![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat het alleen maar ging over winkels. Blijkbaar is iedereen plots winkelier?
Zal wel niet hé?
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Zijn overigens niet enkel winkeliers die zogezegd geen tijd voor hun kids zouden hebben om leuke uitstapjes met hen enz. te maken... En ik voeg eraan toe dat als de wil er is men altijd wel ergens tijd vindt om family time vrij te maken. Overigens vind ik niet dat dit altijd een must is, mijn moeder bv. die was huisvrouw en zat voortdurend op mijn zus en ik onze kap (dan veel liever een werkende moeder die zich niet telkens bemoeit met van alles en nog wat en die tenminste haar eigen leven heeft). Laatst gewijzigd door bembem : 20 december 2013 om 03:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die winkeliers op zaterdag en zondag, hebben wel een hele hoop recup uren nadien.
Zoveel compassie is echt niet nodig. Trouwens koop wat minder online, dan zal zullen ze anderen de zondag niet moeten werken.
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Belangengroepen van zelfstandingen doen wat de naam zegt (of ze worden op zijn minst verondersteld dat te doen): het opnemen voor de belangen. Dat is iets anders dan betuttelen, waarbij ze gaan opleggen wat die zelfstandigen mogen of niet mogen doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Don't go dramaqueen on me Tavek; je weet even goed dat het daar niet eens om draait. Winkels die 7/7, 24/24 open zijn =/= mensen die 7/7, 24/24 werken.
Genoeg proces-arbeiders, zelfs in België, die aantonen dat het wel degelijk kan en dat het nog verdomd goed betaald wordt ook. Is het evident? Nee, but life is not evident. Is het eenvoudig? Nee, but life isn't either. Is het doenbaaren zet het een full stop op je privé-leven? Nee, totaal niet. Wil iedereen dat doen? Nee, maar da's ook de bedoeling niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez er is nog hoop dat ik in de toekomst een sunday job vind
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
op den duur wordt die norm, wie een deftige job wil, zal op alle dagen moeten willen werken, met alle gevolgen vandien voor de maatschappij. Organiseer maar bv eens een jeugdcompetitie voetbal als er nog nauwelijks ouders, coachen of refs constant beschikbaar zijn in het weekend.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Als je dan toch wil dat winkels op zondag open zijn...
zorg er dan ook voor dat alle diensten ook open zijn op zondag... banken ministeries post gemeentediensten enz...
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De praktische problemen die je hebt met kinderen, die ken je al van voor je er aan begint remember... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zeg dat aan het winkelpersoneel met kinderen in Antwerpen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en als die jobs er niet meer zijn?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Gesteld dat die persoon per se in de verkoop wil gaan werken: uiteraard dat die minder kansen gaat krijgen in die specifieke sector tov zij die dat wel willen doen. Logisch toch? Keuzes maken betekent de gevolgen van die keuzes dragen. Citaat:
Proces industrie draait dag en nacht; productie en zelfs distributie idem dito. Massa's mensen die vandaag al zo werken. Zullen we dat dan ook maar per direct stoppen? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de horeca is het al altijd zo geweest en geen kat die er slechter van is geworden. Ik ken genoeg jongeren/studenten die graag op zondag wat zouden bijverdienen ipv thuis te zitten suffen voor de tv/pc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN