![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je het woord perfectie maar omzeilt..... ![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Alleen God is net altijd iets beter. Kom Hem niet te na, want anders wordt ie boos. ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een tautologie, een lege bewering, een herhaling van hetzelfde zonder zin en verdere inhoud. Voor mij is God een oneindig aantal microwezentjes, en ook de mensen en ook de dieren en planten, dus alle levende wezens van het heelal. Citaat:
Alleen jouw God bestaat, die alleen maar God is? Citaat:
God = 1 Schepping = 2 Je bedoelt de eenheid van beiden en dat is de derde. Dat is wat met de heilige drie-eenheid wordt bedoeld. De vader en de zoon en de heilige geest. Dat is God en zijn schepping (de mens) en de eenheid van beiden. Citaat:
Hoe zou jij bijvoorbeeld in je eentje alles kunnen doen? Dat is een onmogelijkheid. Je bent pas mogelijk als deel van vele mensen. En dat geldt ook voor God, pas in de verschijning van een oneindig aantal kan Hij alles weten en alles doen en alle macht bezitten. Aldus is Zijn wijsheid ook democratisch over allen verdeeld. Dat is iets anders dan de dictatuur van slechts één God die wijs zou zijn en de rest dus dom moet zijn. Maar het tegendeel is waar: een God die alleen God is is erg dom. De wijsheid daarentegen is de oneindige Geest, die ook over een oneindig aantal Goden verdeeld moet zijn. En ook alle godsdiensten maken daarvan deel uit, zowel die van het verleden als van de toekomst, zowel van alle volkeren als alle mensen apart. Zoals ook jij zelf een deel van God bent en zijn wijsheid ook in jou behoort te zijn. Aldus is de wijsheid van God in elk mens en in zoverre is de mens ook zelf God. Jezus Christus is ons hierin voor gegaan. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terwijl de democratie en de vrijheid juist de veelheid van godsopvattingen accepteert en respecteert. Citaat:
Citaat:
Maar zo dat ook alle godsdiensten daar deel van mogen zijn. De waarheid is de eenheid van alle goden en godsdiensten. En niet zo dat er slechts EEN mag zijn. Voor zover God EEN is, is Hij de eenheid van een oneindig aantal. En daarin kan Hij (en Zij) wel (in betrekkelijke zin) de allerhoogste zijn. Aldus is God weer een drie-eenheid van EEN, oneindig aantal, en de allerhoogste daarin. Laatst gewijzigd door harriechristus : 7 december 2013 om 11:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Dus u zegt hier zoals ik dat God EEN is. EEN in verscheidenheid en al wat u wil, zonder uitsluiting naar om het even wie, elkeen heeft de vrijheid zijn God te aanvaarden en te erkennen zoals het hem belieft zonder de minste dwang uit om het even welke gemeenschap, die alleenrechten opeist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u dit met zoveel stelligheid kan beweren, mag ik dan concluderen dat u uw absolute god gevonden heeft?
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen want zoals u zelf aangeeft worden en werden ze al al te dikwijls misbruikt. Vandaar uw hekel en aversie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of u moogt concluderen dat ik mijn absolute God gevonden heb weet u even goed als ik dat het antwoord neen is, anders was ik die absolute God; maar ik, en velen met mij, mogen wel zeggen dat ze op weg zijn en ik en waarschijnlijk ook velen met mij mogen zeggen dat ze al af en toe wel een glimp hebben opgevangen van die onvoorwaardelijke, alles overheersende en alles doordringende liefde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een heelal dat het bestaan van God zelf is. Het is een visie waarin het bestaan van God zelf kan worden bewezen. Als jij zegt: God en de schepping zijn EEN, dan kan dat in mijn atoomtheorie worden bewezen. Citaat:
Citaat:
Wel hou ik van humor, vooral om de enorme weerstand van de mensen tegen mijn atoomtheorie wat te verzachten. Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Het is juist dat dat ik beweer, de God van de Joden is dezelfde als de God van de Katholieken als de God van de Islam; God is God; maar ik verwerp het idee dat alle drie die Godsdiensten aanhangen nl dat hun God de enige, ware God is en dat hij hun exclusief eigendom is, dus dat de andere mensen het zonder God moeten stellen en dus Goddeloze zijn. Zij hebben alle recht om God te zien zoals zij dat wensen; maar zij hebben niet het recht om hem als de enige God aan te duiden en als hun eigendom en de andere om die reden als Goddeloze en ketters te vervolgen en, zie de kruistochten, zie de Jihad, zelfs te doden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is het verschil tussen EEN en EENHEID. Het is het verschil tussen ondeelbaarheid en deelbaarheid (God is dus ook deelbaar, anders kan je geen deel van God zijn). En zodat ook ten derde alle religies in principe serieus genomen dienen te worden als delen van het geheel, want zonder delen is het geheel leeg. En dus ook dat God niet voor iedereen dezelfde is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ontwikkelen van je eigen krachten is inderdaad de taak van de mensen hier op aarde, indien je van nature uit zienersgave of genezingskrachten heb mag je die zeker versterken en gebruiken, maar ga niet tegen je natuur in, met verongelijking van alle natuurlijke krachten die je wel bezit om spectakulaire vreemde krachten die iedereen wel in de knop bezit, op te zoeken om te kunnen gebruiken. Gebruik eerst en breng tot volle ontwikkeling die krachten die je van nature uit bezit, je weg zal veel vruchtbaarder zijn en voor jezelf en voor je omgeving. Wat het bereiken van een hoger bewustzijn betreft is dat voor mij een gevolg van evolutie, en daarin zie ik dat nu, in tegenstelling met vroeger, de mensheid als geheel enorme passen vooruit zet. God is een wegwijzer, de dag dat we die wegwijzer niet meer nodig hebben en dat die wegwijzer overbodig is geworden valt hij vanzelf weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in zo'n geval is perfektie ook juist ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Parlementslid
|
![]() OK , maar perfect is toch anders dan perfectie
![]() Het is perfekt !! ![]() De perfektie kan toch nog iets beter ![]() Als het dan ook nog eens uniek is en elk persoon heeft 1 paar ogen en/of een neus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat belooft
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() 1. Mijn vrijheid stop waar de vrijheid van een ander begint en omgekeerd.
In feiten is dat een regel die, ook voor het optrekken van een gezonde samenleving; ook voor het groottrekken van onze kinderen, ook voor.... steeds voor ogen gehouden moet worden. Wetten, verplichtingen in het algemeen moeten zo gering mogelijk gehouden worden. Neem een verbod zoals 'men mag niet doden'; is het met deze wet niet de logica zelve en is het nodig dat het nog uitdrukkelijk gezegd wordt en in een wetboek opgetekend wordt? Gewoon al als u ziet hoeveel er misbruik gemaakt wordt van de bestaande wetten en hoe die dikwijls totaal verdraaid worden om juist toe te laten om datgene te doen dat ze in feiten verbieden... Moet er nog zand zijn? Neem in het verkeer moeten er regels gelden opdat de mensen zonder te veel tijdverlies en zonder te veel gevaar veilig de straat op kunnen, maar kan men dat werkelijk onder de noemer van 'wetten' plaatsen of gelden hier eerder gezonde overeenkomsten tussen alle gebruikers van de openbare ruimte? De dag dat men naar het tribunaal stapt om geschillen uit te vechten, die dag wordt de bovenstaande regel al totaal ontdaan van zijn inhoud en geldt alleen nog maar het recht van de sterkste ipv overeenkomsten om goed samen te leven. Wat de opvoeding van de kinderen betreft; natuurlijk staat men voor hen in zolang ze zelf niet tot het begrip van goed en kwaad gekomen zijn, tot ze zichzelf nog niet in stand kunnen houden... maar ook daar zullen wetten miniem gehouden moeten worden. Een kind begrijpt heel vlug, ziet misschien niet altijd het kwaad in, dat het niet aan een ander mag doen wat het niet wil dat men hem aandoet. Breng hem vooral dat begrip bij en vele wetten worden ook daar overbodig. Een stap verder zal het leren dat niet alleen wat hetzelf wil geldt voor iedereen, maar dat iedereen eigen wensen en verlangens kan hebben. Maar leer het ook dat het niet moet aanvaarden dat men om drogredenen zijn vrijheid belemmert of inkort; goede regels voor het onderhouden van de goede samenleving, ok; verder stop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt u dat uw liefdevolle absolute god aanwezig was bij het ontstaan van de wereld?
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vindt iets (i.c. uw absolute god), en dan bent u het plots zelf? Citaat:
Is uw god dan een naam voor een gevoel?
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat wat u mijn liefdevolle absolute God noemt eerder een zijnstoestand is die inderdaad aan de wieg van het ontstaan van de wereld ligt en met die wereld verder openbloeit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |