Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2013, 00:31   #81
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
De lucht die je uitademt, komt uit je teerbehangen longen.
Die lucht passeert langs mijn neus = stank.
Het is niet ondenkbaar dat je sinussen aan het rotten zijn.
Oud 27 december 2013, 00:35   #82
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is niet ondenkbaar dat je sinussen aan het rotten zijn.
Rottende sinussen ruiken niet naar teer.
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 00:42   #83
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Een rokerscafe is (was) een afgesloten ruimte waar veel rokers zitten en waar de rook niet echt makkelijk weg kan. Tuurlijk is dat niet aangenaam. Ik ben zelf roker maar heb ook nooit lang in cafes gezeten waar je niet meer kon zien wie er twee meter verder zat.
Maar dat kan je niet vergelijken met uitlaatgassen in de wetstraat. Daar zit je in de open buitenlucht. Zet eens 5 draaiende auto's in een garage en ga er eens een kwartiertje bij zitten. Wedden dat je ogen tranen?

Wordt dat de nieuwe reden om overal het roken te verbieden?
Omdat het stinkt?
Mag ik dan ook een lijstje maken met dingen waarvan ik vind dat ze stinken?
En gaan we die dan ook allemaal verbieden?
Natuurlijk mag jij je lijstje maken. Het is echter een beetje off-topic. Jij start een topic waar je uitlegt dat je de anti-rokers niet begrijpt. De anti rokers proberen het uit te leggen, maar zinloos, nu moeten we al in een garage met 5 draaiende auto's gaan zitten om met jullie te symphathiseren.
Nee, echt jullie ruiken je eigen rookstank niet meer (vnl. de kleren dan) en daarom begrijpen jullie de tegenstand niet. Zo moet het dan maar zijn.
Er zijn er die een toiletwaterdouche nemen, en dat stinkt ook als het te veel is, maar deze draad ging toch over rokers of niet ?

Laatst gewijzigd door Zucht : 27 december 2013 om 00:48.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 11:08   #84
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Natuurlijk mag jij je lijstje maken. Het is echter een beetje off-topic. Jij start een topic waar je uitlegt dat je de anti-rokers niet begrijpt. De anti rokers proberen het uit te leggen, maar zinloos, nu moeten we al in een garage met 5 draaiende auto's gaan zitten om met jullie te symphathiseren.
Nee, echt jullie ruiken je eigen rookstank niet meer (vnl. de kleren dan) en daarom begrijpen jullie de tegenstand niet. Zo moet het dan maar zijn.
Er zijn er die een toiletwaterdouche nemen, en dat stinkt ook als het te veel is, maar deze draad ging toch over rokers of niet ?
Foutje.
Ik start een topic waarin ik uitleg dat de voornaamste reden voor het vaker opduikende rookverbod (passief meeroken) blijkbaar geen steek houdt.

En daarom denk ik dat anti-rokers dan maar de hoffelijkheid moeten hebben om mij te laten roken (let wel: buitenshuis, ik rook nooit binnenshuis) omdat dat passief roken helemaal niet zo'n probleem blijkt.

En wat gebeurt er dan? Dan komen er argumenten als "Het stinkt!". Een argument dat ik niet ga tegenspreken (al is dat een kwestie van smaak) maar volgens mij nogal een zwak argument om iets te verbieden.
Vandaar dat ik stelde dat er wel meer dingen zijn die stinken en mijn vraag of we die dan ook allemaal gaan verbieden.
Zo off-topic was dat dus niet.
Oud 27 december 2013, 18:34   #85
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok.

Er moet dus een instantie komen die nakijkt wie er echt wil stoppen en die mensen krijgen dan de hun ziektekosten terugbetaald.
Degenen die niet echt willen stoppen krijgen niks terugbetaald.

Hoe ga jij nakijken wie er echt wil stoppen?

Trouwens: als jij op plaatsen komt waar men verkondigt dat roken geen kwaad kan raad ik u aan om dringend andere plaatsen op te zoeken…
Wat je schreef over het roken leek toch niet echt negatief ...
Zelf tegen beter weten in je lichaam doelbewust met vuiligheid vullen, en dat verdedigen, en dan als je er ziek van wordt de gemeenschap voor je gezondheidskosten laten opdraaien.

Ik sprak trouwens niet over een concreet voorstel, maar over het totaal inconsequent zijn van mensen die vinden dat roken moet kunnen en dat ook verdedigen.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 18:40   #86
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daarom denk ik dat anti-rokers dan maar de hoffelijkheid moeten hebben om mij te laten roken (let wel: buitenshuis, ik rook nooit binnenshuis) omdat dat passief roken helemaal niet zo'n probleem blijkt.
Ver moeten zoeken om een studie te vinden die vertelt wat je wil horen? Passief roken is ook schadelijk. En rokers stinken, en dat is niet een kwestie van smaak.
Sinds roken verboden is op het werk gaan apparaten zoals computers, printers en kopieermachines enz. veel minder snel stuk. Zo 'onschuldig' is roken.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 23:27   #87
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ver moeten zoeken om een studie te vinden die vertelt wat je wil horen? Passief roken is ook schadelijk.
Als je de moeite eens doet om in de openingspost op 'klikkerdeklik' te klikken ga je zien waar ik die studie vond. En die zegt net dat passief roken onschadelijk is, tenzij je het pakweg 30 jaar onafgebroken doet. Studie van een universiteit. En blijkbaar niet de eerste studie die tot dat resultaat komt...
Citaat:
En rokers stinken, en dat is niet een kwestie van smaak.
Mensen die op de vuilkar werken stinken, mensen die net knoflook hebben gegeten stinken, mensen die overdadig zweten stinken en sommige mensen stinken zelfs zomaar….
Is stinken soms bij wet verboden?
Citaat:
Sinds roken verboden is op het werk gaan apparaten zoals computers, printers en kopieermachines enz. veel minder snel stuk. Zo 'onschuldig' is roken.
En heb jij ver moeten zoeken om een studie te vinden die vertelt wat je wil horen? Ik ga het niet ontkennen maar zolang ik er geen bewijs van gelezen heb (sinds het rookverbod gaan kantoormachines langer mee en dat komt enkel door het rookverbod) geloof ik er geen fluit van.
Bovendien: ga jij een stof als giftig of schadelijk catalogeren omdat kantoormachines er van kapot gaan?
Laten we dan snel alle dranken maar verbieden.
En mocht je het niet weten: giftigheid van producten wordt getest op muizen, ratten en konijnen. Niet op printers en pc's.
Oud 27 december 2013, 23:34   #88
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Wat je schreef over het roken leek toch niet echt negatief ...
Zelf tegen beter weten in je lichaam doelbewust met vuiligheid vullen, en dat verdedigen, en dan als je er ziek van wordt de gemeenschap voor je gezondheidskosten laten opdraaien.

Ik sprak trouwens niet over een concreet voorstel, maar over het totaal inconsequent zijn van mensen die vinden dat roken moet kunnen en dat ook verdedigen.
Ik verdedig nergens het roken en ik zal het ook niemand aanraden.
Ik verdedig enkel mijn recht om te roken. Groot verschil.

Ik vul mijn lichaam met vuiligheid en als ik daar ziek van wordt gaat de gemeenschap daar inderdaad voor opdraaien.
Net zoals andere mensen die niet roken maar hun lichaam vullen met vuiligheid als fast-food, alcohol of andere ongezond voedsel. Daar draait uiteindelijk de gemeenschap ook voor op.

Dus als je consequent bent ben je niet enkel tegen roken maar ook tegen fast-food, alcohol, suiker, snoep en magnetron-maaltijden.

Laatst gewijzigd door BigF : 27 december 2013 om 23:35.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 23:50   #89
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik vul mijn lichaam met vuiligheid en als ik daar ziek van wordt gaat de gemeenschap daar inderdaad voor opdraaien.
Net zoals andere mensen die niet roken maar hun lichaam vullen met vuiligheid als fast-food, alcohol of andere ongezond voedsel. Daar draait uiteindelijk de gemeenschap ook voor op.

Dus als je consequent bent ben je niet enkel tegen roken maar ook tegen fast-food, alcohol, suiker, snoep en magnetron-maaltijden.
maaltijden , hoe slecht ook, zijn nog steeds levensnoodzakelijk.
Zonder jouw kankerstok ga je niet dood.
Oud 28 december 2013, 11:10   #90
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Parfum en aanverwanten, de chemische stoffen allerhande in ons dagelijkse leven, plastic is ook zoiets, zoveel vervuiling en ziektes sinds die rommel is uitgevonden...
Als geuren zo belangrijk zijn zullen deze amateursnuffelaars ook snel een topic openen over het verbieden van geuren in het algemeen... Loop maar eens door een winkelstraat, daar ruik je frieten, auto's, stinkende niet-rokers die als een bezweet stresskieken rondlopen, daarnaast warme wafels om dan daarnaast zo'n stinkende mengelmoes vanuit een parfumerie te ruiken...
Zelfs warenhuizen spelen in op geurtjes, elke rayon krijgt een ander vleugje koopopwekkende stank...
Laat ons alvast oproepen tot een verbod op stoffen die bij mensen wind in de darmen geeft, weg met boontjes, spruiten en andere koolsoorten... Dat zal alvast een pak schelen. De geurhinder op die niet-rokers hun toiletten moet verschrikkelijk zijn, en het enige dat ze kennen is een spuitbus van febréze om hun geur weg te krijgen, en da's dan weer chemische rommel...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 11:20   #91
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Foutje.
Ik start een topic waarin ik uitleg dat de voornaamste reden voor het vaker opduikende rookverbod (passief meeroken) blijkbaar geen steek houdt.

En wat gebeurt er dan? Dan komen er argumenten als "Het stinkt!". Een argument dat ik niet ga tegenspreken (al is dat een kwestie van smaak) maar volgens mij nogal een zwak argument om iets te verbieden.
Vandaar dat ik stelde dat er wel meer dingen zijn die stinken en mijn vraag of we die dan ook allemaal gaan verbieden.
Zo off-topic was dat dus niet.
Een klein vraagje: waarom rook jij nooit binnenshuis ?
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 11:28   #92
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Oud 28 december 2013, 12:38   #93
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maaltijden , hoe slecht ook, zijn nog steeds levensnoodzakelijk.
Zonder jouw kankerstok ga je niet dood.
Zonder alcohol, fast-food en magnetronmaaltijden ga je ook niet dood hoor.
Waarom worden die dingen dan niet verboden of op zijn minst een heel eind moeilijker gemaakt?
Oud 28 december 2013, 12:41   #94
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder alcohol, fast-food en magnetronmaaltijden ga je ook niet dood hoor.
Waarom worden die dingen dan niet verboden of op zijn minst een heel eind moeilijker gemaakt?
Het blijft, op alcohol na, voedsel.
Roken is dat niet
Oud 28 december 2013, 12:41   #95
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Omdat een huis waar continu in gerookt wordt niet echt aangenaam is, zelfs niet voor mij als roker.
Oud 28 december 2013, 12:42   #96
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat een huis waar continu in gerookt wordt niet echt aangenaam is, zelfs niet voor mij als roker.
Kijk eens aan , kijk eens aan...'zelfs niet als roker'
Oud 28 december 2013, 12:43   #97
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het blijft, op alcohol na, voedsel.
Roken is dat niet
Waar gaan we het nog allemaal zoeken?

Eerst was het ongezond, maar dat hield weinig steek omdat mensen nu eenmaal de vrijheid hebben om ongezonde dingen te doen.

Dan was het dat het passief roken ongezond was en dat rokers niet de vrijheid hebben om andere mensen ongezonde dingen te laten doen.

En nu passief roken niet zo'n gigantisch probleem blijkt te zijn is roken plots not done omdat het geen voedsel is…

Dit gaat ne lange draad worden op die manier.
Oud 28 december 2013, 12:43   #98
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan , kijk eens aan...'zelfs niet als roker'
Wat is daar 'kijk eens aan' aan?
Oud 28 december 2013, 12:48   #99
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Parfum en aanverwanten, de chemische stoffen allerhande in ons dagelijkse leven, plastic is ook zoiets, zoveel vervuiling en ziektes sinds die rommel is uitgevonden...
Als geuren zo belangrijk zijn zullen deze amateursnuffelaars ook snel een topic openen over het verbieden van geuren in het algemeen... Loop maar eens door een winkelstraat, daar ruik je frieten, auto's, stinkende niet-rokers die als een bezweet stresskieken rondlopen, daarnaast warme wafels om dan daarnaast zo'n stinkende mengelmoes vanuit een parfumerie te ruiken...
Zelfs warenhuizen spelen in op geurtjes, elke rayon krijgt een ander vleugje koopopwekkende stank...
Laat ons alvast oproepen tot een verbod op stoffen die bij mensen wind in de darmen geeft, weg met boontjes, spruiten en andere koolsoorten... Dat zal alvast een pak schelen. De geurhinder op die niet-rokers hun toiletten moet verschrikkelijk zijn, en het enige dat ze kennen is een spuitbus van febréze om hun geur weg te krijgen, en da's dan weer chemische rommel...
Dat bedoel ik maar.
We ademen constant allerlei chemische rommel in, zowel gewild (parfum, luchtverfrissers (sic), wasmiddelen met een geurtje,…) als ongewild (smog, fijn stof, industrieuitstoot, zwaveldeeltjes uit het verkeer…) maar hetgeen waar de gemiddelde burger zich aan gaat ergeren is sigaretterook…

Ik zei het al, veel gemakkelijker om te mekkeren op een roker (die in verhouding amper voor verontreiniging zorgt) dan op industrie en verkeer ed…
Oud 28 december 2013, 12:55   #100
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beetje hypocriete houding
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be