![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Momenteel is het nogal ambigu... Knuppel heeft gelijk met haar quote van de uitspraak van de wever. Maar men kan ook niet doen alsof de uitspraken die daar volledig haaks op staan plots niet meer bestaan. Dan kom je in een schizofrene toestand terecht waarbij mensen nog lezen en horen wat ze graag hebben en de rest wegfilteren. Is dat de bedoeling ? Daar mag wel eens over nagedacht worden... Momenteel gaan er dus stellingen rond om iedereen te plezieren. Het lijkt wel de oude CVP met zijn standen. In die tijd kon je in drie interviews drie volkomen andere standpunten lezen, naargelang de auteur een ACW, een middenstand of een boerenbond adept was. Op vlak van helderheid naar de kiezer toe over separatisme, lijkt n-va vandaag wel een spaanse herberg. Dat is ooit wel heel anders geweest. |
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In geen énkele partij denkt trouwens iedereen over alles hetzelfde. Noch hun leden zijn over alles even enthousiast. En even intelligent zijn ze al zeker niet allemaal. Hoe het zit met "officiële twitteraccounts" weet ik niet. Ik hou me nu eenmaal ver van die dingen. Mijn privacy is me teveel waard om ze met twitter en facebook te vergooien. Voor mij hebben uitspraken die gedaan worden door twitteraars evenveel/weinig waarde als die op een politiek forum.
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een partij die iedereen verplicht om het over al haar partijstandpunten eens te zijn hoort in een communistisch regime thuis. Bruno Tobback heeft onlangs geprobeerd om een aantal mandatarissen binnen de partijlijntjes te laten kleuren. Het lukte hem niet alleen niet, hij heeft er vooral zichzelf veel schade mee berokkend. In een democratie die naam waard horen mensen hun gedacht te mogen zeggen. Ook al strookt dat gedacht niet helemaal met dat van de partijtop. Een voorzitter die zelfs maar probeert om het vrije denken van zijn leden te beknotten is politiek ten dode opgeschreven.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 maart 2014 om 09:32. |
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zou u aanraden om een keer een snelcursus twitter te gaan volgen! Het is helemaal niet 'een totaal onbekende Lieven' die die uitspraak doet, maar het is via het officiële twitterkanaal van de partij dat men antwoordt aan die Lieven dat 'de N-Va géén separatistische partij is'. De @Lieven... weet je wel? Lachwekkend hoor, écht lachwekkend! |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb al geschreven wat ik van twitter en facebook denk. Geen van beiden liggen mij aan het hart.
Wat het officiële standpunt van de N-VA betreft verkies het eerder om geloof te hechten aan de uitspraken van de (welbekende) partijvoorzitter (die aandacht kregen van �*lle media) dan aan een twitterbericht van een voor mij volslagen onbekende. Voor zover ik weet blijft De Wever bij zijn uitspraak terzake. Voor mij volstaat dat. Wie daar niet genoeg aan heeft kan beter zijn licht gaan opsteken bij de N-VA ipv er op een politiek forum over te fantaseren. Ik heb de webstek van de N-VA afgeschuimd en "de" Lieven nergens gevonden, maar iedereen die meer weet mag mij wijzer maken. Op voorhand bedankt. Wat de verspreiding van verkiezingspropaganda betreft raad ik je aan om hetzelfde te doen als ik: ALLES gaat ongelezen de vuilbak in. Het maakt mij geen hol uit van welke partij ze komt. Aan mij is verkiezingspropaganda niet besteed. Ook niet die van de N-VA. Ik merk wel op andere manieren welk het eerlijke oogmerk is van een politieke partij. Alsook wat er wel en niet haalbaar is. Bovendien wéét ik uit ervaring welke partijen na de verkiezingen niet eens proberen om zich aan hun verkiezingsbeloften te houden.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 maart 2014 om 10:10. |
|
|
|
|
#86 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geloof jij alle 'officiële kanalen' klakkeloos?
|
|
|
#87 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Goeie vraag.
Zo te zien wordt er vandaag de dag veel meer belang gehecht aan hetgeen er op "officiële kanalen" rondgaat zoals Twitter en Feesboek dan aan de woorden van de door de verzamelde media meest becommentarieerde partijvoorzitter van het land.
|
|
#88 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
-Separatisme vs. (con)federalisme (De Wever, Rutten, ...) -Regeren met N-Va-meerderheid vs. regeren met minderheid zonder N-Va (Beke, De Croo,...)
|
|
|
|
#89 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De "sossen" hebben inderdaad reeds de meeste stappen gezet richting separatisme. Daarom heeft Bart De Wever hen aan de macht geplaatst. Ik ben blij dat je zijn spel doorziet en rechtstreeks op de "sossen" stemt.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 28 maart 2014 om 10:39. |
|
|
|
|
#90 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is een uitspraak van de partijaccount van N-VA op twitter aan een "Lieven". Die "Lieven" heeft gewoon een vraag gesteld aan N-VA waarop ze een antwoord kreeg.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jammer dat ze bij de VLD pas merkten dat het confederalisme als tussenstap naar Vlaamse onafhankelijk kan dienen toen de N-VA voor die tussenstap koos.... De Wever heeft nooit ontkend dat Vlaamse onafhankelijkheid het einddoel van de N-VA is.
|
|
|
#93 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er is duidelijk een wisselwerking. De sociale media zijn veel interactiever dan de klassieke media. Mensen die met vragen zitten kunnen via sociale media trachten rechtstreeks antwoord te bekomen. Hiermee kunnen ze een bypas doen van de bias die in de klassieke media heerst.
|
|
|
|
#94 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bart De Wever heeft meermaals het onafhankelijkheidstreven van N-VA ontkent door te beginnen te palaveren over het eerste programmapunt van andere partijen.
|
|
|
|
#95 |
|
Banneling
|
Ja Knuppel, blijf jij vooral maar naar die plaat voor je kop kijken en alle argumenten hier die aantonen in wat voor bochten de N-Va zich nu weer zit te wringen en zichzelf tegen te spreken, vakkundig negeren en naast je neerleggen ...
Jij kan denken over facebook en twitter wat je wil, het feit is en blijft dat op de OFFICIELE TWITTERACCOUNT van de partij is geschreven is dat ze géén separatistische partij zijn, en dus is dat een officieel standpunt van de partij. Een standpunt dat indruist met partijprogrammapunt nummer 1! Zo simpel is het! En géén zinnig N-Va-mens die daar al een uitleg voor heeft gegeven. Alleen wat gewauwel in de marge en naast de kwestie... |
|
|
|
|
#96 | |
|
Banneling
|
Citaat:
de waarheid en niets dan de waarheid 'Is het motto van knuppeltje. |
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben al genezen. Ik ga toch voor de nva stemmen op 25 mei !!! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mocht de N-Va een andere communautaire oriëntering hebben, dan zou ik er misschien nog kunnen op stemmen. Maar denk je echt dat ik geloof hecht aan de eerste de beste tweet, hoe 'officiëel' ook? Ik ben misschien vaak nogal goedgelovig, maar naïef op het debiele af, dat ben ik niet hoor.
|
|
|
|
#99 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar maak u geen illusies: die NVA-partijslaafjes zoals Knuppel & Co zijn niet geïnteresseerd in de waarheid. Van het ogenblik dat Panda-Bart of hun Heilige Partij betrapt wordt op een tegenstrijdige houding, dan doen ze er alles aan om de dingen te verdoezelen, te verdraaien, te negeren, en proberen ze (tevergeefs overigens) met een slinkse ijver de waarheid onder de mat te vegen. Zo functioneren die Vlaams-natioanalistishe gastjes nu eenmaal. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 maart 2014 om 11:36. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ken ook niks van twiet.
Kunnen wij ergens een overzicht van twieters van de "officiële" twiet van de nva raadplegen? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|