Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2014, 00:17   #81
Lambertine Knossos
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarschijnlijk iets dat overwaait uit Frankrijk.
Ik meen me te herinneren dat vorige jaren het telkens ging over meerdere honderden voertuigen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140101_00909130
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...aarsnacht.aspx

Dus zowat 7 auto's in het Brusselse,
en 5 in het Luikse.

En dan beweert onze regering dat het koet kaat, en dat justitie werkt.

Mijn gat ja.

Gevangenissen bijbouwen? Dringend aub.
Voor mij mag iemand die op nieuwjaarsnacht een auto van een ander in brand steekt, gans dat nieuwe jaar in den bak daarover nadenken.

Dit komt ervan van al het smeerlapperij in ons land toe te laten. Laat hen het land maar afbreken. Ik hoop dat diegenen die dit hebben mogelijk gemaakt een zware prijs zullen betalen.
Lambertine Knossos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 00:24   #82
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jouw auto in brand steken volstaat.
Juist !!.......Dat zou andere koek zijn mijn gedacht !!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 00:56   #83
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
klopt! maar heeft u dat al ergens vermeld zien staan?
Dat is niet politiek correct om zo iets te zeggen ( of te schrijven ).
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 11:40   #84
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lambertine Knossos Bekijk bericht
Dit komt ervan van al het smeerlapperij in ons land toe te laten. Laat hen het land maar afbreken. Ik hoop dat diegenen die dit hebben mogelijk gemaakt een zware prijs zullen betalen.
Die het mogelijk maken zijn politiekers, die hebben een vel gelijk een olifant en hebben voor zichzelf gezorgd, politiek onschendbaar.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 16:32   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ze noemen het supersnelrecht. Ik noem zoiets gewoon recht.
Snelrecht, dat zou zijn: 's nachts de magistraat uit zijn bed bellen en een lap er op.

Verder is de strafmaat van die Hollanders ook maar een 'maatje' voor niets.

Een straatverbod voor volgende nieuwjaarsnacht toevoegen aan de gevangenisstraf, is een leuk idee. Maar het zou voor 'iets meer' moeten gelden. Voorbeeld een straatverbod voor alle weekendnachten van gans 2014 en januari 2015.

titel: Supersnelrecht: celstraf voor oudejaarsgeweld

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/01/03/...m=hoofdartikel

Citaat:
In Rotterdam, Den Haag en Utrecht zijn vandaag tijdens supersnelrechtzittingen een aantal mensen veroordeeld tot gevangenisstraf. De rechter in Rotterdam legde tot nu toe de zwaarste straffen op. Een 41-jarige stukadoor kreeg tien maanden cel, waarvan vier voorwaardelijk. Een andere verdachte moet vijf maanden de cel in. Dat melden onze verslaggevers Christiaan Pelgrim en Marcel Haenen vanuit de rechtszaal.

Twitter avatar MarcelHaenen Marcel Haenen Nooit eerder heb ik magistraten zo stoer streng zien doen als nu in Rotterdam. Rechtbank als schandpaal, zegt de advocaat. #Supersnelrecht. 1 uur geleden

In Den Haag kreeg een man uit Zoetermeer vier maanden - waarvan twee voorwaardelijk - voor het in het gezicht schoppen van een agent. Een man die nitraat gooide naar een ME-busje moet een maand de cel in. Weer een ander, die zwaar vuurwerk gooide naar een agent, krijgt vijf maanden cel, plus een maand voorwaardelijk.

De 41-jarige man die in Rotterdam werd veroordeeld tot tien maanden, zou een fles naar agenten hebben gegooid. Niemand werd daarbij geraakt. De tweede veroordeelde had een hoofdagent uitgescholden voor kankermarokkaan. Hij gaf het schelden toe en zei spijt te hebben. Volgens RTL-journalist Geert Gordijn wogen bij de tweede verdachte zaken mee uit het verleden.

Twitter avatar Geert_RTLNieuws Geert Gordijn Moet bij 2e verdachte #Supersnelrecht Rdam wel worden opgemerkt dat maar 2 vd 5 delicten waarvoor hij wordt veroordeeld tijdens O&N waren. 36 minuten geleden

In totaal staan vandaag achttien mensen terecht op supersnelrechtzittingen in de vier grote steden. Zij zouden betrokken zijn bij “strafbare feiten die een directe relatie hebben met de viering van Oud en Nieuw.”

In Rotterdam staan vandaag in totaal vier mensen terecht voor geweld tijdens Oudejaarsavond. In Den Haag staan de meeste mensen terecht. De rechtbank moet daar negen zaken afhandelen. In Amsterdam zouden twee zaken op de rol hebben gestaan, maar uiteindelijk kwam volgens AT5 een verdachte voor. In Utrecht stonden drie mensen voor de rechter.
Utrecht: cel- en werkstraf

De politierechter van de rechtbank Midden-Nederland veroordeelde de drie verdachten voor betrokkenheid bij ongeregeldheden die ontstonden toen de brandweer een brandstapel in Utrecht wilde blussen.

Een 19-jarige jongen kreeg vier weken gevangenisstraf opgelegd, waarvan twee weken voorwaardelijk. Ook komt hij onder toezicht van de reclassering te staan en krijgt hij een straatverbod tijdens volgende Oudejaarsavond.
Een 29-jarige man zou een agent een kaakslag hebben gegeven en bij zijn aanhouding agenten hebben beledigd en bedreigd. De rechter achtte al deze feiten bewezen en legde hem drie maanden gevangenisstraf op, waarvan één maand voorwaardelijk. Ook moet hij één agent een schadevergoeding van 125 euro betalen.
Een 20-jarige man uit Bilthoven zou een agent bij de keel hebben gegrepen. Volgens de rechter was er sprake van een kleine mishandeling. Het vonnis: een werkstraf op van 60 uur, waarvan 20 voorwaardelijk. Ook hij mag bij Oud en Nieuw 2014-2015 niet de straat op.

Amsterdam: vrijspraak

Een 27-jarige Portugees werd vrijgelaten. Hij zou volgens AT5 naar twee spoorwegagenten hebben gespuugd. Hij zou hen ook hebben beledigd en geslagen. De rechtbank acht mishandeling wel bewezen, maar de verdachte zou geen straf krijgen, omdat hij al drie dagen vastzit.

Hogere straffen voor oudejaarsgeweld

In verband met de gewelddadigheden rond de jaarwisseling werden 800 mensen aangehouden, 12 procent meer dan een jaar. Het Openbaar Ministerie hanteert een hogere strafmaat voor mensen die geweld hebben gebruikt of agressief zijn geweest tegen mensen met een publieke taak, zoals ambulancepersoneel of politieagenten. Het ministerie van Veiligheid en Justitie schreef eerder:

Mensen die hen belagen, worden in beginsel voor de rechter gebracht en kunnen rekenen op de eis van een gevangenisstraf.

De strafmaat zou met 200 procent worden verhoogd. Ook de strafmaat in de andere Oud en Nieuw-zaken zou dit jaar 75 procent hoger liggen dan gebruikelijk.

Dit bericht wordt bijgewerkt zodra er nieuwe informatie is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 17:29   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Waarom zouden auto's afbranden omdat er mensen vuurwerk afsteken?
Omdat er ook geen vuurwerk ontploft in handen, in gezichten, of op daken van veranda's, tuinhuizen of op daken van huizen ...

Vuurpijlen kunnen ook niet neerkomen op kofferdeksel of daken van auto's. Die auto zal dan niet afbranden, maar wel een mooie herinnering in de lak laten zien.
Als een instabiel gemonteerde pijl onder een geparkeerde auto terecht komt ... mo zeg, ge hebt toch een nieuw gezinsmodel voor 15 tot 25 duizend euroots.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 januari 2014, 19:45   #87
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden auto's afbranden omdat er mensen vuurwerk afsteken?
Misschien omdat er meer politie op straat was om alles wat in het oog te houden? Meer riskant voor ingevoerd krapuul om auto's in brand te steken!
Hoorde zojuist op het tv-nieuws dat het de goede kant uitgaat met de kleine criminaliteit in Antwerpen. Maar dat kan onmogelijk aan het optreden van BDW liggen uiteraard...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 19:51   #88
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De slaven van Dewever kennen geen schaamte.
Het moet erg zijn niets anders dan dat soort zielig geleuter te moeten neerpennen...
Wie zijn trouwens die "slaven" van BDW? Diegenen die kotsen van de "resultaten" die de andere partijen/politiekers laten bewonderen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 20:26   #89
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Hoog tijd dat zwaar vuurwerk wordt verboden.
Oud 4 januari 2014, 19:46   #90
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Waar? In Syrië?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 21:51   #91
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een kortzichtige reactie

-verbieden-

Het is niet het middel dat moet worden verboden, wel de intentie die moet worden aangepakt.

Je kan alles gaan misbruiken. Als ik morgen (net zoals ze dat wel eens doen in het midden Oosten) aardappelen, voorzien van doorgestoken nagels, naar de mensen ga gooien, wat denk jij dat de ideale oplossing dan is?

1) ervoor zorgen dat ik een gepaste straf krijg en begrijp welke het nut is van een nagel, en welke het nut is van een aardappel?
2) voortaan aardappels en nagels verbieden?
Oud 4 januari 2014, 23:35   #92
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zwaar vuurwerk is al verboden.
Je gaat het dus voor de zekerheid nog eens verbieden?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 23:38   #93
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Omdat er ook geen vuurwerk ontploft in handen, in gezichten, of op daken van veranda's, tuinhuizen of op daken van huizen ...

Vuurpijlen kunnen ook niet neerkomen op kofferdeksel of daken van auto's. Die auto zal dan niet afbranden, maar wel een mooie herinnering in de lak laten zien.
Als een instabiel gemonteerde pijl onder een geparkeerde auto terecht komt ... mo zeg, ge hebt toch een nieuw gezinsmodel voor 15 tot 25 duizend euroots.

.
Er kan altijd een ongeval ontstaan door het afsteken van vuurwerk.
Hier hebben we het over mensen die opzettelijk auto's in brand steken.

Zie je het verschil?
Vandalisme heeft niets te maken met vuurwerk.
Moet ik voor de N-VA'ers anders een tekening maken?
Oud 4 januari 2014, 23:44   #94
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien omdat er meer politie op straat was om alles wat in het oog te houden? Meer riskant voor ingevoerd krapuul om auto's in brand te steken!
Hoorde zojuist op het tv-nieuws dat het de goede kant uitgaat met de kleine criminaliteit in Antwerpen. Maar dat kan onmogelijk aan het optreden van BDW liggen uiteraard...
Het zijn inderdaad de vreemdelingen die auto's in de fik steken en zich misdragen met vuurwerk.

Echter, volgens Bart Dewever is "immigratie een eeuwig gegeven". Hij gaat daar opnieuw het "beste" van maken...

Al wat de politie heeft gedaan is voor het oog van de camera een wensballon verscheuren en wat klein vuurwerk afpakken van brave mensen.
Oud 5 januari 2014, 06:28   #95
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er kan altijd een ongeval ontstaan door het afsteken van vuurwerk.
Hier hebben we het over mensen die opzettelijk auto's in brand steken.

Zie je het verschil?
Vandalisme heeft niets te maken met vuurwerk.
Moet ik voor de N-VA'ers anders een tekening maken?
Ik zie het verschil. Ik zag het al voor dat je me er op wees.

Ik zie ook dat in beide gevallen de uitkomst hetzelfde is: auto weg, spaarboekje aanspreken, nieuwe auto kopen en in afwachting van de levering: trek uwe plan.

D�*t is mijn tekening.

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be