![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet ondenkbaar dat je sinussen aan het rotten zijn.
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, echt jullie ruiken je eigen rookstank niet meer (vnl. de kleren dan) en daarom begrijpen jullie de tegenstand niet. Zo moet het dan maar zijn. Er zijn er die een toiletwaterdouche nemen, en dat stinkt ook als het te veel is, maar deze draad ging toch over rokers of niet ?
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 27 december 2013 om 00:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik start een topic waarin ik uitleg dat de voornaamste reden voor het vaker opduikende rookverbod (passief meeroken) blijkbaar geen steek houdt. En daarom denk ik dat anti-rokers dan maar de hoffelijkheid moeten hebben om mij te laten roken (let wel: buitenshuis, ik rook nooit binnenshuis) omdat dat passief roken helemaal niet zo'n probleem blijkt. En wat gebeurt er dan? Dan komen er argumenten als "Het stinkt!". Een argument dat ik niet ga tegenspreken (al is dat een kwestie van smaak) maar volgens mij nogal een zwak argument om iets te verbieden. Vandaar dat ik stelde dat er wel meer dingen zijn die stinken en mijn vraag of we die dan ook allemaal gaan verbieden. Zo off-topic was dat dus niet.
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zelf tegen beter weten in je lichaam doelbewust met vuiligheid vullen, en dat verdedigen, en dan als je er ziek van wordt de gemeenschap voor je gezondheidskosten laten opdraaien. Ik sprak trouwens niet over een concreet voorstel, maar over het totaal inconsequent zijn van mensen die vinden dat roken moet kunnen en dat ook verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Sinds roken verboden is op het werk gaan apparaten zoals computers, printers en kopieermachines enz. veel minder snel stuk. Zo 'onschuldig' is roken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Is stinken soms bij wet verboden? Citaat:
Bovendien: ga jij een stof als giftig of schadelijk catalogeren omdat kantoormachines er van kapot gaan? Laten we dan snel alle dranken maar verbieden. En mocht je het niet weten: giftigheid van producten wordt getest op muizen, ratten en konijnen. Niet op printers en pc's.
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verdedig enkel mijn recht om te roken. Groot verschil. Ik vul mijn lichaam met vuiligheid en als ik daar ziek van wordt gaat de gemeenschap daar inderdaad voor opdraaien. Net zoals andere mensen die niet roken maar hun lichaam vullen met vuiligheid als fast-food, alcohol of andere ongezond voedsel. Daar draait uiteindelijk de gemeenschap ook voor op. Dus als je consequent bent ben je niet enkel tegen roken maar ook tegen fast-food, alcohol, suiker, snoep en magnetron-maaltijden.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 27 december 2013 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zonder jouw kankerstok ga je niet dood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als geuren zo belangrijk zijn zullen deze amateursnuffelaars ook snel een topic openen over het verbieden van geuren in het algemeen... Loop maar eens door een winkelstraat, daar ruik je frieten, auto's, stinkende niet-rokers die als een bezweet stresskieken rondlopen, daarnaast warme wafels om dan daarnaast zo'n stinkende mengelmoes vanuit een parfumerie te ruiken... Zelfs warenhuizen spelen in op geurtjes, elke rayon krijgt een ander vleugje koopopwekkende stank... Laat ons alvast oproepen tot een verbod op stoffen die bij mensen wind in de darmen geeft, weg met boontjes, spruiten en andere koolsoorten... Dat zal alvast een pak schelen. De geurhinder op die niet-rokers hun toiletten moet verschrikkelijk zijn, en het enige dat ze kennen is een spuitbus van febréze om hun geur weg te krijgen, en da's dan weer chemische rommel...
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom worden die dingen dan niet verboden of op zijn minst een heel eind moeilijker gemaakt?
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat een huis waar continu in gerookt wordt niet echt aangenaam is, zelfs niet voor mij als roker.
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar gaan we het nog allemaal zoeken?
Eerst was het ongezond, maar dat hield weinig steek omdat mensen nu eenmaal de vrijheid hebben om ongezonde dingen te doen. Dan was het dat het passief roken ongezond was en dat rokers niet de vrijheid hebben om andere mensen ongezonde dingen te laten doen. En nu passief roken niet zo'n gigantisch probleem blijkt te zijn is roken plots not done omdat het geen voedsel is… Dit gaat ne lange draad worden op die manier.
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is daar 'kijk eens aan' aan?
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We ademen constant allerlei chemische rommel in, zowel gewild (parfum, luchtverfrissers (sic), wasmiddelen met een geurtje,…) als ongewild (smog, fijn stof, industrieuitstoot, zwaveldeeltjes uit het verkeer…) maar hetgeen waar de gemiddelde burger zich aan gaat ergeren is sigaretterook… Ik zei het al, veel gemakkelijker om te mekkeren op een roker (die in verhouding amper voor verontreiniging zorgt) dan op industrie en verkeer ed…
![]() |
![]() |
#100 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |