Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2004, 13:02   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De meerderheid van de Belgen vindt de politiek oninteressant. De gesplitste bevoegdheden zijn het gevolg van enkele machtsgeile politici, niet omdat de Belgen het persé wilden.
Inderdaad, de meerderheid van de Belgen vindt de politiek niet interessant.
Uw wanhopige pogingen om België samen te houden komt ze dan ook vrij lachwekkend over en ze beschouwen jullie als een paar machtsgeile politici. 8)
Het belooft een hete communautaire herfst te worden.
Eens kijken hoelang België stand houdt als de Walen hun zin niet krijgen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 13:06   #82
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Eens kijken wie ze gaan meebrengen om "nee" te zeggen tegen de Walen. Ik geloof dat die partij nog in de oppositie verbannen is. Het belooft dus helemaal niets deze hefrst, buiten een vuile truc die ons BHV oplevert, maar aan een zware tol die amper in de media zal komen...

Ik hoop dat ik ongelijk heb.

N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 13:34   #83
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Eens kijken wie ze gaan meebrengen om "nee" te zeggen tegen de Walen. Ik geloof dat die partij nog in de oppositie verbannen is. Het belooft dus helemaal niets deze hefrst, buiten een vuile truc die ons BHV oplevert, maar aan een zware tol die amper in de media zal komen...

Ik hoop dat ik ongelijk heb.
Het VB in de oppositie verbannen? Ze hebben zichzelf in de oppositie gebetonneerd, uit schrik dat ze ooit zouden regeren. Want dat is hetgeen ze niet kunnen. Ze zijn onbekwaam.
Oud 5 september 2004, 13:37   #84
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Inderdaad, de meerderheid van de Belgen vindt de politiek niet interessant.
Uw wanhopige pogingen om België samen te houden komt ze dan ook vrij lachwekkend over en ze beschouwen jullie als een paar machtsgeile politici. 8)
Het belooft een hete communautaire herfst te worden.
Je post zit vol met tegenstrijdigheden. Je geeft toe dat de Belgen over het algemeen niet geïnteresseerd zijn in de politiek, maw weinig afweten over het politieke landschap van vandaag. Maar blijkbaar kennen die mensen dan toch de piepjonge, onbekende B.U.B., dat nooit in de media komt! Hoe verklaar je dat dan?

Laatst gewijzigd door Yann : 5 september 2004 om 13:37.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 13:41   #85
Tommy_
Schepen

Standaard

Tuurlijk kennen de mensen BUB en hoe, als een bende lastig gastjes die in de belangstelling willen komen door van alle soorten dwaze berichten te versturen en organiseren van samenkomst van 4 a 6 man om in de spotlight te komen.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 14:01   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB in de oppositie verbannen? Ze hebben zichzelf in de oppositie gebetonneerd, uit schrik dat ze ooit zouden regeren. Want dat is hetgeen ze niet kunnen. Ze zijn onbekwaam.
Och, u mag dat laatste best geloven. Niets is immers voor ons gemakkelijker dan dat men ons onderschat. Een Chinese wijsgeer zei al dat de grootste fout erin bestaat uw tegenstander te onderschatten. Maar doe maar, hoor!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 14:02   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je post zit vol met tegenstrijdigheden. Je geeft toe dat de Belgen over het algemeen niet geïnteresseerd zijn in de politiek, maw weinig afweten over het politieke landschap van vandaag. Maar blijkbaar kennen die mensen dan toch de piepjonge, onbekende B.U.B., dat nooit in de media komt! Hoe verklaar je dat dan?
Wie mogen dan wel "de mensen" zijn? Er zijn al altijd mensen geweest die op piepkleine, te verwaarlozen clubjes stemmen. Uw aantal stemmers is echter van die aard dat we slechts kunnen concluderen dat het om een te verwaarlozen marginaal groepje gaat.
Oud 5 september 2004, 14:10   #88
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Och, u mag dat laatste best geloven. Niets is immers voor ons gemakkelijker dan dat men ons onderschat. Een Chinese wijsgeer zei al dat de grootste fout erin bestaat uw tegenstander te onderschatten. Maar doe maar, hoor!
Ik onderschat het VB zeker niet! Ik zeg alleen dat ze onbekwaam zijn, om te zetelen in een Westerse regering, die geen racistische propaganda moet voeren om in de belangstelling te komen. Het moment dat het VB op ondemocratische wijze de macht zal grijpen is spijtig genoeg reëel.
Oud 5 september 2004, 14:12   #89
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wie mogen dan wel "de mensen" zijn? Er zijn al altijd mensen geweest die op piepkleine, te verwaarlozen clubjes stemmen. Uw aantal stemmers is echter van die aard dat we slechts kunnen concluderen dat het om een te verwaarlozen marginaal groepje gaat.
Onze 13000 kiezers zijn allen zeer politiek bewust. Anders hadden ze nooit de weg gevonden naar deze jonge, kleine partij. In tegenstelling tot de 1 miljoen marginalen die voor het Blok hebben gestemd.
Oud 5 september 2004, 14:12   #90
Tommy_
Schepen

Standaard

Ondemocratisch? Hoe dan wel? Verkiezingen vervalsen? Ik denk dat het eerder de tegenstrevers zoiets zullen doen. Wat als VB aan de macht komt in Antwerpen, de vakbonden hebben NU al gezegd dat ze Antwerpen vast zullen zetten. Ondemocratisch?
Oud 5 september 2004, 14:14   #91
Tommy_
Schepen

Standaard

Ja ja ze zijn allemaal marginaal, wat zijn jullie? Een marginale partij. Ik zou 2 maal nadenken als je zegt dat het 1 miljoen marginalen zijn.
Oud 5 september 2004, 14:27   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik onderschat het VB zeker niet! Ik zeg alleen dat ze onbekwaam zijn, om te zetelen in een Westerse regering, die geen racistische propaganda moet voeren om in de belangstelling te komen. Het moment dat het VB op ondemocratische wijze de macht zal grijpen is spijtig genoeg reëel.
Och, u mag gerust geloven dat "ze" onbekwaam zijn. Geen enkel probleem. Wij denken het onze ervan en wij doen verder. Traag maar gestaag. En ondertussen zijn we de grootste partij van Vlaanderen geworden.

En wat u in uw laatste zin schrijft, is de reinste onzin. Het Vlaams Blok is een democratische partij die zich aan de spelregels houdt, wat u ook moge fantaseren.
Oud 5 september 2004, 14:27   #93
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Ja ja ze zijn allemaal marginaal, wat zijn jullie? Een marginale partij. Ik zou 2 maal nadenken als je zegt dat het 1 miljoen marginalen zijn.
Denk jij er maar eens over na.
Oud 5 september 2004, 14:28   #94
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

En Yann, hoe zit het met je vriendjes op de Gordel?
Oud 5 september 2004, 14:28   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze 13000 kiezers zijn allen zeer politiek bewust. Anders hadden ze nooit de weg gevonden naar deze jonge, kleine partij. In tegenstelling tot de 1 miljoen marginalen die voor het Blok hebben gestemd.
Hahaha. Daar gaan ze weer het toertje schelden op. Doe maar gerust. Hoe meer er gescholden wordt, hoe trouwer onze kiezers worden!

Kent u trouwens uw "13.000 kiezers persoonlijk dat u meent te kunnen oordelen over hun politieke betrokkenheid?
Oud 5 september 2004, 14:34   #96
Tommy_
Schepen

Standaard

Ik heb er overnagedacht en eens een kleine rondvraag gedaan en wat blijkt het zijn geen marginale mensen maar goed opgevoede, opgeleide mensen.
Oud 5 september 2004, 14:35   #97
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
En Yann, hoe zit het met je vriendjes op de Gordel?
Gordel? Wat is dat?
Oud 5 september 2004, 14:36   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gordel? Wat is dat?
Een Bubbelstrategie: negeer de werkelijkheid. Doe alsof die niet bestaat!

http://www.de-gordel.be/
Oud 5 september 2004, 14:37   #99
Tommy_
Schepen

Standaard

Moet je niet de bordjes daar gaan saboteren? Of spijker gaan gooien? Want de splitsing B-H-V staat er wel centraal.
Oud 5 september 2004, 14:38   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Ik heb er overnagedacht en eens een kleine rondvraag gedaan en wat blijkt het zijn geen marginale mensen maar goed opgevoede, opgeleide mensen.
Natuurlijk ik wil het aantal academisch gevormde mensen die VB'ers zijn en/of Vlaams Blok stemmen echt niet te eten geven! Het Vlaams Blok is een echte volkspartij geworden waar men alle lagen van onze bevolking in vindt: van hoog- tot laaggeschoolde mensen, van advocaat tot arbeider, van bandwerkster tot zakenvrouw.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be