet in wat buitenstaanders zich te moeien hebben met de grondwet in andere landen.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In wezen is het een uitdrukking van tolerantie en breeddenkendheid: kunnen toegeven dat uw gedacht misschien niet het beste is, vooral als een meerderheid het anders ziet. Mocht anders blijken dan kan een nieuwe meerderheid ontstaan en de boel wijzigen. Dat is in een partikratie quasi onmogelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 25 november 2013 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar moeilijker dan in minderheidsregimes, particratieën, dictaturen,.... Citaat:
Referenda zijn een middel om tot meer demokratisch gedragen beslissingen te komen dan het geval is in minderheidsregimes, particratieën, dictaturen,.... Het is een handige truuk om van meerderheid te proberen een vies woord te maken, en de strekking minderheid als de ultieme demokratische verwezenlijking te propageren. Maar vergeet niet dat de kleinste minderheid één persoon is. En je weet hoe een regime noemt waar die allerkleinste meerderheid alles voor het zeggen heeft....
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het. Democratie betekent voor jou de dictatuur van de minderheid. Zoals dat in België het geval is. In Brussel heeft de Vlaamse minderheid geen zak in de pap te brokkelen. En de Vlaamse meerderheid in België nog minder. Dat is voor jou de ultieme vorm van "democratie", zeker?