![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb heel die uitleg niet nodig om te weten dat de Belgische media bestaan uit regimeslaafjes. Wie het regime niet welgevallig is wordt gebroodroofd. Vraag maar aan Mark Platel. Aan Roger van Houtte kunnen we het jammer genoeg niet meer vragen, maar aan Jean-Pierre Rondas wel. Die man presenteerde een programma op radio Klara op zondagnamiddag en heeft ter zake heel wat te vertellen.
Andere journalisten doen hun mond pas open als ze onafhankelijk worden van het regime, of nadat ze op pensioen gaan. Wat de begrenzing van het pensioen van gewone arbeiders op 1500 euro betreft. Dat klopt. Mijn beste vriendin heeft dat enkele jaren geleden aan den lijve ondervonden toen haar man stierf. Zijzelf werkte ook haar hele leven hard, tot bij haar vader kanker werd vastgesteld en zij thuisbleef om hem te verzorgen.
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Als ik jullie lees, moet het leven hard zijn. Gezien dus alle kranten regimegericht zijn, en alle zenders ook : wat schiet er over ? Of zou het kunnen dat er hier nogal wat rondwaren die spoken zien ? Voor sommigen is een krant of zender blijkbaar maar goed als ze het verlengstuk van de oppositie zijn ? In die optiek zou tot een goeie vijf jaar geleden vrt een vlaams blok bastion moeten geweest zijn en sinds de vorige verkiezingen een n-va zender ? Wil je hollandse toestanden met zenders per politieke strekking ? Ik niet. Wil je terug naar de kranten van de jaren 80 met een AVV-VVK gazet als de standaard die daar aan de top ene neerzet die het als zijn heilige missie zag om de volksunie omhoog te schrijven ? (manu ruys) Ik niet. Net zoals ik DM van vandaag verkies boven De Vooruit van de jaren 80. En op televisie vlak heb ik ook geen zin om terug na het nieuws te mogen kijken naar : 'mededeling van de regering'. Ook vreemd dat iedereen hier blijkbaar to-taal vergeten is dat de eigen polle vanden driessche jarenlang hoofdredacteur was bij een van onze grootste kranten en daarna hoofdredacteur en politiek commentator bij vtm. Selectief geheugen blijkbaar voor wat niet in eigen kraam past ? De simpele waarheid is dat de pers nu onnoemelijk veel verder afstaat van het regime van het moment dan vroeger, toen er inderdaad een verdeling van de markt was per politieke strekking. Net het feit dat de aandeelhouders of overheidsfinanciering grondig veranderde maakt dat de journalisten minder druk krijgen vanuit een 'eigen' ideologische zuil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De rest van je uitleg is nogal warrig. Dit heeft niks met oudstrijders te maken noch met weerstanders en andere oude knarren. Het was een specifiek gerichte maatregel die de regering net na de oorlog meende te moeten doen als erkentelijkheid omdat er bij de opeising door de duitsers van de journalisten een zeer brede weigering van die laatste is gekomen. Nogmaals, ik praat dat niet goed. Ik heb niets tegen extra pensioenen die werkgever en werknemer samen financieren. Dat is in bijna alle grote bedrijven eerder de regel dan de uitzondering trouwens. Maar dan wel in een afzonderlijk pensioenfonds en niet vanuit de algemene middelen van de staat. En gezien het dus een extra pensioen is, heeft dat niets maar dan ook helemaal niets te zien met de door jou opgegeven normale plafonnering van het gewone pensioen. Maar als jij wil geloven dat de staat dat heeft gedaan in 1945, om daarna tot 1972 ruzie te maken met de journalistenbond over de uitvoering daarvan en dat allemaal om hen om te kopen ??? Lijkt me niet efficient te zijn als onderhandelings techniek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() http://www.tijd.be/
Terwijl de aandelenmarkten recordhoogtes halen, is in België ook een record gebroken: dat van het aantal faillissementen. De economie heeft duidelijk twee verschillende snelheden. Het idee dat het al bij al goed gaat met de Belgische economie klopt niet. Dat bewijzen de jongste faillissementscijfers
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is tenminste duidelijk over het systeem.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door ouwe knar : 5 december 2013 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets kwetst meer dan de waarheid.
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
If you cannot beat them, join them.
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit begrepen hoe de gravensteengroep zo dwaas geweest is om die man in hun groep op te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat trouwens niet om afkeer over wat hij zegt. Hij zegt gewoon wat iedereen weet : dat het systeem bewust zo gemaakt is dat de ene taalrol de andere er niet kan uitstemmen. Als er iemand zegt dat hij dat niet wist speelt die gewoon onwetendheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen Van Thillo te weinig winst maakte stuurde hij zijn TV mannetje Klaus Van Isacker naar De Morgen. Die ontsloeg enkele van de kritische journalisten, waarna enkele van hun beste krachten het afbolden. De concurrentie heeft er een goede zaak mee gedaan. Zo is bv Liesbeth Van Impe hoofdredactrice geworden bij Nieuwsblad. Er zijn tientallen verhalen. Het gaat heel wat verder dan dat melodramatische verhaal van die man bij de gazet van antwerpen. Als je niet past binnen het concept van de hoofdredacteur vlieg je eruit. Punt. En hoofdredacteurs hebben zelf maar een heel beperkte levensduur. http://www.apache.be/nvdr/dossier/hoofdredactie/ Ook de sub-rubrieken zijn interessant : zoals deze over 10 types hoofdredacteuren. http://www.apache.be/nvdr/2011/11/18...ofdredacteurs/ http://www.apache.be/2013/10/17/de-s...dacteuren-bis/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overlopers zijn inderdaad vaak de ergsten in bestrijden van wat ze eerst aanbaden.
![]() |
#98 |
Burger
|
![]() Over een paar weken eens zien hoeveel subsidie de VTM hiervoor gaat krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als minister van media en overheidsinvesteringen zal geen probleem zijn.