Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2014, 09:44   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Voor veel gewone zielen en simpele kiezers geldt:
als Piet zegt dat Boudewijn een broekschijter was, en als Piets moeder dat bevestigt, dan is dat zeker en vast de waarheid.

Deze "kleine mening" van een populaire kok, zal hier en daar nog wel opduiken in de kiescampagne. En een klein effect sorteren.

Al de rest is nog minder dan een detail in de geschiedenis.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 11:06   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Zo zegt de moeder dat ze werd afgedreigd om de tol op de overzet te betalen.
En dat de schipper haar afdreigde met de woorden, " Betalen of ik snij je buik open en eet je baby op." Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je mensen betaald voor hun diensten en niet van hen gaat eisen dat ze aan gratis dienstverlening doen.
Klopt! als je hier wil zwartrijden snijden ze ook je buik open en frituren ze je ongeboren vrucht. Is kwestie van cultuur nietwaar.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 februari 2014 om 11:07.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 11:33   #83
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Klopt! als je hier wil zwartrijden snijden ze ook je buik open en frituren ze je ongeboren vrucht. Is kwestie van cultuur nietwaar.
Nee, dan komen ze je boel leeghalen als je de boete niet betaald en mag je ook daar nog voor betalen.

Maar in die periode was hardhandig optreden tegen misbruiken van de openbare dienstverlening hier ook geen uitzondering.
Ik denk dat je raar zou opkijken als je zou weten wat er in die periode hier allemaal gebeurde.
Dat is immers de periode dat de Engeltjesmakersters in Belgie en Nederland hun bloeiperiode kende.
In die periode was het dus niet nodig om zwart te rijden om je buikje te voelen leegmaken en de vrucht in een vuilbak terug te vinden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 11:49   #84
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

veel schijt
weinig broek
Oud 19 februari 2014, 11:51   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dan komen ze je boel leeghalen als je de boete niet betaald en mag je ook daar nog voor betalen.

Maar in die periode was hardhandig optreden tegen misbruiken van de openbare dienstverlening hier ook geen uitzondering.
Ik denk dat je raar zou opkijken als je zou weten wat er in die periode hier allemaal gebeurde.
Dat is immers de periode dat de Engeltjesmakersters in Belgie en Nederland hun bloeiperiode kende.
In die periode was het dus niet nodig om zwart te rijden om je buikje te voelen leegmaken en de vrucht in een vuilbak terug te vinden.
ga je nu het openrijten van zwangere vrouwen in Congo tijdens de onafhankelijkheidsstrijd ook nog eens vergelijken met al of niet onwettige abortus?

(ter info: in het tweede geval is het wel de bedoeling dat de moeder blijft leven).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 12:08   #86
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ga je nu het openrijten van zwangere vrouwen in Congo tijdens de onafhankelijkheidsstrijd ook nog eens vergelijken met al of niet onwettige abortus?

(ter info: in het tweede geval is het wel de bedoeling dat de moeder blijft leven).
Sommige kronkels zijn onnavolgbaar.
Meestal behoeven ze geen commentaar omdat ze zelfvernietigend zijn.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 12:14   #87
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor veel gewone zielen en simpele kiezers geldt:
als Piet zegt dat Boudewijn een broekschijter was, en als Piets moeder dat bevestigt, dan is dat zeker en vast de waarheid.

Deze "kleine mening" van een populaire kok, zal hier en daar nog wel opduiken in de kiescampagne. En een klein effect sorteren.

Al de rest is nog minder dan een detail in de geschiedenis.

.
Maar blijkbaar vinden "sommigen" dit verwaarloosbaar detail toch voldoende om actie te ondernemen.

Blijkbaar is er toch iets in het oor van de makers van het programma gefluisterd, waardoor die zich verplicht voelden een uitspraak gedaan in hun programma te schrappen.

Vervelend vind ik dat dit in België zo onder de radar kan gebeuren, zonder dat iemand zich daarover zorgen maakt.

Zo was er een waarschuwingstelefoontje van een president aan een journalist voldoende, om de betrokken president tot ontslag te dwingen.
Wat in Duitsland normaal is, zie ik in België nog niet snel gebeuren.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 12:37   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Sommige kronkels zijn onnavolgbaar.
Juist.

Stel je voor dat er in de tijd dat abortus strafbaar was Belgische en Nederlandse "engeltjesmaaksters" bestonden. Schande!

Dreigen om de buik van een vrouw open te rijten en haar baby op te eten als ze het geld mankeerde om de "schipper" te betalen is, uiteraard, beschaafder.
Oud 19 februari 2014, 12:38   #89
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als je weet dat de meeste van die abortussen gebeurden in kloosters en tegen de zin van de zwangere vrouw en de vrouw slechts een overlevingskans van 50% had, zijn ze inderdaad vergelijkbaar.

Het enige verschil is, dat het eerste bij woorden bleef en het tweede dagelijks kost was.
Oud 19 februari 2014, 13:12   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je weet dat de meeste van die abortussen gebeurden in kloosters en tegen de zin van de zwangere vrouw en de vrouw slechts een overlevingskans van 50% had, zijn ze inderdaad vergelijkbaar.

Het enige verschil is, dat het eerste bij woorden bleef en het tweede dagelijks kost was.
Bulshit.
De meeste abortussen gebeurden gewoon aan huis van de zwangere of vrouw of bij de engeltjesmakers.

Wat de overlevingskans betreft bij illegale abortussen zit je er ook "een beetje" naast.

Citaat:
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) schat dat van de 42 miljoen zwangerschappen die elk jaar worden afgebroken door abortus er 20 miljoen onder onveilige omstandigheden en in een ongunstig sociaal en wettelijk klimaat plaatsvinden, waardoor ongeveer 47.000 doden per jaar vallen als gevolg van infectie, bloedingen, beschadiging van de baarmoeder en de toxische effecten van middelen die gebruikt worden om abortus op te wekken.
http://www.womenonwaves.org/nl/page/...-women-s-lives

In landen waar abortus verboden is overlijdt anno 2014 elke 9 minuten een vrouw aan een illegale abortus.

Wat het "bij woorden blijven" betreft van zwangere vrouwen die de buik wordt opengereten...

http://books.google.be/books?id=4A4k...sneden&f=false

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...ngolezen.dhtml

.
Oud 19 februari 2014, 13:37   #91
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
veel schijt
weinig broek
Veel...
weinig broek...
Boudewijn was een levensgenieter, een Pallieter. (In stilte)
Wie kan hem dat kwalijk nemen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 14:20   #92
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bulshit.
De meeste abortussen gebeurden gewoon aan huis van de zwangere of vrouw of bij de engeltjesmakers.

Wat de overlevingskans betreft bij illegale abortussen zit je er ook "een beetje" naast.

http://www.womenonwaves.org/nl/page/...-women-s-lives

In landen waar abortus verboden is overlijdt anno 2014 elke 9 minuten een vrouw aan een illegale abortus.

Wat het "bij woorden blijven" betreft van zwangere vrouwen die de buik wordt opengereten...

http://books.google.be/books?id=4A4k...sneden&f=false

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...ngolezen.dhtml

.
Rwandese Hutu-rebellen, denk dat daar een klein detail over het hoofd word gezien.

In je eerste link, geef je juist het omgekeerd, het zijn namelijke allemaal Congolese vrouwen die een onverdoofde vroegtijdige keizersnee kregen.

En verder gaat over de RKK bepaalde martelaren. En de RKK is dat niet die instelling die vind dat de moordenares van enkel meisjes beschermd moet worden?
Is dat niet die instelling die vrouwen levende verbrandde omdat ze niet volgens hun norme leefde.
Is dat niet die instelling die beweer dat er nooit kinderverkrachtingen hebben plaats gevonden door hun priesters.
Oud 19 februari 2014, 14:28   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rwandese Hutu-rebellen, denk dat daar een klein detail over het hoofd word gezien.

In je eerste link, geef je juist het omgekeerd, het zijn namelijke allemaal Congolese vrouwen die een onverdoofde vroegtijdige keizersnee kregen.

En verder gaat over de RKK bepaalde martelaren. En de RKK is dat niet die instelling die vind dat de moordenares van enkel meisjes beschermd moet worden?
Is dat niet die instelling die vrouwen levende verbrandde omdat ze niet volgens hun norme leefde.
Is dat niet die instelling die beweer dat er nooit kinderverkrachtingen hebben plaats gevonden door hun priesters.
De kerk kan mij worst wezen.
En de afkomst van deze en gene vrouwen ook.

HIER gaf ik antwoord op:

Citaat:

De meeste abortussen gebeurden NIET in kloosters, noch werden de meisjes er in kloosters door gedwongen. De on gehuwde meisje sdie daar "hulp" zochten werden wél gedwongen hun kind af te staan.

Niet de helft van de vrouwen die een illegale abortus ondergingen lieten er het leven bij. Teveel dat wel, maar geen 50%. Bovendien late die vrouwen het leven omdat ze in een achterlijke cultuur leven waar de wetgever vrouwen liever late sterven dan hen een reddingsboei tegen een ongewenste zwangerschap te bieden.

De Poolse buurvrouw die ik als kind kende overleefde de ingreep van een "engeltjesmaakster". Ze had al vier kinderen én een man waarvoor ze bij ons kwam binnengevlucht als hij haar weer eens in een dronken bui met een mes achterna zat. Bovendien was het kort na de oorlog. Ik was een jaar of zeven toen ik hoorde dat haar Poolse medevluchtelingen haar publiekelijk onder de neus wreven wat ze mispeuterd had. Dat deden ze door er haar vriendelijk aan te herinneren waar het resultaat van haar illegale vruchtafdrijving te vinden was. Destijds hadden de toiletten nog een houten deksel op een rond gat.

Van een vrouw die er het leven bij liet heb ik nooit gehoord. Maar dat komt misschien omdat ik uit een (veel te) groot gezin kom, Mijn ouders ook allebei uit een (veel te) groot kroostrijk gezin stammen, en hun broers en zussen ook allemaal kroostrijke gezinnen hebben.

Jouw 'enige verschil' dat het enkel een dreigement is dat de buik van zwangere vrouwen wordt opengereten en hun kind gewoon weggegooid is zever gezien het zelfs NU nog gebeurt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 februari 2014 om 14:58.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 15:05   #94
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

HIER gaf ik antwoord op:

De meeste abortussen gebeurden NIET in kloosters, noch werden de meisjes er in kloosters door gedwongen. De on gehuwde meisje sdie daar "hulp" zochten werden wél gedwongen hun kind af te staan.

...
Van een vrouw die er het leven bij liet heb ik nooit gehoord. Maar dat komt misschien omdat ik uit een (veel te) groot gezin kom, Mijn ouders ook allebei uit een (veel te) groot kroostrijk gezin stammen, en hun broers en zussen ook allemaal kroostrijke gezinnen hebben.

Jouw 'enige verschil' dat het enkel een dreigement is dat de buik van zwangere vrouwen wordt opengereten en hun kind gewoon weggegooid is zever gezien het zelfs NU nog gebeurt.

Laatst gewijzigd door Boduo : 19 februari 2014 om 15:05.
Oud 19 februari 2014, 15:07   #95
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

HIER gaf ik antwoord op:
Het was juist die kerk die verantwoordelijk was voor veel zaken die gebeurd zijn in Afrika. Of ben je nog steeds in de overtuiging dat priesters, paters en nonnen heiligen zijn?

Daarnaast zitten er tussen 1908 en 1960 slechts 52 jaar en is in die periode de behandeling van de zwarte bevolking niet veel verbeterd.
Ze mochten dan wel hun handen behouden na 1908, als ze niet hard genoeg werkte, maar de zweep was zeker niet verdwenen.

Het is trouwens raar dat er geen gegevens bestaan over Belgische vrouwen bij wie een onverdoofde vroegtijdige keizersnee werd uitgevoerd door de Congolezen tijdens de opstand , terwijl er weldegelijk lijsten bestaan van vrouwen die zijn gestorven door toedoen van de engeltjesmakers.
Oud 19 februari 2014, 15:14   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoals ik al zei: de kerk en zijn bedienaars kunnen mij worst wezen.

Koning, Kerk, en Kapitaal, inclusief de belangen in Congo hebben ze nog altijd allemaal.

Vraag maar aan Michel, Reynders en Chevalier.
Oud 19 februari 2014, 18:13   #97
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: de kerk en zijn bedienaars kunnen mij worst wezen.

Koning, Kerk, en Kapitaal, inclusief de belangen in Congo hebben ze nog altijd allemaal.

Vraag maar aan Michel, Reynders en Chevalier.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be