![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vindt integratie voldoende en assimilatie onnodig. Ik vind beide nodig. Waarom zei ik al. Zonder assimilatie krijg je plaatsen waar andere normen en gewoontes heersen die niks te maken hebben met onze maatschappelijke structuur en de wetten waarop ze steunt. Maar uiteindelijk moeten vreemdelingen van die maatschappelijke structuur gebruikmaken. Je kunt dus niet vermijden dat die tegenstellingen met elkaar in contact komen. Gisteren las ik dat een Afrikaanse man een Marokkaans meisje van 15 jaar of zo, komende uit een familie hier al 30 jaar aanwezig in België aftroefde omdat ze geen hoofddoek droeg en zo leek op Jennifer Lopez. Dat is een zeer treffend voorval. Als u assimilatie niet als een eis stelt om hier te mogen blijven, dan worden zulke voorvallen schering en inslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementslid
|
![]() Negeer dit maar
![]()
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 10 september 2004 om 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dan kwam u met het dooddoenertje : het was maar wat ophitsende reclame. dat heeft abra dan maar vlug over genomen, maar dat was hoegenaamd niet zijn uitgangspunt. ook de zogezegde maatschappelijke evolutie is reeds van richting verandert. als jij enkel het antwoord kan verzinnen : het was maar wat goedkope, provocerende reclame (alhoewel het dan blijkbaar toch uitvoerbaar leek in 92, alhoewel de eerste groep, marrokanen en turken, reeds aan de tweede generatie toe was en verankerd was hier) is het dan weer onmogelijk geworden door éénmalige regularisatie van illegalen... de vraag staat nog steeds. reclame is een dooddoenertje en regularisatie van illegalen waar de eerste groep van migranten niets mee te maken hebben is al even absurd bovendien hadden zij ook reeds hier kinderen en waren gezinsherenigingen ook van toepassing (allemaal argumentjes die dus NIET van toepassing zijn , vermits niet opgedoken in de laatste 1O jaar) dus de vraag staat nog steeds ... Wat is er sinds 92 zo drastisch veranderd dat integratie nu NIET meer moet worden afgewezen en toen wel...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Zoals reeds 5 keer gezegd in dit topic zijn die problemen nu achterhaald, waardoor de noodzaak om het beleid ermee te pushen wegvalt. 3) Ik kan dit blijven herhalen zolang u en nog enkele fanatiekelingen dit plan uit de toenmalige context halen om in de hedendaagse te kunnen misbruiken om op een lasterachtige en goedkope manier (niks moeten doen aan problemen) de oppositiepartij te counteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
ook ver na de zwarte zondag, tot in 2000 werd deze "promotie" echter aangehouden.vreemd... Citaat:
gezinshereningen, gemengde huwelijken en kinderen had men dus ook in 90 en het is dus in de laatste 15 jaar niet meer mogelijk wegens gezinshereningen , gemengde huwelijken etc. wat dus niet correct is wegens het reeds aanwezig zijn daarvan in 1990. waar we weer bij één van mijn vorige posts komen : conclusie : hoe meer vreemdelingen, hoe vreemdelingsvriendelijker het blok. tweede keer dat u die vreemdelingpromotende logica verdedigt,waarvan akte. Citaat:
Citaat:
in 92 moest men integratie blijkbaar zoveel mogelijk verhinderen (van de toenmalige marokkaanse/turkse populatie, alhoewel die reeds verankerd waren )....en vermits er illegalen (vooral centraal afrikanen) geregulariseerd werden moet men nu WEL ineens integratie promoten. wederom : hoe meer vreemdelingen, hoe vreemdelingvriendelijker de standpunten van het blok Citaat:
2)het was ook wel menens, maar vermits er meer vreemdelingen bijgekomen zijn, moet integratie niet meer afgewezen worden (ook niet van de populatie NIET geregulariseerd werd) |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
PS: sorry voor het gebrek aan begrip, maar ik houdt er dikwijls geen rekening mee dat de flamingatistische collaborateurs nu al allemaal de 80 voorbij zijn, en beginnen te dementeren.
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
de vraag is NIET beantwoordt, dat je dan kinderlijk wil doen is jouw beslissing. een terechte vraag herhalen tot ze inhoudelijk beantwoord wordt, is gebruikelijk op een forum.... een nietszeggend en ontwijkend antwoord herhalen is echter...ja kinderlijk. maar laat mij u niet weerhouden om uw onvermogen telkens extra in de verf te zetten.8)
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 10 september 2004 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() toch wel , herlees de initiele argumentjes maar eens. die heb ik stuk voor stuk onderuit gehaald.
dan kwam u met het dooddoenertje : het was maar wat ophitsende reclame. dat heeft abra dan maar vlug over genomen, maar dat was hoegenaamd niet zijn uitgangspunt. ook de zogezegde maatschappelijke evolutie is reeds van richting verandert. als jij enkel het antwoord kan verzinnen : het was maar wat goedkope, provocerende reclame (alhoewel het dan blijkbaar toch uitvoerbaar leek in 92, alhoewel de eerste groep, marrokanen en turken, reeds aan de tweede generatie toe was en verankerd was hier) is het dan weer onmogelijk geworden door éénmalige regularisatie van illegalen... de vraag staat nog steeds. reclame is een dooddoenertje en regularisatie van illegalen waar de eerste groep van migranten niets mee te maken hebben is al even absurd bovendien hadden zij ook reeds hier kinderen en waren gezinsherenigingen ook van toepassing (allemaal argumentjes die dus NIET van toepassing zijn , vermits niet opgedoken in de laatste 1O jaar) dus de vraag staat nog steeds ... Wat is er sinds 92 zo drastisch veranderd dat integratie nu NIET meer moet worden afgewezen en toen wel...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wilt ge ook een vakbond alleen voor vrouwen, voor jongeren, voor lager geschoolden, voor Hindoes, Jehova’s getuigen, protestanten, mormonen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
3. Het blok is geen oppositiepartij, want zij wil niets aan de basis van onze maatschappij, de kapitalistische veranderen. Ik spreek wel vanuit een oppositie, dus probeer mij niet zwart te maken als handlanger van uw rechtse maatjes. Wij willen wel iets doen aan de problemen; de vrije markt afschaffen, en zo problemen oplossen als voedseltekort, woningtekort, ... overal ter wereld, en ondanks dat zullen we zeker niemand verhinderen eender welk land vrij te mogen bewonen.
![]() |
![]() |
#92 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kort gezegd: voor Karel Dillen waren de begrippen integratie en/of assimilatie helemaal niet aan hem besteed: "Oprotten of oprotten" was het beste wat Dillen zich kon herinneren.
"Islam is the sword the left is using to slit the throat of America." Charlie Kirk social media post, 8 September 2025 Laatst gewijzigd door thePiano : 10 september 2004 om 23:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Kort gezegd: voor Karel Dillen waren de begrippen integratie en/of assimilatie helemaal niet aan hem besteed: "Oprotten of oprotten" was het beste wat Dillen zich kon herinneren.
maar dat was maar enkel RECLAME ![]()
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 10 september 2004 om 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij af wie uw studies betaalt, uw vuile onderbroeken en sokken wast. Leeft ge in een grot bij het kampvuur en gaat ge met de kippen op stok ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() vreemd dat zo'n eenvoudige doch terechte vraag niet behoorlijk beantwoord wordt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los maar de voedseltekorten op en wordt landbouwer of visser in het land van uw keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat is weer waar u zich aan bezondigt hier: u begint over het voor en na terwijl het gaat om een evolutie. Het is (voor mij toch) zo klaar als een klontje dat abramis brama met dit stukje tekst wilt zeggen dat de vreemdelingen (gastarbeiders) door hun familiale toestand eigenlijk een plaats aan het verwerven waren in onze maatschappij ("verankering"), en dat 70-punten plan nog maar weinig realistisch meer was (of denkt u dat de politie die gezinnen uit hun huis zou plukken en in een combi naar een boot 'export' voeren?). Het 70-punten plan werd niet vanaf 01/01/1991 plotsklaps achterhaald maar wel enerzijds door de vermelde "verankering" (nog maar eens: geen haak in de grond slaan, bruut geweld, maar het komen naar hier, opbouwen van een leven, kindjes maken, bruut geweld.) TERWIJL anderzijds ook het besef hiervan door onze maatschappij (niet van de ene dag op de andere, bruut geweld, een evolutie, dus geleidelijk, bruut geweld), ook toenam, waardoor dat diverse punten uit dat 70-puntenplan, zoals Gerolf Annemans zei, eigenlijk ook maar dienden om de toenmalige problemen op de agenda van de regering te krijgen, ook achterhaald, onnodig, niet realistisch meer, enzoverder werden. Moest ik het aan een kleuter moeten uitleggen, bruut geweld, zou ik zeggen: papa was niet van in het begin niet zo groot als hij nu is. Hij is gegroeid zoals de bloemetjes, het gras en poes Tsiko. U mag van mij beide versies lezen en u hoeft zich hélemaal niet te schamen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Mijn mening is even kristalhelder als ongenuanceerd: assimileren of oprotten. En dit uit het door mij geconstrueerde en door links belaagde paradijs. Ik dacht dat de term "assimileren" nogal vrij accuraat werd neergezet door Erw. Ik denk dat de term "oprotten" ook al niet veel ruimte voor interpretatie geeft. Ik heb daar geen 1000 bladzijde voor nodig hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]() |