Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 28 januari 2014, 11:02   #81
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Lol, zoals ik zei, ze geloven het niet eens.

Wat geloof je niet, dat moslims systematisch aan inteelt doen of de medische gevolgen?

In Belgie was inteelt verboden tot 1970 vanwege de moslim instroom, ze gaan dringend eens mogen berekenen welke invloed dit heeft op onze ziekenzorg, dit moet fenomenaal zijn.
Circe had het over een man die zijn dochter uithuwelijkt aan zijn broer dit wordt nergens gedaan en dit is een flagrante leugen, en trouwens hier in Belgie wordt nergens nog een meisje uitgehuwelijkt integendeel, vrouwen hebben al de tijd en keuze genoeg om zelf hun man te kiezen....
Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 12:22   #82
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Circe had het over een man die zijn dochter uithuwelijkt aan zijn broer dit wordt nergens gedaan en dit is een flagrante leugen, en trouwens hier in Belgie wordt nergens nog een meisje uitgehuwelijkt integendeel, vrouwen hebben al de tijd en keuze genoeg om zelf hun man te kiezen....
Het is nochtans de gewoonte in Afganistan en Pakistan, de vader huwt z'n dochter uit aan z'n broer. Dat je dit niet gelooft zegt veel over jou, jij probeert hier leugens te verspreiden.

"Cousin Marriage in Islam"
http://wikiislam.net/wiki/Cousin_Marriage_in_Islam

"The British geneticist, Professor Steve Jones, giving The John Maddox Lecture at the 2011 Hay Festival had stated in relation to Muslim inbreeding, "It is common in the Islamic world to marry your brother’s daughter, which is actually [genetically] closer than marrying your cousin."[14]"
BonBon is offline  
Oud 28 januari 2014, 12:33   #83
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het is nochtans de gewoonte in Afganistan en Pakistan, de vader huwt z'n dochter uit aan z'n broer. Dat je dit niet gelooft zegt veel over jou, jij probeert hier leugens te verspreiden.

"Cousin Marriage in Islam"
http://wikiislam.net/wiki/Cousin_Marriage_in_Islam

"The British geneticist, Professor Steve Jones, giving The John Maddox Lecture at the 2011 Hay Festival had stated in relation to Muslim inbreeding, "It is common in the Islamic world to marry your brother’s daughter, which is actually [genetically] closer than marrying your cousin."[14]"
Heb je bewijzen dat het de gewoonte is dat een meisje trouwt met haar onkel, heb je daar bewijzen, in de link die jij plaatst staat nergens dat het toegestaan is dat een onkel of oom trouwt met de dochter van zijn broer????Kan je me ooggetuigen, artikels, bewijzen, dit is in Pakistan en Afghanistan en en in elke Islamitisch land "bij wet verboden" zulke huwelijken worden niet geaccepteerd, dit zegt VEEL over jouw inteligentie die alles klakkeloos overneemt zoals een hersenloze mens.

Prohibited to you (For marriage) are:- Your mothers, daughters, sisters; father's sisters, Mother's sisters; brother's daughters, sister's daughters; foster-mothers (Who gave you suck), foster-sisters; your wives' mothers; your step-daughters under your guardianship, born of your wives to whom ye have gone in,- no prohibition if ye have not gone in;- (Those who have been) wives of your sons proceeding from your loins; and two sisters in wedlock at one and the same time, except for what is past; for Allah is Oft-forgiving, Most Merciful;-

Qur'an 4:23

Jij plaatst zelf een link met een Koranvers waarop het verbod duidelijk gestipuleerd staat ik heb het in vet, cursief en onderstreept gezet!!!!

Pakistanen en Afghanen zijn mensen die de Koran zeer strikt navolgen dus ik ben er honderd percent zeker van dat dit niet voorkomt in Pakistan en Afghanistan

Laatst gewijzigd door Moor : 28 januari 2014 om 12:36.
Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 12:41   #84
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat jij zegt : een man die zijn dochter uithuwelijkt aan zijn eigen broer: dit wordt nergens gedaan binnen de Moslimgemeenschap enkel in "criminele gevallen" wanneer een neef met zijn nicht trouwt of wanneer een neef trouwt met een verre nicht daar is niets mis mee, en trouwens neef-nicht huwelijken kwamen massaal voor in de Westerse samenleving, in alle koninklijke families kwam dit voor, dus alstublieft niet overdrijven....
Huwen binnen de familie in Europa is al verboden van tijdens de Romeinen, de kerk liet het enkel toe voor koninklijke familie bij uitzondering. Met debiele koningen tot gevolg, het is niet voor niets dat alle huidige koningshuizen nu gericht huwen met niet-koninklijk bloed.

Het is maar toegelaten vanaf 1970 vanwege de grote instroom van moslims die massaal binnen de familie trouwen, gemiddeld 50%.

"Bloedverwantschap bij een huwelijk in België niet meer verboden"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedverwantschap

"Tijdens de invoering van het Nieuwe Burgerlijke Wetboek in 1970 is het verbod op huwelijken tussen aanverwanten en bloedverwanten in de derde graad (dus oom-nicht en tante-neef) opgeheven."
BonBon is offline  
Oud 28 januari 2014, 12:56   #85
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je bewijzen dat het de gewoonte is dat een meisje trouwt met haar onkel, heb je daar bewijzen, in de link die jij plaatst staat nergens dat het toegestaan is dat een onkel of oom trouwt met de dochter van zijn broer????Kan je me ooggetuigen, artikels, bewijzen, dit is in Pakistan en Afghanistan en en in elke Islamitisch land "bij wet verboden" zulke huwelijken worden niet geaccepteerd, dit zegt VEEL over jouw inteligentie die alles klakkeloos overneemt zoals een hersenloze mens.

Prohibited to you (For marriage) are:- Your mothers, daughters, sisters; father's sisters, Mother's sisters; brother's daughters, sister's daughters; foster-mothers (Who gave you suck), foster-sisters; your wives' mothers; your step-daughters under your guardianship, born of your wives to whom ye have gone in,- no prohibition if ye have not gone in;- (Those who have been) wives of your sons proceeding from your loins; and two sisters in wedlock at one and the same time, except for what is past; for Allah is Oft-forgiving, Most Merciful;-

Jij plaatst zelf een link met een Koranvers waarop het verbod duidelijk gestipuleerd staat ik heb het in vet, cursief en onderstreept gezet!!!!

Pakistanen en Afghanen zijn mensen die de Koran zeer strikt navolgen dus ik ben er honderd percent zeker van dat dit niet voorkomt in Pakistan en Afghanistan
Lees het nog eens goed, ik heb me waarschijnlijk wel vergist. Dus niet de broers van je vader maar wel de broers van je moeder, dat is nog steeds toegestaan volgens islam en de Belgische wet.
BonBon is offline  
Oud 28 januari 2014, 13:09   #86
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Lees het nog eens goed, ik heb me waarschijnlijk wel vergist. Dus niet de broers van je vader maar wel de broers van je moeder, dat is nog steeds toegestaan volgens islam en de Belgische wet.
Ik denk dat jij pas last hebt van inteelt of kweet niet wat

ik zal het in het vet zetten

Tjonge, tjonge, jij maakt jezelf zwaar belachelijk
Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 13:20   #87
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Jij hebt je zeker vergist, jij moet terug jouw hoofd wat uitkuisen, want amai jong wa is da, heb je wel gestudeerd eigenlijk? Of teveel inteelt gehad in da kopke van u?

Tjonge, tjonge, wat zit ik hier mijn kostbare tijd te verliezen met achterlijke mensen,
Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 13:24   #88
Moor
Gouverneur

Standaard

Ik wacht op een "weerwoord" van onze pseudo-wetenschappers die het altijd beter weten, ik denk dat jullie brains geinfecteerd zijn met een virus, want jullie lijken de historische feiten en facts niet te accepteren ....
Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 13:29   #89
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hebt je zeker vergist, jij moet terug jouw hoofd wat uitkuisen, want amai jong wa is da, heb je wel gestudeerd eigenlijk? Of teveel inteelt gehad in da kopke van u?

Tjonge, tjonge, wat zit ik hier mijn kostbare tijd te verliezen met achterlijke mensen,
nog eens uitzoeken, ff geduld.

Nicht en neef mag wel, dat is gewoon zo en is inteelt. Er is nu even discussie over de nonkel inteelt.

Laatst gewijzigd door BonBon : 28 januari 2014 om 13:30.
BonBon is offline  
Oud 28 januari 2014, 13:35   #90
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij pas last hebt van inteelt of kweet niet wat

ik zal het in het vet zetten

Tjonge, tjonge, jij maakt jezelf zwaar belachelijk
Tjongejonge, je hebt de tekst veranderd zie ik, geef eens een link naar die tekst.
BonBon is offline  
Oud 28 januari 2014, 13:45   #91
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tjongejonge, je hebt de tekst veranderd zie ik, geef eens een link naar die tekst.
Tjonge, Tjonge, niet op jouw woorden terugkomen, neef-nicht is overal toegestaan ook bij wet, en in Amerika en andere landen is neef-nicht huwelijk toegestaan, met neef nicht huwelijk bedoel ik

A ==> dochter van man A trouwt met zoon van zus (tante) van man A
B ==> zoon van man A trouwt met dochter van broer van man A

enzovoorts en een jongeman of jonge vrouw kan dus trouwen met nichten of neven in 4 richtingen, de kinderen van de broers van de vader,de kinderen van de zussen van de vader, (vaderskant) en ook hetzelfde van de moederskant,

Maaaaaaar, een man dat trouwt met de dochter van zijn zus of broer IS NERGENS toegestaan en is OVERAL IN DE WERELD bij WET VERBODEN

Laatst gewijzigd door Moor : 28 januari 2014 om 13:53.
Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 14:04   #92
Moor
Gouverneur

Standaard

Verwantschapsgraad[bewerken]

Familierelaties worden uitgedrukt in graden van verwantschap. Een neef of nicht is een derdegraadsverwantschap als het een zoon of dochter van iemands broer of zus betreft, en een vierdegraadsverwantschap in het andere geval.

Om de graad van verwantschap aan te duiden, wordt in het Nederlandse taalgebruik een neef of nicht, als het een zoon of dochter van iemands oom of tante is, een volle neef of volle nicht genoemd.[4] De zoon of dochter van een broer of zus wordt dan aangeduid met oom- of tantezegger of oom- of tantezegster.[5]

In Vlaanderen spreekt men van achterneef/achternicht (kleinkind van broer of zus) en kozijnskind(eren), kleinkind van oom of tante

Een neef is:
een zoon van iemands broer of zus of van iemands zwager of schoonzus;
een zoon van iemands oom of tante.

In die laatste betekenis wordt in de informele spreektaal in Vlaanderen ook het synoniem kozijn gebruikt. Mogelijk uit het Frans, misschien nog veel ouder

Wij moeten ten eerste eerst definieren wat jullie bedoelen met een neef-nicht huwelijk want blijkbaar is er hier wat verwarring

je hebt de "kozijn" da's de zoon van de broer of zus van de moeder of vader binnen de Moslimgemeenschap is een huwelijk tussen bijvoorbeeld een meisje en haar "kozijn" TOEGESTAAN

Maar een man die trouwt met de dochter van zijn zus of broer dit is een verwerpelijke en vieze daad en is in de Koran nergens toegestaan BAH ieuw

Nu vraag ik me af wat is "inteelt" en wat is "incest" zijn dit 2 dezelfde woorden met 2 dezelfde betekenissen of zijn het verschillende woorden...

Voor zover ik weet is huwelijk tussen neef nicht (kozijn om te verduidelijken)(4de graadsverwantschap) geen incest

Binnen de Marokkaanse gemeenschap gebruiken we voor zoon van je broer of zus het woordje "Ayaaw" meervoud "Ayaawen" voor vrouw "Thayaawth" "Meervoud "Thiyaween" Ayaaw wordt ook gebruikt voor "kleinkind, kleinzoon of kleindochter (Thayaawth)

Maar voor de zoon van je onkel of de zoon van je tante zeggen wij

letterlijk vertaald "Zoon van Onkel", "Dochter van Onkel" Ben'ami of Miss n 'Ami, Bent 'Ami,Jedjeess n 'haandi Bent 'aandi (Dochter van onkel of dochter van tante)

Dus daar waar de zogezegde beschaafde Vlamingen één en dezelfde benaming gebruiken voor "verschillende verwantschappen" namelijk neef-nicht enkel "kozijn" wat geen officiele benaming is gebruiken wij zogezegde Barbaarse onbeschaafde Berbers twee verschillende benamingen, voor twee verschillende verwantschappen wat ook terecht is, dus CUT THE FUCKIN CRAP en hervorm jullie taal en doe er iet aaaaan en verzin een nieuwe woord voor neef of zoon van je onkel of ik weet niet wat...

Maar voor zover ik weet is het huwelijk tussen kinderen van onkels of kinderen van tantes TOEGESTAAAN EN IS DIT GEEN INCEST OF INTEELT OF ANDERE WOORDJES DIE GEBRUIKEN OM EXTRA VERWARRING TE ZAAIEN MAAK DE ZAKEN SIMPEL AUB

Laatst gewijzigd door Moor : 28 januari 2014 om 14:12.
Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 14:37   #93
Moor
Gouverneur

Standaard

Een bekend voorbeeld van een neef-nichthuwelijk is tussen de beroemde bioloog Charles Darwin en zijn nicht Emma Wedgewood. Toen Darwin zijn evolutietheorie ontwikkelde, merkte hij dat nauwverwante individuen zwakker nageslacht kunnen produceren dan minder verwante individuen, al wist hij nog niet van genetica. Het heeft hem vaak doen twijfelen of hij wel met Emma kinderen moest krijgen, en het vroeg overlijden van Mary Eleanor Darwin (1842), Charles Waring Darwin (1856-1858), maar vooral zijn lievelingsdochter Anne Elizabeth Darwin (1841-1851) heeft hij vaak aan zijn eigen beslissing om met zijn nicht te trouwen verweten.[5] De kans dat inteelt werkelijk een grote factor was in Anne's dood is echter klein, en alle andere zeven kinderen van Charles en Emma waren gezond, hebben lang geleefd en veel bereikt.[6]

Charles Darwin, de grote trots van het Westen, de grote leader van het Westen, degene waarop de zogezegde pseudo wetenschappers van de virtuele kruistochten op baseren, deed gretig aan inteelt komaan jong ....

Laatst gewijzigd door Moor : 28 januari 2014 om 14:50.
Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 14:38   #94
Moor
Gouverneur

Standaard

Biologisch zijn er lichte bezwaren in te brengen tegen een neef-nichthuwelijk, omdat dit voor inteelt kan zorgen. De kans op aangeboren afwijkingen is echter ongeveer 2-3% meer dan bij een huwelijk tussen niet-verwante paren, welk risico vergelijkbaar is met vrouwen van 35 jaar en ouder die een kind krijgen. Wetenschappers vinden het scheef als men vrouwen boven de 35 wel laat trouwen, maar neven en nichten om die reden niet.[2]

Laatst gewijzigd door Moor : 28 januari 2014 om 14:52.
Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 14:39   #95
Moor
Gouverneur

Standaard

Het neef-nichthuwelijk is in de meeste landen van de wereld legaal, maar verboden in Bulgarije, China, de Filipijnen, India (afhankelijk van religie), Kosovo, Kroatië, Macedonië, Noord-Korea, Roemenië, Servië, Taiwan en Zuid-Korea. In de Verenigde Staten verschilt dit van staat tot staat: soms is het neef-nichthuwelijk volkomen legaal, soms zijn er voorwaarden, soms is het verboden en in enkele staten is het zelfs strafbaar. In veel Centraal-Aziatische, Zuidoost-Aziatische en tropisch Afrikaanse landen bestaat er geen wetgeving omtrent het neef-nichthuwelijk.
Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 14:41   #96
Moor
Gouverneur

Standaard

In Nederland was het neef-nichthuwelijk tot 1970 nog verboden. In de vroege 21e eeuw zijn enkele vergeefse pogingen gedaan om het opnieuw te verbieden, waaronder in september 2009 door staatssecretaris Albayrak (Kabinet-Balkenende IV) (Moslimvrouw en dit zegt veel!!!!!), met als doel huwelijksdwang bij zogenaamde "importbruiden" tegen te gaan (eigen commentaar: niet om ziektes tegen te gaan).[1] Volgens schattingen zou 22-25% (dus komt niet zo vaak voor zoals hier in de forum wordt overdreven) van de Turkse en Marokkaanse Nederlanders met een (achter-)(minderverwantschap bij achterneef of achternicht)neef of (achter-)nicht zijn getrouwd.[2] Op 23 maart 2012 liet minister-president Mark Rutte (Kabinet-Rutte I) opnieuw weten te streven naar een verbod.[3] Het verbod op het neef-nichthuwelijk werd op 29 oktober 2012 opgenomen in het regeerakkoord van het kabinet-Rutte II.[4] Een wetenschappelijk-ethisch onderzoeksteam van de VU reageerde negatief op het voornemen, dat geen oplossing zou bieden tegen immigratiehuwelijken. Het SCP meldt dat de afgelopen 10 jaar het aantal importhuwelijken uit Turkije en Marokko is gehalveerd, 2e generatie-allochtonen zijn veelal zo vernederlandst dat ze zelf hun partner willen kiezen en liever in Nederland dan in hun herkomstland, een verbod zal huwelijksdwang niet uitbannen en uiteindelijk zal het slechts symboolpolitiek zijn die ook anderen buiten de doelgroep raakt. De VU-onderzoekers pleiten voor voorlichting en vrije keuze.[2]

Laatst gewijzigd door Moor : 28 januari 2014 om 14:46.
Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 14:43   #97
Moor
Gouverneur

Standaard

Wij sluiten de discussie?
Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 14:43   #98
Moor
Gouverneur

Standaard

Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 14:43   #99
Moor
Gouverneur

Standaard

Moor is offline  
Oud 28 januari 2014, 14:44   #100
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Ik vraag me af waarop deze man zich baseert, inteelt is een zeer ernstige kwestie maar deze specifieke claim lijkt mij niet hard te maken.
Ulrik is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be