Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2014, 10:02   #81
Peche
Banneling

Standaard

Het verbod op cannabis in België zorgt ervoor dat ik DUIZENDEN euro's belastingen per jaar in het buitenland uitgeef.
Ik shop zo goed als NIETS in België op de nodige brandstof na, ook dat ontlopen we graag.
Grote boodschappen? Bergen op zoom de Jumbo
En zit ik door mijn voorraad? 25% korting bij aankoop van 5gram in Amsterdam, de trip waardig en kopen we gelijk nieuwe schoenen.

Belgen moeten eens in de dag gaan shoppen in Rotterdam of Amsterdam. De mensen zeggen daar nog goeiendag tegen mekaar.

Echt verzuurde mensen hier. En ik ben lang niet de enige die zijn grote boodschappen en kledij bij de buren begint te halen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 13:53   #82
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Vind je dat niet een beetje overdreven?
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 07:48   #83
Peche
Banneling

Standaard

Ja ik beken kleur:
Ik heb een beetje overdreven.
Duizenden euro's belastingen leunt dichterbij ongeveer duizend euro jaarlijks

Edit: ik weet nu ook niet hoe cannabis in Nederland belast is, maar schoenen zijn daar geen 21% belast. Je hebt daar koopjesavonden, mooie steden winkelstraten waar geen auto's mogen rijden.

Ik denk dat België echt moet onderdoen op Nederland, als ik het zo bekijk.

Laatst gewijzigd door Peche : 8 januari 2014 om 07:50.
Oud 8 januari 2014, 12:45   #84
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja ik beken kleur:
Ik heb een beetje overdreven.
Duizenden euro's belastingen leunt dichterbij ongeveer duizend euro jaarlijks

't Was niet dat ik bedoelde...

Citaat:
Edit: ik weet nu ook niet hoe cannabis in Nederland belast is, maar schoenen zijn daar geen 21% belast. Je hebt daar koopjesavonden, mooie steden winkelstraten waar geen auto's mogen rijden.
Cannabis is in Nederland nog altijd een verboden product, ondanks dat veel mensen denken dat het daar legaal is, dus dat is niet onderhevig aan een BTW. Maar via de coffeeshops wordt wel inkomstenbelasting op de verkoop geheven. Een beetje toch, want volgens mij is er geen ander beroep waar je zo in het zwart kan werken als coffeeshophouder. Wie betaalt er nu met zijn bankkaart in een coffeeshop?

Nederland heeft onlangs een BTW verhoging doorgevoerd, van 19% naar 21% en aangezien er gestreefd wordt naar Europese uniformiteit op dat gebied, neem ik aan dat schoenen daar wel degelijk aan 21% belast zullen zijn, maar 100% zeker ben ik niet.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 19:14   #85
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
-2) De tabaksboeren zo niet, maar er zullen wel andere kapers op de kust zitten, een legalisatie zoals u en anderen het zien zal er pas komen als de "echte" bedrijven de markt in hun zak hebben. Monsantowiet zal dan de standaard worden, enkel gefeminiseerde zaden of af'jes van de grote bedrijven zullen er te vinden zijn.
http://www.chicagonow.com/wild-side-...marijuana-war/

Is Monsanto Ready to Enter The Medical Marijuana War?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 10:05   #86
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Cannabis is in Nederland nog altijd een verboden product, ondanks dat veel mensen denken dat het daar legaal is, dus dat is niet onderhevig aan een BTW. Maar via de coffeeshops wordt wel inkomstenbelasting op de verkoop geheven. Een beetje toch, want volgens mij is er geen ander beroep waar je zo in het zwart kan werken als coffeeshophouder. Wie betaalt er nu met zijn bankkaart in een coffeeshop?

Nederland heeft onlangs een BTW verhoging doorgevoerd, van 19% naar 21% en aangezien er gestreefd wordt naar Europese uniformiteit op dat gebied, neem ik aan dat schoenen daar wel degelijk aan 21% belast zullen zijn, maar 100% zeker ben ik niet.
Ja verboden of niet. Ik kan tijdens het winkelen in NL een shop binnen om een joint te roken. Hier krijgen we nu 75 euro boete voor openbaar blowen, maar kunnen nergens terecht? Politici hier blijven steken en denken dat iedereen maar op een terrasje een biertje hoeft te sippen. Times have changed.

Iedere maal we toestromen in Breda, Rotterdam of Amsterdam bloeien wij helemaal open Al is Breda niet meer wat het ooit was
Oud 9 januari 2014, 11:10   #87
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja verboden of niet. Ik kan tijdens het winkelen in NL een shop binnen om een joint te roken. Hier krijgen we nu 75 euro boete voor openbaar blowen, maar kunnen nergens terecht? Politici hier blijven steken en denken dat iedereen maar op een terrasje een biertje hoeft te sippen. Times have changed.

Iedere maal we toestromen in Breda, Rotterdam of Amsterdam bloeien wij helemaal open Al is Breda niet meer wat het ooit was
In nederland mag je ook niet in het openbaar blowen. En zet uw eigen plant, dan hoef je ook niet die opgefokte koffieschopwiet te roken, en heb je altijd wat te roken.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 11:17   #88
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
In nederland mag je ook niet in het openbaar blowen. En zet uw eigen plant, dan hoef je ook niet die opgefokte koffieschopwiet te roken, en heb je altijd wat te roken.
Neen dat mag niet. Maar ik zei niet in openbaar, ik zei dat je daar IN DE SHOP mag blowen. En ik vul er altijd gratis een dikke zak met alternatieve tabak zonder nicotine.
Veel betere sfeer gewoon en men vertoeft dan liever daar dan op de Antwerpse meir of Gentse korenmarkt he.

En als ik altijd iets wil roken dan moet ik toch jaarlijks een dikke halve kilo oogsten zenne Dat heb ik liever niet in huis We zijn Belgen he, geen Nederlanders. Vous êtes Belge! Pour le roy!!!
Oud 9 januari 2014, 11:25   #89
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen dat mag niet. Maar ik zei niet in openbaar, ik zei dat je daar IN DE SHOP mag blowen. En ik vul er altijd gratis een dikke zak met alternatieve tabak zonder nicotine.
Veel betere sfeer gewoon en men vertoeft dan liever daar dan op de Antwerpse meir of Gentse korenmarkt he.

En als ik altijd iets wil roken dan moet ik toch jaarlijks een dikke halve kilo oogsten zenne Dat heb ik liever niet in huis We zijn Belgen he, geen Nederlanders. Vous êtes Belge! Pour le roy!!!
Tsjah, als ik dan ga winkelen in NL is't meestal met vrouw en kinderen, en de wagen, en dan blow ik zowiezo niet.
Maar qua sfeer kan ik u wel volgen, 't moet leuk zijn om na't werk eens de coffeeshop binnen te kunnen springen.

En qua kwaliteit gaat niks boven eigen kweek, ben ik zeker dat het volledig biologisch is, en geen chemische-groeimiddelrommel aan't paffen ben.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2014, 12:25   #90
zeddie
Banneling

Standaard Vlaamse ‘drugsprofessor’ wacht cel

Justitie in België noemt hem een onverbeterlijke crimineel, hijzelf noemt zich ‘drugsprofessor’ on a mission. Voor de zoveelste keer opgepakt voor wietteelt, dreigt de rechter nu met 3 jaar cel. Jean-Pierre uit Lochristi gaat echter uit van vrijspraak…

Bron
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2014, 15:22   #91
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht

't Was niet dat ik bedoelde...

Een coffeeshop valt in Nederland gewoon onder de horeca regels. Moeten minimaal koffie (drinkbaar) verkopen. En die moeten verplicht een automatische kassa met keurmerk (tegen sjoemelen) gebruiken zoals de rest van de horeca.
En bij veel coffeeshops kan men tegenwoordig gewoon pinnen met de bankkaart.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be