Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2004, 19:25   #81
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dat weten we al. U herhaalt slechts zichzelf. Mag ik misschien eens weten wat er zo afgrijselijk is?
Leer volledig quoten:

Degustibus et coloribus non est disputandum.
Oud 6 september 2004, 20:03   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Leer volledig quoten:

Dat is een zegswijze. En we houden geen woordgevecht. Nergens suggereert het spreekwoord dat men een welbepaalde smaak niet zou kunnen motiveren. Een schilderij kan ik bijvoorbeeld appreciëren en heb daarvoor redenen. Blijkbaar heeft u geen enkele reden om een Vlaamse Leeuw "afgrijselijk" te vinden.

Blijkbaar vond u de vroegere vlag van de provincie Oost-Vlaanderen dus afgrijselijk. En die van West-Vlaanderen dan ook. De Blubbers zijn al tegen de oude provincievlaggen! Waar gaan we naartoe

De oude van Oost-Vlaanderen! O, wat afgrijselijk!!!!!

En die van West-Vlaanderen! Och, wat een gedrocht!!! Weg ermee!!! Bemerk die "afgrijselijke" Leeuw rechts!!! Verschrikkelijk!!!

En ook vele gemeentevlaggen zullen door de Blubbers als "afgrijselijk" omschreven worden. Denken we maar aan de gemeentevlag van Merelbeke. Of die van Nieuwpoort. Allemaal vlaggen met een Vlaamse Leeuw erin. Allemaal afgrijselijke vlaggen!

Kijk eens: wat een lelijke vlag, die van Nieuwpoort!!!

En dan dat gedrocht van Merelbeke!!! Verbranden!!!

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 6 september 2004 om 20:08.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 20:25   #83
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een zegswijze. En we houden geen woordgevecht. Nergens suggereert het spreekwoord dat men een welbepaalde smaak niet zou kunnen motiveren. Een schilderij kan ik bijvoorbeeld appreciëren en heb daarvoor redenen. Blijkbaar heeft u geen enkele reden om een Vlaamse Leeuw "afgrijselijk" te vinden.

Blijkbaar vond u de vroegere vlag van de provincie Oost-Vlaanderen dus afgrijselijk. En die van West-Vlaanderen dan ook. De Blubbers zijn al tegen de oude provincievlaggen! Waar gaan we naartoe

De oude van Oost-Vlaanderen! O, wat afgrijselijk!!!!!
Ik zeg niet dat ze allen verbrand moeten worden, ik vind het gewoon lelijke vlaggen.

Degustibus et coloribus non est disputandum zegt dat er over smaken niet te twisten valt. Als ik vind dat de Vlaamse Leeuw een lelijke vlag is, dan is dat mijn smaak, en dat hoeft niet verder beargumenteerd te worden.

Maar ongetwijfeld heeft dat (misschien onbewust) ook veel te maken met de flaminganten, die de Leeuw claimen als symbool voor de strijd tégen het Belgisch establishment. (wat dat ook moge wezen). Daarom mijn afkeer voor deze afgrijselijke vlag.

Ik weet niet of u ooit psychologie heeft gehad? De Psychopatologie des Alltagsleben is hier een mooi voorbeeld voor. Stel dat ik vroeger op liefdesvlak bv zeer slechte ervaringen heb gehad met een zekere Tina. Dat kan genoeg zijn om "Tina" vanaf dan een lelijke naam te vinden, puur psychologisch. Stel dat mijn vrouw jaren later haar dochter Tina wilt noemen, dan zal ik daar wss hard tegen protesteren. Niet dat Tina daarom een lelijke naam �*s, maar omdat mijn onderbewustzijn het zo wilt.
Oud 6 september 2004, 20:33   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat ze allen verbrand moeten worden, ik vind het gewoon lelijke vlaggen.

Degustibus et coloribus non est disputandum zegt dat er over smaken niet te twisten valt. Als ik vind dat de Vlaamse Leeuw een lelijke vlag is, dan is dat mijn smaak, en dat hoeft niet verder beargumenteerd te worden.
Mag ik dan ook concluderen dat u de vroegere vlaggen van de provincies Oost- en West-Vlaanderen ook lelijk vond? Dat u de vlaggen van gemeenten als Nieuwpoort, Merelbeke, Kortemark... ook allemaal lelijk vindt?
Oud 6 september 2004, 20:34   #85
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik dan ook concluderen dat u de vroegere vlaggen van de provincies Oost- en West-Vlaanderen ook lelijk vond? Dat u de vlaggen van gemeenten als Nieuwpoort, Merelbeke, Kortemark... ook allemaal lelijk vindt?
Nu wel ja, omdat de flaminganten ertussen zijn gekomen.
Oud 6 september 2004, 20:35   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ongetwijfeld heeft dat (misschien onbewust) ook veel te maken met de flaminganten, die de Leeuw claimen als symbool voor de strijd tégen het Belgisch establishment. (wat dat ook moge wezen). Daarom mijn afkeer voor deze afgrijselijke vlag.
Ergens is uw psychè een beetje ontregeld. Ik vind militaire parades heel mooi, zelfs als daar in het begin een Belgische driekleur wappert. Blijkbaar is u niet in staat gewoon een onderscheid te maken.

U is daarenboven weinig strijdvaardig: blijkbaar legt u zich dus bij de "flamingantische claim" neer. U stelt immers dat "wij" die vlag zouden claimen en dat u daarom er tegen is. Merkwaardige kronkelredenering.
Oud 6 september 2004, 20:36   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu wel ja, omdat de flaminganten ertussen zijn gekomen.
?

De Vlaamsgezinden zijn er al veel langer dan uw komst op deze aardbol. Uw redenering klopt duidelijk niet...
Oud 6 september 2004, 20:38   #88
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
?

De Vlaamsgezinden zijn er al veel langer dan uw komst op deze aardbol. Uw redenering klopt duidelijk niet...
Ok, slecht geformuleerd. Ik bedoel: vroeger had ik het waarschijnlijk geen lelijke vlag gevonden. De dag van vandaag echter wel. Af-grij-se-lijk.
Oud 6 september 2004, 20:44   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, slecht geformuleerd. Ik bedoel: vroeger had ik het waarschijnlijk geen lelijke vlag gevonden. De dag van vandaag echter wel. Af-grij-se-lijk.
Ik zie daartoe geen enkele reden. Ik vind de Brabantse Leeuw heel mooi, zelfs al staat die op het wapenschild van het koninkrijk België. Blijkbaar kunt u een dergelijk onderscheid niet eens maken.
Oud 6 september 2004, 20:47   #90
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie daartoe geen enkele reden. Ik vind de Brabantse Leeuw heel mooi, zelfs al staat die op het wapenschild van het koninkrijk België. Blijkbaar kunt u een dergelijk onderscheid niet eens maken.
Op het Wapenschild van Koninkrijk België staat echter geen Vlaamse Leeuw
Oud 6 september 2004, 21:05   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op het Wapenschild van Koninkrijk België staat echter geen Vlaamse Leeuw
Heb ik dat dan gezegd? Ik toon met dat voorbeeld alleen aan dat de appreciatie naar schoonheid op basis van politieke motieven ronduit belachelijk is en als heel onvolwassen overkomt. Een puber denkt in zulke zwart-witpatronen. Van een volwassenen mogen we toch enig onderscheidingsvermogen verwachten.
Oud 6 september 2004, 21:29   #92
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik dat dan gezegd? Ik toon met dat voorbeeld alleen aan dat de appreciatie naar schoonheid op basis van politieke motieven ronduit belachelijk is en als heel onvolwassen overkomt. Een puber denkt in zulke zwart-witpatronen. Van een volwassenen mogen we toch enig onderscheidingsvermogen verwachten.
Maar jongen toch! Sorry dat ik uw vlag afgrijselijk vindt he!

Oud 6 september 2004, 21:34   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar jongen toch! Sorry dat ik uw vlag afgrijselijk vindt he!

Uw mening deert me helemaal niet. Wel stel ik vast dat u wel een puberaal gedrag aan de dag legt, wat ik natuurlijk wel begrijp rekening houdend met die kabouterclub waarin u samen met Hans I de Grote vertoeft.
Oud 6 september 2004, 21:40   #94
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw mening deert me helemaal niet. Wel stel ik vast dat u wel een puberaal gedrag aan de dag legt, wat ik natuurlijk wel begrijp rekening houdend met die kabouterclub waarin u samen met Hans I de Grote vertoeft.
In het Onafhankelijk Vlaanderen van Jan I De Grote Doorluchtige Flamingant is het al niet meer toegestaan een persoonlijke smaak tot uiting te brengen. Het is puberaal!
Oud 6 september 2004, 21:42   #95
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw denigrerende taal verraadt uw angst.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 22:11   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Uw denigrerende taal verraadt uw angst.
O ja, wat ben ik van bang de oprukkende Blubbers!
Oud 6 september 2004, 22:13   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het Onafhankelijk Vlaanderen van Jan I De Grote Doorluchtige Flamingant is het al niet meer toegestaan een persoonlijke smaak tot uiting te brengen. Het is puberaal!
Integendeel, u mag gerust uw mening geven. Alleen is duidelijk geworden dat die mening gestoeld op een puberale reactie.
Oud 6 september 2004, 22:18   #98
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integendeel, u mag gerust uw mening geven. Alleen is duidelijk geworden dat die mening gestoeld op een puberale reactie.
Is een smaak een puberale reactie???
Oud 6 september 2004, 22:27   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is een smaak een puberale reactie???
Neen, wel de manier waarop u die motiveert.
Oud 6 september 2004, 22:32   #100
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, wel de manier waarop u die motiveert.
Ik heb ze gemotiveerd met psychologie, en ook dat is niet genoeg voor Jan. Smaak is een persoonlijke belevenis, daar kan u als buitenstaander weinig tegen inbrengen. Als een Belgische driekleur u bij een militaire parade niet stoort, zoveel te beter voor u. Al heb ik daar wel mijn twijfels bij.

Laatst gewijzigd door Yann : 6 september 2004 om 22:32.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be