Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2014, 09:16   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik zie nergens signalen dat uw partij het beter doet op regionaal (Vlaamse regering, moest je het vergeten zijn...) en lokaal vlak.
Dan moet je wel stekeblind zijn.

Wat betreft onze diepzee-diepe staatsschuld: daar is maar één verzamelnaam voor om aan te duiden wie verantwoordelijk is. De oude machtspartijen.

En daar is maar één structuur die meest dringend moet aangepakt worden omdat die teveel in de weg staat voor een oplossing: de staatsstructuur.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 10:03   #82
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Er zijn veel minder gepensioneerde ambtenaren dan gepensioneerde werknemers. Er zijn veel minder werkende ambtenaren dan werkende arbeiders/bedienden in de privésector.

Het zal geen tien jaar meer duren vooraleer er knopen zullen doorgehakt (moeten) worden.

De electoraal kleinste groep zal het hardst bloeden.

Vermoedelijk zal het voor mensen als Bittersweet en westdiep veel te pijnlijk zijn, maar voor demonen zal het gegarandeerd nog niet genoeg zijn...
Het probleem met die helden die maar kritiek geven op de ambtenaren is dat ze niet inzien dat de factuur eenvoudigweg verschoven wordt.
De overgrote meerderheid van de ambtenaren die op pensieon gaan zullen een pensioen hebben van 1500 euro, maar misschien buiten pensioensparen geen enkele andere pijler.
Zij zullen naar het OCMW geduwd worden indien men nu de spelregels verandert en hun pensioen naar beneden duwt.

En die topambtenaren met extreme hoge pensioenen zullen we gecorrigeerd voldoende overhouden.

Maar he, de kracht van verandering moet er blijkbaar zijn.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 10:24   #83
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Goed voor jou!
Ik ken er duizenden die dat wel doen, waarbij de kracht van verandering rechtstreeks naar het OCMW zal leiden met jullie pensioenhisterie.

Wees eens origineel en laat niet één of andere gele tuinkabouter op tv bepalen welke doelgroep door de NVA azijn gesleurd moet worden.
Eerst de Walen, dan de migranten, dan roekelozen aan de zebrapaden, dan de ambtenaren, dan de werklozen,

Ik denk dat ze bijna aan de contractuele ambtenaar zullen zijn (je kent dat wel, je hangt een verhaaltje op van uitbesteding, efficiëntere structuren in de privé en dat het geheel van een dienstverlening best contractueel wordt, maar dat het contractueel individu eigenlijk niet zo efficient is, je vraagt aan Demonen om de berekening te maken, die geeft dan het resultaat in uren, procenten, veelvouden en zelfs in huizen en voila.... luid lemmingapplaus op alle banken!
Zoals gewoonlijk ben je weer aan het schieten op degene die de problemen proberen op te lossen. Maar degenen die de problemen gecreeerd hebben die blijven bij u buiten schot.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 10:25   #84
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Open VLD is de partij van vrijheid en vooruitgang. De kracht van verandering van N-VA hebben we mogen ervaren met Elio Di Rupo I die ze aan de macht hebben gezet.
trololo.
Oud 22 februari 2014, 10:27   #85
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
ik had ook nog ne gom!
Hielp dat in de putten van den RTT waar je het altijd uitgebreid over hebt ?
Oud 22 februari 2014, 10:32   #86
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
en van welk bedrag gaat ge dan beginnen,want dan moet dat ook voor de grootverdieners van de privé gelden he,die hebben feitelijk ook geen pensioen meer nodig!
Grootverdieners in de privé, weet je wel hoe die hun pensioen wordt berekend ? Met een opmerking als deze heb ik daar zwaar mijn twijfels over.
Oud 22 februari 2014, 10:36   #87
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem met die helden die maar kritiek geven op de ambtenaren is dat ze niet inzien dat de factuur eenvoudigweg verschoven wordt.
De overgrote meerderheid van de ambtenaren die op pensieon gaan zullen een pensioen hebben van 1500 euro, maar misschien buiten pensioensparen geen enkele andere pijler.
Zij zullen naar het OCMW geduwd worden indien men nu de spelregels verandert en hun pensioen naar beneden duwt.

En die topambtenaren met extreme hoge pensioenen zullen we gecorrigeerd voldoende overhouden.

Maar he, de kracht van verandering moet er blijkbaar zijn.
Zie je. Weeral schieten op de boodschapper.
Het is niet de schuld van de N-VA dat er teveel ambtenaren zijn.
Als de ambtenaren niet opdraaien voor het feit dat hun penioen onbetaalbaar wordt, wie gaat er dan voor opdraaien ? De gewone werknemers wie voor hun pensioenberekening langs alle kanten gerold worden ? Weet jij hoe een penioen van een privé werknemer/niet statutaire berekend wordt en hoe dat van een statutaire ambtenaar ? En vindt u dat correct ?
Oud 22 februari 2014, 10:58   #88
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Zie je. Weeral schieten op de boodschapper.
Het is niet de schuld van de N-VA dat er teveel ambtenaren zijn.
Als de ambtenaren niet opdraaien voor het feit dat hun penioen onbetaalbaar wordt, wie gaat er dan voor opdraaien ? De gewone werknemers wie voor hun pensioenberekening langs alle kanten gerold worden ? Weet jij hoe een penioen van een privé werknemer/niet statutaire berekend wordt en hoe dat van een statutaire ambtenaar ? En vindt u dat correct ?
Het is helemaal geen feit dat de ambtenarenpensioen onbetaalbaar gaan worden. Het feit dat ze onbetaalbaar worden is een politieke keuze, diezelfde keuze die trouwens duizenden ambtenaren in de armoede gaan storten.

Wat jullie steeds maar vergeten te vermelden is dat het grootste deel van die ambtenaren die op pensioen gaan een pensioen zullen hebben dat 300 tot 500 euro meer is dan het equivalent in de privé.

Je bekijkt alles vanuit het perspectief van een toprechter en een general en veralgemeent naar een lagere categorie. En net die laatste is het grootste en zal in armoede richting OCMW geduwd worden door jullie zelfverklaard rechtvaardigheidsgevoel dat inderdaad niet hoger komt dan de knieën van jullie gele tuinkabouter.
Oud 22 februari 2014, 11:00   #89
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Grootverdieners in de privé, weet je wel hoe die hun pensioen wordt berekend ? Met een opmerking als deze heb ik daar zwaar mijn twijfels over.
Dikke zever allemaal, het pensioen maakt deel uit van een geheel van arbeidsvoorwaarden, sleutel je aan het pensioen, dan sleutel je aan de arbeidsvoorwaarden, je kan dan over 5 jaar beginnen janken dat er bvb miljoenen moet betaald worden aan consultancy fees omdat het talent dat je misschien met een hoog pensioen kan houden, nu met winst mag gaan betalen aan een consultancy bedrijf
Oud 22 februari 2014, 11:00   #90
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hielp dat in de putten van den RTT waar je het altijd uitgebreid over hebt ?
Hoeveel betaalt Belgacom aan dividenten per jaar?
Oud 22 februari 2014, 11:58   #91
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is helemaal geen feit dat de ambtenarenpensioen onbetaalbaar gaan worden. Het feit dat ze onbetaalbaar worden is een politieke keuze, diezelfde keuze die trouwens duizenden ambtenaren in de armoede gaan storten.

Wat jullie steeds maar vergeten te vermelden is dat het grootste deel van die ambtenaren die op pensioen gaan een pensioen zullen hebben dat 300 tot 500 euro meer is dan het equivalent in de privé.

Je bekijkt alles vanuit het perspectief van een toprechter en een general en veralgemeent naar een lagere categorie. En net die laatste is het grootste en zal in armoede richting OCMW geduwd worden door jullie zelfverklaard rechtvaardigheidsgevoel dat inderdaad niet hoger komt dan de knieën van jullie gele tuinkabouter.
Als ik mijn lening niet meer kan aflossen omdat ik geen geld meer heb, dan is dat niet omdat ik geen geld meer heb, maar dan is dat mijn politieke keuze.
Het is altijd aardig discussieren met communisten
Als een gemiddeld pensioen van een privé werknemer rond de 1000 a 1200 euro schommelt dan maakt 300 a 500 euro wel degelijk een groot verschil.
Ik heb het nooit gehad over generaals.
Maar mij lijkt het normaal dat een pensioen afhankelijk is van hetgene men heeft bijgedragen. Dus iemand die veel verdient heeft en dus ook veel heeft bijgedragen krijgt dan een groter pensioen.
Het is totaal onlogisch dat een werknemer langer gaat moeten werken, zijn pensioen afgetopt wordt tot een bepaald maximum dat niet echt heel hoog is, en dit om de ambtenaren pensoenen te kunnen betalen.
Of hoe een bepaalde groep mensen zich in alle mogelijke bochten moet wringen om een andere groep zijn pensioen te kunnen betalen.
Oud 22 februari 2014, 12:00   #92
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dikke zever allemaal, het pensioen maakt deel uit van een geheel van arbeidsvoorwaarden, sleutel je aan het pensioen, dan sleutel je aan de arbeidsvoorwaarden, je kan dan over 5 jaar beginnen janken dat er bvb miljoenen moet betaald worden aan consultancy fees omdat het talent dat je misschien met een hoog pensioen kan houden, nu met winst mag gaan betalen aan een consultancy bedrijf
Met andere woorden u weet totaal niet hoe de pensioenen berekend worden.
Lul maar raak.
Oud 22 februari 2014, 12:00   #93
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel betaalt Belgacom aan dividenten per jaar?
Waar is dit relevant ?
Oud 22 februari 2014, 12:35   #94
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu, aan het amateuristische gedoe te zien, dat eigen is aan de meeste overheidsdiensten, heb ik toch dik mijn twijfels ofdat het talent daar, wel de gelegenheid krijgt om zich te valoriseren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 13:19   #95
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Lul maar raak.
Ik heb mijn lidkaart alvast besteld bij de NVA

Laatst gewijzigd door westdiep : 22 februari 2014 om 13:19.
Oud 22 februari 2014, 13:21   #96
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nu, aan het amateuristische gedoe te zien, dat eigen is aan de meeste overheidsdiensten, heb ik toch dik mijn twijfels ofdat het talent daar, wel de gelegenheid krijgt om zich te valoriseren.
Daar heb je wel een punt, maar vaak heeft dit ook te maken met de ingewikkelde staatsstructuur en regelneverij
Oud 22 februari 2014, 13:25   #97
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Lul maar raak.
Dus jij vindt dat het pensioen geen deel uitmaakt van de arbeidsvoorwaarden?
Oud 22 februari 2014, 13:34   #98
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als ik mijn lening niet meer kan aflossen omdat ik geen geld meer heb, dan is dat niet omdat ik geen geld meer heb, maar dan is dat mijn politieke keuze.
Het is altijd aardig discussieren met communisten
Als een gemiddeld pensioen van een privé werknemer rond de 1000 a 1200 euro schommelt dan maakt 300 a 500 euro wel degelijk een groot verschil.
Ik heb het nooit gehad over generaals.
Maar mij lijkt het normaal dat een pensioen afhankelijk is van hetgene men heeft bijgedragen. Dus iemand die veel verdient heeft en dus ook veel heeft bijgedragen krijgt dan een groter pensioen.
Het is totaal onlogisch dat een werknemer langer gaat moeten werken, zijn pensioen afgetopt wordt tot een bepaald maximum dat niet echt heel hoog is, en dit om de ambtenaren pensoenen te kunnen betalen.
Of hoe een bepaalde groep mensen zich in alle mogelijke bochten moet wringen om een andere groep zijn pensioen te kunnen betalen.
Voor de ene zijn de pensioenen niet te betalen, voor de andere zijn het F35, nog voor andere is het de notionele intrest, het is weldegelijk een politieke keuze. Maar door te kiezen om te besparen bij de vastbenoemde ambtenaren snij je rechtstreeks in het inkomen van een Vlaming, wat voor velen het verschil zal uitmaken tussen armoede of niet.

Het is leuk om te lezen dat voor jullie die 300 euro verschil weggenomen moet worden bij de ambtenaren, de vergrijzingskost is wel iets meer dan de pensioenkost, die 300 euro gaat de werkende Vlaming wel mogen bijdragen via het OCMW, of bijleggen als de gepensioenneerde in een rusthuis zijn bijdrage niet meer kan betalen en in afwachting hiervan mag bijdragen omdat dit geld niet meer uitgegeven wordt.

Het zijn de andere pensioenen die omhoog moeten en dan bijvoorbeeld vanaf een bepaald pensioen het fiscaal voordeel van pensioensparen afschaffen voor ambtenaren en een maximumpensioen voor de hogere categorie.

Op lange termijn moet je van het statuut af, het aantal ambtenaren omlaag.

Maar goed, dat je voor ambtenarenbeleid en pensioenbeleid niet bij de NVA moet zijn weet iedereen al, al jaren regeren ze over de grootste groep ambtenaren (onderwijs) en uit schrik voor hun eigen schaduw durven ze daar nog niet de minste verandering doorvoeren. De kracht van verandering nietwaar?
Oud 22 februari 2014, 13:48   #99
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
En dan vind jij het abnormaal dat je beschimpt en niet ernstig genomen wordt met je onheilsprofetieën ?

Ik ben er zeker van dat je op meer begrip zou kunnen rekenen indien je de ware schuldigen uitkafferde. Het is namelijk dat "uitschot van deze samenleving" dat er onder meer voor zorgt dat jouw pensioen überhaupt gestort wordt.

Misschien snap je het wél als we er een vergelijking van maken met een iets simpeler situatie...

Stel : de appelboom in jouw tuin hangt deels over de schutting van je buurman, en die buurman plukt al de appels van JOUW boom die boven zijn perceel hangen. Vervolgens geeft hij de zak geplukte appelen weg aan een klein meisje dat toevallig voor zijn voordeur passeert. (((......enz.....)))
Prachtig, maar ik vrees dat 't niet veel zal helpen.... Maar toch, subliem geschreven
Oud 22 februari 2014, 14:23   #100
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus jij vindt dat het pensioen geen deel uitmaakt van de arbeidsvoorwaarden?
Neemt niet weg dat u niet weet hoe de pensioenen in de privé berekend worden. U wilt uw rekening laten betalen door iemand anders. Sterker nog, je wil hem 2 keer laten betalen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be