Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 11 maart 2014, 19:48   #81
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In ieder geval, veel heeft de NVA er niet van gebakken in deze legislatuur van deze Vlaamse regering. Nog nooit zoveel werklozen geweest in Vlaanderen sinds dat de NVA meeregeerde! Nog nooit!!

Dus, er staat ons Vlamingen nog wat te wachten indien de kliek van Rekenwonder Muyters het voor het zeggen krijgt in de Vlaamse regering. Maar gelukkig, zo ver zijn we nog niet.
In Antwerpen gaat het al niet veel beter.
Ik zou zeggen het gaat er van kwaad naar erger.
Henri1 is offline  
Oud 11 maart 2014, 20:15   #82
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bravo EDR, zoals u voortdurend zelf zegt, alles kaat kut en u heeft 100% gelijk, u behaalt met vlag en wimpel uw doelstelling, nl de afbouw van Vlaanderen staat stevig in de steigers en u bent zo slim uw tegenstanders als de schuldigen te laten aanduiden terwijl u heel goed weet dat alles werkt volgens de door u op voorhand getimed en uitgewerkte planning.
Alsof niet elk kind inziet dat met de aderlating die u op Vlaanderen hebt uitgevoerd dat het alleen maar bergafwaarts kan gaan; met uw constante weigering om ook maar de minste toegeving te doen aan de smeekbede van de Vlaamse premier (nochthans zo gezegd een bondgenoot van u) om de hoognodige economische wetten te stemmen om Vlaanderen een nieuwe economische ademruimte te geven; geen geld voor.
En maak u geen zorgen; gezien de zelfverachting die la Belgique de Vlamingen al zo lang aangepraat heeft zullen er bij de volgende verkiezingen nog genoeg overblijven om u met applaus te onthalen opdat u uw stichtend werk kunt verder zetten.
marie daenen is offline  
Oud 11 maart 2014, 20:17   #83
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
erg voor u dat u er al doden moet bijsleuren.
Zegt wie???
Another Jack is offline  
Oud 11 maart 2014, 20:29   #84
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Veel verschil met Janssens zie ik in ieder geval niet. Vandaar: NVA veel woorden, maar weinig, zéér weinig daden.
system is offline  
Oud 11 maart 2014, 20:37   #85
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
U vergeet de CD&V in het hele verhaal. U herinnert zich nog de'nooit zonder tv N-VA van Beke? U herinnert zich dat CD&V bewust gewacht heeft met haar 'jamaar'-antwoord tot na het 'neen' van N-VA? U weet wat ondertussen is gebeurd? U bent zich toch bewust van de Arco-chantage? Hrt is duidelijk dat er een schandalig spel met chantage op topniveau is gespeeld. De traditionelen hebben op kap van de Vlaming en zijn keuze een macaber spel van zelfbehoud gespeeld. Dit verklaart nu ook de bocht van 180º van de O-VLD van confederalisme naar belgisch unitarisme. Ze krijgen zich niet meer als 'Vlaams' verkocht. Dus schakelen ze ongegeneerd terug over naar star belgivisme.
Aangezien ik BDW echt niet als een idioot of toch minstens een naïef personage zie, ga ik er helemaal niet vanuit dat hij in zijn beslissingsproces om ja of neen te antwoorden rekening heeft gehouden met de acties van een andere partij/concurrent. Niemand is zo dwaas, en bereikt de top in politiek. De dag dat je je lot vasthangt aan een beslissing van een concurrent, ben je dood.
Het was een mooie volzin, een prachtige slogan, maar meer ook niet.
Denk jij echt dat het partijbureau van n-va zo lichtzinnig te werk gaat dat zij rekening houden met beloftes van een kaloot ?

Ongeloofwaardig, en dus wellicht niet de waarheid. Bart De Wever heeft gewoon zijn materie niet verkocht gekregen intern aan zijn bureau die hem geen fiat gaf, en vervolgens heeft hij een nogal dramatisch opgevoerde show gegeven om in het kort samengevat 'neen' te zeggen. Enkel een politieke neofiet of een luchtfietser verwacht dan dat de rest dan maar stopt om van idee te veranderen, terwijl een simpel rekensommetje toonde dat ze mathematisch de n-va zelfs niet nodig hadden.
Die hele uitleg die men daarna schreef om het débacle te proberen uit te leggen is te zielig voor woorden. Zelfs in dorpspolitiek is men niet zo naïef.
peter1962 is offline  
Oud 11 maart 2014, 20:53   #86
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=marie daenen;7052771]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

Luister als iemand de klare waarheid voor zijn ogen niet wil erkennen, als iemand geen enkel voorbeeld kan geven van wat EDR voor Vlaanderen gedaan heeft en er zelf bij zegt dat dat niet belangrijk is want het is la Belgique dat telt (terwijl alles wat hij voor de francofonie gedaan heeft hele bladzijden behelst); hewel zo iemand mag zo goed kunnen discuteren en argumenteren als hij wil, de taal van zo iemand is altijd bombastisch want vol leugens, halve en hele onwaarheden; vol vergelijkingen die niet opgaan en die als enig doel hebben zand in de ogen van de tegenstanders te gooien. Geef gewoonweg toe dat het u geen barst kan schelen dat morgen in versneld tempo de sociale zekerheid in Vlaanderen moet afgebouwd worden, want de Waal mag niet verarmen; geef toch gewoon toe dat u niets inzit met alle nieuwe werklozen die er in Vlaanderen met massa's zullen bijkomen want de federale regering trekt iedere mogelijke euro uit Vlaanderen weg en weigert kategoriek ook maar de minste investering te doen, de minste maatregel te treffen om de Vlaamse economie in deze erbarmelijke tijden op te krikken; geef gerust toe dat het geen snars kan schelen dat morgen heel Vlaams Brabant onder franstalige curratele zal geplaatst worden; en geef gerust toe dat de hele schuldenberg waarmee ze Vlaanderen opgezadeld hebben u steenkoud laat.
Ofwel bent u een enorme koude, zelfzuchtige kikker, ofwel bent u een verkapte francofoon die toch zo hoog oploopt met de grote francofonie; ofwel zit uzelf in de Belgische graaibak.... maar al die ofwellen doen er niet toe. Het is u met uzelf moet leven, ik ken u, per geluk niet verder dan dit forum en dat is mij al meer dan genoeg.
Wat zit je hier weer te raaskallen...
Als er al iets van afbouw is van de sociale zekerheid, dan is die voor iedereen geldig. Voor iedereen, dus niet voor vlaanderen alleen. En trouwens welke afbouw ? Dat de controles nog wat harder zijn geworden ? Dat het activeringsbeleid veel harder is geworden ? Dat werklozen ipv tot 50 nu tot 55 jaar de VDAB en Actiris achter hun vodden krijgen ? Dat men in vlaanderen, in brussel maar vooral in wallonië duizenden mensen schrapt van de werkloosheidsuitkering omdat ze onvoldoende inzet kunnen bewijzen voor het zoeken van werk ? Dat men selectiever is met toekenning van werkloosheid met bedrijfstoeslag ? Dat men de vergoeding van jonge afgestudeerden limiteert in de tijd ? Dat men uiterst streng is in het toekennen van invaliditeitsvergoedingen daar waar dit vroeger de vluchtweg was ?
Dat zijn allemaal maatregelen waar een brede consensus over bestaat dat die nodig waren, zowel vanuit de hoek van het patronaat als bij de meeste regeringspartijen. En degene die daar als traditionele verdediger van de SZ als reddingsparachute het meest van hebben afgezien op eigen electoraal belang is nu net de PS. De partij die voor jou de duivel blijkt te zijn. (ik neem bewust een metafysisch symbool, dat ken je het beste)
Leg me bv eens uit wat je lege beschuldiging dat de federale overheid iedere euro uit vlaanderen wegtrekt eigenlijk over gaat...
Probeer eens voor één keer de slogans te overstijgen en wees concreet.
Welke beslissing, op welk beleidsdomein ? Welk budget ? Impact ?

Of is dat te moeilijk ?
peter1962 is offline  
Oud 11 maart 2014, 20:54   #87
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Laat dat theatrale gedoe en dat bombastisch woordgebruik toch achterwege... Noch erger dan Vic Anciaux indertijd, de kaakslagflamingant par excellence...
Met dergelijk inhoudsloos gelul bewijs je niets en je geraakt nooit verder dan de algemeenheden waar je zo graag kwistig mee rondstrooit.

Moest je ook maar een begin van inzicht hebben in onderhandelingen en hoe die te voeren dan zou je weten dat wat je nu schrijft onzin is. Niemand kan op voorhand bepalen wat mag en niet mag, en hoe de compensaties dienen uitgewerkt te worden. Politici met ervaring weten dat, mensen met ervaring in het bedrijfsleven weten dat ook. Huisvrouwen blijkbaar niet.

De zoveelste slogan, met nul komma nul argumenten...

Ja ? Hij is wel het gezicht van de regering, en er zijn een pak maatregelen getroffen die ook diep in het vlees snijden van de achterban van zijn partij. De perceptie bij die mensen is dat dit geen links maar een centrumrechts beleid is. Ook met zijn vakbonden heeft hij problemen en de kiezer straft hem af in de peilingen ten voordele van een partij die tot dan toe marginaal was.
Slotsom : EDR zal de enige zijn die een zware electorale prijs zal dienen te betalen. Al de rest komt er goed tot vrij goed vanaf als we de laatste peilingen mogen geloven.

Dit is zo achterlijk dat ik er zelfs geen tijd ga aan verspillen.

Marie, het valt mij op dat jij grossiert in algemeenheden, slogans, waardeoordelen, boutades die je al dan niet bent gaan oprapen bij derden. Je zei onlangs dat je nooit communicatie van n-va leest, waarschijnlijk wel die van het vlaams blok ? Mij lijkt het ook zonneklaar dat je nooit kranten leest of je op een andere manier verdiept in de materie die je zo graag bekritiseert.

Heb jij eigenlijk ooit de dozijnen artikels gelezen die tijdens de formatiegesprekken alles van naaldje tot draadje uitlegden ? Het zou me verwonderen want je hebt er overduidelijk geen benul van. Van de staatshervorming geraak je niet verder dan wat waardeoordelen en platitudes. Het regeringsakkoord heb je overduidelijk nooit gelezen of er de pers niet op nageslagen. Volgens mij weet je niet waar de klepel hangt. Meepraten, emo-speeches afsteken, de verontwaardigde kaakslagflamingant uithangen, dat kun je.

Als ik met vlijmscherp, met Pjotr met fcal, met schoof, met stuyck, met SWTP; met Nyquist, met Boduo, met vlaamse realist enz in discussie zit dan kan het ook al wel eens kletteren maar in de meeste gevallen geven zij wel degelijk argumenten. En in politiek zijn argumenten meestal heel punctueel. Met algemeenheden kun je to-taal niets doen en zit je gewoon te roepen tegen de branding.

Politieke discussies kun je niet aanpakken op de manier dat jij o zo graag zit te mijmeren over je hogere waarden, je esoterie, je geloof, je ideeën over het leven na de dood, over de zin van het leven, over hoe het bewandelen van de weg belangrijker is dan het einddoel, over je 'losmaken' en 'bevrijden' , over hoe je de bijbel moet lezen en waarom we hier allemaal op deze aardkloot rondlopen. In een subforum religie werkt die aanpak. Sommigen vinden hem heel efficiënt, anderen heel grappig. Als het over politiek gaat, werkt dat niet. Hier is het beter dat men weet over wat men praat.

Je produceert graag decibels, maar kunt de partituur niet lezen.
pot, ketel, zwart.
En het wordt erger en erger.
De waarheid heeft zijn rechten.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 11 maart 2014 om 20:54.
stuyckp is offline  
Oud 11 maart 2014, 20:58   #88
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat zit je hier weer te raaskallen...
Als er al iets van afbouw is van de sociale zekerheid, dan is die voor iedereen geldig. Voor iedereen, dus niet voor vlaanderen alleen. En trouwens welke afbouw ? Dat de controles nog wat harder zijn geworden ? Dat het activeringsbeleid veel harder is geworden ? Dat werklozen ipv tot 50 nu tot 55 jaar de VDAB en Actiris achter hun vodden krijgen ? Dat men in vlaanderen, in brussel maar vooral in wallonië duizenden mensen schrapt van de werkloosheidsuitkering omdat ze onvoldoende inzet kunnen bewijzen voor het zoeken van werk ? Dat men selectiever is met toekenning van werkloosheid met bedrijfstoeslag ? Dat men de vergoeding van jonge afgestudeerden limiteert in de tijd ? Dat men uiterst streng is in het toekennen van invaliditeitsvergoedingen daar waar dit vroeger de vluchtweg was ?
Dat zijn allemaal maatregelen waar een brede consensus over bestaat dat die nodig waren, zowel vanuit de hoek van het patronaat als bij de meeste regeringspartijen. En degene die daar als traditionele verdediger van de SZ als reddingsparachute het meest van hebben afgezien op eigen electoraal belang is nu net de PS. De partij die voor jou de duivel blijkt te zijn. (ik neem bewust een metafysisch symbool, dat ken je het beste)
Leg me bv eens uit wat je lege beschuldiging dat de federale overheid iedere euro uit vlaanderen wegtrekt eigenlijk over gaat...
Probeer eens voor één keer de slogans te overstijgen en wees concreet.
Welke beslissing, op welk beleidsdomein ? Welk budget ? Impact ?

Of is dat te moeilijk ?
euum Peterken,
Ben jij hier dan wel concreet, ... ?
Ik dacht het niet.
Pot ketel, zwart. Weer

Laatst gewijzigd door stuyckp : 11 maart 2014 om 20:59.
stuyckp is offline  
Oud 11 maart 2014, 20:59   #89
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zegt wie???
Ben je het nu al vergeten ?
Heeft u daar meer last van ?
stuyckp is offline  
Oud 11 maart 2014, 21:06   #90
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ieder geval, veel heeft de NVA er niet van gebakken in deze legislatuur van deze Vlaamse regering. Nog nooit zoveel werklozen geweest in Vlaanderen sinds dat de NVA meeregeerde! Nog nooit!!

Dus, er staat ons Vlamingen nog wat te wachten indien de kliek van Rekenwonder Muyters het voor het zeggen krijgt in de Vlaamse regering. Maar gelukkig, zo ver zijn we nog niet.
"Mo sèèèèèg!" Die werklozen, allemaal de schuld van N-VA!
quercus is offline  
Oud 11 maart 2014, 21:08   #91
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Bravo EDR, zoals u voortdurend zelf zegt, alles kaat kut en u heeft 100% gelijk, u behaalt met vlag en wimpel uw doelstelling, nl de afbouw van Vlaanderen staat stevig in de steigers en u bent zo slim uw tegenstanders als de schuldigen te laten aanduiden terwijl u heel goed weet dat alles werkt volgens de door u op voorhand getimed en uitgewerkte planning.
Alsof niet elk kind inziet dat met de aderlating die u op Vlaanderen hebt uitgevoerd dat het alleen maar bergafwaarts kan gaan; met uw constante weigering om ook maar de minste toegeving te doen aan de smeekbede van de Vlaamse premier (nochthans zo gezegd een bondgenoot van u) om de hoognodige economische wetten te stemmen om Vlaanderen een nieuwe economische ademruimte te geven; geen geld voor.
En maak u geen zorgen; gezien de zelfverachting die la Belgique de Vlamingen al zo lang aangepraat heeft zullen er bij de volgende verkiezingen nog genoeg overblijven om u met applaus te onthalen opdat u uw stichtend werk kunt verder zetten.
Sinds wanneer bestuurt Elio Antwerpen ?
Henri1 is offline  
Oud 11 maart 2014, 21:09   #92
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel verschil met Janssens zie ik in ieder geval niet. Vandaar: NVA veel woorden, maar weinig, zéér weinig daden.
De Sinksenfoor was ei zo na opgedoekt.
Henri1 is offline  
Oud 11 maart 2014, 21:10   #93
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De grote waarheid van wijlen Gerard Mortier.

Peter heeft gelijk. De Wever liegt ons iets voor. De Wever had niet de minste bedoeling om deel uit te maken van een federale regering.

Eigenlijk had de zopas overleden Gerard Mortier het bij het rechte eind. Hij zei verleden jaar nog tijdens een lezing:

"De Italianen hebbben zich twintig jaar laten vangen door Berlusconi.
Ik hoop dat de Vlamingen zich geen twintig jaar laten vangen door Bart De Wever."
Mortier? Mortier? Never heard of...

Wat heeft die dan wel uitgekraamd?
quercus is offline  
Oud 11 maart 2014, 21:24   #94
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mortier? Mortier? Never heard of...
Wat heeft die dan wel uitgekraamd?
Zozo. Quercus ontmaskerd als cultuurbarbaar. Ik had het moeten weten.
system is offline  
Oud 11 maart 2014, 22:36   #95
Another Jack
Banneling

Standaard

De ene kent Mortier niet, de andere ontkent het Darwinisme,...
Dat wordt een mooi Vlaanderen...
Another Jack is offline  
Oud 11 maart 2014, 22:43   #96
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De ene kent Mortier niet, de andere ontkent het Darwinisme,...
Dat wordt een mooi Vlaanderen...
Ironie is aan de trado's niet besteed. En zeker niet aan PVVers.
quercus is offline  
Oud 11 maart 2014, 22:47   #97
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist. Ik ben hier waarschijnlijk de enige op dit forum die een abonnement heeft voor de Munt-opera. Onafgebroken sedert 1986.
quercus is offline  
Oud 11 maart 2014, 22:50   #98
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja, Mortier was geen vl.nationalist en dus onbekend ten huize quercus.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 11 maart 2014, 22:52   #99
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Juist. Ik ben hier waarschijnlijk de enige op dit forum die een abonnement heeft voor de Munt-opera. Onafgebroken sedert 1986.
Een opera-liefhebber, en dan nog ken je G.Mortier niet ???

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 11 maart 2014, 23:00   #100
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Een opera-liefhebber, en dan nog ken je G.Mortier niet ???
Natuurlijk kende ik Mortier. Maar, met alle respect voor het artistiek talent dat Mortier had, hij had over politiek beter zijn mond gehouden. Hij beging dezelfde stommiteit die we bij nogal wat mensen uit de artistieke wereld aantreffen. Ze krijgen naam en faam (bij Mortier met reden) en dan denken ze dat ze er goed aan doen hun mening over politiek en regeringsbeleid zo luid mogelijk rond te toeteren. Iets waar de media gretig op springen. Maar het is niet omdat Mortier een kanjer van een talent had op het opera-vlak dat zijn mening omtrent Vlaanderen en N-VA als gezaghebbend en richtinggevend moet beschouwd worden. Die mening is niet meer waard en heeft slechts evenveel autoriteit als wat we hier op dit forum lezen.
quercus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be