Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2013, 10:16   #81
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
nee, maar ik ben schuldig aan het vergrijp dat ik al Heineken naar binnen hevelde. Niet aan te raden trouwens, het is gewoon slecht.
Heineken ?
Dat gebruiken wij om de afwas te doen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 11:02   #82
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Pascal Smet heeft daar zowat zijn nek over gebroken. Dit zal de minst gegeerde post worden in de komende vlaamse regering. Het kneusje van dienst zal dat mogen (moeten...) opnemen op bevel van zijn partij.
Er ligt nu een kader klaar, de invulling ligt bij de scholen zelf. Eenmaal het uit politiek vaarwater is kunnen de koepels hun werk doen. Zolang het op de tafel van de politiek ligt is het hopenloos. De sector is altijd en bijna per definitie tegen elke voorgestelde verandering als die vanuit het politieke milieu komt. Visie van de politieke partijen daarop ? Paradoxaal genoeg liggen die niet zo ver uiteen als men doet geloven. Niemand, geen enkele partij dus is voorstander van een nivellering naar beneden toe. Dat zou ook onzinnig zijn. Wel moet er iets aan het watervalsysteem veranderen. Daar mag de politiek van mijn part inderdaad eens ten gronde heel uitvoerig over debateren. Maar aub geen symbooldiscussies over het aantal uren latijn hee, want daarop is heel het dossier de vorige keer al beginnen ontsporen. Er moet pragmatisme in het dossier komen. Ik las vandaag dat het katholieke net nu ook zelf al denkt aan een inperking van het aantal richtingen. Mooi zo !
N-VA staat lijnrecht tov wat het katholiek net nu gaat doorvoeren, ze willen helemaal niet weten van domeinscholen of een brede 1e graad. Dat is ideologisch bepaald, bescherming van de elite vs bescherming van de zwakkere. Een compromis is bijna onmogelijk, daar gaat maw serieus over gediscussieerd worden.
Als het van de N-VA ligt, zal het katholiek net de veranderingen moeten terugschroeven, ook als de anderen beginnen te volgen.

Citaat:
ik ben hier heeel pessimistisch over... er is duidelijk een soort angst om hierover te communiceren en duidelijke standpunten in te nemen. Niemand durft naar de essentie van de zaak te gaan. Gesponsorde kweek is iets vanuit de vorige eeuw en niet meer van deze tijd. Paradoxaal genoeg zijn het dan nog de nieuwelingen die met hun grote gezinnen hier het meeste profijt uithalen. Zal sp.a durven luidop pleiten voor een inperking ? Ik hoop het, maar twijfel eraan. Van de tsjeven verwacht ik hier zelfs actieve tegenkanting. Katholieke zieltjes, daar mag men geen financiële rem opzetten, nietwaar ? En ik vrees dat in N-VA ook hier de Dalrymple strekking het pleit zal winnen...
Gesubsidieerde broodfok.
de vraag is wat er nu juist mogelijk is. uiteindelijk zit de financiering nog altijd federaal. De gevechten over Brussel zijn trouwens al ingezet, de Franstaligen hebben beslist dat alle Brusselaars, Franstalig, Nederlanderstalig of anderstalig, onder hetzelfde systeem vallen als de Walen. Vrije keuze is er niet bij.

Citaat:
Ik denk niet dat op vlaams niveau hier veel kan worden beslist toch ? Wel op vlak van activering, en daar is niks mis mee. De clash hierover zie ik eerder op het federale ontstaan. Als het op iets zal afbreken, zal het hierover zijn ofwel de confederale toestanden.
nochtans is dit 1 van de punten waarop de traditionele partijen altijd gezegd hebben dat ze zeer tevreden zijn over het akkoord. Volgens hun kan er nu veel meer gebeuren en krijgt Vlaanderen alle instrumenten in handen.
Kom jij nu zeggen dat ze liegen? neen toch hé?

Citaat:
Hier hebben de liberalen gelijk. Het enige wat de regerin Peeters heeft gedaan is de hete patat voor zich uitschuiven. Het is alsof ze er daar zelfs het urgente niet meer van inzien. Iedereen is nu toch gewoon van dagelijks stil te staan op de ring...
Het zal een groot succes zijn als de eerste spade in de grond gaat voor het einde van de volgende legislatuur.
jep, hier heeft de Vlaamse regering niet goed gewerkt. Maar dat wil zeggen dat ook hier de verschillen in visie groot zijn. De druk van de bedrijven wordt zeer groot om er iets aan te doen, er zal maw iets moeten gebeuren.

Citaat:
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat...
ook hier, was volgens de traditionele partijen een hoeksteen van het vlinderakkoord.
Zeg jij nu dat dit in feite niets inhoudt?

Citaat:
Een lege doos, die men vooral leeg wil laten. Geen enkele partij gaat daar ook maar iets in willen stoppen. Dat is het groot voordeel van de splitsing achter de rug te hebben. Men kan niet meer dreigen.
er is een akkoord nodig van de provincies en er zal ook vanuit de Vlaamse regering moeten overlegd worden met Brussel.
Ik vind dat hier wat licht wordt overgaan, ik vertrouw de traditionele partijen voor geen haar op dit punt.
Citaat:

Het kan, maar ik zie hem toch eerder naar het federale vertrekken. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat n-va dit ambt zou weggeven na de score die zij zullen hebben.
naar het federale? het kan, maar hij heeft altijd gezegd dat hij op het Vlaams niveau wil blijven. het is ook op die lijst dat hij gaat staan.

Citaat:

Het zal voor dat partijtje inderdaad in antwerpen moeten gebeuren. Hopelijk geraken er zo niet te veel stemmen in een nutteloos reservoir. Maar de kiezer doet met zijn stem wat hij wil, uiteraard.
de kans is klein dat ze verkozen geraken natuurlijk, maar je weet nooit. Elke verkiezing heeft zijn verrassingen.

Citaat:
Luxe situatie hee voor n-va : bijna alles wat kan mislopen voor de anderen heeft bijna rechtstreeks tot gevolg dat n-va winst kan boeken.
Frustrerend voor de anderen...
de partijen hebben het zichzelf zo moeilijk gemaakt. Af en toe consequent blijven was genoeg geweest om van de N-VA een partij van rond de 10% te maken.
geen idee waarom ze dat niet willen doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be