![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Skobelev : 25 maart 2014 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk zouden we die zaken helemaal niet hoeven af te geven. Maar op het politiebureau krijg je dan van zo'n dikke pudding te horen dat je 'maar beter alles braafjes in hun pollekes stopt'... Of gelijk die ene madam die het waagde met haar mooie auto door 'n allochtonenwijk te rijden en die te horen kreeg dat ze op die manier 'provoceerde'... Jawadde...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen vraag ik mij af wie zal gestraft worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() Uiteraard, het aanpakken van het symptoom is veel winstgevender dan de oorzaak van de kwaal. En als die kwaal nog eens bijkomende kwalen kweekt is het 2 keer langs de kassa passeren. Wat maakt geklaag over een zieke maatschappij dan nog uit en dat alles naar de verdommenis gaat?
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht je weten hoeveel er met een pistool in hun zakken op straat lopen....
Zelfs in het boerengat waar ik woon, een straatje van 1 auto breed, heb ik al een ouder koppeltje weten wandelen waarvan de man een klein .22 pistool in zijn zak had zitten. Die worden best niet overvallen of er vallen doden, en deze keer niet bij de slachtoffers. Maar verder geef ik hem gelijk, verdedig u en uw naasten tegen agressors met alle mogelijke, legale of minder legale, middelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 keer per week is er parcoursschieten waarvan enkele targets ook bewegen, feel free to join.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat geweer staat in de hoek van mijn slaapkamer, de cartouchen in de schuif van mijn nachtkas. Toen mijn kinderen nog thuis leefden ( zijn volwassen nu ) lag dat allemaal achter slot en grendel natuurlijk. Je weet nooit. Voor mijn oude dag denk ik er aan om me een handwapen aan te schaffen. Zo éne :http://fr.wikipedia.org/wiki/Beretta_92 Of anders een Glock, die zijn wat minder zwaar ( in plastic ! ) Om continu in een schouderholster te dragen. Verstopt onder mijn jasje. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet met dat wapen wat oefenen, om je er gewoon aan te maken. Het geluid al voor te beginnen. Binnen in huis is dat wel een flinke knal, daar schrik je van op. Als een doorsnee inbreker zoiets hoort, dan trapt die het wel af gewoonlijk. Als hij dan toch nog op je afkomt, heb je echt met een razende te doen. Schiet er dan niet naast ! Je bent ook niet verplicht die mens dood te schieten. Maar als je met een jachtgeweer vanop een paar meter afstand in iemand zijn benen schiet, dan is die buiten gevecht hoor. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Koopt toch ganzen of een hond. Betere blaffers dan een pistool.
Dat werkt preventief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een hond kost wel wat maar je hebt er dan ook een vriend bij! Voor de andere 0,001% - wees bewust dat het niet evident is om je koelte te bewaren als er eentje aan de andere kant staat met ook een schietijzer in de hand. 'Wat oefenen' is niet genoeg, als je niet kan terugvallen op aangeleerd 'automatisch' handelen ziet het er niet goed uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een vuurwapen is toch betrouwbaarder. Best van al : hond in huis ( die geeft al het alarm als er iemand binnenkomt of wil binnenkomen ) én een vuurwapen voor als de inbreker(s) zo dichtbij komen dat je er op kunt schieten. Maar schiet ze niet in hun rug als ze vluchten ! D�*t ga je moeilijk verkocht krijgen als zelfverdediging. De bedoeling is dat JIJ en je familie niet gewond raken ( of erger ! ). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
in de VS is het overgrote merendeel gezinsdrama's allerhande tot extreme vormen waarin kleuters mekaar afknallen. je bent onveiliger met vuurwapens in huis, dat is een vaststaand feit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De rest van het huis was nauwelijks doorzocht, want de dieven dachten dat alle waardevolle zaken in die kluis zaten natuurlijk. Maar onze pa had daar enkel een paar stukken zeep in gelegd, zodat dat wat lawaai maakte als je de kluis dooreen schudde. De juwelen en de cash zaten in een kous, tussen de rest van het ondergoed. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |