Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Heeft u stilgestaan bij 60 jaar bevrijding??
ja 22 42,31%
nee 26 50,00%
60 jaar wat?? 4 7,69%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2004, 16:09   #81
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Zoals André Wynen, overlevende van Breendonk zegde: "Hoe kunnen zij (de mensen die in Breendonk gestorven zijn), begrijpen dat zij hun leven gegeven hebben om parlementairen democratische middelen te laten gebruiken om in alle wettigheid, België te doen barsten?"
Uiteraard heeft de anti-Belgische RTBF deze zinsnede wel geknipt.

Laatst gewijzigd door Patriot! : 5 september 2004 om 16:10.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 16:17   #82
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlos
Die hadden geen verontschuldiging ! Zij hebben de feldgrau uniform aangetrokken
en zelfs die van de Waffen SS ! Dat was hoogverraad !
Hoe kan je iets verraden waar je nooit hebt toebehoord? De Vlamingen hebben niet gevraagd om bij de Belgische staat te horen, het werd hen opgelegd door de Kerk en door de Franstalige liberale bourgeoisie uit Brussel. België is nooit ons land geweest en zal het ook nooit zijn, dus kunnen we het ook niet verraden.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 16:58   #83
carlos
Banneling

Standaard

U pleegt zelf landverraad door uw nationaliteit te ontkennen ! Misschien bent u ook een kandidaat om landverrad te plegen. Wij zien zo van waar U komt !
Hoe oud bent U ! Misschien had U liever ook gedefileerd op ganzenpad zoals U zogeliefde vrienden en in het feldgraau uniforme van de Wehrmacht of misschien beter in het zwart uniform van het SS ! Nooit zullen-wij aan uw vrienden en uzelf ons hand reiken !
carlos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 17:45   #84
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe oud bent U !
ouder als u, aannemende dat je belg bent en dus je nederlands behoorlijk zou moeten schrijven.
Oud 5 september 2004, 17:51   #85
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
ouder als u, aannemende dat je belg bent en dus je nederlands behoorlijk zou moeten schrijven.

Touché!
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 17:54   #86
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
Jouw nederlands ("ouder als u"....) is anders ook maar belabberd 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 18:30   #87
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U pleegt zelf landverraad door uw nationaliteit te ontkennen ! Misschien bent u ook een kandidaat om landverrad te plegen. Wij zien zo van waar U komt !
Hoe oud bent U ! Misschien had U liever ook gedefileerd op ganzenpad zoals U zogeliefde vrienden en in het feldgraau uniforme van de Wehrmacht of misschien beter in het zwart uniform van het SS ! Nooit zullen-wij aan uw vrienden en uzelf ons hand reiken !

Ik ontken mijn nationaliteit helemaal niet, dat is een administratieve aangelegenheid, en is jammergenoeg Belgisch. Maar het is cultureel, identitair gezien niks waard. Er is geen Belgisch volk, geen Belgische cultuur, geen Belgische taal, ...

Mag ik u verzoeken vriendelijk te blijven, ook als u het oneens bent met mij? Ik word deze week 25 jaar.

Als ik de kans heb om België te vernietigen en Vlaanderen z'n onafhankelijkheid te schenken, zal ik dat niet nalaten te doen. Dat u dat landverraad noemt, kan mij hoegenaamd niets schelen. Ook uw miezerige handje kan mij niks schelen hoor.

Laatst gewijzigd door Koenraad Maesschalck : 5 september 2004 om 18:31.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 18:33   #88
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck

Ik ontken mijn nationaliteit helemaal niet, dat is een administratieve aangelegenheid, en is jammergenoeg Belgisch. Maar het is cultureel, identitair gezien niks waard. Er is geen Belgisch volk, geen Belgische cultuur, geen Belgische taal, ...

Mag ik u verzoeken vriendelijk te blijven, ook als u het oneens bent met mij? Ik word deze week 25 jaar.

Als ik de kans heb om België te vernietigen en Vlaanderen z'n onafhankelijkheid te schenken, zal ik dat niet nalaten te doen. Dat u dat landverraad noemt, kan mij hoegenaamd niets schelen. Ook uw miezerige handje kan mij niks schelen hoor.
Er bestaat evenmin Canadees of Zwitsers dus in hoeverre dat een taal zo belangrijk is om je een nationaliteit te geven?
Oud 5 september 2004, 19:44   #89
carlos
Banneling

Standaard

Koenraad Maesschalk ! 25 jaar en U weet alles ... Sukkelaar !
Wij zullen U en uw kompanen niet toelaten. Ik ben 81 jaar oud en heb de oorlog en de
bezetting van 1940-44 meegemaakt. En weet van wat ik spreek .... U bent een kleingeestig iets ... Geen pardon voor de collaborateurs en hun volgelingen. NOOIT !
carlos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 20:01   #90
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De collaborateurs bedoel je, met het grootste varken op kop: Staf de Clercq.
Niet alle Vlamingen zijn collaborateurs hé. Er zijn veel Vlamingen hard aangepakt gewoon omdat ze Vlaming waren. Ook nu nog worden vlaams-nationalisten direct over dezelfde kam geschoren als extreem rechtsen, nazi's, zwarten en nog meer van dit liefs.
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 20:18   #91
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje
Niet alle Vlamingen zijn collaborateurs hé. Er zijn veel Vlamingen hard aangepakt gewoon omdat ze Vlaming waren. Ook nu nog worden vlaams-nationalisten direct over dezelfde kam geschoren als extreem rechtsen, nazi's, zwarten en nog meer van dit liefs.
Idd, en wel omdat ze nog altijd dat collaborerend gespuis van toen blijven "eren" (ref. S.Declercq , ex-SS-er 40-45)8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 20:23   #92
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meneer Carlos heeft GROOT GELIJK! Wij moeten zijn bijdrage aan de geschiedenis waarderen! Wanneer België zou verdwijnen is dat een slag in het gezicht van alle mensen die gestreden hebben voor ons land. Ja, een slag in het gezicht van alle Belgen.
Oud 5 september 2004, 20:24   #93
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die hadden geen verontschuldiging ! Zij hebben de feldgrau uniform aangetrokken
en zelfs die van de Waffen SS ! Dat was hoogverraad !
Ah meneer had liever Russisch gesproken nu
Oud 5 september 2004, 20:25   #94
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Koenraad Maesschalk ! 25 jaar en U weet alles ... Sukkelaar !
Wij zullen U en uw kompanen niet toelaten. Ik ben 81 jaar oud en heb de oorlog en de
bezetting van 1940-44 meegemaakt. En weet van wat ik spreek .... U bent een kleingeestig iets ... Geen pardon voor de collaborateurs en hun volgelingen. NOOIT !
Inderdaad: NOOIT! NOOIT! NOOIT!
Oud 5 september 2004, 20:25   #95
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Ah meneer had liever Russisch gesproken nu
De Russen hebben gewonnen en we spreken Nederlands.
Oud 5 september 2004, 20:27   #96
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Idd, en wel omdat ze nog altijd dat collaborerend gespuis van toen blijven "eren" (ref. S.Declercq , ex-SS-er 40-45)8)
En weeral diezelfde kam.
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 20:36   #97
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toespraak in de Kamer van Volksvertegenwoordigers
Generaal-majoor Everaert, gewezen voorzitter van Pro Belgica, 11 november 1997

Mijnheer de Voorzitter,

Ook deze maal dank ik u ons te willen ontvangen in het Natiënpaleis met een vertegenwoordiging van de “anciens” en een deel van de jeugd van ons land.

Verleden jaar hebt u ons welwillend geantwoord en ons bevestigd dat u argwanend zou toezien op het separatisme om de scheiding van ons land te verhinderen.

Ik neem de vrijheid u aan deze belofte te herinneren want men vergeet toch zo gemakkelijk.

Immers, wij stellen opnieuw vast dat politieke mandatarissen in de media het probleem actualiseren op een zulkdanige manier dat de bevolking in een algemene onverschilligheid er zou kunnen mee akkoord gaan. En”de onverschilligheid is een misdaad tegen de mensheid”. Sommigen gaan zelfs zover om te gewagen van een republiek waarin de Koning uitsluitend een representatieve rol zou vervullen.

Mijnheer de Voorzitter, ik kan het haast niet geloven, maar het schijnt dat het Vlaams Parlement zou gestemd hebben “een premie toe te staan aan de vrienden van de nazi’s, slachtoffers van de repressie”. Mijn vrienden en ikzelf willen hierover onze diepste verontwaardiging uitspreken want dit raakt ons midden in ons hart.

Dit is het beste voorbeeld van wat ooit Talleyrand beweerde : “Het verraad is een kwestie van datum”.

Indien een dergelijke toegeving ooit werkelijkheid moest worden, dan zullen wij nog de moed hebben om, zoals er een witte mars werd gehouden, een driekleurige mars te organiseren, in de hoop dat onze optocht meer succes zou kennen dan de commissie Dutroux, waarin zich spijtig genoeg enkele parlementariërs bevinden, die gemakkelijk woordbreuk plegen.

Tenslotte, vermits “regeren, vooruitzien betekent” bestaat er nog een taboeonderwerp waarover wij op deze plaats zeer weinig horen spreken, namelijk de onveiligheid en de immigratie.

Het is u wel bekend hoe delicaat het wordt om zich op straat te begeven omwille van alle soorten agressiviteit ; de ordediensten zijn hopeloos voorbijgestreefd, er zijn zelfs plaatsen waar zij niet meer durven tussenkomen.

Verre van een racist te zijn, verlang ik nochtans om baas te zijn in eigen huis en te leven in volle vrijheid en veiligheid. Daarom vraag ik u dit cruciaal probleem zeer oplettend te volgen, want indien door laksheid dit niet het geval zou zijn dan zou het kunnen dat in de toekomst de jongeren van ons land onder het juk van het conservatisme belanden en lopen wij het gevaar dat ondertussen een extremist opstaat die onmiddellijk, zoals het gebeurde met Degrelle, een overweldigend electoraal succes zou kennen. En dit willen wij niet meer beleven.

Bovendien vrees ik dat indien het komt tot een open confrontatie met de ordediensten, deze op voorhand het onderspit zouden delven (Bara).

Als besluit wil ik erop wijzen dat wij, de “anciens”, u in 1945 één van de mooiste geschenken hebben gegeven, de vrijheid en de vrede, en dit ten koste van ontelbare offers. Er bleef u een land over om erop te bouwen, om er een parel van te maken. Vier en vijftig jaar later toont u aan de wereld een beeld van een deerniswekkend België.

Opiniepeilingen tonen zeer duidelijk dat wij geen vertrouwen meer hebben in dit soort democratie ; immers, 22% geven nog hun vertrouwen aan het parlement en het leger, en minder dan 50% aan de democratie. Het ware wenselijker dat men zich in deze ruimte minder zou bekommeren om het geslacht van de engelen ; met andere woorden, om in het Nederlands of in het Frans geschreven straatnamen in de faciliteiten gemeenten en evenmin om de laatste Belgische mop betreffende het beendermeel van een gekke koe.

Wij leven in een prachtig land, België, waarvan de grote meerderheid samen wil leven.

Mijnheer de Voorzitter, aan een man van uw formaat en met een zeer hoge functie, evenals aan de heer Swaelen, Voorzitter van de Senaat, vraag ik met aandrang aan de Belgen de eer en fierheid terug te schenken Belg te zijn.
Oud 5 september 2004, 20:37   #98
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Zoals André Wynen, overlevende van Breendonk zegde: "Hoe kunnen zij (de mensen die in Breendonk gestorven zijn), begrijpen dat zij hun leven gegeven hebben om parlementairen democratische middelen te laten gebruiken om in alle wettigheid, België te doen barsten?"
Uiteraard heeft de anti-Belgische RTBF deze zinsnede wel geknipt.
Moet je al zolang in de tijd teruggaan om nog een reden te vinden om België te behouden?
Oud 5 september 2004, 20:45   #99
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Samengevat: 1000 belgicisten die samenstromen waaronder: Foundation, Superstaaf en ThePiano.

Een bariton die perfect Frans zingt en,

een orkest 'zoals ze er in Vlaanderen geen hebben'.

Halleluja!
Die 'halleluia' is er teveel aan.
't Was geen religieuze uitspatting in de trant van de Ijerwake//vaart.
't Was een serene herdenking van de onrechtmatig vermoorden, een oproep om de gruwel achterwege te laten, en een incentive om mekaar te helpen i.p.v. in de put te duwen.
Oud 5 september 2004, 21:36   #100
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard Generatieconflict?

@Carlos

U bent 81 jaar schrijft u. U was dus 21 op het einde van de oorlog in 1944.
Uw generatie heeft beslist hoe ons pensioenstelsel zou in elkaar zitten.
U zou dus best wat vriendelijker zijn tegenover de 25-jarige Koen die er nu of straks voor zal zorgen dat u uw pensioen krijgt.

En wat die nationaliteit betreft: als ik aan een buitenlandse vriend moet uitleggen hoe België ineen zit dan moet ik helemaal niet fier zijn op mijn nationaliteit, dan verklaart hij mij gewoon voor halve gare. Ook dat hebben wij te danken aan uw generatie (de knoeiboel die Eyskens in 1970 in gang heeft gezet) en niet aan die van Koen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be