![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zoals je zelf opmerkt. De politiekers. Overigens geven zij geen zier om de Waalse bevolking. Zij willen alleen nog meer vet betaald jobkes voor zichzelf hebben en behouden.
![]() |
#82 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik wil niet dat zij, een overigens niet bindend, referendum kunnen organiseren. Ik wil dat U en IK een BINDEND referendum kunnen organiseren. Dat is een democratisch recht.
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is hier dan ook géén democratie..... Maar een particratie waarin een minderheid het eigenlijk voor het meest te zeggen heeft dank zij alle alarmbelprocedures die zij tot hun beschikking hebben,en een pariteit voor wat een federale regeringsvorm betreft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar een schijndemocratie heeft ook een voordeel. Men kan ze wegstemmen. Maar dan moet men eerst een onafhankelijke politiek partij oprichten. En met onafhankelijk bedoel ik "niet gesponsord door het grootkapitaal en de schatkist."
![]() |
![]() |
#86 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om op uw bericht te antwoorden: Dat klopt, maar op Belgisch vlak zitten we daar nu net met een bijkomend probleem. Politiek en economisch gezien zijn Vlaanderen en Wallonie twee verschillende beestjes. En die tweeledigheid zien we ook in de praktijk: Waalse politici proberen heel hard Wallonie te verdedigen en te bevoordelen. Ik zou graag willen zeggen dat de Vlaamse tegenhangers dat ook doen voor Vlaanderen, maar hier kiezen ze liever voor de postjes. En dat is een probleem in een land waar de bevolking, zoals je zegt, eigenlijk geen inspraak heeft. Want dat soort politieke spelletjes zorgt onvermijdelijk voor een extra laag van inefficientie, vriendjespolitiek, corruptie, complexiteit, en blokkeringen. Uiteraard zal je in een onafhankelijk Vlaanderen niet plots brave politici hebben die heel democratisch luisteren naar het volk. Maar je zal wel af zijn van de complexiteit en de daaraan vasthangende inefficientie en politieke spelletjes die we in La Belgique kennen. Je zal geen akkoorden meer hebben waar Brussel dit krijgt, Vlaanderen dat, en Wallonie nog iets anders en waar niemand eigenlijk echt mee gediend is. Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Distel.Dat klopt, maar op Belgisch vlak zitten we daar nu net met een bijkomend probleem. Politiek en economisch gezien zijn Vlaanderen en Wallonie twee verschillende beestjes. En die tweeledigheid zien we ook in de praktijk: Waalse politici proberen heel hard Wallonie te verdedigen en te bevoordelen. Ik zou graag willen zeggen dat de Vlaamse tegenhangers dat ook doen voor Vlaanderen, maar hier kiezen ze liever voor de postjes.
Dat is dus een enorme misvatting. Waalse politiekers vechten nog harder voor hun vet betaalde postjes als Vlaamse. Zij moeten wel want zij hebben er verhoudingsgewijs meer dan de Vlamingen. De druk is dus groter. Maar om het Waalse welzijn geven zij geen zier. Er zijn meer armen in Wallonië dan in Vlaanderen. Dat zou niet kunnen als uw stelling waar is.
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een publiek geheim dat de parallelle economie weeldig tiert in het zuiden en dat de politiek een oogje toe doet. Veel van die "arme" Walen zijn veel rijker dan die Vlaamse sukkelaar die dagelijks gaat werken. En het wordt helemaal te gek als je de pensioenen van beiden gaat vergelijken. Die Vlaming mag dan 45 jaar gewerkt hebben en die Waal 45 jaar gedopt hebben, wat pensioen betreft scheelt zich dat maar een paar briefjes van 10 Euro per maand. In dit systeem floreert de PS want wie doet een oogje toe bij zwart werk, wie verdeelt de sociale woningen, wie zorgt voor een goed pensioen met 0 dagen loopbaan en wie laat uitkeringstrekkers ongemoeid in de hangmatten liggen zonder sancties? Laatst gewijzigd door demonen : 19 februari 2014 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Bij mijn weten heeft de PS nog nooit een 2/3e meerderheid in het parlement gehad. Die heeft men nodig om iets goed gekeurd te krijgen. Dus kunnen al die mogelijkheden slechts bestaan met toestemming van niet PS vertegenwoordigers.
Overigens kan je in Vlaanderen dezelfde voorbeelden aanhalen. Ook daar zijn misbruiken en vriendjespolitiek schering en inslag. De oorzaak ligt gewoon in het feit dan België (en ook de ander Europese landen) gewoon dictaturen zijn. Systemen waarbij de wetten gedicteerd worden door het groot kapitaal (uiteraard in het voordeel van het grootkapitaal) en waar de gewone burger niets over te vertellen heeft. Maar. Dat is wel zijn eigen schuld. Als je niet akkoord bent met de gang van zaken moet er iets aan doen. Maar daar vind ik op het hele politics.be forum spijtig genoeg niets van terug.
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik begrijp wel dat er binnen het Vlaams-nationalisme een zeer negatieve perceptie is naar de "traditionele" partijen toe, en dat zij als aanhangers gezien worden van "de PS" en de andere Franstalige partijen omdat zij België mee in stand houden. *gaat vanalles op zijne kop krijgen* Dat is een zeer moeilijke discussie omdat er verschillende waarheden door elkaar zitten, met ook psychologische aspecten. BTW: dualiteit in een land heeft niet noodzakelijk staatskundige gevolgen of oorzaken hé. Een van de meest "duale" landen op dit ogenblik zijn de VS. Maar geen kat ginder die eraan denkt om het land te splitsen. Citaat:
![]() Dat betekent dat zeer weinig politici erin slagen om boven hun eigen regio te denken, regio in de zin van "rond mijn stad". Alles moet "evenwichtig" verdeeld zijn. Als die stad iets krijgt, dan moet die andere stad ook iets krijgen. Als die regio iets krijgt, dan moeten de andere regio ook iets krijgen. En dat gaat dan tot het niveau van Vlaanderen en Wallonië met de beruchte wafelijzerpolitiek. Dat is een Belgische kwaal die evenzeer in Vlaanderen als in Wallonië bestaat. België splitsen zal daar niks aan veranderen, behalve de schaal, en misschien de zichtbaarheid. Maar ook in onafhankelijk Vlaanderen zal een Antwerpse Minister eerst naar Antwerpen kijken, en dan pas naar Leuven, en omgekeerd. (terzijde, dit is voor alles zo, hé. Ook bij voorbeeld voor benoemingen) Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
=> Ik zal beginnen met een professor staatsrecht te citeren (prof. Vuye) : "Confederalisme is in feite een belgicisme." Ik had daar in alle eerlijkheid een ander gedacht over, maar goed, wie ben ik om een professor staatsrecht tegen te spreken op zijn eigen vakgebied. Persoonlijk zou ik, als het gaat om een 'Belgische' oplossing, de staatshervorming volledig afschaffen. Uiteraard dient dit dan ook gepaard te gaan met een pure federalisering van onze staat. Dat houdt ondermeer in : een federale kieskring (geen confederale kieskring zoals we die nu kennen), 1 federale regering (geen 6 regeringen),opheffing van de taalgrens en dus de afschaffing van de terminologieën : Walen en Wallonnië en Vlamingen en Vlaanderen (en de duitstalige oostkantons). Vanaf de intrede van een echt federalisme, zijn we allemaal Belgen. Communautair gezien vallen zo de grootste/meeste problemen weg, hoewel er op het terrein uiteraard nog taalgeschillen zullen blijven plaatsvinden. Ik zou omwille van de efficiëntie van onze staat nog een extra inspanning doen om het staatsapparaat af te slanken, namelijk door de afschaffing van lokale overheden en provincies. Het Brussels 'débacle' is met de bovenstaande aanpassingen ook volledig van de kaart geveegd. -> De wenselijkheid van zulk een staatsconstructie laat ik in het midden; ik heb overigens nergens belangen te behartigen of politieke verantwoordelijkheid af te leggen. Een andere optie is volgens professor Vuye dus het beruchte 'confederalisme'. Maar hoe dat praktisch in zijn werk gaat zonder aan de grondbeginselen van de Belgische Unie te tarten, laat ik dan ook maar over aan mensen die meer kennis van zaken hebben op dat vlak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ter info een voorbeeld: een werkloze (ook swt) mag niet werken aan de woning van zijn kinderen indien dit een meerwaarde geeft aan die woning. Je gaat toch niet beweren dat dit in het Vlaamse gewest niet gebeurt? En dan heb ik het nog niet over diegenen die elders bij een werkgever werken in het parallelle circuit. Ik zou eerder zeggen ken jij er die het nooit doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wié zegt dat 'we' niet kunnen en/of mogen gaan? Wié zegt dat 'we' niet kunnen en/of mogen lopen? Wié zegt dat 'we' niet kunnen en/of mogen gaan lopen? Wié oh wié zijn toch die eeuwige betuttelaars van 'het volk'? ![]() En wié oh wié gelooft die mensen nog? (Nog véél méér ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bovendien wil ik dat pakweg uw zatte nonkel en/of die van mij dat ook kunnen (en mogen), alsmede om het even welke andere alhier geboren en getogen, gepokte en gemazelde duts (of gelukzak). 2) M.i. is dat niet zomaar 'een' democratisch recht; het is hét 'recht' bij uitstek dat bepaalt of er überhaupt van 'democratie' sprake kan zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |