![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Welke rommel men op straat zet kan me gestolen worden. Maar niet komen klagen dat "men" jullie tradities afpakt. Er wordt niet geslagen, er wordt hoogstens teruggeslagen.
![]() |
![]() |
#82 |
Gouverneur
|
![]() Ik wacht nog altijd op een trend die burgeroorlogen, massamoorden op vrouwen en
kinderen stopt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die ga je voorzeker ook niet binnen de islamwereld vinden.
![]() |
#84 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Joh. 8 - 12 Jezus nam opnieuw het woord. Hij zei: ‘Ik ben het licht voor de wereld. Wie mij volgt loopt nooit meer in de duisternis, maar heeft licht dat leven geeft.’ Ik dacht toch dat de Kerstening hier zelfs in de 10de eeuw na Christus nog volop bezig was. Toch enige tijd nadat het Evangelie van Johannes gedateerd wordt. Citaat:
![]() Niet zeveren he, de reactie hier heeft niets te maken met oude tradities. Ik durf wedden dat nog geen 10% van dit land ooit van Sol Invictus gehoord heeft.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 22 december 2013 om 16:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat uw tweede argument betreft "de indoctrinatie heeft toch zo goed gewerkt dat de mensen het niet eens meer weten" is nog grotere zever. De 5 minutes of fame van JC zijn voorbij. Niemand is geïnteresseerd in dat verhaaltje. Ge kunt dat erg vinden, maar ge zijt een piepkleine minderheid. Plaats uw kerststalleke thuis en laat ons gerust. Het is een leuke besparing.
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komaan Circe. Het lag er dik op waar je naar toe wou. Je zag geen kerststal en vermoedde waarschijnlijk dat er misschien geen geplaatst zou zijn om vandalisme door allochtonen te vermeiden. Je plaatste daarrond een voorbarige en niet geïnformeerde draad. Ipon voor Edina in deze draad. Slechte verliezer?
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 december 2013 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 22 december 2013 om 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U zei dat men van Christus het Licht maakte omwille van Sol Invictus. Nu beweerd u dat omdat Christus al bekend stond als het Licht, men zijn geboorteviering op Sol Invictus plaatste. Citaat:
U doet alsof de afwezigheid van de Kerststal een veel te overtijdige reactie is, met als motief een terugkeer naar oude tradities, onaangetast door de Kerstening. U weet zelf ook dat dat belachelijk is. Hier is geen traditionalistische heropleving, dat is mijn argument, en al zeker niet naar voor-Christelijke waarden. Waaraan dat te wijten is een andere vraag, maar de doorsnee Vlaming/Belg/Westerling heeft geen flauw idee hoe voor-Christelijk Europa er volgens historici uitzag, of zelfs van wanneer de Kerstening dateert. Je moet niet zo emotioneel reageren, probeer kalm te blijven.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 22 december 2013 om 16:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Gouverneur
|
![]() Geen enkele groep mensen is uitgezonderd van de neiging tot bloedig en ongeregeld oorlogvoeren - ik verdedig de islam niet, ik klaag de ganse mensheid hiervoor aan... Karstmis is den tijd da ze ni schiete... is ook al een dode letter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn motief is helemaal niet de terugkeer naar oude tradities. Het was een argument om Jan te troosten die verdrietig was dat de (christelijke) tradities verdwijnen. Dat hij het als een overwinning moest zien dat de oude tradities terug kwamen bovendrijven. En toen ging hij zich van de domme houden. Wat mijzelf betreft, ik zou nog het liefst hebben dat ze heel dat kerstgedoe gewoon afschaffen, vakantie inbegrepen. Die gaat toch maar op aan zeulen tussen de traag bewegende kudde in de hoop een veel te duur cadeau te vinden dat toch niemand moet hebben. Ik zal wel naar mijn familie gaan als het mij goed uitkomt, en hen een cadeau geven als ik iets tegen het lijf loop waarvan ik denk dat ze het nodig hebben. Dat neemt niet weg dat ik elk jaar een glas hef op het lengen van de dagen, ik kijk daar zelfs 3 maand naar uit. Het doet verdomd deugd. Zowel die pint, als het besef dat het niet meer donkerder wordt als het al is.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 22 december 2013 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Gouverneur
|
![]() Sol invictus =Mithras (stierendoder, volgens de traditie geboren op 25 december)
één of andere historicus schreef ooit "si le christianisme n'était mas venu, le monde serait mithrasciste" In de laat- heidense periode waren er diverse cultussen in het Rijk, dank zijn de miraculeuze steun van Constantijn zegevierde het christendom over alle andere.. (ondanks Justinianus de afvallige) Het eerste wat de nieuwe staatsgodsdienst deed was het vervolgen van andersdenkenden en ketters : de geboorte van een "heerlijke nieuwe wereld" (het herleiden van de honderden bestaande evangeliën tot 4 en de toevoeging van "openbaringen").... Ik geloof niet dat de christenen die door Nero vervolgd werden het kerstfeest van 25 dcember kenden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de onverdoofd geslachte koe die tien minuten hangt te spartelen tot ze dood is, waarbij haar maaginhoud via de halssnede het vlees waarvan gehakt gemaakt wordt besmet met E-coli, zal je dankbaar zijn.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 december 2013 om 16:48. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Carnaval is geen liturgisch, christelijk feest. Het is een volksgebruik dat geplaatst werd voor het begin van de vasten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 22 december 2013 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens u mogen we ook niet meer die groepsverkrachtingen in India aanklagen, want ja, er komen ook verkrachtingen bij ons voor. Onrecht is er om aangeklaagd te worden opdat het stopt. Ongeacht waar het gebeurt. Uw selectieve insteek is daarbij een capitulatie voor het onrecht en vooral voor de misdadiger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, de heidense tradities zijn al eeuwen niet meer van ouder op kind doorgegeven. Daar zit het hem juist: al dat nieuwheidendom is "une tradition inventée". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan is niet verdrietig omwille van folkloristische gebruiken die verdwijnen. Een kerststal of niet vormt nu eenmaal niet de essentie van het christendom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tja, jij je ding. Ik zit morgen op de trein naar België en mijn familie met een zak cadeautjes, luisterend naar 'Driving home for Christmas'. Jammer dat het zo 'warm' wordt en niet gaat sneeuwen. ![]()
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 22 december 2013 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |