![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() barema (geldig vanaf 01/09/2013) 141 vast - naar de tabel tijdelijk
omschrijving KLEUTERONDERWIJZER(ES) (= 121) CAO 93-94 minimum leeftijd 22 jaar minimumwedde 17347,42 euro maximumwedde 30212,35 euro http://www.ond.vlaanderen.be/wedde/w...benoeming=vast |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() De TBS is een soort van brugpensioen voor leerkrachten. Vanaf 58 jaar – voor kleuterleidsters al vanaf 56 – kunnen zij afscheid nemen van de actieve loopbaan. De Vlaamse regering betaalt 70 procent van hun wedde door tot hun 60ste, dan neemt de federale regering de lasten over met vervroegd pensioen.
http://www.gva.be/opinie/standpunt/e...deze-tijd.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Vlaamse leerkrachten kunnen voorafgaand aan hun eigenlijke pensioen instappen in een regeling van tbs. De leraar moet in theorie beschikbaar blijven, maar in de praktijk komt het erop neer dat hij of zij enkele jaren voor het eigenlijke pensioen thuis kan blijven en ondertussen een wachtuitkering krijgt.
Kleuterleidsters kunnen op 56 stoppen, andere leerkrachten op 58. Op dit moment moest zo twee tot vier jaar overbrugd worden tot de pensioengerechtigde leeftijd van 60. Doordat de federale overheid die pensioenleeftijd optrekt naar 62 komen daar twee extra jaren bij. Begin 2011 zaten 9.638 leerkrachten uit het basis- en secundair onderwijs in het systeem. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister van Onderwijs Smet op een vraag van LDD-parlementslid Peter Reekmans. Dit kostte de Vlaamse overheid vorig jaar in totaal 208,55 miljoen euro, laat het kabinet Onderwijs weten. Daar komt nog 16,6 miljoen euro bij voor leerkrachten uit het hoger onderwijs die in de uitstapregeling zitten. De twee extra jaren zouden zo de Vlaamse overheid 450 miljoen euro kunnen kosten. Reekmans vindt dit onaanvaardbaar: "Als de federale overheid haar plannen doorzet zal dit Vlaanderen bij ongewijzigd beleid de komende jaren honderden miljoenen euro's extra kosten. "Het wordt tijd dat de Vlaamse regering het stilzwijgen over dit urgent probleem doorbreekt." http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...n-kosten.dhtml Laatst gewijzigd door demonen : 17 maart 2014 om 21:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() De laatste CAO van het onderwijspersoneel dateert al van 1994...
Binnenkort toch eens een verhoging zien los te krijgen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 17 maart 2014 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Gouverneur
|
![]() De part-time muziekleraars die dezelfde lessen geven op zelfstandige basis met inbreng van hun personenwagen en muziekinstrumenten als beroepsonkosten staan als 1 man achter u!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() 7,5% van ons staatsbudget gaat naar ambtenarenpensioenen.
Dat is 3 maal zoveel als Nederland, Spanje en Denemarken. Behalve de gulheid van ons ambtenarenstatuut is vooral van de erbarmelijke inefficiëntie van het Belgisch staatsapparaat daaraan schuld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() nog effe volhouden demonen en dan kun je die eikels en ambetantenaren (das eigenlijk hetzelfde) goe uitlachen hier in thailand,ik amuseer me alle dagen een uurtje rot met die rundskoppen in blegie,ik heb maar een uurtje vrij ,ja het strand ,de terrasjes en dergelijk eisen veel tijd ,en dan mijn jonge vrouw nog ,maar dank zij mijn gezonde geest in mijn getraind lichaam kan ik het de baas
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooruit dan ...zie je wel dat die wietrokers het allemaal beter hebben geregeld !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 maart 2014 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() nee hoor ik lach liever met julie rundskoppen ,met uw lelijk wijf ,alle dagen regen en dat tussen allemaal racisten van vlamingen , t leven moet een hel zijn voor rundskoppen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door ouwe knar : 18 maart 2014 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |